Holdings
TIP
Re: Holdings
Ja dat heb je he als de korting tov de waarde bij Bois du sauvage zo goed als nihil was toen de koersen boven de 400 euro noteerden. Bij de minste tegenslag gaan de koersen dan de dieperik in.
Bois Sauvage noteerde ook zo hoog omdat men het van de beurs wilde halen.
Als men Bois Sauvage van de beurs wilt halen, heeft men er baat bij de koers zo laag mogelijk te houden !!!!MoreOrLess schreef: ↑6 augustus 2020, 16:17 Bois Sauvage noteerde ook zo hoog omdat men het van de beurs wilde halen.
Tja, dat was toen wel de reden. De grootaandeelhouders die Bois Sauvage van de beurs wilden halen, hebben baat bij een zo laag mogelijke prijs. Maar gewone beleggers moeten wel akkoord gaan met die prijs, of ze houden die aandelen gewoon bij....Jamo schreef: ↑6 augustus 2020, 21:20Als men Bois Sauvage van de beurs wilt halen, heeft men er baat bij de koers zo laag mogelijk te houden !!!!MoreOrLess schreef: ↑6 augustus 2020, 16:17 Bois Sauvage noteerde ook zo hoog omdat men het van de beurs wilde halen.
Ik dacht dat Bois de Sauvage (soiten van de chauffage in het brugs) eind 2019 een nav had van 467€ dankzij de goede prestatie van de chocolade afdeling en dat dit de verklaring was van een koers boven de 400€.
Dat zou gerust kunnen. De geruchten over een bod waarna men Bois Sauvage van de beurs zou willen halen zijn van de jaren ervoor. 2016, 2017, 2018, ...
ik ga ze toch nog eens proberen op te pikken aan een +/- 250
Wat denken jullie van Alba ? Koopwaardig ?
Ik wil mijn vraag even herhalen. Mss verdwenen tussen de rest van de reacties.aertj schreef: ↑2 augustus 2020, 19:39 Dag forumleden
Ik heb heel wat van dit draadje doorgelezen. Holdings wekken al een tijdje mijn interesse. Daarbij heb ik sinds de dip van 19maart een kleine positie in Sofina. De laatste weken ben ik info aan het verzamelen van enkele holdings die hier meermaals de revue gepasseerd zijn. Avh en Tubize laat ik even links liggen door mijn positie in CFE en UCB.
Dan kom ik nog tot Brederode, GBL en QFG.
Op dit moment wekt Brederode de meeste interesse.
Het recente jaarverslag heb ik doorgelezen. Qua managment zit dit goed moet ik concluderen.
Natuurlijk zal de impact van corona nog moeten blijken. Daarom vindt ik het moeilijk om mijn mogelijke aankoopprijs te bepalen.
Toch vind ik bijzonder weinig info omtrent Brederode.
Daarom even hier mijn vraag.
Wat zijn jullie ervaringen met Brederode? Misschien extra info.
Alvast bedankt voor de info.
Alvast bedankt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Rekening houdend met de schulden en een daling van 20% iw sinds jaarbegin is de decote van Bois Sauvage niet veel gestegen.
Staat ook al een tijdje op mijn radar. Alba is de familieholding van de familie March. Focus ligt hoofdzakelijk op investeringen in Spanje, net een van de Europese landen die hardst getroffen is door Corona crisis.
Grootste beursgenoteerde belangen vertegenwoordigen 75% zoals een nutsbedrijf, wereldspeler in roestvrij staal en voeding ( rijst en pasta). Hun 12% aandeel in de beurs van Madrid hebben ze ondertussen verkocht aan SIX group. Dit heeft kortstondig voor een opstoot van de koers gezorgd tot 38 euro ( eind mei)
https://www.web24.news/u/2020/05/the-ma ... idend.html
Daarnaast zitten ze samen met Frère en Wallenbergh familie ook Parques Reunidos ( oa Bobbejaanland) en hebben ze een portefeuille private equity en vastgoed.
Hoger dan gemiddelde discount momenteel bij Alba dewelke historisch rond de 35% altijd lag. En herstel na de crash midden maart is met 10% beperkt geweest ( GBL is ondertussen 30% hoger bijvoorbeeld).
Ze hebben hun precies zwaar verbrand aan diene Naturgy hePhjo01 schreef: ↑10 augustus 2020, 11:36
Staat ook al een tijdje op mijn radar. Alba is de familieholding van de familie March. Focus ligt hoofdzakelijk op investeringen in Spanje, net een van de Europese landen die hardst getroffen is door Corona crisis.
Grootste beursgenoteerde belangen vertegenwoordigen 75% zoals een nutsbedrijf, wereldspeler in roestvrij staal en voeding ( rijst en pasta). Hun 12% aandeel in de beurs van Madrid hebben ze ondertussen verkocht aan SIX group. Dit heeft kortstondig voor een opstoot van de koers gezorgd tot 38 euro ( eind mei)
https://www.web24.news/u/2020/05/the-ma ... idend.html
Daarnaast zitten ze samen met Frère en Wallenbergh familie ook Parques Reunidos ( oa Bobbejaanland) en hebben ze een portefeuille private equity en vastgoed.
Hoger dan gemiddelde discount momenteel bij Alba dewelke historisch rond de 35% altijd lag. En herstel na de crash midden maart is met 10% beperkt geweest ( GBL is ondertussen 30% hoger bijvoorbeeld).
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht ben ik een buy en hold lees 'holding'' belegger; maar ik heb Alba nog steeds, dankzij een lid van dit forum. Uiteraard heb ik er verlies op maar als ik het gemiddelde verlies bekijk; valt het nogal mee! Ik hou ze en koop ze bij om uiteraard het gemiddelde verlies omlaag te halen..
Naturgy als gas en elektriciteitsbedrijf heeft een belangrijke daling gezien in de vraag naar gas agv Covid, zeker in Spanje.
Door hun sterke aanwezigheid LNG in Zuid Amerika, heeft de economische crisis ook daar gezorgd voor sterke afname in de vraag naar gas ( vnl Brazilië en Argentinië).
Geloof wel dat de toekomst voor gas positief is. En denk dus dat het een kwestie van geduld is voor Naturgy.
Door hun sterke aanwezigheid LNG in Zuid Amerika, heeft de economische crisis ook daar gezorgd voor sterke afname in de vraag naar gas ( vnl Brazilië en Argentinië).
Geloof wel dat de toekomst voor gas positief is. En denk dus dat het een kwestie van geduld is voor Naturgy.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Vestas vandaag naar all time high na kwartaalcijfers. Orderboek zit mooi vol (Chinese 101MW order). Dit geeft hoop voor de DEME/CFE/ACKB van deze wereld (zie zeker ook naar de teksten van de Green Deal van de EU). Is ook één van de redenen waarom UMI toch goed presteert ondanks tegenvallende cijfers.