Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
Geen probleem satsurfer! Je hebt het een paar keer door elkaar gehaald daarmee.
Eigenlijk is het inderdaad economisch zot van mij om 15 euro extra te betalen terwijl de standaard snelheid van 350 mbps eigenlijk meer dan voldoende is. Het voordeel aan die opties bij proximus is dat je het tot op de dag kunt opzeggen!
Eigenlijk is het inderdaad economisch zot van mij om 15 euro extra te betalen terwijl de standaard snelheid van 350 mbps eigenlijk meer dan voldoende is. Het voordeel aan die opties bij proximus is dat je het tot op de dag kunt opzeggen!

Volgens mij is het internet de bottleneck, en als je nu 350 of 1000 Mbps haalt, in de praktijk weinig verschil ziet...
Ja, je kunt zeggen dat je het snelste internet hebt, zoals je kan zeggen dat een Ferrari ook 350 km/u. kan rijden, terwijl je max 120 km/U. op autostrade mag.
Net als die zotten die zeggen op social media dat het 'de politiekers' om te doen is om geld te verdienen op de mondmaskerplicht, da's allemaal speciaal daarvoor in het leven geroepen.... Orakel/spaargids niveau?
BTW. Op fiber kan hij geen korting geven, daar de marges zo krap zijn (EDp verdient er ook nie veel op)...
Ja, je kunt zeggen dat je het snelste internet hebt, zoals je kan zeggen dat een Ferrari ook 350 km/u. kan rijden, terwijl je max 120 km/U. op autostrade mag.
Niet doen Sebastiaan1985 (overstappen), anders gaan die wijze Orakels hier zeggen dat ik je in de armen van Steven ga duwen. (en er nog dik op ga verdienen ook)Sebastiaan1985 schreef: ↑5 augustus 2020, 00:24 Het voordeel aan die opties bij proximus is dat je het tot op de dag kunt opzeggen!

BTW. Op fiber kan hij geen korting geven, daar de marges zo krap zijn (EDp verdient er ook nie veel op)...
-
- VIP member
- Contacteer:
De optie van 15 euro opzeggen... niet overstappen. Logisch dat ze niet veel verdienen op fiber. Dat gaat via het netwerk van proximus en al die nieuwe gelegde glasvezeltjes moeten natuurlijk iets opbrengen voor Proximus, vandaar dat ze het liever de eigen klanten aansmeren 
Trouwens ik heb zo de "gave" om verkopers op staan te jagen, ik blijf "lastige" vragen en stellen en spreek hun soms tegen. Hoeveel onzin en onwaarheden je soms hoort van verkopers... Nu ja die moeten ook verkopen natuurlijk

Trouwens ik heb zo de "gave" om verkopers op staan te jagen, ik blijf "lastige" vragen en stellen en spreek hun soms tegen. Hoeveel onzin en onwaarheden je soms hoort van verkopers... Nu ja die moeten ook verkopen natuurlijk

-
- Hero Member
- Contacteer:
Even eerlijk heb nu de 8 GB mobiel optie omdat 1 euro meer betalen nu nog niet nodig is(kan dan 15 GB mobiel hebben)
Nu weet iemand zonder al te veel te beknibbelen of het uberhaupt nog goedkoper kan dan 54 of 55 -8,40 euro wat dus resulteert in een prijs:
Orange love duo: internet + mobiel 8 GB 45,6 euro
Orange love duo: internet + mobiel 15 GB 46,6 euro
Denk dat ik inclusief sociaal tarief nergens goedkoper kan, wat denken jullie?
Gemiddeld verbruik is 6 GB mobiel internet(kan eventueel 5 GB nog).
Nu weet iemand zonder al te veel te beknibbelen of het uberhaupt nog goedkoper kan dan 54 of 55 -8,40 euro wat dus resulteert in een prijs:
Orange love duo: internet + mobiel 8 GB 45,6 euro
Orange love duo: internet + mobiel 15 GB 46,6 euro
Denk dat ik inclusief sociaal tarief nergens goedkoper kan, wat denken jullie?
Gemiddeld verbruik is 6 GB mobiel internet(kan eventueel 5 GB nog).
ja Timoootjex. Goeikoper kan niet volgens mij met die specs. Maar ook oneerlijke vergelijking.
Weet ik veel wat andere OLO's als sociaal tarief hanteren?
Mss. EDp zelf contacteren?
Weet ik veel wat andere OLO's als sociaal tarief hanteren?
Mss. EDp zelf contacteren?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Edpnet, mobile vikings, mixtus etc die bieden geen sociaal tarief aan want ze zijn door hun omvang niet verplicht.
Enkel scarlet, base, telenet, orange, proximus is daar verplicht toe.
Enkel scarlet, base, telenet, orange, proximus is daar verplicht toe.
-
- Hero Member
- Contacteer:
satsurfer: Ik heb een PB gestuurd. Grtz
Re: Hoe op internet besparen?
Mogelijk zit hier een tijdelijk (corona)voordeel in voor enkelen onder ons?
(Voor mij alvast niet, maar ik geef het toch maar mee.)
Test-Aankoop - Nieuws 02/11/2020:
(Voor mij alvast niet, maar ik geef het toch maar mee.)
Test-Aankoop - Nieuws 02/11/2020:
https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... onsumentenTelecomoperatoren bieden opnieuw betere voorwaarden tijdens lockdown.
... Nu we met zijn allen opnieuw voor een periode staan waarin we binnen moeten blijven, hebben we aangedrongen bij de grootste operatoren dat ze nogmaals hun voorwaarden versoepelen. Voorlopig hebben Proximus, Orange, VOO en Telenet gehoor gegeven aan die oproep. Hieronder vind je een overzicht van hun aangepast aanbod. ...
Orange biedt inmiddels ook internet only aan via de telenet kabel
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... e-internet
Vergeleken met Telenet dat €54.56 kost is €40/maand toch een pak minder.
Je zal enkel inboeten op snelheid (100 / 5 Mbps ipv 300 / 20 Mbps bij Telenet), maar als modaal gezin ga je hier weinig van merken.
Natuurlijk een Scarlet of Edpnet zijn goedkoper en bij Edpnet krijg je zelfs voor een lagere prijs "echt" onbeperkt en een hogere upload snelheid.
Het is helaas wel via VDSL dus snelheid is zeer afhankelijk van waar je woont.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... e-internet
Vergeleken met Telenet dat €54.56 kost is €40/maand toch een pak minder.
Je zal enkel inboeten op snelheid (100 / 5 Mbps ipv 300 / 20 Mbps bij Telenet), maar als modaal gezin ga je hier weinig van merken.
Natuurlijk een Scarlet of Edpnet zijn goedkoper en bij Edpnet krijg je zelfs voor een lagere prijs "echt" onbeperkt en een hogere upload snelheid.
Het is helaas wel via VDSL dus snelheid is zeer afhankelijk van waar je woont.
Proximus start, normaal gezien 100 GB, staat bij mij deze maand alleszins al op 3 TB.
Ik ga me eens laten gaan en volle bak tv kijken via internet en Chromecast :-)
Eens zien of ik voor de eerste keer de 100 GB voorbij kom.
Ik ga me eens laten gaan en volle bak tv kijken via internet en Chromecast :-)
Eens zien of ik voor de eerste keer de 100 GB voorbij kom.
Dank de Corona crisis hiervoor. Proximus heeft de verhoging doorgevoerd en is meer dan waarschijnlijk tijdelijk van aard

Maar neemt niet weg dat je op die manier eens goed kunt "doorwerken".
Waarschijnlijk als lockdown 2.0 gedaan is zal je terug op de vertrouwde 100GB terecht komenProximus meldt dat het stoppen met downloadlimieten een tijdelijke maatregel naar aanleiding van de coronacrisis betreft, en feitelijk alleen geldt voor het instapproduct Internet Start. De provider verklaart: "De FUP van 3TB blijft geldig, daarna wordt je snelheid verlaagd. Wie die 3TB ook effectief zou overschrijden kan gratis bijkomend volume aanvragen via MyProximus, in pakketjes van 150GB. Door een extra manuele stap in te voegen willen we enkel misbruik voorkomen."
https://tweakers.net/nieuws/174016/prox ... elijk.html

Maar neemt niet weg dat je op die manier eens goed kunt "doorwerken".