Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Een huis maakt van alles mee, maar het ENIGE waar jullie naar kijken zijn die zwarte duiven die op uw ruit kakken. De witte duiven, de grijze, die zien jullie niet. Er mag een tornado over het huis gaan, DAN NOG is het de schuld van die zwarte duiven.GreenDean schreef: ↑11 augustus 2020, 09:55Dat is je goed recht natuurlijk en ik zou eigenlijk hetzelfde doen als ik nog in de ontkenningsfase zou zitten.
Het is ook je goed recht achterover te gaan zitten en ervan uit te gaan dat de talloze overheden alles 'uiteindelijk' wel in goede banen gaan leiden. Of dat zoveel zoden aan de dijk gaat zetten valt te betwijfelen natuurlijk. Een overheid creëert een probleem en gaat dat oplossen met nog meer overheid, gevolg meer problemen. Dat niet willen zien is ook je goed recht, iedereen moet door die ontkenningsfase.
Maar een probleem bekijken en naar de grond van de oorzaken zoeken, en van daaruit proberen oplossingen te vinden, afdoen als populistische cafépraat toont enkel de ontkenning aan. Ik mag zeggen dat ik redelijk wat tijd in het begrijpen van de mechanismen in deze wereld/maaatschappij gestoken heb. En het spijt me dat ik het herhaal, de enige mogelijkheid uit deze impasse zijn die bruine hemden waar ik metaforisch naar verwees. Want laat ons wel wezen, onze blauwe hemden (aka les schtroumphettes) bakken er niet veel van, dat hebben we opnieuw pijnlijk en beschamend kunnen vaststellen.
Als een vogel alle dagen op je ruit schijt, kan je gewoon alle dagen die ruit wassen. Of je kan die vogel uit de lucht schieten en overgaan tot de orde van de dag. Ook een keuze die iedereen vrij zou moeten kunnen maken zonder zich constant de kop vol te laten gieten met politiek correcte waanzin.
Vreemde vaststelling voor jou waarschijnlijk dat er ook mensen zijn die niet al hun tijd spenderen op een forum.Jefdewit schreef: ↑11 augustus 2020, 11:43 Dat je niet meer te zeggen had bleek al.
Alleen heb ik geen vijf dagen nodig om daar achter te komen.![]()
Of je op je werk de gewaardeerde expert bent kan ik vanop een forum niet beoordelen.
Maar de conditionalis die je gebruikt duidt toch al in een bepaalde richting.
Maar wederom, ik gun je het voordeel van de twijfel.
Hopelijk voor jou, en alleen voor jou, is het dan ook geen verzinsel.
Mijn inkomen lijdt er niet onder.
En je ad hominem uitspraken interpreteer ik als een gebrek aan een fatsoenlijke tegenargumentatie. Een genuanceerde bijdrage is, in tegenstelling tot wat anderen misschien menen, geen noodzaak. Hoe vager we over de problemen blijven, hoe minder er zijn, toch ?
Moet dan toch echt wel toeval zijn dat ik enkel van die duiven last heb. Eksters, eenden, gaaien, kiekendieven en buizerds fladderen hier ook vrolijk rond, maar die bezorgen me geen overlast. We zijn wel weer way of topic aan het gaan. Wie opent er een duiventopic?
Nee, niks vreemds aan. Ieder zijn bezigheden.foopah schreef: ↑11 augustus 2020, 12:02 Vreemde vaststelling voor jou waarschijnlijk dat er ook mensen zijn die niet al hun tijd spenderen op een forum.
En je ad hominem uitspraken interpreteer ik als een gebrek aan een fatsoenlijke tegenargumentatie. Een genuanceerde bijdrage is, in tegenstelling tot wat anderen misschien menen, geen noodzaak. Hoe vager we over de problemen blijven, hoe minder er zijn, toch ?
In interpreteren van mijn woorden ben je ook volledig vrij. Zie voorgaande.
Ik beschouw het wel niet als een fatsoenlijke tegenargumentatie. Maar dat is ook maar mijn interpretatie.
Ik dacht overigens dat je niets meer te zeggen had?
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik heb alleen echt last van reigers.pukkie007 schreef: ↑11 augustus 2020, 12:05 Moet dan toch echt wel toeval zijn dat ik enkel van die duiven last heb. Eksters, eenden, gaaien, kiekendieven en buizerds fladderen hier ook vrolijk rond, maar die bezorgen me geen overlast. We zijn wel weer way of topic aan het gaan. Wie opent er een duiventopic?
Duivens****t is nog eenvoudig te verwijderen. Maar die reigers,.... djeezes.
Bedankt om mijn punt te bewijzen.Jefdewit schreef: ↑11 augustus 2020, 12:11 Nee, niks vreemds aan. Ieder zijn bezigheden.
In interpreteren van mijn woorden ben je ook volledig vrij. Zie voorgaande.
Ik beschouw het wel niet als een fatsoenlijke tegenargumentatie. Maar dat is ook maar mijn interpretatie.
Ik dacht overigens dat je niets meer te zeggen had?![]()
Graag gedaan.
Altijd tot je dienst om je te laten stralen.
Je wereld en ego is er weer op vooruit gegaan.![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Altijd tot je dienst om je te laten stralen.
Je wereld en ego is er weer op vooruit gegaan.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Buiten deze discussie:
Als men hier zou kunnen investeren in ego's dan zouden die beleggers al slapend schatrijk worden.![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Als men hier zou kunnen investeren in ego's dan zouden die beleggers al slapend schatrijk worden.
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Ik zou het toch niet aandurven.
Veel te hoog risico en lage return.
Of erger, de zoveelste beleggingsbubbel.
Veel te hoog risico en lage return.
Of erger, de zoveelste beleggingsbubbel.
MoreOrLess schreef: ↑11 augustus 2020, 12:46 Als men hier zou kunnen investeren in ego's dan zouden die beleggers al slapend schatrijk worden.![]()
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ondertussen probeert de burgemeester van Bergen op Zoom de Belgen af te pissen. Belgen zijn niet meer welkom, vindt hij, en daarom moeten er grenscontroles komen om Belgen te weren. Als dat niet lukt, dan wil hij met de Bergense horeca samenwerken om Belgen te weigeren - sinds kort moet iedereen in BoZ zich registeren als ze naar het café gaan.
Vanwaar die heisa ? Wel, Bergen op Zoom is nu de Coronahoofdstad van Nederland. En dan kan je dus krachtdadige taal uitslaan tegen België, want het besmette Antwerpen ligt vlakbij.
In De Volkskrant komt de aap - een makkak om precies te zijn - uit de mouw: Oorzaak Coronabrandhaard zeer waarschijnlijk het offerfeest
No shit, Sherlock ? Ze hebben speciaal een teststraat bij de moskee neergezet en zie daar... daar waren alle besmette Bergenaren.
En wat heeft die 'nabijheid van Antwerpen' daar nu mee te maken ? Wel, het Offerfeest is een familiefeest en de bruine Bergenaren hebben massaal de bruine Antwerpenaren uitgenodigd.
En daarom dames en heren, moet de grens dicht voor alle Belgen.
Terzijde: als je dat stuk leest over de Coronaramp in Bergen op Zoom, dan lijkt het ineens een goed idee om die grens inderdaad dicht te doen. Kwestie van ze 'eventjes' in eigen land te houden. Go, Crembo !
Vanwaar die heisa ? Wel, Bergen op Zoom is nu de Coronahoofdstad van Nederland. En dan kan je dus krachtdadige taal uitslaan tegen België, want het besmette Antwerpen ligt vlakbij.
In De Volkskrant komt de aap - een makkak om precies te zijn - uit de mouw: Oorzaak Coronabrandhaard zeer waarschijnlijk het offerfeest
No shit, Sherlock ? Ze hebben speciaal een teststraat bij de moskee neergezet en zie daar... daar waren alle besmette Bergenaren.
En wat heeft die 'nabijheid van Antwerpen' daar nu mee te maken ? Wel, het Offerfeest is een familiefeest en de bruine Bergenaren hebben massaal de bruine Antwerpenaren uitgenodigd.
En daarom dames en heren, moet de grens dicht voor alle Belgen.
Terzijde: als je dat stuk leest over de Coronaramp in Bergen op Zoom, dan lijkt het ineens een goed idee om die grens inderdaad dicht te doen. Kwestie van ze 'eventjes' in eigen land te houden. Go, Crembo !
Koekje van eigen deeg noemen ze dat.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Dat ze wtf in hun eigen land blijven die r*tbelgen. Allemaal hetzelfde crap**l!
Terug de grens over ermee en dat ze voorgoed terugkeren naar het zuiden, waarvan ze oorspronkelijk komen.
Het begint hier akelig naar gas te ruiken.
Mij lijkt het eerder dat vooral justitie er niet veel van bakt.
Nog voor de politie hun PV deftig opgesteld hebben, laat justitie de criminelen al los,
en bij het minste incident heb je een klacht aan je been voor politiegeweld, ook al veroorzaakt de verdachte dat zelf door zijn weerspannigheid en agressie.
zou je dan als agent nog erg gemotiveerd zijn ?
De lege gevangenis politiek van Geens is daar ook niet vreemd aan.
Een vraag voor de slimmeriken hier, in hoeverre kan een bedrijf de mondmasker eenzijdig verplichten op de werkvloer, en dat terwijl de anderhalve meter afstand tussen werknemers ruimschoots kan toegepast worden?
Waarom zou een bedrijf dat NIET mogen verplichten als onderdeel van de veiligheidsvoorschriften?