Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Ik beweer toch ook nergens dat de Vlaamse Overheid het denderend doet? Nogmaals, ik verdedig op zich niet een Vlaams beleid, ook niet of Vlaanderen onafhankelijk moet worden, of wat dan ook. Ik bemerk alleen dat het Belgisch model van staatsvoering niet (meer) werkt. Het verlamt elke vorm van bestuur, waardoor ook bijv die enorme schuldenberg er is gekomen. Die schuldenberg bestaat al tientallen jaren, zelfs van voor de tijd dat Vlaanderen een eigen parlement had. En ik denk puur pragmatisch: zet het bestaan van de huidige staat België stop, ooit komt het er toch van, en omdat nu het land volledig blokkeert, liever vroeger dan later.Sebastiaan1985 schreef: ↑8 augustus 2020, 21:01Zo denderend doet de vlaamse overheid het niet. De schuldlasten zijn vooral gedragen door de federale overheid.... zonder schuldlasten, had de federale overheid ook een overschot hoor...MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 20:23 Je hebt volledig gelijk.
Maar Vlaanderen heeft tenminste toch een regering.
Of je het nu al dan niet eens bent met het beleid dat ze bij onafhankelijkheid zouden voeren, maakt deel uit van het democratisch proces.
+1dave1976 schreef: ↑8 augustus 2020, 20:23 Denk je nu echt dat onze sociale zekerheid verdwijnt?
Miljarden aan transfers blijven hier. Met een rechtse regering miljarden besparen op immigratie. Miljarden besparen door controle en straffen van profiteurs,...
Misschien wishfull thinking maar ik geloof echt dat Vlaanderen alles in handen heeft om een welvarende staat te worden inclusief een goede sociale zekerheid voor hen die het verdienen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik ben niet links of rechts maar ik denk ieder volk zijn criminelen zeker? De Marokkanen hun dealers en amokmakers, de Indiërs hun bloeddiamanthandelaars, de Belgen hun bankCEO’s en politici. In de jaren 70 en 80 waren er ook groepen die voor amok zorgden, dat waren dan Hells Angels of hooligans. Eens de Marokkanen wat beter geïntegreerd zijn zullen het wel weer anderen zijn die voor de problemen zorgen denk ik.anonymous schreef: ↑8 augustus 2020, 21:03Ik ben eigenlijk benieuwd wat onze linkse vrienden op het forum van dergelijke taferelen vinden. Of zal het van die kant windstil blijven?proxman schreef: ↑8 augustus 2020, 20:41 Ik stem sowieso vb. Snap al niet dat je op een linkse partij de dag van vandaag als belg nog stemt. Vandaag weer koekenbak aan zee en in bijna alle gevallen gaat het om allochtonen jongeren waar de problemen zich mee voordoen. Vorige week oostende vandaag blankenberge en een provinciedomein gaat niet meer open morgen ook. Welk kustgemeente morgen waar de rellen eich voordoen. Iemand een gokje?
Ik heb nog nooit geweten dat bloeddiamanthandelaars de normale mensen op het strand lastig vallen, bankCEO"s of politici die politieagenten bekogelen met strandstoelen heb ik ook nog niet gezien. Hell's Angels laten de gewone mens die op het strand zit ook met rust en hooligans slaan enkel elkaar de kop in.
En wanneer verwacht je dat het rapaille geïntegreerd zal zijn? Als het is om met het handje omhoog geld te ontvangen kennen ze plots wel de wet maar als het is om de regels te volgen is het omdat ze geen kansen krijgen.
En wanneer verwacht je dat het rapaille geïntegreerd zal zijn? Als het is om met het handje omhoog geld te ontvangen kennen ze plots wel de wet maar als het is om de regels te volgen is het omdat ze geen kansen krijgen.
Ik heb anders wel de tijd geweten dat op fuiven de hooligans en de angels het zwaar kwamen uithangen maar nu zijn er andere zwarte schapen. Soit, ge moogt van mij gelijk hebben, mensen die alles gekleurd zien (links of rechts) kijken alleen maar naar de zaken die hun vooroordelen bevestigen, het is onbegonnen werk dat dan te proberen relativeren.
De kleur van de amokmakers was vandaag in ieder geval duidelijk.
Net zoals die jongeren in Knokke.
Was Vlaanderen niet schuldenvrij onder Kris Peeters en Yves Leterme,?
Grondig oneens.DIKKELU schreef: ↑8 augustus 2020, 23:03
Ik ben niet links of rechts maar ik denk ieder volk zijn criminelen zeker? De Marokkanen hun dealers en amokmakers, de Indiërs hun bloeddiamanthandelaars, de Belgen hun bankCEO’s en politici. (...) Eens de Marokkanen wat beter geïntegreerd zijn zullen het wel weer anderen zijn die voor de problemen zorgen denk ik.
De feiten zijn de feiten: toen we hen, vanaf de jaren 70, naar hier hebben gelokt, was dat om de mindere klusjes te komen doen, waar toen al geen Belg meer interesse had. Schoonmaak, mijnen, dat soort zaken.
Wie lokte je daarmee? Mensen die in hun land van herkomst geen toekomst hadden. Een chirurg uit Marrakech was daar niet in geïnteresseerd. Een hoop ongeletterden dus. De onderkant van die beschaving. En die komen dan terecht in een beschaving die veel verder staat. Dat kan nooit goed gaan. Tot overmaat van ramp blijven ze nu al 4 generaties lang heel vaak hun bruid of bruidegom halen in het ´land van herkomst´. Weer uit diezelfde massa gekozen, weer een generatie kinderen die thuis opgroeit in een andere taal etc.
Kan er niet eens een grootschalige IQ test gebeuren? Volgens mij scoort die import een pak lager.
Ze passen hier niet. En ze zijn in veel gevallen economisch ook een last. Dragen niet bij tot de staatsinkomsten en kosten alleen geld. Op die manier hebben ze een ´herverdeel´ effect, dat wel, en ze consumeren een beetje, maar laat ons niet vergeten dat ze massa´s geld naar de zandbak opsturen.
Ze zijn destijds geïmporteerd als tijdelijke werkkrachten. Blijkbaar was het voor de politici van toen niet in te schatten dat ze hier zouden blijven hangen en zich zouden voortplanten. En los het nu maar op...
(En elke ´ja maar, ik ken er ook enen die gestudeerd heeft, ze zijn niet allemaal zo dom´ is gewoon de uitzondering die de regel bevestigt.)
11 Mei : Groen Blankenberge eist (!) verhoging van de trein-capaciteit naar de kust om de horeca ga steunen
8 Augustus : Groen Blankenberge zegt smalend op Twitter “Oorzaak rellen in Blankenberge te wijten aan te veel volk aan zee. NMBS is ook daar mede verantwoordelijk voor. Morgen alle extra treinen afschaffen?”
Bij deze, volgens Groen is de NMBS de oorzaak van de rellen, na de grote steden, provinciale domeinen (BLOSO Hofstade, Halve Maan, etc.) is nu ook de Belgische kust een no-go zone geworden voor de 'gewone' Belg.
Ze gaan blij zijn aan de kust
8 Augustus : Groen Blankenberge zegt smalend op Twitter “Oorzaak rellen in Blankenberge te wijten aan te veel volk aan zee. NMBS is ook daar mede verantwoordelijk voor. Morgen alle extra treinen afschaffen?”
Bij deze, volgens Groen is de NMBS de oorzaak van de rellen, na de grote steden, provinciale domeinen (BLOSO Hofstade, Halve Maan, etc.) is nu ook de Belgische kust een no-go zone geworden voor de 'gewone' Belg.
Ze gaan blij zijn aan de kust
Is al gebeurd, wereldwijd. Oost-aziaten scoren als groep het hoogste. Het is ook heel goed geweten wie als groep het laagste scoort, maar dat moet een publiek geheim blijven anders is het racisme. En gezien deze ook 'eerlijke' kansen moeten krijgen en met een diploma van school moeten komen, moest het niveau drastisch omlaag waarvan we de gevolgen of beter zegeningen dagelijks kunnen vaststellen.
Ze zijn geïmporteerd om te blijven en de samenleving te ontwrichten, hier zat wel degelijk een plan achter (tip: een aantal officiële plannen van net na WOII lichten meer dan een tipje van de sluier). Wat nog een lampje kan doen branden is nagaan wie de gevechtseenheden op het front uitmaakten en wie in de plunder- en verkrachtingsregimenten zaten. Iets dat de Romeinen al in hun verslagen vermeld hebben (hier was het vooral om Indo-Europese slaven te doen, maar ik denk niet dat er een tekening bij moet) en wat voor 1944 en 1945 onomstotelijk vast staat.
Maar ik weet het, ik ben een complot-theoreticus. Nochtans is die informatie vandaag de dag heel gemakkelijk te vinden en te verifiëren.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Is toch net wat ik zeg? Het Marokkaanse uitschot moet het doen met dealen en amok maken, het Belgische autochtone uitschot met bankenfraude, pedofilie (de katholieke kerk) en belastingontduiking. Uitschot heb je onder alle rassen. En ook met ieder IQ.Fakkel schreef: ↑9 augustus 2020, 09:15Grondig oneens.DIKKELU schreef: ↑8 augustus 2020, 23:03
Ik ben niet links of rechts maar ik denk ieder volk zijn criminelen zeker? De Marokkanen hun dealers en amokmakers, de Indiërs hun bloeddiamanthandelaars, de Belgen hun bankCEO’s en politici. (...) Eens de Marokkanen wat beter geïntegreerd zijn zullen het wel weer anderen zijn die voor de problemen zorgen denk ik.
De feiten zijn de feiten: toen we hen, vanaf de jaren 70, naar hier hebben gelokt, was dat om de mindere klusjes te komen doen, waar toen al geen Belg meer interesse had. Schoonmaak, mijnen, dat soort zaken.
Wie lokte je daarmee? Mensen die in hun land van herkomst geen toekomst hadden. Een chirurg uit Marrakech was daar niet in geïnteresseerd. Een hoop ongeletterden dus. De onderkant van die beschaving. En die komen dan terecht in een beschaving die veel verder staat. Dat kan nooit goed gaan. Tot overmaat van ramp blijven ze nu al 4 generaties lang heel vaak hun bruid of bruidegom halen in het ´land van herkomst´. Weer uit diezelfde massa gekozen, weer een generatie kinderen die thuis opgroeit in een andere taal etc.
Kan er niet eens een grootschalige IQ test gebeuren? Volgens mij scoort die import een pak lager.
Ze passen hier niet. En ze zijn in veel gevallen economisch ook een last. Dragen niet bij tot de staatsinkomsten en kosten alleen geld. Op die manier hebben ze een ´herverdeel´ effect, dat wel, en ze consumeren een beetje, maar laat ons niet vergeten dat ze massa´s geld naar de zandbak opsturen.
Ze zijn destijds geïmporteerd als tijdelijke werkkrachten. Blijkbaar was het voor de politici van toen niet in te schatten dat ze hier zouden blijven hangen en zich zouden voortplanten. En los het nu maar op...
(En elke ´ja maar, ik ken er ook enen die gestudeerd heeft, ze zijn niet allemaal zo dom´ is gewoon de uitzondering die de regel bevestigt.)
Ik ben geen linkse vriend - alhoewel jij dat wel denkt - maar ook ik krijg het schijt van dergelijk krapuul ... het enige verschil tussen jou en mij is dat ik geen volledige bevolkingsgroep wil stigmatiseren ... dat zwart/bruin krapuul is een heel klein percentage van de allochtonen/nieuwe-Belgen, net zoals er ook een klein percentage wit marginaal krapuul rondloopt ... niet iedere Mohammed is een amokmaker net zoals niet iedere Kenny marginaal laaggeschoold is.
Dat de politie de toelating krijgt om dat groepje (over hoeveel gaat het 50 man ?) toe te takelen dat ze huilend en met een paar tanden minder terugkeren naar hun moeder en wel twee keren zullen nadenken vooraleer ze zoiets nog eens zullen doen daar heb ik totaal geen probleem mee, net zoals ik geen probleem zou hebben om een beetje "opvoeding" in blank, marginaal krapuul te kloppen.
Stemmen op een partij als vb zal er enkel toe leiden dat de overgrote merendeel van de allochtonen - die het wel(net zoals wij) proberen goed te doen in de maatschappij - zich gestigmatiseerd en niet langer welkom zullen voelen (als ze dat nu al niet zo aanvoelen) ... dat kleine percentage krapuul zal dus enkel maar groeien met ultrarechts-beleid.
Tevreden FTP met dit antwoord ?
1. De politie klopt er niet op. Jammer, anders zou het op den duur misschien wel iets uithalen maar er gebeurt net het tegenovergestelde, het wordt maar erger en erger.
2. Er komt amper of geen kritiek uit eigen rangen. iemand al een imam of dergelijke gehoord die dit radicaal afkeurt????
Kan me niet van de indruk ontdoen dat je deze tijden toch moeilijk een alternatief kan zien naast stemmen voor het Vlaams Belang. Denkende aan de toekomst van je kinderen en kleinkinderen.
2. Er komt amper of geen kritiek uit eigen rangen. iemand al een imam of dergelijke gehoord die dit radicaal afkeurt????
Kan me niet van de indruk ontdoen dat je deze tijden toch moeilijk een alternatief kan zien naast stemmen voor het Vlaams Belang. Denkende aan de toekomst van je kinderen en kleinkinderen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior