VGP
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: VGP
De Tijd:
Degroof Petercam start opvolging VGP met koopadvies
Het analistenteam van Degroof Petercam start met de opvolging van VGP VGP2,54% . De logistiekvastgoedgroep mag meteen op de kooplijst en krijgt een koersdoel van 129 euro mee. Dat is goed voor een opwaarts potentieel van 17 procent.
'Ondanks de grondschaarste, slaagde VGP erin om zijn landbank in recordtempo uit te bouwen waardoor het bedrijf zeker de komende vijf jaar aan ontwikkelingen kan doen a rato van zo'n 600.000 vierkante meter magazijnruimte per jaar', zegt analist Vivien Maquet. 'De magazijnen die in de pijplijn zitten, zijn grotendeels voorverhuurd. Dat biedt een goede crisisverzekering tegen de tijdelijke vraagdip. We verwachten weer een sterk herstel van de vraag in 2021'.
Ook een verdere krachtenbundeling met Allianz zit ons inziens in de kaarten, aldus het rapport.
Degroof Petercam start opvolging VGP met koopadvies
Het analistenteam van Degroof Petercam start met de opvolging van VGP VGP2,54% . De logistiekvastgoedgroep mag meteen op de kooplijst en krijgt een koersdoel van 129 euro mee. Dat is goed voor een opwaarts potentieel van 17 procent.
'Ondanks de grondschaarste, slaagde VGP erin om zijn landbank in recordtempo uit te bouwen waardoor het bedrijf zeker de komende vijf jaar aan ontwikkelingen kan doen a rato van zo'n 600.000 vierkante meter magazijnruimte per jaar', zegt analist Vivien Maquet. 'De magazijnen die in de pijplijn zitten, zijn grotendeels voorverhuurd. Dat biedt een goede crisisverzekering tegen de tijdelijke vraagdip. We verwachten weer een sterk herstel van de vraag in 2021'.
Ook een verdere krachtenbundeling met Allianz zit ons inziens in de kaarten, aldus het rapport.
-
- Hero Member
- Contacteer:
BREAKING:
Opnieuw een positieve winstwaarschuwing: 180 tot 200 miljoen euro aan nettowinst over de eerste jaarhelft van 2020!!! Vorig jaar was dat 75 miljoen. Unbelievable.
795.000 vierkante meter in aanbouw, quasi helemaal opgeleverd de komende 12 maanden.
Blij dat ze 16% van de ganse portefeuille zijn; wordt ongetwijfeld op termijn 20+%...
Opnieuw een positieve winstwaarschuwing: 180 tot 200 miljoen euro aan nettowinst over de eerste jaarhelft van 2020!!! Vorig jaar was dat 75 miljoen. Unbelievable.
795.000 vierkante meter in aanbouw, quasi helemaal opgeleverd de komende 12 maanden.
Blij dat ze 16% van de ganse portefeuille zijn; wordt ongetwijfeld op termijn 20+%...
-
- Hero Member
- Contacteer:
De Tijd er boenk op:
VGP verwacht winstexplosie
De ontwikkelaar van logistiek vastgoed VGP VGP3,76% boert uitstekend tijdens deze coronacrisis. VGP verwacht in het eerste halfjaar een nettowinst van 180 à 200 miljoen euro, meldde het bedrijf in een persbericht na het afsluiten van de handel. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg de nettowinst 75 miljoen euro.
VGP profiteert onder meer van de boomende e-commerce, waarvoor magazijnruimte nodig is. Amazon is een van de grote klanten. De onderneming heeft ook joint ventures met de verzekeraar Allianz, waardoor het een sterke financiële partner aan zijn zij heeft voor verdere ontwikkelingen.
'We zijn zeer tevreden met de prestaties en de verwachte nettowinst voor de eerste helft van 2020, als gevolg van de zeer sterke verhuurprestaties de afgelopen 18 maanden', reageert ceo Jan Van Geet. 'In het eerste halfjaar hebben we ons voornamelijk gericht op ons projectmanagement met 795.000 vierkante meter nieuwe projecten in aanbouw eind juni 2020. Het grootste deel van deze projecten zal de komende 12 maanden opgeleverd worden.'
'De impact van de coronapandemie op onze operationele activiteiten is tot nu toe beperkt gebleven. Maar we zullen waakzaam blijven omdat COVID-19 nog niet achter ons ligt', besluit Van Geet.
VGP verwacht winstexplosie
De ontwikkelaar van logistiek vastgoed VGP VGP3,76% boert uitstekend tijdens deze coronacrisis. VGP verwacht in het eerste halfjaar een nettowinst van 180 à 200 miljoen euro, meldde het bedrijf in een persbericht na het afsluiten van de handel. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg de nettowinst 75 miljoen euro.
VGP profiteert onder meer van de boomende e-commerce, waarvoor magazijnruimte nodig is. Amazon is een van de grote klanten. De onderneming heeft ook joint ventures met de verzekeraar Allianz, waardoor het een sterke financiële partner aan zijn zij heeft voor verdere ontwikkelingen.
'We zijn zeer tevreden met de prestaties en de verwachte nettowinst voor de eerste helft van 2020, als gevolg van de zeer sterke verhuurprestaties de afgelopen 18 maanden', reageert ceo Jan Van Geet. 'In het eerste halfjaar hebben we ons voornamelijk gericht op ons projectmanagement met 795.000 vierkante meter nieuwe projecten in aanbouw eind juni 2020. Het grootste deel van deze projecten zal de komende 12 maanden opgeleverd worden.'
'De impact van de coronapandemie op onze operationele activiteiten is tot nu toe beperkt gebleven. Maar we zullen waakzaam blijven omdat COVID-19 nog niet achter ons ligt', besluit Van Geet.
Sterke prestatie.
Gisterenavond ook het persbericht gelezen. Verbluffend. Benieuwd wat de koers straks gaat doen. Deze is reeds enorm opgelopen dus de vraag is in hoeverre deze resultaten al in de verwachtingen waren meegerekend.
Al + 7%
-
- Hero Member
- Contacteer:
In september de Belgische achterblijvers dumpen en heralloceren. Niet moeilijk om te weten waar het naartoe zal gaan: merendeel naar VGP, maar ook PayPal, Equinix enz.
Beleggen in Covid-proof bedrijven met een mooie toekomst; en als het kan liefst te combineren met sappige covered calls (behalve op VGP)
Beleggen in Covid-proof bedrijven met een mooie toekomst; en als het kan liefst te combineren met sappige covered calls (behalve op VGP)
Bij mij maakt VGP 30% uit van mijn vastgoed-gedeelte van de portefeuille. De 2de, 3de en 4de grootste posities zijn: WDP, INTO en MONT. Niet toevallig. Aangezien ook deze bedrijven mooie stijgingen laten optekenen, blijft de verhouding ongeveer gelijk. WDP was zelfs sterker gestegen de laatste maand.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑5 augustus 2020, 18:07 Blij dat ze 16% van de ganse portefeuille zijn; wordt ongetwijfeld op termijn 20+%...
Hier is dat ongeveer ook zo.sintorama schreef: ↑6 augustus 2020, 09:53Bij mij maakt VGP 30% uit van mijn vastgoed-gedeelte van de portefeuille. De 2de, 3de en 4de grootste posities zijn: WDP, INTO en MONT. Niet toevallig. Aangezien ook deze bedrijven mooie stijgingen laten optekenen, blijft de verhouding ongeveer gelijk. WDP was zelfs sterker gestegen de laatste maand.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑5 augustus 2020, 18:07 Blij dat ze 16% van de ganse portefeuille zijn; wordt ongetwijfeld op termijn 20+%...
Vraagje, zou jij nog INTO's bijkopen?
Ik heb nog een order open staan op 20 EUR als ik me niet vergis. Het Office-gedeelte zet natuurlijk een rem op INTO, maar op lange termijn zie ik dit goed komen. INTO is aantrekkelijk gewaardeerd, wat zich in een goed dividend zou moeten vertalen.
bedankt voor de reply, ik heb en geloof al een lang in INTO, maar de echte boost is er nog niet gekomen ...
ze geven nu ook al een mooi (keuze)dividend
oppikken aan 20 zou een goede deal zijn, dat is zeker.
ze geven nu ook al een mooi (keuze)dividend
oppikken aan 20 zou een goede deal zijn, dat is zeker.
KBC ziet geen stijgingspotentieel meer in VGP en haalt het aandeel van hun favorietenlijstje.
Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... lijst.aspx
Ik vind wel dat ze gelijk hebben. Aan de huidige prijzen zou ik ook geen koper willen zijn. Verkopen doe ik uiteraard ook niet, ik geniet van het dividend. Het aandeel is naar mijn idee nu correct gewaardeerd. Duidelijke hold.
Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... lijst.aspx
Ik vind wel dat ze gelijk hebben. Aan de huidige prijzen zou ik ook geen koper willen zijn. Verkopen doe ik uiteraard ook niet, ik geniet van het dividend. Het aandeel is naar mijn idee nu correct gewaardeerd. Duidelijke hold.
Idem voor mij: ik heb een (beperkte) positie in VGP & zal er niet onmiddellijk bijkopen (al bedraagt P/E-ratio “slechts” 11).
Belangrijk bij dit aandeel is de relatie met Amazon: hoe bestendig is die?
Bedankt in ieder geval voor de INTO opmerking, die bekijk ik ook eens van dichterbij!
Bedankt in ieder geval voor de INTO opmerking, die bekijk ik ook eens van dichterbij!
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
De verhuurcontracten lopen lang en de gebouwen zijn zodanig geconcipieerd dat ze makkelijk aangepast kunnen worden aan veranderende behoeften. En... locatie is alles in de wereld van de logistiek. Wat dat betreft maak ik me niet direct zorgen, integendeel.
https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 43728.html
https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 43728.html
In het clubke van warehouse GVVs is INTO inderdaad diegen die het minst op die wave heeft meegesurfed.r0477476 schreef: ↑7 augustus 2020, 10:30 Idem voor mij: ik heb een (beperkte) positie in VGP & zal er niet onmiddellijk bijkopen (al bedraagt P/E-ratio “slechts” 11).
Zoals reeds aangehaald, ze zitten ook in offices!
Je mag gerust stellen dat het offices deel er voor zorgt dat ze een zeer mooi dividend uitbetalen om die pil wat te verzachten, net zoals Befimmo dat probeert te doen, of probeerde.