Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Macht corrumpeert, dat is een feitelijk gegeven. Vandaar dat het volk op regelmatige tijdstippen het heft in handen moet nemen en grote schoonmaak houden. Wacht een volk te lang tussen die tijdstippen, worden haar meer en meer middelen ontnomen om dat heft ook in handen te kunnen nemen. Ook dat is een feitelijk gegeven, vandaar dat je moet schoppen als een duivel in een wijwatervat iedere keer er weer een vrijheid moet sneuvelen.mbbs schreef: ↑8 augustus 2020, 10:39 Men zou toch van democratische politici mogen verwachten dat ze volwassen genoeg zijn om open over hun plannen te communiceren naar diegenen die ze vertegenwoordigen, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd, en moeten we het stellen met het belachelijke en kinderachtige politiek circus dat we via de pers te zien krijgen, waarbij kinderachtige spelletjes en elkaar messen in de rug steken belangrijker lijken dan de inhoud.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Vandaar dat het ook dom is om niet te gaan stemmen. Want daarmee geef je aan dat het voor jou allemaal eender is.
De enige reden om nog te gaan stemmen is voor mij om aan te tonen dat ik in essentie nog geloof in een democratisch proces. En dit omdat alle alternatieven nog slechter zijn.
Maar van onze huidige generatie politici zie ik niemand, werkelijk niemand, die het algemeen belang boven zijn eigen persoonlijke ambities stelt.
Maar van onze huidige generatie politici zie ik niemand, werkelijk niemand, die het algemeen belang boven zijn eigen persoonlijke ambities stelt.
Van mij mag er gerust een republiek Vlaanderen komen, met als voornaamste reden dat het er toch ooit van komt. Ondertussen verlamt het voortbestaan van de staat België elke fundamentele oplossing van gelijk welk probleem. Hoe eerder hoe liever dus.CarpeNoctem schreef: ↑8 augustus 2020, 10:59Anti-chauvinist!MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 10:24 Wie nu nog fier is op dit land, is het contact met de realiteit wel echt volledig kwijt.
"It has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time." (Winston Churchill)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het zal onafhankelijkheid worden of een verregaander confederalisme. Zoals het nu is kunnen we niet verder. De Franstaligen gijzelen de Vlamingen en vice versa. En geen van beiden krijgt de leiders die ze verkiezen.MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 11:38 Van mij mag er gerust een republiek Vlaanderen komen, met als voornaamste reden dat het er toch ooit van komt. Ondertussen verlamt het voortbestaan van de staat België elke fundamentele oplossing van gelijk welk probleem. Hoe eerder hoe liever dus.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Als wij tijdens de corona zouden moeten gaan kiezen, dan zullen de besmettingscijfers na 2 weken nogal exponentieel stijgen, en zal Van Ranst de verkiezingen niet verantwoord vinden.
Per brief stemmen dan maar. Maar dan wordt er op grote schaal fraude gepleegd volgens Trump.
Het grote voordeel van stemmen per brief is wel dat men daar "persoonlijke bedenkingen " kan opschrijven.
In België wordt je stem dan ongeldig, maar men heeft dan toch even zijn frustraties kunnen "ventileren", wat helpt voor een algemene goede psychische gezondheid.
In de VSA staat het me zelfs bij dat men in bepaalde staten een andere naam mag invullen dan diegenen die gedrukt op de stembrieven staan. Die stemmen zouden dan ook geldig zijn. Zo wordt blijkbaar Donald Duck door een aantal mensen als een ideale en bekwame president gezien.
In België wordt je stem dan ongeldig, maar men heeft dan toch even zijn frustraties kunnen "ventileren", wat helpt voor een algemene goede psychische gezondheid.
In de VSA staat het me zelfs bij dat men in bepaalde staten een andere naam mag invullen dan diegenen die gedrukt op de stembrieven staan. Die stemmen zouden dan ook geldig zijn. Zo wordt blijkbaar Donald Duck door een aantal mensen als een ideale en bekwame president gezien.
Dat is in ieder geval zo bij de voorverkiezingen, maar bij de finale verkiezingen weet ik niet.
En wat denk je dat de reden daar van is ? Kiezen voor het algemeen belang is keuzes maken die "het volk" meestal niet leuk zal vinden met als resultaat : afstraffing op het volgende kiesmoment (nagenoeg iedere partij in België wordt afgestraft na deelname aan een regering de laatste decennia) ... stem en job kwijt aan diegene die met one-liners en onmogelijk realiseerbare beloftes die datzelfde "volk" weet te overtuigen om voor hen te kiezen.MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 11:27 Maar van onze huidige generatie politici zie ik niemand, werkelijk niemand, die het algemeen belang boven zijn eigen persoonlijke ambities stelt.
Ik ben ervan overtuigd dat een hard, maar rechtvaardig beleid dat ook goed gecommuniceerd wordt naar de bevolking ook kan leiden naar stemmenwinst bij de verkiezingen.
Bij één van de harde besparingsregeringen van de CVP van 25 aar geleden was die CVP bij de verkiezingen nadien de grote winnaar.
Maggie De Block is een hele tijd de populairste politicus van Vlaanderen geweest, en nochtans voerde zij in de ziekte- en gezondheidsvoorzieningen een hard beleid.
Maar de politici van vandaag gaan uit van een bepamperend beleid waarmee ze niemand nog voor het hoofd durven stoten. Het resultaat is wat het nu is, de complete chaos van een non-beleid.
Bij één van de harde besparingsregeringen van de CVP van 25 aar geleden was die CVP bij de verkiezingen nadien de grote winnaar.
Maggie De Block is een hele tijd de populairste politicus van Vlaanderen geweest, en nochtans voerde zij in de ziekte- en gezondheidsvoorzieningen een hard beleid.
Maar de politici van vandaag gaan uit van een bepamperend beleid waarmee ze niemand nog voor het hoofd durven stoten. Het resultaat is wat het nu is, de complete chaos van een non-beleid.
20 jaar geleden : dat is net het punt ... er is veel veranderd in die periode, zowel politiek als in de mentaliteit van het "volk"MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 13:38 Bij één van de harde besparingsregeringen van de CVP van 20 jaar geleden was die CVP bij de verkiezingen nadien de grote winnaar.
JL Dehaene was ook populair in die tijd ondanks al zijn besparingen, dit zou nu niet meer lukken ...
Maggie De Block was vooral "populair" bij het "volk", niet zo bij de mensen die te maken hadden/kregen met haar beleid. En waarom was ze "populair" ... wat is "populair" trouwens ?
Hier zit veel waarheid in, zie ook maar eens naar Nederland.MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 13:38 Ik ben ervan overtuigd dat een hard, maar rechtvaardig beleid dat ook goed gecommuniceerd wordt naar de bevolking ook kan leiden naar stemmenwinst bij de verkiezingen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Juist alsof de republiek Vlaanderen wel een volk isMoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 11:38 Van mij mag er gerust een republiek Vlaanderen komen, met als voornaamste reden dat het er toch ooit van komt. Ondertussen verlamt het voortbestaan van de staat België elke fundamentele oplossing van gelijk welk probleem. Hoe eerder hoe liever dus.
Je hebt de vloanders, den Brabant en de Limburg en de respectievelijke regio's in de grensgebieden (Frans-Vlaanderen, Noord-Brabant en Nederlands Limburg).
Het is dus een zeer groot fabeltje dat de Vlamingen zich een voelen. Er zijn er veel die meer voeling hebben met bovenstaande grensgebieden dan met een republiek Vlaanderen