Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Waar heb ik het ergens over een "volk"? Mijn keuze voor een republiek Vlaanderen is puur pragmatisch. Ooit komt het er toch van, om het even wat ik daar zelf van denk. Van mij mag het ook gerust een koninkrijk zijn, of mag Vlaanderen zich aansluiten bij Nederland. En omdat het er toch ooit van komt en de staat België compleet niet meer functioneert, heb ik dat liever vroeger dan later.Sebastiaan1985 schreef: ↑8 augustus 2020, 13:55Juist alsof de republiek Vlaanderen wel een volk isMoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 11:38 Van mij mag er gerust een republiek Vlaanderen komen, met als voornaamste reden dat het er toch ooit van komt. Ondertussen verlamt het voortbestaan van de staat België elke fundamentele oplossing van gelijk welk probleem. Hoe eerder hoe liever dus.
Je hebt de vloanders, den Brabant en de Limburg en de respectievelijke regio's in de grensgebieden (Frans-Vlaanderen, Noord-Brabant en Nederlands Limburg).
Het is dus een zeer groot fabeltje dat de Vlamingen zich een voelen. Er zijn er veel die meer voeling hebben met bovenstaande grensgebieden dan met een republiek Vlaanderen
Ik ben eerder voor het keizerrijk Antwerpen met Janneke Hesp als keizer want ik heb het niet voor die Limburgers die zo traag praten.
Met Turnhout of Herentals als hoofdstad want ik vind Antwerpen een afschuwelijk lelijke stad. Alhoewel ik slechts op 11 km van het centrum woon ben ik daar sedert 2002 nooit meer geweest.
Ligt het keizerlijk paleis van "Jan Hesp" niet in Brasschaat?
Brasschaat lijkt me ook niet geschikt als hoofdstad , ik denk dan eerder aan Hoogerheide , momenteel nog Nederland . Een annexatie lijkt me geen probleem indien zij in ruil hoofdstad van het keizerrijk Antwerpen mogen worden.
De koning heeft de opdracht van Bart De Wever en Paul Magnette met 9 dagen verlengd. Had Magnette niet 50 dagen gevraagd? En dan na 50 dagen zeggen dat er niets mogelijk is.
Als je ziet hoe Vlaanderen bestuurd wordt, ben ik daar toch niet meer zo zeker van.MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 11:38Van mij mag er gerust een republiek Vlaanderen komen, met als voornaamste reden dat het er toch ooit van komt. Ondertussen verlamt het voortbestaan van de staat België elke fundamentele oplossing van gelijk welk probleem. Hoe eerder hoe liever dus.
Er wordt massaal gefoefeld met de begroting (grote bedragen worden buiten de begroting gehouden),
besparingen op de zorgsector, vooral te merken in de rusthuizen tijdens corona, contactracing werkt voor geen meter, de lokale besturen moeten het overnemen, ....
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, gaan we hier regelrecht naar Amerikaanse toestanden, alle onze belastingscenten naar de bedrijven en afbraak van de sociale zekerheid en sociale wetgeving.
En niet te vergeten, Beke for president, want hij heeft zich totaal niets te verwijten volgens eigen zeggen.
Je hebt volledig gelijk.
Maar Vlaanderen heeft tenminste toch een regering.
Of je het nu al dan niet eens bent met het beleid dat ze bij onafhankelijkheid zouden voeren, maakt deel uit van het democratisch proces.
Of je het nu al dan niet eens bent met het beleid dat ze bij onafhankelijkheid zouden voeren, maakt deel uit van het democratisch proces.
Denk je nu echt dat onze sociale zekerheid verdwijnt?
Miljarden aan transfers blijven hier. Met een rechtse regering miljarden besparen op immigratie. Miljarden besparen door controle en straffen van profiteurs,...
Misschien wishfull thinking maar ik geloof echt dat Vlaanderen alles in handen heeft om een welvarende staat te worden inclusief een goede sociale zekerheid voor hen die het verdienen.
Miljarden aan transfers blijven hier. Met een rechtse regering miljarden besparen op immigratie. Miljarden besparen door controle en straffen van profiteurs,...
Misschien wishfull thinking maar ik geloof echt dat Vlaanderen alles in handen heeft om een welvarende staat te worden inclusief een goede sociale zekerheid voor hen die het verdienen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Stop ajb met het zo aanlokkelijk te laten lijken
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik stem sowieso vb. Snap al niet dat je op een linkse partij de dag van vandaag als belg nog stemt. Vandaag weer koekenbak aan zee en in bijna alle gevallen gaat het om allochtonen jongeren waar de problemen zich mee voordoen. Vorige week oostende vandaag blankenberge en een provinciedomein gaat niet meer open morgen ook. Welk kustgemeente morgen waar de rellen eich voordoen. Iemand een gokje?
Shhhhht wat zeg jij nu. Die gasten kunnen daar niet aan doen. Die krijgen hier geen kansen. Vraag me eigenlijk af of ze dat in Marokko, Algerije of Verwegistan ook zouden proberen. Proberen misschien wel, maar daar krijgen ze wel lik op stuk en een verdiend pak slaag. Hier krijgen ze OCMW.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat vind ik zo erg sorry dat kunnen misschien goede mensen zijn maar degene die kunnen integreren zijn juist degene die nu hier een job hebben. En alleszinds niet het volkje van in Blankenberge en onafhankelijk van welk ras het is maar het valt toch op dat wij met een probleem zit die wijdverspreid zit en vooral in Antwerpen en nog meer in Brussel pijnlijk duidelijk wordt.
Pas op in Limburg begint zich in Genk ook een probleem te vormen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zo denderend doet de vlaamse overheid het niet. De schuldlasten zijn vooral gedragen door de federale overheid.... zonder schuldenlasten, had de federale overheid ook een overschot hoor...MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 20:23 Je hebt volledig gelijk.
Laatst gewijzigd door Sebastiaan1985 op 8 augustus 2020, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat onze linkse vrienden op het forum van dergelijke taferelen vinden. Of zal het van die kant windstil blijven?proxman schreef: ↑8 augustus 2020, 20:41 Ik stem sowieso vb. Snap al niet dat je op een linkse partij de dag van vandaag als belg nog stemt. Vandaag weer koekenbak aan zee en in bijna alle gevallen gaat het om allochtonen jongeren waar de problemen zich mee voordoen. Vorige week oostende vandaag blankenberge en een provinciedomein gaat niet meer open morgen ook. Welk kustgemeente morgen waar de rellen eich voordoen. Iemand een gokje?