Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Nog meer maatregelen?
Nee. Voor mij is het intussen duidelijk.
Er is maar 1 reden, en da´s het feit dat wij verdomme een bende dommekloten rondlopen hebben.
Als mensen een beetje zelfdiscipline en verstand zouden hebben waren al die regels niet nodig.
Bij ons kruipen ze quasi op elkaar want ´dat masker beschermt ons´.
Kunnen we afspreken dat ik geen masker meer draag maar wel een taser? Ieder die zo dicht bij mij komt dat ik hem kan aanraken, krijgt een stroomstoot door z´n lijf. Lijkt me veel efficiënter dan zo´n vod.
Nee. Voor mij is het intussen duidelijk.
Er is maar 1 reden, en da´s het feit dat wij verdomme een bende dommekloten rondlopen hebben.
Als mensen een beetje zelfdiscipline en verstand zouden hebben waren al die regels niet nodig.
Bij ons kruipen ze quasi op elkaar want ´dat masker beschermt ons´.
Kunnen we afspreken dat ik geen masker meer draag maar wel een taser? Ieder die zo dicht bij mij komt dat ik hem kan aanraken, krijgt een stroomstoot door z´n lijf. Lijkt me veel efficiënter dan zo´n vod.
Laatst gewijzigd door Fakkel op 8 augustus 2020, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je bij Colruyt in de frigo gaat rondlopen kan je niet verwachten dat je het Mozes effect hebt tenzij je net voor je bezoek in een beerput springt.
In een bos gaan wonen en er een paar maanden niet meer uitkomen zou helpen. Er is niet genoeg bos.
'Blijf in je kot' helpt ook nog altijd.
In een bos gaan wonen en er een paar maanden niet meer uitkomen zou helpen. Er is niet genoeg bos.
'Blijf in je kot' helpt ook nog altijd.
Wijkagent Erwin, is u het ?
Nee, ik hou m´n matrak in mijn broek. ;-)
Ik ben nog eens naar de cijfers gaan kijken. Aantal officiële doden vanmorgen: 724.186. Een nietszeggend cijfer want als we iets met zekerheid weten is het wel dat er slecht geteld is geweest, of heel goed, te goed zelfs, er is zelfs een wereldkampioen tellen in deze crisis. Zou het tellen aan de basis van de 'crisis' kunnen liggen?
Dit is wat ik er drie en halve maand geleden over te zeggen had in een ander topic. Nog altijd van toepassing, nu zelfs meer gezien wat we over ons heen hebben gekregen van een ondemocratische en , laat ons wel wezen, onverkozen stelletje clowns. Een avondklok, a.u.b., en een grote groep mensen die dat 'niet meer dan normaal vinden'. Het is de hoogste tijd om wat zaken op orde te zetten, en dit op meerdere gebieden zowel individueel als collectief.
Dit is wat ik er drie en halve maand geleden over te zeggen had in een ander topic. Nog altijd van toepassing, nu zelfs meer gezien wat we over ons heen hebben gekregen van een ondemocratische en , laat ons wel wezen, onverkozen stelletje clowns. Een avondklok, a.u.b., en een grote groep mensen die dat 'niet meer dan normaal vinden'. Het is de hoogste tijd om wat zaken op orde te zetten, en dit op meerdere gebieden zowel individueel als collectief.
GreenDean schreef: ↑22 april 2020, 10:23 Mensen moeten eens leren van zich niet te laten opjutten door roverheden en propagandamedia.
Corona-doden tot nu toe (we zijn 6 maanden ver mogen we vanuit gaan), nog geen 178.000.
TBC, jaarlijkse tol: 1.200.000. Perfect vermijdbaar, behandelbaar en uitroeibaar. Om één of andere vreemde reden geen draconische maatregelen.
https://tbfacts.org/deaths-from-tb/
Malaria, jaarlijkse tol: 1 à 3 miljoen. Perfect vermijdbaar, behandelbaar en uitroeibaar. Om één of andere vreemde reden geen draconische maatregelen.
Ga anders eens na wat men gedaan heeft om het Panama-kanaal uiteindelijk te kunnen bouwen en af te krijgen. Men heeft er eerst de gele-koorts voor moeten indijken en dit voor er een vaccin bestond.
https://www.medscape.com/answers/221134 ... of-malaria
AIDS, jaarlijkse tol: 770.000. Vermijdbaar? Ja, door het gedrag van mensen te sturen zoals men nu pretendeert te doen omwille van corona. Op iedere straathoek condooms kan ook al helpen. Hoe klein zou die fractionele kost zijn t.o.v. de draconische corona-kost? Uitroeibaar? Ja, zie vermijdbaar. Maar om één of andere reden geen draconische maatregelen.
https://www.unaids.org/en/resources/fact-sheet
Dit op 30 seconden googlen. Als je effe verder googled vind je zo nog wel een aantal infectueuze ziekten waar we niet panisch hysterisch bang van gemaakt worden om een andere agenda te dienen.
Corona, daarentegen, praktisch niet te vermijden. Net zoals de griep en verkoudheden, o.a., praktisch niet te vermijden zijn. Behandelbaar? Weinig over te vinden, niet? Veel mediasensatie over een aantal medicijnen, verder niks nuttigs. Uitroeibaar? De tijd zal het uitwijzen. Mijn gok is, corona is hier om te blijven, samen met al die organismen die griep, verkoudheden, sinusitus, longontsteking, bronchitis, diarree, ..., veroorzaken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Belgische directeur WHO: “De tweede golf is nog niet eens begonnen”
Hans Kluge, Europees directeur bij de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), zegt dat de herfst cruciaal wordt.
AFP Hans Kluge, Europees directeur bij de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), zegt dat de herfst cruciaal wordt.
“De tweede golf is nog niet eens begonnen.” Dat zegt de Belg Hans Kluge, die Europees directeur is van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), vandaag in een interview met De Tijd. Volgens de topman wordt de herfst cruciaal: als drie typische fenomenen die zich dan voordoen, kunnen samenvallen met een nieuwe golf van het virus.
In de herfst komen traditioneel drie fenomenen samen, zegt de topman van de Wereldgezondheidsorganisatie. “De seizoensgriep, het heropenen van scholen en universiteiten, en de typische oversterfte van ouderen door het koude weer, met ziektes als longontstekingen.” Als die samenvallen met een nieuwe uitbraak van het virus, “dan zijn we nog niet thuis”, vreest Kluge.
Kluge zegt dat in de meeste delen van Europa de eerste golf nog niet achter de rug is. Normaal stijgt de curve eerst, stabiliseert even en daalt dan langzaam volgens het natuurlijk verloop van het virus. Kluge wijst er in De Tijd op dat de daling van de curve er niet door die natuurlijke terugval kwam, maar door de restrictieve maatregelen. “Als je de restricties opheft terwijl het virus nog welig tiert, ontploft de boel opnieuw.”
De lockdown was wel nodig “om de gezondheidszorg op orde te krijgen en een systeem van contracttracing op te zetten. Maar dat werkt op vele plaatsen nog niet voldoende, zien we nu”.
Bron: https://www.hln.be/nieuws/belgische-dir ... ~a0adbed6/
Hans Kluge, Europees directeur bij de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), zegt dat de herfst cruciaal wordt.
AFP Hans Kluge, Europees directeur bij de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), zegt dat de herfst cruciaal wordt.
“De tweede golf is nog niet eens begonnen.” Dat zegt de Belg Hans Kluge, die Europees directeur is van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), vandaag in een interview met De Tijd. Volgens de topman wordt de herfst cruciaal: als drie typische fenomenen die zich dan voordoen, kunnen samenvallen met een nieuwe golf van het virus.
In de herfst komen traditioneel drie fenomenen samen, zegt de topman van de Wereldgezondheidsorganisatie. “De seizoensgriep, het heropenen van scholen en universiteiten, en de typische oversterfte van ouderen door het koude weer, met ziektes als longontstekingen.” Als die samenvallen met een nieuwe uitbraak van het virus, “dan zijn we nog niet thuis”, vreest Kluge.
Kluge zegt dat in de meeste delen van Europa de eerste golf nog niet achter de rug is. Normaal stijgt de curve eerst, stabiliseert even en daalt dan langzaam volgens het natuurlijk verloop van het virus. Kluge wijst er in De Tijd op dat de daling van de curve er niet door die natuurlijke terugval kwam, maar door de restrictieve maatregelen. “Als je de restricties opheft terwijl het virus nog welig tiert, ontploft de boel opnieuw.”
De lockdown was wel nodig “om de gezondheidszorg op orde te krijgen en een systeem van contracttracing op te zetten. Maar dat werkt op vele plaatsen nog niet voldoende, zien we nu”.
Volgens mij is het eerder het gebrek aan het opvolgen van de maatregelen die ons de das om doet.haelewyn schreef: ↑8 augustus 2020, 06:57 https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b34c58e3/
De Volkskrant vergeleek zes andere landen en hun aantal besmettingen..
België staat gelukkig niet in het lijstje.
We nemen ergens te weinig of verkeerde maatregelen want goed doen we het niet.
Meer maatregelen zijn nodig maar ze moeten wel zinvol zijn.
Zie Schotland. Ze treden veel harder op. Hun resultaten zijn een pak beter.
Vele Belgen wanen zich onaantastbaar en trekken zich niet al te veel aan van de maatregelen, waardoor het virus
een feestje kan gaan bouwen en zich naar hartelust kan verspreiden in ons land.
Dat belooft...DNE2018 schreef: ↑8 augustus 2020, 11:33 Belgische directeur WHO: “De tweede golf is nog niet eens begonnen”
Massale vechtpartij op strand van blankenberge
allemaal coronaproef
strandzetels vlogen in de lucht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200808_95823091
mondmaskers hebben ze nog nooit van gehoord
allemaal coronaproef
strandzetels vlogen in de lucht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200808_95823091
mondmaskers hebben ze nog nooit van gehoord
"In Blankenberge is zaterdagnamiddag een massale vechtpartij uitgebroken op het strand. Tientallen mensen gingen elkaar te lijf, nog eens honderden anderen waren toeschouwers. Materiaal van strandbars, zoals parasols en stokken, werden gebruikt als wapen."
Allemaal afgesproken werk. Zullen wel weer jongeren uit het Brusselse zijn.
Allemaal afgesproken werk. Zullen wel weer jongeren uit het Brusselse zijn.
of uit Antwerpen ?
Als de volledige kust binnenkort niet in lockdown moet, dan weet ik het ook niet meer
In Knokke zal het niet gebeuren,
Wie weet Marc van Ranst opgenomen met een hartaanval na het vernemen vn dit nieuws
Als de volledige kust binnenkort niet in lockdown moet, dan weet ik het ook niet meer
In Knokke zal het niet gebeuren,
Wie weet Marc van Ranst opgenomen met een hartaanval na het vernemen vn dit nieuws
-
- Hero Member
- Contacteer:
De eerste gemeente die in 'lockdown' ging was Knokke-Heist en ik denk dat het ook de eerste zal zijn die het terug wil doen
Per spoor is Blankenberge vanuit Antwerpen niet zo goed bereikbaar. Duurt 2u.
Maar Brussel, Antwerpen of Charleroi, het waren er die zonder zon ook al een kleurtje hebben.
Maar Brussel, Antwerpen of Charleroi, het waren er die zonder zon ook al een kleurtje hebben.
Zal online nog wat zakken chips en wijn bestellen, het gaan nog boeiende tijden worden
De ene gaat de schuld op de andere steken en niemand is verantwoordelijk
De ene gaat de schuld op de andere steken en niemand is verantwoordelijk