Fysiek goud aankopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Fysiek goud aankopen
Hallo iedereen,
sinds de coronacrisis er is ben ik wat ongerust over mijn spaarcenten. Ik ben hierdoor op het idee gekomen om wat (fysiek) goud aan te kopen, aangezien goud altijd een waarde heeft gehad en in de toekomst ook een waarde zal blijven hebben (mits wat ups en downs waarschijnlijk) denk ik dat dit een veilig alternatief is om te sparen. Ik denk dan ook op lange termijn, het is niet de bedoeling om het goud na een jaar al terug te verkopen. Nu wil ik toch graag wat extra info weten, ik heb zelf ook al een aantal zaken opgezocht (LBMA Good Delivery List), als ik het goed begrijp is dit een lijst met goud leveranciers die betrouwbaar zijn en waarvan het goud wereldwijd verhandelt kan worden?
Ik ben dan bij de leverancier Umico terecht gekomen. daar is het mogelijk om goud online aan te kopen, ik zie wel voor kleinere gewichten (bij zowat bijna elke leverancier op de lijst) dat het goud ingepakt zit in een plastiekje met een certificaat er bij. Nu vraag ik mij af als je dat goud daar mag uithalen of is het daarna dan niks meer waard of minder waard? En ook vind ik verschillende websites waar je online kan bestellen maar als het kan zou ik ook de optie willen hebben om goudstaven te gaan afhalen, ik heb hiervoor de website van The House in Gent en daar zie ik dat je het goud kan gaan afhalen. Waar kies ik het best voor? online bestellen of gaan afhalen, zijn ze alletwee betrouwbaar?
En als laatste vraag, zijn er redenen om dit beter niet te doen?
Bedankt alvast
sinds de coronacrisis er is ben ik wat ongerust over mijn spaarcenten. Ik ben hierdoor op het idee gekomen om wat (fysiek) goud aan te kopen, aangezien goud altijd een waarde heeft gehad en in de toekomst ook een waarde zal blijven hebben (mits wat ups en downs waarschijnlijk) denk ik dat dit een veilig alternatief is om te sparen. Ik denk dan ook op lange termijn, het is niet de bedoeling om het goud na een jaar al terug te verkopen. Nu wil ik toch graag wat extra info weten, ik heb zelf ook al een aantal zaken opgezocht (LBMA Good Delivery List), als ik het goed begrijp is dit een lijst met goud leveranciers die betrouwbaar zijn en waarvan het goud wereldwijd verhandelt kan worden?
Ik ben dan bij de leverancier Umico terecht gekomen. daar is het mogelijk om goud online aan te kopen, ik zie wel voor kleinere gewichten (bij zowat bijna elke leverancier op de lijst) dat het goud ingepakt zit in een plastiekje met een certificaat er bij. Nu vraag ik mij af als je dat goud daar mag uithalen of is het daarna dan niks meer waard of minder waard? En ook vind ik verschillende websites waar je online kan bestellen maar als het kan zou ik ook de optie willen hebben om goudstaven te gaan afhalen, ik heb hiervoor de website van The House in Gent en daar zie ik dat je het goud kan gaan afhalen. Waar kies ik het best voor? online bestellen of gaan afhalen, zijn ze alletwee betrouwbaar?
Bedankt alvast
Re: Fysiek goud aankopen
Weet je al waar en hoe je je goud gaat bewaren?youngmoneymoney schreef: ↑2 augustus 2020, 21:16
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja hoor, in een kluis
in het verleden online besteld en betaald bij the house. wel enkele weken moeten wachten om af te halen. dan mail gekrgen dat het beschikbaar was. Gaan halen en geen probleem ondervonden. (Was ook beperkte hoeveelheid) Was ook met certificaat, waarom zou je het daaruit halen? Om beter op te bergen? Zo groot is dat nu ook niet . (stukjes van 50 gram toch)
-
- Newbie
- Contacteer:
Niet echt een specifieke reden voor waarom ik het er zou uithalen, ik dacht idd ook eerst aan de plaats die het zou innemen. Ik vraag het mij gewoon af, als dat goud dan ineens niks of minder waard zou zijn als het er uit is gehaald.
Ik volg. Ik zou met mijn spaarcenten ook wat goud willen aankopen, enkele van 50 gram of 100 gram. Ik weet alleen niet wanneer ik best zou kopen. Momenteel is de prijs zeer hoog en is het waarschijnlijk beter om te wachten met kopen. Wat denken jullie?
Ik denk dat prijs hoog is door de twijfel in het 'geld' . zowat alle munten met de covid situatie. Vrees dat geld (veel) minder waard word of een deel in beslag genomen word. Hoe de prijs zal evolueren is moeilijk te voorspellen. toen ik kocht was voor 50gr 2020euro. Nu al heel stuk hoger maar voorlopig verkoop ik nog niet ...
Ik ben eerder een gematigde verkoper van mijn stukjes. Ik denk erover om 1/5 tot 1/4 te liquideren.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je bent buitenhuis, je twijfelt of je het elektrisch kookfornuis wel op '0' gedraaid hebt...
Bel je dan onmiddellijk naar je verzekeringsmakelaar om de polis stop te zetten... of bel je hem om uw verzekerd bedrag met 20~25% te verlagen?
Bel je dan onmiddellijk naar je verzekeringsmakelaar om de polis stop te zetten... of bel je hem om uw verzekerd bedrag met 20~25% te verlagen?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik hanteer quasi nooit een alles-of-niets in beleggingen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Spruitekop schreef: ↑3 augustus 2020, 22:36 Je bent buitenhuis, je twijfelt of je het elektrisch kookfornuis wel op '0' gedraaid hebt...
Moet ik hier dan uit afleiden dat jij zou zeggen: gewoon doen?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat moet iedereen voor zich weten, persoonlijk denk ik dat we nog wel eens richting 1750$ zullen gaan om vervolgens het weer hogerop te zoeken. Maar dat is geen garantie.
Mijn vorige post was eerder gericht naar Poldermol.
Mijn vorige post was eerder gericht naar Poldermol.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
En als het nog verder omhoog gaat heb ik nog steeds 75-80% om verder te verkopen.
Ik vraag me af waarom goed zo gegeerd is
Het heeft toch enkel een emotionele waarde?
Het heeft toch enkel een emotionele waarde?
word misschien het nieuwe betaalmiddel in de onderwereld om grotere sommen geld te betalen of aan te houden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/14/drugs-gent/
https://www.gva.be/cnt/dmf20200113_0480 ... s-controle
dit zal lukken tot er fake goudstaven gemaakt worden en er plots iemand ipv 1 kilo goud (waarde 52K euro) maar 1 kilo verguld lood zal hebben ...
Denk dat het vertrouwen in de meeste munten weg is met de covid-19 ...
En 1kilo goud is makkelijker bij te houden dan een goeie 1000 briefjes van 50 euro.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/14/drugs-gent/
https://www.gva.be/cnt/dmf20200113_0480 ... s-controle
dit zal lukken tot er fake goudstaven gemaakt worden en er plots iemand ipv 1 kilo goud (waarde 52K euro) maar 1 kilo verguld lood zal hebben ...
Denk dat het vertrouwen in de meeste munten weg is met de covid-19 ...
En 1kilo goud is makkelijker bij te houden dan een goeie 1000 briefjes van 50 euro.