Fysiek goud aankopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Fysiek goud aankopen
En hoeveel zou ik dan best aankopen? Het is gewoon om te sparen, ik ben niet bezig met beleggen. Ik zou zo af en toe een staafje kopen, dat ipv geld op een rekening zetten. Dit voor eventueel een periode van 10 jaar ofso.
En heeft iemand ervaring met de bestel site van umicore? Zijn er nog (betrouwbare) bestel sites? En als ik dan goud van umicore koop, laat ik nu best dat staafje in die verpakking zitten of mag dat er uit gehaald worden. Maakt niet uit waarom, ik wil dat gewoon weten.
En heeft iemand ervaring met de bestel site van umicore? Zijn er nog (betrouwbare) bestel sites? En als ik dan goud van umicore koop, laat ik nu best dat staafje in die verpakking zitten of mag dat er uit gehaald worden. Maakt niet uit waarom, ik wil dat gewoon weten.
Uit de verpakking met certificaat zou ik het toch niet halen.
-
- Newbie
- Contacteer:
En de hoeveelheid?MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 17:22 Uit de verpakking met certificaat zou ik het toch niet halen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou beginnen met een kilo of 10, achteraf kan je nog zien om periodiek bij te kopen.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 8 augustus 2020, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Hoe bedoel je?
Om het even hoeveel gram je goudstaafjes hebben en hoeveel goudstaafjes het ook zijn, als daar maar 1 certificaat bij hoort: blijf er best af.
Anders begrijp ik je vraag niet.
Om het even hoeveel gram je goudstaafjes hebben en hoeveel goudstaafjes het ook zijn, als daar maar 1 certificaat bij hoort: blijf er best af.
SchitterendSpruitekop schreef: ↑8 augustus 2020, 17:30 Ik zou beginnen met een kilo of 10, achteraf kan je nog zien om periodiek bij te kopen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Nenee ik bedoelde hoeveel goud koop ik nu best. Omdat ik gelezen heb dat mensen 5 a 10% sparen of beleggen in goud maar is het verstandig om meer aan te kopen?MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 17:32 Hoe bedoel je?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zal rekening houden met je adviesSpruitekop schreef: ↑8 augustus 2020, 17:30 Ik zou beginnen met een kilo of 10, achteraf kan je nog zien om periodiek bij te kopen.
-
- Newbie
- Contacteer:
En welke sites zijn betrouwbaar om op te bestellen?
Misschien binnenkort te bestellen op paargids ?
Bij een aankoop van minstens één ton, krijgt men misschien een kwart procent korting ?
Bij een aankoop van minstens één ton, krijgt men misschien een kwart procent korting ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zal mijn vraag nogmaals stellen...
Welke sites zijn betrouwbaar om te bestellen en is het verstandig om een groter deel van mijn spaargeld in goud te steken.
Graag serieuze antwoorden aub
Welke sites zijn betrouwbaar om te bestellen en is het verstandig om een groter deel van mijn spaargeld in goud te steken.
De enige keer dat ik goud (munten) heb gekocht, was via TOV-Hazel in Nederland. Prima service, discreet verpakt geleverd. Maar ze bestaan niet meer en zijn overgenomen door Aunexum Group.
Ik zou er niet echt een groot deel van m´n vermogen in stoppen, nee.
Ik zou er niet echt een groot deel van m´n vermogen in stoppen, nee.
Of het verstandig of niet is, om een groter deel van je spaargeld in goud te steken is een vraag die niemand in je plaats kan beantwoorden.youngmoneymoney schreef: ↑8 augustus 2020, 19:25 Ik zal mijn vraag nogmaals stellen...
Warren Buffett heeft ook nooit maar 1 USD in goud belegd. Hij noemt het zelfs niet eens een investering.
Aan de andere kant staan echte goudkevers die vinden dat quasi al je spaargeld erin zou moeten zitten. Ook bij ons zijn er zo enkele notoire goudkevers: Roland Van Damme, Maarten Verheyen, ...
Goud brengt geen rente op, de prijs kan dalen en je moet het ergens bewaren dus het kan gestolen worden.