Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik krijg bij jou altijd een beetje een NTO gevoel.
Maar goed, ik zal uitzonderlijk eens happen.
Om de links-rechts tegenstelling, grof en ongepolijst, wat duidelijker te stellen. Links is alles wat gelinkt is aan de bagger van een zekere marx, die de weg effende voor de hongerdood van tientallen miljoenen Indo-europeanen en de 'nationalisering' van het gros van hun bezittingen. Rechts is de maatschappij volgens de normen van een zekere Adam Smith, met een belangrijke, duidelijk omschreven en faciliterende rol voor de overheid, binnen een kader van absolute democratie.
Het zal overduidelijk zijn, voor wie een beetje verder nadenkt, dat het huidige (extreem)rechts in de politiek gewoon meer links is. Maar volgens mij weet je dat allemaal al.
Slavernij:
https://www.dw.com/en/east-africas-forg ... a-50126759
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tippo_Tip
https://en.wikipedia.org/wiki/Tippu_Tip
Kwestie van de geschiedkundige feiten juist te krijgen. Je kan heel diep gaan graven en hoe dieper je graaft hoe erger het wordt. Blijkt dan dat die boze blanke man zo boos toch niet was, maar de slaaf bij uitstek voor het grootste deel van de geschiedenis.
Opnieuw, volgens mij weet je dit maar al te goed.
De Indo-Europeaan, blond met blauwe ogen? Ja, er zijn ook Indo-Europeanen met blond haar en blauwe ogen, ondertussen een zeer kleine minderheid (white genocide rings a bell?), maar nog veel meer met andere uiterlijke kenmerken. Best jezelf informeren voordat je de leugens van dat herdersvolk slikt als zoete koek, maar ook dit zal je wel al weten.
Dit moet wel het understatement van het jaar zijn. Niet alleen bakken ze er niks van, het zijn gewoon de clowns die voor een geanimeerd rookgordijn zorgen terwijl de grote lijnen waarnaar deze maatschappij wereldwijd gaat evolueren, allang ergens anders achter de schermen uitgetekend zijn.
Helemaal juist. Vandaar ook dat het zwakste volk op aarde zo gefrustreerd rondloopt en voor iedere scheet hysterisch stampend naar zijn roverheid kijkt voor nog meer regelitis. Het moet zeer traumatisch zijn voor een volk om over de eeuwen heen enkel droog in de kakker gepakt te zijn en hetzelfde nooit eens iemand anders gelapt te kunnen hebben. Vandaar het klootjesvolk, we kunnen een ander niet kl*ten, dan kl*ten we elkaar maar.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Chapeau voor de politie. De politiek blijft het probleem maar ontkennen. Toch is de situatie wat onderschat. Gezien er nog veel landen gesloten zijn hebben ze het grote aantal ... aan de kust onderschat.
Laatst gewijzigd door GroupB op 10 augustus 2020, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Je was blijkbaar ook niet de beste leerling inzake Belgische aardrijkskunde en moedertaal?
Plankendael ligt in het binnenland en Pairi Daiza al heel zeker niet aan de kust.
Het is trouwens makaken.
Van Ranst: Mijd de Kust ! Kom volgend jaar terug !
Marciemarc is goed bezig. Ik ben er heel blij mee. De afgelopen weken hebben we toeristische dingen gedaan en op terrasjes gezeten in Antwerpen. Ging perfect. Privézoo. Privémuseum. Privé Ellis Hamburger.
En vandaag heeft mijn vrouw privésolden gedaan.
En dat heeft de Marc allemaal voor ons geregeld !
Nu dachten we: we gaan ook nog eens naar de kust. Helaas, niet middenin de hittegolf, maar wel ergens tweede helft van augustus. Misschien is het dan minder druk.
Laat dat 'misschien' maar weg: de Marc heeft dat fijn voor ons geregeld !
Kunnen we zijn twiet ook even in het berbers vertalen ? Kwestie van zeker te zijn.
Nu vond ik het de afgelopen vakantie wat druk in Zeeland. Maar ja.. we waren er te vroeg. Marc kwam immers pas na onze vakantie op de Nederlandse TV.
Marciemarc is goed bezig. Ik ben er heel blij mee. De afgelopen weken hebben we toeristische dingen gedaan en op terrasjes gezeten in Antwerpen. Ging perfect. Privézoo. Privémuseum. Privé Ellis Hamburger.
En vandaag heeft mijn vrouw privésolden gedaan.
En dat heeft de Marc allemaal voor ons geregeld !
Nu dachten we: we gaan ook nog eens naar de kust. Helaas, niet middenin de hittegolf, maar wel ergens tweede helft van augustus. Misschien is het dan minder druk.
Laat dat 'misschien' maar weg: de Marc heeft dat fijn voor ons geregeld !
Kunnen we zijn twiet ook even in het berbers vertalen ? Kwestie van zeker te zijn.
Nu vond ik het de afgelopen vakantie wat druk in Zeeland. Maar ja.. we waren er te vroeg. Marc kwam immers pas na onze vakantie op de Nederlandse TV.
Hoe dom kan een mens zijn. Er leven helemaal geen Japanse makaken aan onze kust !
Zowat 5 procent van de mensen is psychopaat of sociopaat, daar zullen we mee moeten leren leven tot er een behandeling is.MoreOrLess schreef: ↑10 augustus 2020, 17:21 Het niveau van de kroeg op spaargids zoekt nieuwe laagtes op.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik ga ervoor passen, heb hier al genoeg populistische cafépraat gelezen
Dat is je goed recht natuurlijk en ik zou eigenlijk hetzelfde doen als ik nog in de ontkenningsfase zou zitten.
Het is ook je goed recht achterover te gaan zitten en ervan uit te gaan dat de talloze overheden alles 'uiteindelijk' wel in goede banen gaan leiden. Of dat zoveel zoden aan de dijk gaat zetten valt te betwijfelen natuurlijk. Een overheid creëert een probleem en gaat dat oplossen met nog meer overheid, gevolg meer problemen. Dat niet willen zien is ook je goed recht, iedereen moet door die ontkenningsfase.
Maar een probleem bekijken en naar de grond van de oorzaken zoeken, en van daaruit proberen oplossingen te vinden, afdoen als populistische cafépraat toont enkel de ontkenning aan. Ik mag zeggen dat ik redelijk wat tijd in het begrijpen van de mechanismen in deze wereld/maaatschappij gestoken heb. En het spijt me dat ik het herhaal, de enige mogelijkheid uit deze impasse zijn die bruine hemden waar ik metaforisch naar verwees. Want laat ons wel wezen, onze blauwe hemden (aka les schtroumphettes) bakken er niet veel van, dat hebben we opnieuw pijnlijk en beschamend kunnen vaststellen.
Als een vogel alle dagen op je ruit schijt, kan je gewoon alle dagen die ruit wassen. Of je kan die vogel uit de lucht schieten en overgaan tot de orde van de dag. Ook een keuze die iedereen vrij zou moeten kunnen maken zonder zich constant de kop vol te laten gieten met politiek correcte waanzin.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Al zou ik ook die duif ( geen merel en ook geen eend) neerhalen, er moet toch minstens een fiat gegeven kunnen worden om die duif te vangen en ergens ver van uw ruit terug los te laten. Een duif gevangen nemen heeft geen enkel nut, tenzij ze nooit meer gelost wordt. Dan kan je ze even goed de nek omwringen ook. Chips noch nootjes, koude groentjes mogen wel. ![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Je kan dat ook genuanceerder formuleren: je kan er voor zorgen dat die vogel dat nooit meer doet... Sommige vogels zijn daarin makkelijker dan andere. Dierenmishandeling willen we vermijden natuurlijk!GreenDean schreef: ↑11 augustus 2020, 09:55 Als een vogel alle dagen op je ruit schijt, kan je gewoon alle dagen die ruit wassen. Of je kan die vogel uit de lucht schieten en overgaan tot de orde van de dag. Ook een keuze die iedereen vrij zou moeten kunnen maken zonder zich constant de kop vol te laten gieten met politiek correcte waanzin.
Net nog een keer de enquête van de UA ingevuld. Eerder uit verveling en nieuwsgierigheid dan uit geloof en engagement. Geen idee wat ze kunnen aanvangen met de antwoorden die ze binnen krijgen. ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Grappig blijkbaar. Als ik op mijn werk een expert zou zijn, en niets anders deed dan ofwel algemene waarheden vertellen ofwel keer op keer een verkeerde inschatting maken, dan zou ik niet lang de dienstdoende expert zijn. Meer wil ik niet zeggen, al de rest verzin je er zelf bij.Jefdewit schreef: ↑6 augustus 2020, 16:16
![]()
Dan moeten we dus eerst een commissie gaan oprichten die gaat bepalen welke wetenschapper toelaatbaar is en wie niet (eerste regel, volstrekte anonimiteit?).
En daarvoor een panel om te bepalen welke experten in die commissie zitten zodat ze toch zeker een beslissing nemen die in de kraam past? Als een wetenschapper iets stelt dat niet in het plaatje past is hij geen wetenschapper meer maar laakbaar mediageil en expert tussen "x" ?
Vreemd.
Dat je niet meer te zeggen had bleek al.
Alleen heb ik geen vijf dagen nodig om daar achter te komen.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Of je op je werk de gewaardeerde expert bent kan ik vanop een forum niet beoordelen.
Maar de conditionalis die je gebruikt duidt toch al in een bepaalde richting.
Maar wederom, ik gun je het voordeel van de twijfel.
Hopelijk voor jou, en alleen voor jou, is het dan ook geen verzinsel.
Mijn inkomen lijdt er niet onder.