VGP
TIP
Re: VGP
Tja, en ze zetten Barco en Basic Fit op kopen, ik zou die nu toch niet willen ruilen met mijn VGP’ssintorama schreef: ↑7 augustus 2020, 10:22 KBC ziet geen stijgingspotentieel meer in VGP en haalt het aandeel van hun favorietenlijstje.
Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... lijst.aspx
Ik vind wel dat ze gelijk hebben. Aan de huidige prijzen zou ik ook geen koper willen zijn. Verkopen doe ik uiteraard ook niet, ik geniet van het dividend. Het aandeel is naar mijn idee nu correct gewaardeerd. Duidelijke hold.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt, en WDP blijft dan ook in die selectie des te beter zou ik zeggen: focussen ze niet te veel op deze parel. Koersdoel voor dit jaar zette ik op 135-140 dus zie geen reden om iets aan te passen. Liever de zekerheid van een topbedrijf dan beleggen in 'veelbelovende' turnaround verhalen.delaby schreef: ↑7 augustus 2020, 13:47Tja, en ze zetten Barco en Basic Fit op kopen, ik zou die nu toch niet willen ruilen met mijn VGP’ssintorama schreef: ↑7 augustus 2020, 10:22 KBC ziet geen stijgingspotentieel meer in VGP en haalt het aandeel van hun favorietenlijstje.
Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... lijst.aspx
Ik vind wel dat ze gelijk hebben. Aan de huidige prijzen zou ik ook geen koper willen zijn. Verkopen doe ik uiteraard ook niet, ik geniet van het dividend. Het aandeel is naar mijn idee nu correct gewaardeerd. Duidelijke hold.
er wordt duidelijk gevolgd en winst genomen (-5,25%) ... dus vandaag kan je instappen aan net geen 123 euro,
Ik heb vandaag een pakketje bijgekocht.
Ik ook. In principe heeft Sintorama gelijk. En toen ze 110 € stonden, had ik effectief nog een ordertje staan voor 109 € . Soms moet je gewoon niet het onderste uit de kan willen.
Natuurlijk heeft Sintorama gelijk, maar de markt timen is niets voor mij. Als ik erin geloof, dan koop ik het.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Timen kan men doen in biotech, banken e.a. Succes verzekerd...
Je hoeft helemaal niet te timen. Je geeft gewoon je order in met een limiet die jij wilt betalen. Als jij 130 eur wilt betalen, fine, dan geef je gerust 130 in. Wil je maar 110 eur betalen dan geeft je 110 in. Misschien duurt het maanden lang eer je je aandelen in portefeuille hebt, of misschien haal je ze wel nooit binnen, maar je betaalt alleszins nooit meer dan je wilt en je moet je van timing nooit iets aantrekken.
Straks om 10u conf call over de resultaten. Benieuwd of er nog eventuele verrassingen naar boven komen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Da’s pas binnen 2 weken...sintorama schreef: ↑10 augustus 2020, 08:22Je hoeft helemaal niet te timen. Je geeft gewoon je order in met een limiet die jij wilt betalen. Als jij 130 eur wilt betalen, fine, dan geef je gerust 130 in. Wil je maar 110 eur betalen dan geeft je 110 in. Misschien duurt het maanden lang eer je je aandelen in portefeuille hebt, of misschien haal je ze wel nooit binnen, maar je betaalt alleszins nooit meer dan je wilt en je moet je van timing nooit iets aantrekken.
Straks om 10u conf call over de resultaten. Benieuwd of er nog eventuele verrassingen naar boven komen.
Ooh ja. De warmte is naar mijn hoofd gestegen. Note to self: vandaag geen financiele belissingen maken.
Ik heb dit aandeel eind vorige maand opgepikt voor € 112,80, maar ik vermoed dat we niet snel voor deze prijs zullen kunnen bijkopen.
Cijfers H1/2020 :
24 August 2020, 7:00am, Antwerp (Berchem), Belgium: VGP NV (‘VGP’ or ‘the Group’), the Antwerp-based European provider of high-quality logistics and semi-industrial real estate, today announces the results for half-year ended 30 June 2020:
- Operating performance resulting in a net profit of € 196.9 million
- Result positively affected by the entering into a new 50:50 joint venture with Allianz Real Estate in respect of VGP Park München
-€20.1 million worth of signed and renewed lease agreements during H1 2020, bringing total annualised rental income to € 165.2 million (+6.6% YTD)
- Delivered 12 projects for a total of 190,000m2 of lettable area in first half of 2020
- 33 projects under construction for a total of 795,000m2 of lettable area as of 30 June 2020
- Total portfolio value increased to €3.23 billion (+16.6% YTD)
- VGP invested in its future pipeline with 1.17 million m2 of new land bought and a further 1.97 million m2 committed subject to permits
Impact of Covid-19 remains limited so far
All our construction activities have resumed in full
The impact on rental payments is very limited: nearly all due payments were received on time with very limited rental payment reprofiling
Broadened partnership with Allianz through launch of third joint venture for VGP Park München
Balance sheet further strengthened through €200.0 million capital raising reducing gearing to 35.0% as of 30 June 2020
https://www.vgpparks.eu/en/newsroom/inv ... half-2020/
24 August 2020, 7:00am, Antwerp (Berchem), Belgium: VGP NV (‘VGP’ or ‘the Group’), the Antwerp-based European provider of high-quality logistics and semi-industrial real estate, today announces the results for half-year ended 30 June 2020:
- Operating performance resulting in a net profit of € 196.9 million
- Result positively affected by the entering into a new 50:50 joint venture with Allianz Real Estate in respect of VGP Park München
-€20.1 million worth of signed and renewed lease agreements during H1 2020, bringing total annualised rental income to € 165.2 million (+6.6% YTD)
- Delivered 12 projects for a total of 190,000m2 of lettable area in first half of 2020
- 33 projects under construction for a total of 795,000m2 of lettable area as of 30 June 2020
- Total portfolio value increased to €3.23 billion (+16.6% YTD)
- VGP invested in its future pipeline with 1.17 million m2 of new land bought and a further 1.97 million m2 committed subject to permits
Impact of Covid-19 remains limited so far
All our construction activities have resumed in full
The impact on rental payments is very limited: nearly all due payments were received on time with very limited rental payment reprofiling
Broadened partnership with Allianz through launch of third joint venture for VGP Park München
Balance sheet further strengthened through €200.0 million capital raising reducing gearing to 35.0% as of 30 June 2020
https://www.vgpparks.eu/en/newsroom/inv ... half-2020/
Iets opgepikt uit "Beurs bij 't Ontbijt 25/08/2020" : VM Invest NV en Bart Van Malderen bezitten inmiddels 22,71% van stemrechten van VGP.
Lijkt me een sterk signaal van vertrouwen indien CEO van Drylock zo'n positie neemt?
Lijkt me een sterk signaal van vertrouwen indien CEO van Drylock zo'n positie neemt?
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed