Degiro bankrekening
TIP
Degiro bankrekening
Als nieuwe bankrekening aan te geven bij NBB veronderstel ik?Wij zijn verheugd om u te kunnen mededelen dat wij binnenkort de geldmarktfondsen zullen vervangen door een bankrekening bij flatex Bank. Deze wijziging betekent dat wij vanaf dat moment de veelgestelde vraag "Valt mijn niet-belegde geld bij DEGIRO onder het €100.000 depositogarantiestelsel?" met “Ja” kunnen beantwoorden.
Aangezien DEGIRO een beleggingsonderneming is, mogen wij zelf geen gelden van klanten aanhouden. Om ervoor te zorgen dat deze ongebruikte gelden toch belegd kunnen worden en op een veilige manier kunnen worden aangehouden maken wij momenteel gebruik van geldmarktfondsen (Money Market Funds).
Over een paar weken zullen wij beginnen met het overzetten van klanten naar deze nieuwe oplossing. Wij zullen u te zijner tijd informeren zodat u op de hoogte bent van alle voorwaarden, wijzigingen en benodigde handelingen. Met deze e-mail willen wij al kort met u delen wat u kunt verwachten. Daarnaast brengen wij u graag op de hoogte van de hiermee samenhangende wijzigingen in de Cliëntovereenkomst.
Uw geld wordt aangehouden bij een bank
Dat DEGIRO zelf geen bank is, betekent niet dat wij niet met een bank kunnen samenwerken. In flatex Bank, een onder toezicht staande Duitse bank, hebben wij de perfecte partner gevonden. flatex Bank heeft €14 miljard aan vermogen onder beheer.
Uw geld zal bewaard worden op een aparte persoonlijke bankrekening met uw eigen nieuwe IBAN. Hiervan wordt een bedrag tot € 100.000 door het depositogarantiestelsel gegarandeerd. Uw nieuwe IBAN wordt direct gekoppeld aan uw bestaande DEGIRO-rekening. Het enige wat u hoeft te doen, is het online formulier invullen dat bij het inloggen op het DEGIRO platform beschikbaar wordt gesteld. Het invullen van dit formulier zal slechts enkele minuten van uw tijd in beslag nemen. Nadat u dit hebt ingevuld, ontvangt u uw unieke IBAN en aanvullende instructies over toekomstige stortingen. Ons compensatiebeleid voor negatieve rente blijft ongewijzigd.
Re: Degiro bankrekening
Vreesde er ook al voor!
Bij Flatex Bank kun je beleggen. Zou dus voor de zekerheid maar aanduiden dat je MEERDERE effectenrekeningen hebt.
De Roverheid zou nl. eens geld kunnen ruiken om hun coronashit te financieren! Zeker als het van de groenen afhangt, ze lopen te janken dat ze het geld bij de rijken gaan halen.
Bij Flatex Bank kun je beleggen. Zou dus voor de zekerheid maar aanduiden dat je MEERDERE effectenrekeningen hebt.
De Roverheid zou nl. eens geld kunnen ruiken om hun coronashit te financieren! Zeker als het van de groenen afhangt, ze lopen te janken dat ze het geld bij de rijken gaan halen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Volgens het bericht in De tijd van 28/07/2020 worden enkel de geldmarktfondsen overgezet naar die Duitse bankrekening. Daarom is volgens mij Flatex aan te gegeven als bijkomende nieuwe rekening omdat ze met DeGiro samenwerken en in een ander lidstaat gevestigd zijn.De zaak zelf draaide om de vraag of de broker gelden van beleggers in geldmarktfondsen mocht aanhouden of niet. Strikt genomen is dat niet verboden, maar dan dienen de gebruikte fondsen wel aan strenge eisen te voldoen. Dat deden ze volgens de rechter niet.
Volgens een woordvoerder van DeGiro beschrijft het AFM-rapport slechts dingen uit het verleden. ‘We hebben altijd de aanbevelingen van de AFM opgevolgd. Als we het er niet mee eens waren, hebben we ze voorgelegd aan de rechter, met het inmiddels bekende resultaat. Nu worden de portefeuilles van onze klanten overgezet op bankrekeningen en kunnen we dit afsluiten.’
Je hebt dus twee rekeningen de Nederlandse DeGiro effectenrekening en de Duitse Flatex geldrekening. Vanaf de overzetting koop/verkoop je uw effecten via die Duitse Flatex rekening en worden ze in Nederlands DeGiro effectendossier bijgeschreven/afgeschreven. Dat is de oplossing die ze nu toepassen om het geschil met de AFM te beëindigen na de veroordeling door de rechter.
Ik weet niet hoe het bij Degiro zit, maar bij Lynx staat het geld op een duitse bankrekening bij Citibank
En die Duitse moet je ook niet aangeven, je moet enkel de Britse effectenrekening van IB aangeven.
Is dat niet hetzelfde hier?
En die Duitse moet je ook niet aangeven, je moet enkel de Britse effectenrekening van IB aangeven.
Is dat niet hetzelfde hier?
Neen is niet hetzelfde. Bij Lynx is het een rekening van IB die bij Citi wordt aangehouden, jijzelf hebt enkel die IB effectenrekening.
Bij DeGiro/Flatex gaat het om een effectenrekening bij DeGiro en een persoonlijke geld/beleggingsrekening bij Flatex, dus om twee verschillende rekeningen. Anders kan je niet onder de 100k€ depositogarantie vallen maar onder de beperkte 20k€ custody garantie voor effectenrekeningen (als je een custody account hebt).
In principe dien je die Flatex beleggersrekening dan aan te geven, maar valt die onder de uitzondering in de NBB FAQ CAP? Ik denk van niet omdat het geld er langer kan blijven opstaan enkel DeGiro kan hier uitsluitsel brengen.
Bij DeGiro/Flatex gaat het om een effectenrekening bij DeGiro en een persoonlijke geld/beleggingsrekening bij Flatex, dus om twee verschillende rekeningen. Anders kan je niet onder de 100k€ depositogarantie vallen maar onder de beperkte 20k€ custody garantie voor effectenrekeningen (als je een custody account hebt).
In principe dien je die Flatex beleggersrekening dan aan te geven, maar valt die onder de uitzondering in de NBB FAQ CAP? Ik denk van niet omdat het geld er langer kan blijven opstaan enkel DeGiro kan hier uitsluitsel brengen.
Weet de fiscus het zelf of je die rekening moet aangeven?
Denk nu in ieder geval niet dat je er voor gestraft zal worden, het is nl. zeer onduidelijk allemaal!
Denk nu in ieder geval niet dat je er voor gestraft zal worden, het is nl. zeer onduidelijk allemaal!
Gewoon aangeven bij cap probleem of het wel of niet moet is dan opgelost.
En kan zeer zeker in de toekomst problemen voorkomen.
Ge hebt als belasting plichtige uw best gedaan he.
Anders eens er een nalatenschap komt dikke shit gegarandeerd.
Estate Guru believer.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Dit gaat toch over kleingeld? Wie het er hier meer dan 2.500 eur cash staan bij DeGiro? Meer werd bestraft.
Bij mij staat 2800 euro op mijn geldrekening. Stond er op om snel te kunnen handelen maar nu de beurzen weer superhoog staan, staat dat geld er zo maar.stockzombie schreef: ↑12 augustus 2020, 23:42 Dit gaat toch over kleingeld? Wie het er hier meer dan 2.500 eur cash staan bij DeGiro? Meer werd bestraft.
Ik heb gemaild naar de NBB met de vraag of ik die Flatex-rekening moet melden bij de NBB?
Even hun antwoord afwachten.
Even hun antwoord afwachten.
Heb vandaag (een nietszeggend) antwoord gekregen op mijn mail:
Geachte,
In verband met uw vraag over het al dan niet aangeven van uw rekening moeten we u mededelen dat het Centraal Aanspreekpunt (CAP) van de Nationale Bank van België niet bevoegd is om inlichtingen te geven over “wie” moet meedelen of over “wat” medegedeeld moet worden.
Voor meer inlichtingen over de verplichting tot mededeling van buitenlandse rekeningen aan het CAP of tot vermelding van het bestaan ervan in de aangifte PB, kunt u het Contact center van de FOD Financiën iedere werkdag van 8u30 tot 17u telefonisch bereiken op het telefoonnummer: 02/572 57 57. U kunt uw vraag ook stellen via het contactformulier dat beschikbaar is op de website van het Contact center (https://finances.belgium.be/ , rubriek "Contact").
Geachte,
In verband met uw vraag over het al dan niet aangeven van uw rekening moeten we u mededelen dat het Centraal Aanspreekpunt (CAP) van de Nationale Bank van België niet bevoegd is om inlichtingen te geven over “wie” moet meedelen of over “wat” medegedeeld moet worden.
Voor meer inlichtingen over de verplichting tot mededeling van buitenlandse rekeningen aan het CAP of tot vermelding van het bestaan ervan in de aangifte PB, kunt u het Contact center van de FOD Financiën iedere werkdag van 8u30 tot 17u telefonisch bereiken op het telefoonnummer: 02/572 57 57. U kunt uw vraag ook stellen via het contactformulier dat beschikbaar is op de website van het Contact center (https://finances.belgium.be/ , rubriek "Contact").
Vraag stellen aan kabinet minister van Financieen.Kevva schreef: ↑18 augustus 2020, 23:18 Heb vandaag (een nietszeggend) antwoord gekregen op mijn mail:
Geachte,
gegarandeerd de juiste info.
Zo doe ik het toch altijd.
Estate Guru believer.
hun antwoord is m.i. correctKevva schreef: ↑18 augustus 2020, 23:18 Heb vandaag (een nietszeggend) antwoord gekregen op mijn mail:
Geachte,
NBB is enkel een soort harde schijf waar de gegevens opgeslagen moeten worden, maar uitleg enz moeten ze er niet over geven , dat is aan de FOD financieen
-
- Newbie
- Contacteer:
Dag allen,
Zonet met veel interesse deze discussie gelezen. Vandaag de mail van Degiro gehad om mijn flatex rekening aan te maken. Ik ben benieuwd of er al updates zijn of we deze bij CAP moeten aangeven? Vroeger heb ik de ABN Amro rekening doorgegeven, wat ik op zich ook al speciaal vond aangezien die rekening voor iedereen hetzelfde is, en dat het CAP dus duizenden keren dezelfde rekening binnenkrijgt.
Ik heb trouwens sinds enkele maanden ook een IB rekening (direct bij IB, niet Lynx). Daar moet ik altijd geld storten naar een Duitse citybank rekening die me ook voor iedereen lijkt. Ik las hierboven van de Lynx gebruikers dat ze deze Duitse citybank rekening niet hebben doorgegeven, maar een Engelse rekening. Ik heb nooit iets van een Engelse rekening gezien bij IB, kan iemand mij in dit hele CAP gebeuren bij IB en Degiro wegwijs maken? Erg bedankt!
Zonet met veel interesse deze discussie gelezen. Vandaag de mail van Degiro gehad om mijn flatex rekening aan te maken. Ik ben benieuwd of er al updates zijn of we deze bij CAP moeten aangeven? Vroeger heb ik de ABN Amro rekening doorgegeven, wat ik op zich ook al speciaal vond aangezien die rekening voor iedereen hetzelfde is, en dat het CAP dus duizenden keren dezelfde rekening binnenkrijgt.
Ik heb trouwens sinds enkele maanden ook een IB rekening (direct bij IB, niet Lynx). Daar moet ik altijd geld storten naar een Duitse citybank rekening die me ook voor iedereen lijkt. Ik las hierboven van de Lynx gebruikers dat ze deze Duitse citybank rekening niet hebben doorgegeven, maar een Engelse rekening. Ik heb nooit iets van een Engelse rekening gezien bij IB, kan iemand mij in dit hele CAP gebeuren bij IB en Degiro wegwijs maken? Erg bedankt!