Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Nee, het is zeer simpel: je steekt internationale experten in dat panel en geen Belgen, dat zal al een pak helpenJefdewit schreef: ↑6 augustus 2020, 16:16
Dan moeten we dus eerst een commissie gaan oprichten die gaat bepalen welke wetenschapper toelaatbaar is en wie niet (eerste regel, volstrekte anonimiteit?).
En daarvoor een panel om te bepalen welke experten in die commissie zitten zodat ze toch zeker een beslissing nemen die in de kraam past? Als een wetenschapper iets stelt dat niet in het plaatje past is hij geen wetenschapper meer maar laakbaar mediageil en expert tussen "x" ?
Vreemd.
Alsof een Amerikaan het wat kan schelen welke politieke partij in Belgie hem leuk vindt, of dat hij bekend is in Belgium
Teveel empathisch vermogen meestal maar ik voer een strijd tegen het onrechtmatig gebruik van men en zen ... als we zo voortdoen zal de "ij" verdwnen uit ons woordgebruik en dat zal tot drama's leiden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Grammarnazi's incoming
Ik moet hier toch geen ABN spreken wie doet dat nou?
Als ik in een professioneel contact dat doe ok, maar dit is in een forum
De prijs van een griepprik is goedkoper dan 14 dagen werkverlet door de griep (en dan spreek ik over "de" griep en niet een beetje kuchen en denken dat je "de" griep hebt) ... heb je trouwens gelet op het detail "linkerarm"
Maar dan weer niet die van de WHO?
Mogen die Belgische experten dan in de US gaan zeggen wat ze daar moeten doen?
En welk 'politiek' petje draagt een wetenschapper van Johnson & Johnson die ook werkt voor Janssen Pharmaceutica?
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 6 augustus 2020, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik stel vast dat er bij de "jeugd" zelfs bij "professionele" contacten nog weinig sprake is van "grammar" ... zelfs universitair afgestudeerden slagen er niet in een correcte sollicitatiebrief te schrijven.Timoootjex schreef: ↑6 augustus 2020, 16:23 Grammarnazi's incoming
Mijn vraag naar jou is dan : als je in een professioneel contact perfect het woord "mijn/zijn" kan gebruiken waarom hier dan ook niet of schrijf je dan moedwillig fouten (iedereen maakt fouten op de taal daar heb ik geen probleem mee) om "hip" te zijn of te tonen hoe jong je wel bent ? Ik kan hier ook gerust in het plat Westvlaamsch beginnen te skrievn weie maar dat zal de leesbaarheid niet verbeteren.
Hoe bedoel je? Omdat het iets is wat anderen van je verwachten? Ik geef geen zier om wat anderen van mij verwachten. Dat vrijwillig uitwisselen van virussen, bacteriën, lichaamssappen en faecaliën hoeft nooit meer terug te komen net zoals dat gekus en gelebber. Ik weet niet wat er zo leuk aan is dat iemand Joachim Löw gewijs aan zijn reet zit te krabben om vervolgens aan 5 man een hand te geven.
Ik deed er al zelden aan mee en ben blij dat het nu volledig verdwenen is.
Nee ik heb niet gelet op het detail linkerarm want ik heb twee rechterhanden.
Je gaat er ook verkeerdelijk van uit dat als je geen griepvaccin krijgt daaruit automatisch volgt dat je 14 dagen werkonbekwaam bent.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mwa het West-Vlaams kan ik nog goed lezen dus give it a try zou ik zomaar zeggen.geebee schreef: ↑6 augustus 2020, 16:30
Mijn vraag naar jou is dan : als je in een professioneel contact perfect het woord "mijn/zijn" kan gebruiken waarom hier dan ook niet of schrijf je dan moedwillig fouten (iedereen maakt fouten op de taal daar heb ik geen probleem mee) om "hip" te zijn of te tonen hoe jong je wel bent ? Ik kan hier ook gerust in het plat Westvlaamsch beginnen te skrievn weie maar dat zal de leesbaarheid niet verbeteren.
Ik let veel meer op als ik iets zakenlijk schrijf dan hier. Daarom is men typsnelheid hier ook hoger. Ik typ hier gewoon en idc of er spelfouten in zitten etc. Voor een zakelijk contact let ik wel meer op maar zoveel zakelijke emails stuur ik niet want ik ben vooral back end bezig niet front end.
Je moet er eens op letten, hoe mensen een hand geven.anonymous schreef: ↑6 augustus 2020, 16:35
Hoe bedoel je? Omdat het iets is wat anderen van je verwachten? Ik geef geen zier om wat anderen van mij verwachten. Dat vrijwillig uitwisselen van virussen, bacteriën, lichaamssappen en faecaliën hoeft nooit meer terug te komen net zoals dat gekus en gelebber. Ik weet niet wat er zo leuk aan is dat iemand Joachim Löw gewijs aan zijn reet zit te krabben om vervolgens aan 5 man een hand te geven.
Ik deed er al zelden aan mee en ben blij dat het nu volledig verdwenen is.
Er is een link tussen hun handdruk en hun invloed.
Een handdruk is deel van de eerste indruk, zo wordt iemand met een "zwakke" handdruk ook ervaren als zwak en onderdanig.
Je kan echt op zo'n dingen werken hoor ^^
Moar da gaade gy nie bepale!
Zo kom je er dus nooit. Jij bent er dus voor. Prima. Maar ik moet ze toch niet opsommen die alleen al binnen dit forum de WHO tot op de grond hebben afgebroken? Wie zijn mening gaat dan bepalend zijn om te stellen wie wetenschapper is en wie niet?
Tot nader order vind ik dat het behalen van een erkend diploma aan een erkende universiteit gevolgd door voldoende vakpublicaties in erkende vakliteratuur, liefst gevolgd door peer reviews, voldoende is om aan te nemen of iemand een expert is in zijn vakgebied of niet.
Of, als ik je goed kan volgen, moeten ze eerst voor een selectiecommissie verschijnen en de leden een handdruk geven? Dan heeft deze voldoende info om te bepalen waarop ze verder kunnen werken?
Handjeklap, ik dacht dat dat nog iets van in de tijd van de veekooplieden was.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 6 augustus 2020, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even een gek vraagje maar mijn samentrekkingskracht van mijn handen zijn sowieso al zwak. Hoe kan je dan bepalen hoe iemand een zwak en onderdanig is door iets waar hij zelf nauwelijks iets kan aan doen? :p
BMDBNO.
Zo"n dingen worden ons maatschappelijk opgedrongen. Daar doe ik niet aan mee. Dat iemand dan een verkeerde indruk over mij heeft, couldn't care less. In veel culturen geven ze trouwens geen hand. Een buiging op zijn Japans vind ik veel leuker dan een uitwisseling van allerhande viezigheid.