Fysiek goud aankopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fysiek goud aankopen
De enige goeie 'consensus' is dat je de hoeveelheid goud moet aanhouden waarbij je goed kan slapen.
Voor de één gaat dat 0% zijn, voor de andere 5 of 10% zijn, voor anderen 20 of 40% ... er zullen er zijn die all-in zijn.
Doe waarmee je best kan slapen zou mijn advies zijn.
Voor de één gaat dat 0% zijn, voor de andere 5 of 10% zijn, voor anderen 20 of 40% ... er zullen er zijn die all-in zijn.
Doe waarmee je best kan slapen zou mijn advies zijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik zou ook uitgaan van het idee dat goud iets is dat je zou kunnen behoeden tegen rampspoed. Als het louter en alleen is om te speculeren om winst te maken dan zou ik ervan af blijven.
De vraag was zelfs compleet zinloos, goud is geen doel, het is, net als euro en eender wat speculatiefs, een tussenstap naar een doel.MoreOrLess schreef: ↑9 augustus 2020, 17:30 En waarom vraag je dan hier zelf of het verstandig is een hoger % van je spaargeld best in goud te steken?
Als je bvb goede basis hebt dat de goudprijs, of eender wat recordlaag is, dan steek je daar 100% in.
En omgekeerd, ga je daar 100% uit.
"Spreiden", en ook elke maand een vast bedrag speculeren op iets, is het gemakkelijkste, wat gemakkelijk is kan iedereen, en dan loop je mee met de "herd".
Je moet tegendraads zijn, als beursberichten sunshine flowers bees zijn, moet je verkopen. En "zoveel miljard euro "verdampt" op beurs" in een begrafenissfeer, wel, dan koop je.
Kijk naar het 2020 Covid-19 waanzinnig gedrag van overheden. Ze zijn niet waanzinnig. Ze zagen een excuus om nog eens een crisis te bewerkstelligen, maakten veel beleggers bang, die koersen een derde lager dreven. En direct erna, koersen terug op waar ze van kwamen. Het zijn niet diezelfden die verkochten en dan weer inkochten. Diegenen die bang verkochten, gaan dezelfde dag niet moedig terug inkopen.
Ze hebben hun betere plek in de koopvolgorde verkwanseld, en werden vervangen door systeemluitjes en snuggere.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Het is niet goud, niet het product, dat beschermt tegen rampspoed, maar de beslissingen van diegene die het koopt/verkoopt. Als de goudprijs halveert en het huis dat je ermee wilde kopen blijft gelijk in prijs, dan heb je de helft verloren. Als een bankrekening van 200000 wordt gereduceerd naar 100000, dito. Als de prijs van het huis verdubbelt en goudprijs blijft, dito. Enz.MoreOrLess schreef: ↑10 augustus 2020, 19:56 Ik zou ook uitgaan van het idee dat goud iets is dat je zou kunnen behoeden tegen rampspoed. Als het louter en alleen is om te speculeren om winst te maken dan zou ik ervan af blijven.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
@Owlus,
Is het belang van goud niet in de eerste plaats dat als al de rest zijn waarde verliest, dat goud nog het enige is wat voorkomt dat er alleen nog ruilhandel is? In dat opzicht wordt goud toch beschouwd als een middel tegen rampspoed?
Open vraag, ik leer graag bij.
Is het belang van goud niet in de eerste plaats dat als al de rest zijn waarde verliest, dat goud nog het enige is wat voorkomt dat er alleen nog ruilhandel is? In dat opzicht wordt goud toch beschouwd als een middel tegen rampspoed?
Wanneer er alleen nog ruilhandel mogelijk is ben je mijns inziens beter af met een moestuintje en legkippen. Want wat ga je dan met je klomp goud staan zwaaien?
Yaris je bent veel te nuchter.
ps. Vergeet de waterput niet voor je aan de rest nog maar begint.
ps. Vergeet de waterput niet voor je aan de rest nog maar begint.
De eerste verdere stap na ruilhandel is het goedkoopste product dat als ruilmedium kan fungeren. Het extra kopen ervan maakt het product duurder. Tot mensen beginnen te stoppen het te kopen, en een nieuw "goedkoopste product" kiezen.MoreOrLess schreef: ↑10 augustus 2020, 22:08 @Owlus,
En zo krijg je een soort estafetteloop met het gekozen ruilmedium loper en de doorgegeven stok als winst pakken. Goud is maar één loper.
Ik zou ook terug een deel in goud of goudmijnen willen beleggen.
Als goudmijnalternatief heb ik VanEck Vectors Gold Miners UCITS ETF en VanEck Vectors Junior Gold Miners UCITS ETF ?
Maar welk alternatief is er als goudtracker ? (tracker die fysiek goud aanhoudt)
Als goudmijnalternatief heb ik VanEck Vectors Gold Miners UCITS ETF en VanEck Vectors Junior Gold Miners UCITS ETF ?
Maar welk alternatief is er als goudtracker ? (tracker die fysiek goud aanhoudt)
Er zijn hier op spaargids al een aantal draadjes geweest die deze vraag behandelen.
Bijv. etf-fysiek-goud-t24162.html
Bijv. etf-fysiek-goud-t24162.html
Kijk hier eens: https://finviz.com/futures_charts.ashx?t=GC&p=m1
Wat zie je?
Prijsinflatie was erg laag het voorbije decennium.
Goudkoers schommelde 6 jaar rond de USD $1200
Bestek dikke maand terug piek $2100.
Nu een dag sterke verkocht, tot $1900. Maar nog steeds historisch hoog.
En ook, in termen van koopkracht, nog steeds winst tov 10 jaar geleden.
En daar zit de trendwijziger: winst, wordt gepakt. Alleen, om het te pakken heb je bereidwillige sukkels nodig, bereid om die historisch hoge koers te betalen. Want verkoper heeft koper nodig.
Dus een deel willen beleggen in goud, wel okee, maar lol, niet nu.
Wat zie je?
Prijsinflatie was erg laag het voorbije decennium.
Goudkoers schommelde 6 jaar rond de USD $1200
Bestek dikke maand terug piek $2100.
Nu een dag sterke verkocht, tot $1900. Maar nog steeds historisch hoog.
En ook, in termen van koopkracht, nog steeds winst tov 10 jaar geleden.
En daar zit de trendwijziger: winst, wordt gepakt. Alleen, om het te pakken heb je bereidwillige sukkels nodig, bereid om die historisch hoge koers te betalen. Want verkoper heeft koper nodig.
Dus een deel willen beleggen in goud, wel okee, maar lol, niet nu.
ik heb zelf een dikke maand geleden mijn winsten genomen op mijn goudmijnaandelen maar wanneer ik nu artikels lees waar sommigen de goudprijs tot 3000 usd zien stijgen de komende jaren zou ik bij een eventuele daling toch terug willen instappen.
https://beursig.com/2020/08/13/vaneck-v ... at-pieken/
Als de goudprijs 3000 dollar zou zijn, dan gaat een huis ook de helft meer kosten.ann01 schreef: ↑21 september 2020, 21:58ik heb zelf een dikke maand geleden mijn winsten genomen op mijn goudmijnaandelen maar wanneer ik nu artikels lees waar sommigen de goudprijs tot 3000 usd zien stijgen de komende jaren zou ik bij een eventuele daling toch terug willen instappen.
https://beursig.com/2020/08/13/vaneck-v ... at-pieken/
Dat zie ik niet zo direct gebeuren, dergelijke inflatie zou financiele planning zodanig ontwrichten dat alles op hold wordt gezet, incluis de efficientie in de economie. Ik denk dat de centraal plannende dievenbende slimmer is dan dat.
Kijk ook eens terug naar de voorbije 40 jaar. Huizenprijzen zijn soms sterk gestegen, terwijl goud ver achterbleef.
Ik zou 1 referentie kunnen aanbevelen als beslissingsbasis: de goudaankopen/verkopen door banken van de centrale planning. Als die netto verkopen, moet je kopen, en omgekeerd.
Goudmijnaandelen zijn intussen al meer dan 10% gedaald, wie weet komt er nog een interessant instapmoment.
Misschien het bekijken waard, VanEck Vectors™ Gold Miners UCITS ETF (EUR) , VanEck Vectors™ Junior Gold Miners UCITS ETF (EUR).
Misschien het bekijken waard, VanEck Vectors™ Gold Miners UCITS ETF (EUR) , VanEck Vectors™ Junior Gold Miners UCITS ETF (EUR).
Mag men The-House beschouwen als spiegel van de goudmarkt ?
Indien ja, dan is het aanbod van goud toch goed om volgen. Kijk vooral naar het aantal stuks voorhanden (ze moeten toch iets tonen). Wekenlang geen grote Krugertjes te zien, vorige week plots een aanbod van ongeveer 50 dat enkele dagen bleef staan (onzekerheid bij de kopers ?), nu verkocht.
Indien ja, dan is het aanbod van goud toch goed om volgen. Kijk vooral naar het aantal stuks voorhanden (ze moeten toch iets tonen). Wekenlang geen grote Krugertjes te zien, vorige week plots een aanbod van ongeveer 50 dat enkele dagen bleef staan (onzekerheid bij de kopers ?), nu verkocht.