Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Eigenlijk vind ik dat een nog ongeloofwaardiger verhaal als die boete, maar goed, ik geloof je tot het tegendeel is bewezen :p
Ondertussen is het toch wel duidelijk: volgens wetenschappers zijn mondmaskers buiten zinloos, laten we dus het credo van vorige maanden herhalen: we doen wat de wetenschappers zeggen
Waarom geldt dit laatste zinnetje plots niet meer?
Politici waren zo trots dat ze hun zin niet deden en dat ze braaf luisterden (zogezegd)
Ondertussen is het toch wel duidelijk: volgens wetenschappers zijn mondmaskers buiten zinloos, laten we dus het credo van vorige maanden herhalen: we doen wat de wetenschappers zeggen
Waarom geldt dit laatste zinnetje plots niet meer?
Politici waren zo trots dat ze hun zin niet deden en dat ze braaf luisterden (zogezegd)
Wat is dat hier tegenwoordige allemaal met dat ongeloof?
Posts worden afgedaan als ongeloofwaardig maar in pb's draait iedereen zijn kar. Ik weet wel hoe het eraan toe gaat op fora, maar dit begint hier echt wel een ziekte te worden. Dat je destijds de trollen er probeerde uit te halen was ok, daar deed ik ook aan mee, maar dit ? Pfff. Heeft het iets te maken met onverdraagzaamheid of omdat sommige vrijwillig in lock-down gegaan zijn?
En dan heb ik het nog niet over cijfers, grafieken en geschiedkundige feiten. Die worden ook allemaal in twijfel getrokken. Misschien zijn het gewoon de persoonlijke verhalen die sommigen irriteren, wegens te veel gebruik van het woord ik, mijn ? Niet dat ik er mijn slaap voor laat of anders ga posten, het is gewoon een vaststelling.
Posts worden afgedaan als ongeloofwaardig maar in pb's draait iedereen zijn kar. Ik weet wel hoe het eraan toe gaat op fora, maar dit begint hier echt wel een ziekte te worden. Dat je destijds de trollen er probeerde uit te halen was ok, daar deed ik ook aan mee, maar dit ? Pfff. Heeft het iets te maken met onverdraagzaamheid of omdat sommige vrijwillig in lock-down gegaan zijn?
En dan heb ik het nog niet over cijfers, grafieken en geschiedkundige feiten. Die worden ook allemaal in twijfel getrokken. Misschien zijn het gewoon de persoonlijke verhalen die sommigen irriteren, wegens te veel gebruik van het woord ik, mijn ? Niet dat ik er mijn slaap voor laat of anders ga posten, het is gewoon een vaststelling.
Als er één ding duidelijk is, dan is het dat we niet allemaal op één lijn zitten.
Misschien is dat een tactiek, wie weet. Verdeel en heers ;-)
Probleem, vind ik dan, is dat er hier op het forum teveel gezegd wordt: foert, ik volg de regels niet omdat ik het beter weet. Aangevuld met vergelijkingen en verhalen, die niet altijd geloofwaardig over komen.
En dan krijg je oververhitte discussies.
Maar, vrije meningsuiting boven alles.
En een beetje humor:
Om de extreme hitte bovenop de afgekondigde maatregelen tegen de verspreiding van Covid-19 draaglijker te maken, werd in overleg met de Provinciale Crisiscel en de burgemeesters van de provincie beslist om de avondklok nu niet te handhaven zodat de Antwerpse burgers tijdens de latere uren de nodige verkoeling kunnen zoeken.
Bron: HLN
Kleine aanvulling: hopla, in één week tijd is Cathy Berx ook haar geloofwaardigheid kwijt geraakt.
Om de extreme hitte bovenop de afgekondigde maatregelen tegen de verspreiding van Covid-19 draaglijker te maken, werd in overleg met de Provinciale Crisiscel en de burgemeesters van de provincie beslist om de avondklok nu niet te handhaven zodat de Antwerpse burgers tijdens de latere uren de nodige verkoeling kunnen zoeken.
Kleine aanvulling: hopla, in één week tijd is Cathy Berx ook haar geloofwaardigheid kwijt geraakt.
En de Wever wil de mondmaskers niet verplichten met die warmte als men buitenkomt
Het is dus de bedoeling dat, eens de zon onder is, iedereen met mondmasker de straat op gaat om verkoeling te zoeken? Of is dit een alibi om die gruwelijke avondklok toch maar terug af te voeren? Waarom zie ik dit nu weer verkeerd uitdraaien ...
Voor een samenscholingsverbod in en begraaf die klok. Simpel toch !
Voor een samenscholingsverbod in en begraaf die klok. Simpel toch !
Dat was bij mij al binnen de 12u. Bij sommigen daagt het wat later. No offence.DNE2018 schreef: ↑7 augustus 2020, 16:50 En een beetje humor:
Ik zat dan weer te denken, wat kunnen je al die - al dan niet zinvolle - maatregelen eigenlijk schelen als je toch in een zelf georganiseerde lock down zit?
DNE2018 schreef: ↑7 augustus 2020, 16:50 En een beetje humor:
Buiten verkoeling? Waar?
Hier binnen is het 22°C? Voorbij de buitenmuur 42°C.
Ik heb geen corona meer nodig om nu vooral niet buiten te komen.
Gelukkig werkt de beregening met een afstandsbediening zoadat ik daar, tijdens de latere uren, ook niet meer voor moet buitenkomen.
Moest het niet zo warm zijn, ik haalde weer de borrelnootjes en chips boven.
Nu zal het een indoor screwdriver worden.
Met dank aan het B-fast team.
Maar de echte humor heb je niet geciteerd:DNE2018 schreef: ↑7 augustus 2020, 16:50 En een beetje humor:
Gouverneur Cathy Berx benadrukte tijdens een persconferentie dat de tijdelijke opschorting van de handhaving van de avondklok niet geldt voor wie in quarantaine of thuisisolatie zit.
Duuuuhhh...
Ondertussen vrezen de experten dat dit soort ongein onnodige weerstand kan creëren.
Ik ben het daar niet mee eens: er is niets onnodig aan die weerstand.
Maar inderdaad: hier mogen de politiekers de experts eindelijk eens in volgen.
Overigens vraagt burgemeester De Wever zijn korps om het dragen van mondmaskers niet te handhaven tijdens de hitte (tot minstens woensdag volgende week), behalve op drukke plaatsen.
De Governator benadrukte echter, dat de mondmaskerplicht nog steeds geldt.
Laatst gewijzigd door Dixit op 7 augustus 2020, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Experten hebben vragen bij inzet van experten: “Alle beslissingen in deze crisis werden bepaald door kleine groep wetenschappers”
Coronacommissie van de Kamer.
Daar hadden 'wij' geen 3 nieuwe experten voor nodig. Alles wat zij nu opwerpen is hier de revue al gepasseerd. Als ze dan nog meer to the point gaan, dan sluiten ze de deuren. In mijn verbeelding zie ik de drie al een oprotpremie voor MVR vragen.
Coronacommissie van de Kamer.
Daar hadden 'wij' geen 3 nieuwe experten voor nodig. Alles wat zij nu opwerpen is hier de revue al gepasseerd. Als ze dan nog meer to the point gaan, dan sluiten ze de deuren. In mijn verbeelding zie ik de drie al een oprotpremie voor MVR vragen.
Voor de zoutzuurzeikerds (in casu dramaqueen en handlangertje): je wordt er wel degelijk ziek van. Ten eerste persoonlijk ondervonden en ten tweede op 25 jaar tijd meerdere gevallen geweten, dus ook eerstehands ervaring. En, dat je er ziek van wordt is 1, erger is dat het keer op keer bijzonder hardnekkige infecties waren. Vraag me niet waarom, maar als het vermoeden iets waard is: het zijn de beestjes die je immuunsysteem niet de baas kan die in dat lapje een perfecte kweekbodem vinden. Maar ik ben natuurlijk geen viroleugenaar, of bacterio-dinges.
GreenDean schreef: ↑16 juli 2020, 20:58 Begin 2000 ook chronische sinusitis ontwikkeld door een hardnekkig beestje dat een thuis gevonden had in een, hou u vast, PBM masker. Jaaaren mee rond gelopen. Alle mogelijke antibiotica geprobeerd. Helemaal niets af gedaan, al die antibiotica. Met de tijd (6 à 8 maanden) verbeterde dat tot het zogoed als weg was om dan weer de kop op te steken zoals tevoren.
Wat bij mij hielp: goed spoelen (uitspuiten) met bv. sterimar en voor het slapen gaan pseudo-ephedrine. Dit om het vanuit de sinussen in de keel druppelen te minderen waardoor je veel minder gaat hoesten. Als de pseudo-ephedrine je wakker houdt is dat misschien geen optie, maar daar had ik geen last van. Ben er nu om één of andere mysterieuze reden al enkele jaren van verlost.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Het is niet dat ik mezelf heb veroordeeld tot een opsluiting van x maanden met een enkelband he.
Ik ben niet gediagnoseerd met Ebola of die ziekte is niet in het land. Geen noodzaak om mijn zelf opgelegde quarantaine fanatiek te maken in de opvolging.
De combinatie : ik had zin om eens buiten te zijn, ik had een horlogebatterij nodig, ik had eten nodig en iets specifieks van een bepaald warenhuis, ik ben ondertussen in dezelfde omgeving iets gaan eten in een zaak die ik al lang frequenteer maar nu iets minder vanwege Corona. Misschien zien ze me niet zo graag meer komen omdat ik er niet meer wekelijks geld kom uitgeven ?
Normaal kom ik alleen buiten voor combinaties ... Ik probeer mijn aantal blootstellingen aan anderen te minimaliseren.
Ik kan er weer even tegen. Mijn degout aan menselijk contact is weer op niveau na één blootstelling en de lust om er van af te wijken zal me de komende 2 weken (naar schatting / Pin me er niet op vast) niet meer overvallen.
Nadeel voor wie dat graag anders ziet : ik heb weer heel veel tijd om op Spaargids te lezen en posten.
Ik draag het masker overal waar het moet en soms iets vaker. Je moet je er van bewust zijn dat niet alleen bacterien, virussen, maar ook schimmels niet gezond zijn om naar binnen te zuigen in je longen.
Ik heb er even moeten aan wennen aan dat masker. In het begin had ik er constant keelirritatie van maar ik ben daar wel gevoelig aan.
Ik zei al eerder : wees niet te zuinig en vervang het regelmatig. Ik voeg er voor mezelf nog aan toe : blijf gewoon in je kot zoveel als mogelijk of redelijk is. Dan heb je er ook minder vaak last van.
En zo kom je weer minder zeikerds tegen overal. Ook altijd meegenomen.
Hear, hear!
Zie mijn onderschrift. Het is 5 voor 12 maar dan 24u later. Wat deze ondemocratische bende allemaal uitspookt, is er mijlenver over.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.