Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat is geen feit...
Sars is ook weg
Griep verdwijnt ook elk jaar, maar het komt gewoon terug onder een gemuteerde vorm. Er is wel degelijk een griepvaccin elk jaar, maar het muteert gewoon elk jaar...
HIV is serieus op de terugweg (ik gok dat we binnen 15-20 jaar geen nieuwe besmettingen meer gaan hebben in onze regio, Afrika zal wel nog veel langer duren)
Ze staan volgens mij redelijk dicht tegen HIV vaccin (maar bon, dat zeggen ze al lang)
Maar momenteel is het zo dat mensen die HIV besmet zijn het niet meer kunnen doorgeven als ze hun medicijnen nemen
Je haalt de kern van het probleem aan Tx.Timoootjex schreef: ↑6 augustus 2020, 15:50 Ik vind dat vooral tijdens het fietsen dat mondmasker nergens meer verplicht worden dat is het enige wat mij nu het meest stoort om buiten te komen(ik woon heel dicht bij een winkelstraat) maar voor de rest gaat het voor mij.
'Ik vind'..... 'maar voor de rest'.
En als iedereen nu van iets anders vindt dat niet kan en er voor de rest geen probleem mee heeft krijg je.....?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb al last voor met men mondmasker gewoon te wandelen bij het fietsen is dit nog tig keer erger. Wat moet ik dan doen? Ik ga speciaal niet meer fietsen omdat ik weet dat ik er gewoon niet tegen kan...
Is al meerdere keren gebeurt hoor, zelfs zonder zonneslag (ben deze ochtend zelfs vroeg gaan lopen om er zeker geen op te doen) , ik zou zelfs durven zeggen "great minds think alike met als toevoeging "in certain cases" "CarpeNoctem schreef: ↑6 augustus 2020, 15:59Godver geebee, wat scheelt er? Te lang in de zon gelegen? Je schrijft warempel een post waar ik me achter kan scharen
In deze context idd het eerste(alhoewel ik even dacht, gezien het weer die kant opging dat SicherheitsDienst ook wel zou passen).
Betreft het tweede nope, liever HD. Maar daar is het nog te vroeg voor.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mag je hier plus artikels posten?
Akkoord.geebee schreef: ↑6 augustus 2020, 15:49
Hoe zie je het dan op de lange termijn ? Goed wetende dat dit virus aanwezig zal blijven, geen mening maar een feit (zie griep en andere virussen) ... nooit meer met twee naar Ikea, nooit meer wandelen in een doodlopende straat zonder mondmasker, nooit meer een huis mogen bezichtigen dan met twee, nooit geen sportwedstrijden meer op amateurniveau (profvoetballers zijn immuun, dat weten we intussen en de massa heeft nood aan brood en spelen), nooit meer naar de kledingwinkel zonder dat je man in je kleedcabine mag komen zeggen dat hij je gat te dik vind in die rok, ... een maatschappij moet draaien op regels, daar zijn we het over eens, maar absurde regels zullen er eerder toe leiden dat de bereidwilligheid van de massa op een bepaald moment er niet meer zal zijn ... nogmaals : ik ben zwaar voorstander van veiligheidsvoorschriften, hygiëne, enzovoorts ... maar als de redelijkheid - zoals ze nu op bepaalde plaatsen bezig zijn (en in de eerste lockdown bezig geweest zijn) - ontbreekt dan vraag ik me af in welk soort maatschappij we gaan terechtkomen ... het zou wel eens (veel) meer "slachtoffers" kunnen maken dan corona zelve. (en kom niet af met : volgend jaar is er een vaccin ... er is ook een griepvaccin en dat maakt jaarlijks ook vele slachtoffers, er is bv. nog geen aids-vaccin, ...)
Ik kan me iets inbeelden in de trend van een soort toelaatbare bovengrens (door de wetenschap bepaald, niet door onze mediageile "experten") onder dewelke er geen maatregelen nodig zijn, en boven dewelke er terug maatregelen komen. Als dit nooit meer weg gaat, dan moeten we ons maar aanpassen en een werkbare permanente monitoring opzetten om "hoe erg is het ?" te objectiveren.
Wat stel je voor? Dat ze speciaal voor jou de regels aanpassen of dat jij je aanpast?Timoootjex schreef: ↑6 augustus 2020, 16:03 Ik heb al last voor met men mondmasker gewoon te wandelen bij het fietsen is dit nog tig keer erger. Wat moet ik dan doen? Ik ga speciaal niet meer fietsen omdat ik weet dat ik er gewoon niet tegen kan...
Je geeft trouwens zelf al het juiste antwoord.
Je bent toch nog maar 25?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik bedoel HLN + artikels daarvan de plus.
En nee ik wil nu niet dat de maatregelen versoepelen ofzo maar ik wil niet permanent zorgen hoeven te maken dat ik beboet wordt voor fietsgebruik zonder mondmasker en dat dit soms terugkomt ok maar niet permanent. Dan neem je heel wat vrijheid van me af.
En nee ik wil nu niet dat de maatregelen versoepelen ofzo maar ik wil niet permanent zorgen hoeven te maken dat ik beboet wordt voor fietsgebruik zonder mondmasker en dat dit soms terugkomt ok maar niet permanent. Dan neem je heel wat vrijheid van me af.
Tot het terug opduikt ... zie ebola, ook al vaak weg geweest en teruggekeerd en weggeweest, ... er zijn trouwens nog genoeg andere beestjes die zitten te wachten om de oversteek van exotisch dier naar mens te doen, in vroegere tijden duurde het een paar jaar vooraleer het van de ene streek in de andere belandde, tegenwoordig kan het met het vliegtuig van Timboektoe in 24 uur tijd de hele wereld veroveren.Aerolla schreef: ↑6 augustus 2020, 16:02Dat is geen feit...
Sars is ook weg
Griep verdwijnt ook elk jaar, maar het komt gewoon terug onder een gemuteerde vorm. Er is wel degelijk een griepvaccin elk jaar, maar het muteert gewoon elk jaar...
HIV is serieus op de terugweg (ik gok dat we binnen 15-20 jaar geen nieuwe besmettingen meer gaan hebben in onze regio, Afrika zal wel nog veel langer duren)
Ze staan volgens mij redelijk dicht tegen HIV vaccin (maar bon, dat zeggen ze al lang)
Maar momenteel is het zo dat mensen die HIV besmet zijn het niet meer kunnen doorgeven als ze hun medicijnen nemen
Griep verdwijnt niet ieder jaar, de griep gaat de wereld rond samen met de seizoenen en verandert ieder jaar lichtjes (een "mutatie" is een te zwaar woord voor de jaarlijkse "veranderingen"), dat er een griepvaccin is weet ik ook , ik krijg er ieder jaar één in mijn linkerarm geramd !
Timootje, doe me nu een keer een plezier en schrijf MIJN waar je altijd MEN gebruikt, en ZIJN waar je altijd ZEN gebruikt. Ik krijg er een zonneslag van.Timoootjex schreef: ↑6 augustus 2020, 16:03Ik heb al last voor met men mondmasker gewoon te wandelen bij het fietsen is dit nog tig keer erger. Wat moet ik dan doen? Ik ga speciaal niet meer fietsen omdat ik weet dat ik er gewoon niet tegen kan...
Dan moeten we dus eerst een commissie gaan oprichten die gaat bepalen welke wetenschapper toelaatbaar is en wie niet (eerste regel, volstrekte anonimiteit?).
En daarvoor een panel om te bepalen welke experten in die commissie zitten zodat ze toch zeker een beslissing nemen die in de kraam past? Als een wetenschapper iets stelt dat niet in het plaatje past is hij geen wetenschapper meer maar laakbaar mediageil en expert tussen "x" ?
Vreemd.
Geebee totaal geen empathisch vermogen?
Misschien schrijft hij dit wel met een mondmasker aan?
ps. Dit is 'newspeak'. Wen er dus maar aan.