Holdings
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Holdings
En daar hebt u het mis.MoreOrLess schreef: ↑1 augustus 2020, 20:09 dAls particuliere belegger staat u op de laatste plaats in de informatieverstrekkingsketting. Sowieso valt er op de korte termijn wat aandelenkoersen betreft niets te voorspellen.Incremental9 schreef: ↑1 augustus 2020, 19:01
Je bent fout in te denken dat ik zulke voorspeling heb gemaakt op gevoel en niet op basis van welke events zich afgelopen maanden hebben afgespeeld.
Die komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Het paradepaartje van DEME ligt sinds mei in frut van één aan de kade in Duitsland.
Dit nieuws was eerder gekend door 'het publiek' dan door instituten of bestuursleden van DEME, CFE of Ackermans.
Aangezien het nieuws voor iedereen gekomen is via een video die liever niet 'officieel' gedeeld had mogen worden.
Maar waarom deed u dan deze voorspelling op spaargids?Incremental9 schreef: ↑1 augustus 2020, 21:08En daar hebt u het mis.MoreOrLess schreef: ↑1 augustus 2020, 20:09 d
Als particuliere belegger staat u op de laatste plaats in de informatieverstrekkingsketting. Sowieso valt er op de korte termijn wat aandelenkoersen betreft niets te voorspellen.
Het paradepaartje van DEME ligt sinds mei in frut van één aan de kade in Duitsland.
Dit nieuws was eerder gekend door 'het publiek' dan door instituten of bestuursleden van DEME, CFE of Ackermans.
Aangezien het nieuws voor iedereen gekomen is via een video die liever niet 'officieel' gedeeld had mogen worden.
Als ik in uw geval geweest was, dan had ik alle geld waaraan ik kon geraken, gebruikt om short te gaan op AVH.
Ik zou binnen zijn geweest voor de rest van mijn leven.
Is dat bij u zo?
-
- Newbie
- Contacteer:
Correct. Is het trouwens niet logisch dat wanneer ik een short positie heb op een aandeel dat ik het nieuws zou delen dat het slecht gaat met het bedrijf?MoreOrLess schreef: ↑1 augustus 2020, 21:26
Maar waarom deed u dan deze voorspelling op spaargids?
Als ik in uw geval geweest was, dan had ik alle geld waaraan ik kon geraken, gebruikt om short te gaan op AVH.
Is dat bij u zo?
Dat doen heel wat shortsellers hoor.
Inderdaad.Incremental9 schreef: ↑1 augustus 2020, 21:42Correct. Is het trouwens niet logisch dat wanneer ik een short positie heb op een aandeel dat ik het nieuws zou delen dat het slecht gaat met het bedrijf?MoreOrLess schreef: ↑1 augustus 2020, 21:26
Maar waarom deed u dan deze voorspelling op spaargids?
Is dat bij u zo?
Dat doen heel wat shortsellers hoor.
Maar u deed deze voorspelling zonder enige duiding.
Als u de koers nog meer naar beneden had willen duwen, dan had u iets moeten lossen over het waarom van uw voorspelling.
Enfin, ik laat het hierbij.
Deze draad gaat over holdings, uw particulier verhaal is wel interessant.
Maar het brengt weinig bij aan mensen die willen bijleren of van gedachten wisselen over holdings.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ahja, want uitspraken doen over toekomstige returns van holdings zoals Ackermans of CFE is compleet uit den boze in deze thread.MoreOrLess schreef: ↑1 augustus 2020, 21:49 Enfin, ik laat het hierbij.
Deze draad gaat over holdings, uw particulier verhaal is wel interessant.
Maar het brengt weinig bij aan mensen die willen bijleren of van gedachten wisselen over holdings.
Ik heb mijn gedachten gewisseld over deze holdings. Destijds waren er ook mensen die 'spot drijfde' (beetje overdreven verwoord) met mijn gedachtewisseling & uitspraak over CFE & Ackermans. Bij deze ook gewoon om te laten weten dat ik het aan het rechte eind had.
omdat die de poen hebben om het verhitte schip van koers te doen veranderen.B7H4long schreef: ↑6 juli 2020, 20:49Waarom? Is hun eerste verantwoordelijkheid niet om het beste te doen voor hun aandeelhouders?nickname schreef: ↑6 juli 2020, 09:13 Warren Buffett
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... strie.aspx
dat soort gasten zou juist klimaatvriendelijk moeten investeren.
B7H4long schreef: ↑6 juli 2020, 20:49Waarom? Is hun eerste verantwoordelijkheid niet om het beste te doen voor hun aandeelhouders?nickname schreef: ↑6 juli 2020, 09:13 Warren Buffett
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... strie.aspx
dat soort gasten zou juist klimaatvriendelijk moeten investeren.
Ik denk niet dat dit een van de doelstellingen van BRK is. En ik denk niet dat de aandeelhouders daar mee akkoord zouden zijn om dit een doelstelling te maken. Zij zullen voorstellen in die richting niet gunstig gestemd zijn, tegenwerken en uiteindelijk stoppen met aandeelhouder te zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dag forumleden
Ik heb heel wat van dit draadje doorgelezen. Holdings wekken al een tijdje mijn interesse. Daarbij heb ik sinds de dip van 19maart een kleine positie in Sofina. De laatste weken ben ik info aan het verzamelen van enkele holdings die hier meermaals de revue gepasseerd zijn. Avh en Tubize laat ik even links liggen door mijn positie in CFE en UCB.
Dan kom ik nog tot Brederode, GBL en QFG.
Op dit moment wekt Brederode de meeste interesse.
Het recente jaarverslag heb ik doorgelezen. Qua managment zit dit goed moet ik concluderen.
Natuurlijk zal de impact van corona nog moeten blijken. Daarom vindt ik het moeilijk om mijn mogelijke aankoopprijs te bepalen.
Toch vind ik bijzonder weinig info omtrent Brederode.
Daarom even hier mijn vraag.
Wat zijn jullie ervaringen met Brederode? Misschien extra info.
Alvast bedankt voor de info.
Ik heb heel wat van dit draadje doorgelezen. Holdings wekken al een tijdje mijn interesse. Daarbij heb ik sinds de dip van 19maart een kleine positie in Sofina. De laatste weken ben ik info aan het verzamelen van enkele holdings die hier meermaals de revue gepasseerd zijn. Avh en Tubize laat ik even links liggen door mijn positie in CFE en UCB.
Dan kom ik nog tot Brederode, GBL en QFG.
Op dit moment wekt Brederode de meeste interesse.
Het recente jaarverslag heb ik doorgelezen. Qua managment zit dit goed moet ik concluderen.
Natuurlijk zal de impact van corona nog moeten blijken. Daarom vindt ik het moeilijk om mijn mogelijke aankoopprijs te bepalen.
Toch vind ik bijzonder weinig info omtrent Brederode.
Daarom even hier mijn vraag.
Wat zijn jullie ervaringen met Brederode? Misschien extra info.
Alvast bedankt voor de info.
Bois Sauvage heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd
.
Ten opzichte van mijn Brederodes steken ze serieus af de laatste tijd.![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Ten opzichte van mijn Brederodes steken ze serieus af de laatste tijd.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
hop nog eens wat af: 290 euro voor Bois!
Cijfertjes Bollore worden goed onthaald op de beurs. Goede resultaten trouwens ook van Vivendi.
Odet onder zeer hoog volume meer dan 9% erbij.![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Odet onder zeer hoog volume meer dan 9% erbij.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
-
- Newbie
- Contacteer:
Even deze quote van ondertussen 1,5 jaar geleden even oprakelen, toen Bollore weer heel wat hoger stond.
Gaan we een prognose doen voor de volgende 1,5 jaar laeka?laeka schreef: ↑1 maart 2019, 14:38Incremental schreef: ↑28 februari 2019, 19:47 Misschien inderdaad vermelden dat jij al maanden lang 'pakketten bollore' opraapt.
Als je dan kijkt naar 5yr of 1yr return, dan lijkt mij dat niet veel op te leveren.
Aandelen koopt men als ze laag staan he. We zullen eens zien waar de holdings van Bollore binnen 3 jaar staan.![]()
Heb al een weddenschap lopen met NTO. Volgens NTO ging er bij een koers van 2.63 euro nog zeker dit jaar 60% af van de koers van Bollore. Maar... zoals gewoonlijk geen spoor van NTO meer te bekennen. Tegen dat we 1.5 jaar verder zijn ben je waarschijnlijk alweer 9 keer van nickname verandert en is het Incremental18. Met zulke nietsnutten zijn we dus niets he.Incremental9 schreef: ↑4 augustus 2020, 21:17
Even deze quote van ondertussen 1,5 jaar geleden even oprakelen, toen Bollore weer heel wat hoger stond.
Gaan we een prognose doen voor de volgende 1,5 jaar laeka?
-
- Newbie
- Contacteer:
Kom, kom laeka. Nu niet weer met de persoonlijke aanvallen beginnen hé. Dat siert u niet!laeka schreef: ↑4 augustus 2020, 21:33Heb al een weddenschap lopen met NTO. Volgens NTO ging er bij een koers van 2.63 euro nog zeker dit jaar 60% af van de koers van Bollore. Maar... zoals gewoonlijk geen spoor van NTO meer te bekennen. Tegen dat we 1.5 jaar verder zijn ben je waarschijnlijk alweer 9 keer van nickname verandert en is het Incremental18. Met zulke nietsnutten zijn we dus niets he.Incremental9 schreef: ↑4 augustus 2020, 21:17
Gaan we een prognose doen voor de volgende 1,5 jaar laeka?
Ik haal gewoon wat oude quotes op ter zelfreflectie. Daar is toch niets mis mee?
Daar kan je alleen maar uit leren!