Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Kunt ge die mens niet aan een huizeke helpen?pukkie007 schreef: ↑5 augustus 2020, 16:17 Dagelijkse kost in Turnhout. Is er vergeven van de illegalen, daklozen, dealers, ... Zelfs met mondmasker pluk je die mensen er zo uit. Ze hebben eigenlijk niks te verliezen en dat merk je ook aan hun agressie. De procureur heeft natuurlijk ook geen ballen aan zijn lijf om die personen terug naar afkomst te sturen ( wrs is daar weer geen wet voor of heeft het geen prioriteit). Oeps, off topic.
Aangezien ik enkel in België opereer: nee dus.
Er moet gewoon iemand de goesting hebben om naar de Raad van State te gaan en het is allemaal opgelost
Het probleem is dat onze onbekwame politici zoveel adviezen vragen aan de Raad van State, dat die mannen het te druk hebben met aan politiek doen...
PS: voor de duidelijkheid, niks tegen de Raad Van State, de meest (enige?) bekwame rechtbank in dit land
Elke procedure die ik ervoor voerde eindigde positief, dus ik ben fan
Het probleem is dat onze onbekwame politici zoveel adviezen vragen aan de Raad van State, dat die mannen het te druk hebben met aan politiek doen...
PS: voor de duidelijkheid, niks tegen de Raad Van State, de meest (enige?) bekwame rechtbank in dit land
Elke procedure die ik ervoor voerde eindigde positief, dus ik ben fan
er zijn er al 10 die naar de rvs gaan tegen de avondklok
Vraagje. We hebben naast ons 3 mannen wonen. Nu hebben ze bezoek en zitten ze in de tuin te vieren. Ze zijn met meer dan 5 in de tuin nu (ik denk een achttal). Mag dat de dag van vandaag?
Ik dacht uw eigen bubbel + 5 (vaste!) personen buiten de bubbel, waarmee je close contact mag hebben.
Laatst gewijzigd door treenman op 5 augustus 2020, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wederom een interessant Corona-conflict.
Van Ranst heeft de reputatie van Antwerpen goed verkracht. Aldus meent de burgemeester van Breda Antwerpenaren (en Belgen in het algemeen) de toegang te verbieden tot recreatieterrein De Galderse Meren.
En dat gaat op lompe wijze. Eerst door gewoon een container neer te poten - van Crembo geleerd. Nu staat er een auto overdwars over de weg. En helemaal niemand kan door.
Waarom geen container meer ? Wel, officieel omdat de kruising Hazeldonk/Hazeldonksestraat de toegang is tot industrieterrein Hazeldonk voor de nooddiensten. Niet zo handig...
Ook de blokkeer-auto is precies niet zo'n succes, want dit is niet alleen de toegang voor de nooddiensten, maar sowieso voor alle werknemers van die zone. Mag niet, kan (kon) wel. En werd niet gehandhaafd. Een blokkade die zonnende Belgen moet tegenhouden om naar de Galderse Meren te gaan houdt ook de werknemers van een volledig bedrijventerrein tegen.
Welnu, officieel moeten alle werknemers van het bedrijventerrein blijkbaar omrijden via België, afrit 1a Meer en dan weer terug naar Nederland via een secundair weggetje. De Belgen kunnen niet naar de Galderse Meren. Maar de Nederlanders kunnen nog wel - via België - naar hun werk.
Eigenlijk zou België de gastvrijheid moeten retourneren. Post gewoon een container juist op de grens, op dat weggetje (blijkbaar waar 'De Mosten' overgaan in 'Hazeldonk') !
Dan kan er niemand meer naar bedrijventerrein Hazeldonk in Breda, Nederland.
Kijken hoe lang ze dat volhouden...
Mochten de Nederlanders dan die auto (of die container) verwijderen, dan nog kunnen de Belgen niet naar de Galderse Meren. Er is een tweede controlepunt. Dat laat wel auto's door. Maar alleen auto's met gele nummerplaten.
Van Ranst heeft de reputatie van Antwerpen goed verkracht. Aldus meent de burgemeester van Breda Antwerpenaren (en Belgen in het algemeen) de toegang te verbieden tot recreatieterrein De Galderse Meren.
En dat gaat op lompe wijze. Eerst door gewoon een container neer te poten - van Crembo geleerd. Nu staat er een auto overdwars over de weg. En helemaal niemand kan door.
Waarom geen container meer ? Wel, officieel omdat de kruising Hazeldonk/Hazeldonksestraat de toegang is tot industrieterrein Hazeldonk voor de nooddiensten. Niet zo handig...
Ook de blokkeer-auto is precies niet zo'n succes, want dit is niet alleen de toegang voor de nooddiensten, maar sowieso voor alle werknemers van die zone. Mag niet, kan (kon) wel. En werd niet gehandhaafd. Een blokkade die zonnende Belgen moet tegenhouden om naar de Galderse Meren te gaan houdt ook de werknemers van een volledig bedrijventerrein tegen.
Welnu, officieel moeten alle werknemers van het bedrijventerrein blijkbaar omrijden via België, afrit 1a Meer en dan weer terug naar Nederland via een secundair weggetje. De Belgen kunnen niet naar de Galderse Meren. Maar de Nederlanders kunnen nog wel - via België - naar hun werk.
Eigenlijk zou België de gastvrijheid moeten retourneren. Post gewoon een container juist op de grens, op dat weggetje (blijkbaar waar 'De Mosten' overgaan in 'Hazeldonk') !
Dan kan er niemand meer naar bedrijventerrein Hazeldonk in Breda, Nederland.
Kijken hoe lang ze dat volhouden...
Mochten de Nederlanders dan die auto (of die container) verwijderen, dan nog kunnen de Belgen niet naar de Galderse Meren. Er is een tweede controlepunt. Dat laat wel auto's door. Maar alleen auto's met gele nummerplaten.
Galderse Meren, was leuk in mijn jonge tijd. Nu meer overlast dan wat anders: veel te druk en veel volk die ergens anders al niet meer welkom zijn wegens van alles en nog wat, openbare dronkenschap (en dan gaan zwemmen en verdrinken, ok die laatsten zie je daarna nergens meer), andere bezoekers (lees meisjes en vrouwen) lastig vallen, vechtpartijen, gebruik en dealen van drugs, troep achterlaten, vunzigheid en viezigheid in de struiken en bosjes, …, vul zelf maar aan mocht ik iets vergeten zijn.
Merci voor de referentie. Wij Antwerpenaren hoeven al niet meer.
Overigens zijn wij op 21 juli naar Breda centrum gegaan. Het blijft een leuk stadje, maar... van de Coronaregels trekken ze zich geen bal aan !
Als ik dan jouw post lees, dan zijn die recreatieplassen sowieso gegarandeerd niet Coronaproof.
Overigens zijn wij op 21 juli naar Breda centrum gegaan. Het blijft een leuk stadje, maar... van de Coronaregels trekken ze zich geen bal aan !
Als ik dan jouw post lees, dan zijn die recreatieplassen sowieso gegarandeerd niet Coronaproof.
GENT / OOSTENDE - Ikea speurt actief naar zogenaamde ‘bubbelshoppers’. Dat ondervond Hendrik Wallijn uit Oostende. Hij glipte naar eigen zeggen ‘stiekem’ met zijn vrouw mee in de Ikea van Gent. Toen een winkelmedewerker dat opmerkte, moest hij de winkel verlaten. Het woonwarenhuis zegt louter het ministerieel besluit te handhaven. Niet onlogisch, want dit oogluikend toelaten kan hen zuur opbreken. “250 euro boete voor de overtreder en 750 euro voor de winkelier”, aldus de politie van Gent.
“Manu militari”, maar wel “vriendelijk”. Zo werd Hendrik Wallijn naar eigen zeggen uit Ikea Gent gezet nadat een werknemer doorhad dat hij stiekem met zijn vrouw aan het shoppen was. Ter herinnering: door de verscherpte coronamaatregelen moeten we opnieuw alleen gaan shoppen. Wie die regel vergeten is, wordt daar bij de ingang van de parking aan herinnerd. Daar staat een steward die bandjes uitdeelt. Elke wagen of bubbel krijgt er eentje. Enkel wie zo’n bandje draagt, mag de winkel binnen.
“Ik heb ons bandje dan maar aan mijn vrouw gegeven”, zegt Wallijn. “Nadat ik de wagen geparkeerd had, ben ik wat blijven hangen. Niet veel later bood een vreemde die klaar was met winkelen zijn bandje aan. Vervolgens ben ik de winkel binnengegaan. Daar hielden ik en mijn vrouw netjes afstand en deden we alsof we elkaar niet kenden. Bij de afdeling met de bedden hebben we drie woorden gewisseld, over het bed dat we al dan niet zouden kopen. Direct kwam een winkelbediende op ons af. Meneer, jullie zijn samen aan het shoppen. Dat is niet conform de regels, ik ga één van jullie beiden naar de uitgang moeten begeleiden, zei hij. Ik snap het wel, ik heb de regels gebogen, al zie ik het probleem niet echt. In Oostende, waar wij wonen, zitten de mensen op een halve meter van elkaar op het strand. Ook vind ik dat je zulke dure aankopen, zoals een bed, samen moet kunnen doen.”
Ikea bevestigt dat het wel degelijk actief speurt naar ‘bubbel-overtreders’ en de coronamaatregelen handhaaft. “We voeren het ministerieel besluit uit voor de gezondheid van iedereen”, zegt Ikea-woordvoerder Colombine Nicolay. “Dat wil zeggen dat we erop toezien dat mensen wel degelijk alleen komen shoppen. Zowel personeel als bewakingsagenten moeten daarop letten.”
Wie de regel overtreedt, wordt daarop aangesproken. Als personen weigeren mee te werken of weerspannig zijn, wordt de politie ingeschakeld. “Helaas hebben we dat al moeten doen. Er zijn al meerdere incidenten met agressie geweest, in meerdere winkels. Gelukkig raakte tot nu toe niemand van ons personeel gewond.”
Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200805_96711773
“Manu militari”, maar wel “vriendelijk”. Zo werd Hendrik Wallijn naar eigen zeggen uit Ikea Gent gezet nadat een werknemer doorhad dat hij stiekem met zijn vrouw aan het shoppen was. Ter herinnering: door de verscherpte coronamaatregelen moeten we opnieuw alleen gaan shoppen. Wie die regel vergeten is, wordt daar bij de ingang van de parking aan herinnerd. Daar staat een steward die bandjes uitdeelt. Elke wagen of bubbel krijgt er eentje. Enkel wie zo’n bandje draagt, mag de winkel binnen.
“Ik heb ons bandje dan maar aan mijn vrouw gegeven”, zegt Wallijn. “Nadat ik de wagen geparkeerd had, ben ik wat blijven hangen. Niet veel later bood een vreemde die klaar was met winkelen zijn bandje aan. Vervolgens ben ik de winkel binnengegaan. Daar hielden ik en mijn vrouw netjes afstand en deden we alsof we elkaar niet kenden. Bij de afdeling met de bedden hebben we drie woorden gewisseld, over het bed dat we al dan niet zouden kopen. Direct kwam een winkelbediende op ons af. Meneer, jullie zijn samen aan het shoppen. Dat is niet conform de regels, ik ga één van jullie beiden naar de uitgang moeten begeleiden, zei hij. Ik snap het wel, ik heb de regels gebogen, al zie ik het probleem niet echt. In Oostende, waar wij wonen, zitten de mensen op een halve meter van elkaar op het strand. Ook vind ik dat je zulke dure aankopen, zoals een bed, samen moet kunnen doen.”
Ikea bevestigt dat het wel degelijk actief speurt naar ‘bubbel-overtreders’ en de coronamaatregelen handhaaft. “We voeren het ministerieel besluit uit voor de gezondheid van iedereen”, zegt Ikea-woordvoerder Colombine Nicolay. “Dat wil zeggen dat we erop toezien dat mensen wel degelijk alleen komen shoppen. Zowel personeel als bewakingsagenten moeten daarop letten.”
Wie de regel overtreedt, wordt daarop aangesproken. Als personen weigeren mee te werken of weerspannig zijn, wordt de politie ingeschakeld. “Helaas hebben we dat al moeten doen. Er zijn al meerdere incidenten met agressie geweest, in meerdere winkels. Gelukkig raakte tot nu toe niemand van ons personeel gewond.”
Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200805_96711773
Een nieuw "fenomeen" ontstaat in de winkelstraten : er mag maar één persoon binnen in de winkels met als gevolg dat aan de ingang/uitgang van de winkel een hele pak volk staat samengetroept tot die andere persoon terug uit de winkel komt om dan te wisselen ... of dat goed is om de besmettingsgraad te verminderen zou ik zeer durven te betwijfelen ...
Dat is bij mijn bakker al lang zo. Maar de andere wachtende klanten troepen niet samen maar staan in een rij met anderhalve meter tussenafstand.
Toch geen probleem?
Ofwel geloof je niet in het virus of denk je dat je zelf onkwetsbaar bent en ga je gewoon je gang.
Ofwel geloof je er wel in en ben je bewust van je het risico dat je eventueel loopt en blijf je weg uit (over)bevolkte winkelstraten/winkels.
Het leven is soms echt wel uitermate eenvoudig hoor.
Het is de komende dagen uitermate warm. Wie heeft er dan dringend al die afgeprijsde vodden uit ikweetnietwaar nodig?
En diegenen die hun koopgedrag niet in toom kunnen houden kunnen nog altijd terecht via internet. Thuis besteld en aan de deur afgeleverd. Meestal nog goedkoper dan bij de drukdoende lokale middenstander.
En in de brandende zon geduldig gaan aanshuiven voor een stuk gebakken lucht? Ieder zijn hobby zeker?
Als een meerderheid denkt dat ze onkwetsbaar zijn en de maatregelen niet opvolgt, vormen ze een gevaar voor alle anderen.
Er moet niet echt een tolerantie zijn in die richting want dan laat je de Borgerokkers ook onafgeremd toe om het virus rustig op te lopen en verder te zetten. Tot in de fitness centra van Beveren en Sint Niklaas.
Winkelen : deze week gezien dat ze bij Vandenborre ook maar heel weinig mensen tegelijk toelieten met een wachtrij tot gevolg, buiten aan de deur.
Tja... Goed voor de online verkoop. En ook daar is Vandenborre geen zwakke speler.
Niets aan de hand dus.
Of je voor je aankoop nu echt het kennersadvies van een verkoper nodig hebt .. ?? Ik niet alleszins.
Wie kan lezen kan vergelijken online ook. Daar is meer info te halen dan in de winkel.
Het zou jammer zijn aan de andere kant dat er duizenden jobs als verkoper zouden verloren gaan.
Er moet niet echt een tolerantie zijn in die richting want dan laat je de Borgerokkers ook onafgeremd toe om het virus rustig op te lopen en verder te zetten. Tot in de fitness centra van Beveren en Sint Niklaas.
Winkelen : deze week gezien dat ze bij Vandenborre ook maar heel weinig mensen tegelijk toelieten met een wachtrij tot gevolg, buiten aan de deur.
Tja... Goed voor de online verkoop. En ook daar is Vandenborre geen zwakke speler.
Niets aan de hand dus.
Of je voor je aankoop nu echt het kennersadvies van een verkoper nodig hebt .. ?? Ik niet alleszins.
Wie kan lezen kan vergelijken online ook. Daar is meer info te halen dan in de winkel.
Het zou jammer zijn aan de andere kant dat er duizenden jobs als verkoper zouden verloren gaan.
Is dat zo?haelewyn schreef: ↑6 augustus 2020, 11:53 Als een meerderheid denkt dat ze onkwetsbaar zijn en de maatregelen niet opvolgt, vormen ze een gevaar voor alle anderen.
Niets aan de hand dus.
Volgens de gegevens die momenteel beschikbaar zijn kan een virus zich niet verplaatsen over honderden meters afstand.
Als ik dus individuele maatregelen neem heeft dat weinig effect op mij. Ook niet als de meerderheid leeft volgens zijn eigen regels.
Als iemand dan toch de nadelen van zijn eigen gedrag ondervindt kan ik daar echt geen medelijden mee hebben.
De info was beschikbaar. Handel ernaar. Of niet en zweet het eventueel uit.
De tijd van 'onverwacht', 'niet zien aankomen', .... ligt al een tijdje achter ons.
Je past je aan en evolueert mee met een nieuwe situatie. Of je doet gewoon door alsof er niets is veranderd.
Niets nieuws onder de zon in de biologische keten.