Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Waarom hebben we ons er eigenlijk over verbaasd dat in Afrika, na de uitbraak van ebola, de plaatselijke hutbewoner geen vertrouwen had in zijn regering, in artsen, in de WHO, in de maatregelen die een verdere uitbraak moesten voorkomen of beperken ?
Omdat ze hun eigen domheid hoger inschatten dan de wijsheid van de anderen ?
Man man man....
We zitten hier gewoon temidden van een ander soort apen.
Een ezel wordt nooit een lipizaner hengst.
Een baviaan nooit een gorilla. Beiden blijven apen.
Man man man....
Jij krijgt echt wel een of andere kick van in letterlijk ieder onderwerp mensen met een andere mening als nazi's weg te zetten eh ?Calco schreef: ↑6 augustus 2020, 13:41Ja, jij vindt het veel beter om "befehl ist befehl" te laten primeren. Heel gemakkelijk, als je dan zoals in Nürenberg kunt zeggen "befehl ist befehl" en "wir haben es nicht gewusst".
Maar gelukkig is niet iedereen hersenloos, en zijn er mensen die het belangrijk vinden om zelf na te denken en een mening te vormen, in plaats van hun lot in handen van een führer te leggen, omdat die führer beter dan wijzelf weten wat we willen.
Maar als jij de keuze maakt om je lot in handen van een führer te leggen: by all means. Maar laat mij dan ook mijn eigen mening hebben. Maar daar hebben jullie het moeilijk mee: wie de führer niet volgt is een verrader des volks.
Jij snapt blijkbaar niet goed hoe het met een virus werkt en waarom dat anders is dan bvb geen gordel dragen in de wagen, als je dan toch de dwarse wil uithangen die zoveel slimmer is dan alle anderen die ook met tegenzin, maar uit respect voor anderen, de maatregelen wel volgen, wetende dat de korte pijn doorgaans beter is. Door nonchalant om te gaan mbt een virus breng je anderen in gevaar. Dat doe je niet door je gordel niet te dragen, daar breng je alleen je egoïstische zelve in gevaar. Beetje ironisch wel dan dat we zoveel doden hebben voornamelijk door de idioten die jij benoemt als "niet hersenloos en mensen die het belangrijk vinden om zelf na te denken en een mening te vormen, in plaats van hun lot in handen van een führer te leggen, omdat die führer beter dan wijzelf weten wat we willen." Newsflash: dit gaat niet over wat jij of anderen willen. Dit gaat over het proberen te beschermen van een domme massa tegen zichzelf.
Ik heb ook mijn eigen mening over bepaalde maatregelen. Net zoals ik een mening heb over bvb belastingen, maar dat neemt niet weg dat ik ook gewoon mijn belastingen (met tegenzin) betaal.
Ik weet dat jij als communistische massamoordenaar graag zoveel mogelijk onschuldigen ziet sterven. Vandaar ook je aggressieve manier van antwoorden en het niet kunnen verdragen van andere meningen. Het moet je wel storen waarschijnlijk dat er vrije meningsuiting bestaat in dit land, niet ? Immers in de tijd van de kameraden waren die onnozeligheden er allemaal niet.
Het is hier helemaal niet "erg":
Er sterven dagelijks 250-300 mensen in ons land, en daarvan zijn er 2 of 3 die besmet waren met corona, al dan niet in combinatie met andere pathologiën. Dat is dus ongeveer 1% van de overlijdens.
Er liggen momenteel minder dan 300 mensen (waarvan zeen zestigtal op IC) in het ziekenhuis die besmet zijn met corona. Ook dat is 1-3% van de beschikbare capaciteit, afhankelijk van wat je precies meetelt qua beschikbare bedden.
In maart-april hadden we wel een probleem, en dan vooral in de leeftijdscategorie +75. Het is die groep die we moeten beschermen, en dat doe je niet met een avondklok of door koppels te verhinderen om samen de Ikea te bezoeken.
https://businessam.be/kbc-en-ing-maken- ... etalingen/
https://businessam.be/wordt-covid-19-de ... kensector/
De Europese banken beginnen in de prijzen te delen door de coronacrisis.
https://businessam.be/wordt-covid-19-de ... kensector/
De Europese banken beginnen in de prijzen te delen door de coronacrisis.
Dat is jouw mening, en geen feit. In mijn mening bescherm je die groep wel door ervoor te zorgen dat het virus zo weinig mogelijk aanwezig is in de maatschappij, dus door ervoor te zorgen dat anderen in eerste instantie niet besmet geraken, en dus geen kans hebben om de kwetsbare groep te besmetten.
Ik stond daar voor de Corona ook al, rustig kijken naar het volk dat passeertgeebee schreef: ↑6 augustus 2020, 11:37 Een nieuw "fenomeen" ontstaat in de winkelstraten : er mag maar één persoon binnen in de winkels met als gevolg dat aan de ingang/uitgang van de winkel een hele pak volk staat samengetroept tot die andere persoon terug uit de winkel komt om dan te wisselen ... of dat goed is om de besmettingsgraad te verminderen zou ik zeer durven te betwijfelen ...
Dat de doorsnee congolees (dat zijn trouwens al lang geen "hutbewoners" meer) geen vertrouwen heeft in zijn regering kan je moeilijk domheid noemen. Verder is het me niet erg duidelijk wie je hier precies wil vergelijken met ezels, apen of paarden, maar erg beleefd lijken die uitlatingen me toch niet.haelewyn schreef: ↑6 augustus 2020, 14:18 Waarom hebben we ons er eigenlijk over verbaasd dat in Afrika, na de uitbraak van ebola, de plaatselijke hutbewoner geen vertrouwen had in zijn regering, in artsen, in de WHO, in de maatregelen die een verdere uitbraak moesten voorkomen of beperken ?
Man man man....
De WHO, de regering & dokters kunnen zowel goede als nutteloze adviezen geven. Het feit dat ze de juiste maatregelen hebben genomen tegen ebola, is geen garantie dat ze altijd en voor elke ziekte alleen maar goede adviezen kunnen geven hé. Als dat wel zo zou zijn, dan zou corona nooit buiten Wuhan geraakt zijn.
Nee het is niet zo erg.
Dat is overigens louter mijn persoonlijke mening maar ik ben dan ook redelijk asociaal en non-empathisch.
Alleen is de vraag wat je 'erg' vindt want dat is een subjectief gegeven en dus voor iedereen een verschillend iets.
De categorie socialen en empathischen zullen het waarschijnlijk heel erg vinden.
De opgelegde maatregelen vind ik om dezelfde persoonlijke reden ook niet erg.
Ik verzet me er ook niet tegen. Om de paar dagen een mondmasker dragen vind ik niet erg. Me er tegen verzetten zou disproportioneel zijn wegens verloren tijd en energie. De SD vind ik zelf helemaal niet erg. Mag van mij een permanente maatregel worden. Moet ik hem niet meer afdwingen.
Als thuiswerken, waar mogelijk, de norm wordt zijn er sowieso minder files. Je kan je de tijd dus besparen om naar de nieuwsstudio's te trekken om je verhaal te doen.
Maar vrees dat dat verhaal (want de statistieken zijn bekend) niet gaat pakken bij de meerderheid van de bevolking. Dan zijn ze blind voor cijfers want het is altijd de 'ander' die zo iets overkomt. Net zoals de klimaatproblematiek. Heeft ook niets geholpen. Hier zullen de politici, ook weer tegen de zin van de meerderheid, pas ingrijpen na talloze waarschuwingen en liefst als het te laat is.
Niets nieuws onder de zon.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 6 augustus 2020, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe zie je het dan op de lange termijn ? Goed wetende dat dit virus aanwezig zal blijven, geen mening maar een feit (zie griep en andere virussen) ... nooit meer met twee naar Ikea, nooit meer wandelen in een doodlopende straat zonder mondmasker, nooit meer een huis mogen bezichtigen dan met twee, nooit geen sportwedstrijden meer op amateurniveau (profvoetballers zijn immuun, dat weten we intussen en de massa heeft nood aan brood en spelen), nooit meer naar de kledingwinkel zonder dat je man in je kleedcabine mag komen zeggen dat hij je gat te dik vind in die rok, ... een maatschappij moet draaien op regels, daar zijn we het over eens, maar absurde regels zullen er eerder toe leiden dat de bereidwilligheid van de massa op een bepaald moment er niet meer zal zijn ... nogmaals : ik ben zwaar voorstander van veiligheidsvoorschriften, hygiëne, enzovoorts ... maar als de redelijkheid - zoals ze nu op bepaalde plaatsen bezig zijn (en in de eerste lockdown bezig geweest zijn) - ontbreekt dan vraag ik me af in welk soort maatschappij we gaan terechtkomen ... het zou wel eens (veel) meer "slachtoffers" kunnen maken dan corona zelve. (en kom niet af met : volgend jaar is er een vaccin ... er is ook een griepvaccin en dat maakt jaarlijks ook vele slachtoffers, er is bv. nog geen aids-vaccin, ...)foopah schreef: ↑6 augustus 2020, 15:01Dat is jouw mening, en geen feit. In mijn mening bescherm je die groep wel door ervoor te zorgen dat het virus zo weinig mogelijk aanwezig is in de maatschappij, dus door ervoor te zorgen dat anderen in eerste instantie niet besmet geraken, en dus geen kans hebben om de kwetsbare groep te besmetten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is een SD?
Ik vind dat vooral tijdens het fietsen dat mondmasker nergens meer verplicht worden dat is het enige wat mij nu het meest stoort om buiten te komen(ik woon heel dicht bij een winkelstraat) maar voor de rest gaat het voor mij.
Ik vind dat vooral tijdens het fietsen dat mondmasker nergens meer verplicht worden dat is het enige wat mij nu het meest stoort om buiten te komen(ik woon heel dicht bij een winkelstraat) maar voor de rest gaat het voor mij.
Misschien moet je eerst op een niveau komen zoals er bv in China of Vietnam geweest is. Iets in de trend van 0 besmettingen op 100 dagen. En bij een uitbraak neem je maatregelen om dat terug naar nul te brengen.
Je dwingt de maatregelen die nodig zijn om zover te komen en daar te blijven zeer hard af.
En daar ligt net het probleem hier..
Je dwingt de maatregelen die nodig zijn om zover te komen en daar te blijven zeer hard af.
En daar ligt net het probleem hier..
Volledig akkoord met Jefdewit
Ik vind de maatregelen wel erg, maar ik hou me er wel (min of meer, met wat rationalisaties) aan.
Ik ben ook angstig dat de maatregelen een blijvend karakter zullen hebben en daarom trek ik ertegen van leer.
Geen enkele maatregel moet van mij permanent worden, zelfs een hand geven moet terug komen (echt zo onderschat trouwens, een hand geven is ECHT belangrijk maatschappelijk gezien).
Mijn verzet beperkt zich tot afgeven op een forum met vreemden en commentaar geven in beperkte kring. Ik heb er ook geen proces voor over. (Ook voor mij teveel energieverspilling)
Ik vind de maatregelen wel erg, maar ik hou me er wel (min of meer, met wat rationalisaties) aan.
Ik ben ook angstig dat de maatregelen een blijvend karakter zullen hebben en daarom trek ik ertegen van leer.
Geen enkele maatregel moet van mij permanent worden, zelfs een hand geven moet terug komen (echt zo onderschat trouwens, een hand geven is ECHT belangrijk maatschappelijk gezien).
Mijn verzet beperkt zich tot afgeven op een forum met vreemden en commentaar geven in beperkte kring. Ik heb er ook geen proces voor over. (Ook voor mij teveel energieverspilling)
Social distancing, tenzij Jefdewit aan Soft Drugs zit (je weet het niet he)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als contact tracing heel goed werkt en je de mensen dan de flexibiliteit kan geven om thuis te werken of een andere oplossing denk ik dat dat op langere termijn de oplossing zou moeten zijn.
Dat je enkel als zieke 'gestraft' wordt en niet heel de gemeenschap.
Dat je enkel als zieke 'gestraft' wordt en niet heel de gemeenschap.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Godver geebee, wat scheelt er? Te lang in de zon gelegen? Je schrijft warempel een post waar ik me achter kan scharen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Uh? Dat 'nooit meer' is in vele streken al jaren lang het nieuwe normaal. Zeker het mondmasker waarnaar je refereert.geebee schreef: ↑6 augustus 2020, 15:49 Hoe zie je het dan op de lange termijn ? Goed wetende dat dit virus aanwezig zal blijven, geen mening maar een feit (zie griep en andere virussen) ... nooit meer met twee naar Ikea, nooit meer wandelen in een doodlopende straat zonder mondmasker, nooit meer ...
Ik zou dus maar niet te veel hoop stellen het allemaal terug wordt zoals 'vroeger'.