Brederode
TIP
Re: Brederode
Brederode korting is veel te klein om nu koopwaardig te zijn.aertj schreef: ↑11 augustus 2020, 17:04 Dag forumleden
Ik heb heel wat van het draadje Holdings door gelezen. Holdings wekken al een tijdje mijn interesse. Daarbij heb ik sinds de dip van 19maart een kleine positie in Sofina. De laatste weken ben ik info aan het verzamelen van enkele holdings die daar meermaals de revue gepasseerd zijn. Avh en Tubize laat ik even links liggen door mijn positie in CFE en UCB.
Dan kom ik nog tot Brederode, GBL en QFG.
Op dit moment wekt Brederode de meeste interesse.
Het recente jaarverslag heb ik doorgelezen. Qua managment zit dit goed moet ik concluderen.
Natuurlijk zal de impact van corona nog moeten blijken. Daarom vindt ik het moeilijk om mijn mogelijke aankoopprijs te bepalen.
Toch vind ik bijzonder weinig info omtrent Brederode.
Daarom even hier mijn vraag.
Wat zijn jullie ervaringen met Brederode? Misschien extra info.
Alvast bedankt voor de info.
QFG is brol.
GBL laat ik ook links liggen alhoewel de korting nu zeer hoog is tov de NAV.
Waarom geen interesse in buitenlandse holdings?
Welke buitenlandse holdings stel je voor laeka ?laeka schreef: ↑12 augustus 2020, 20:07Brederode korting is veel te klein om nu koopwaardig te zijn.aertj schreef: ↑11 augustus 2020, 17:04 Dag forumleden
Ik heb heel wat van het draadje Holdings door gelezen. Holdings wekken al een tijdje mijn interesse. Daarbij heb ik sinds de dip van 19maart een kleine positie in Sofina. De laatste weken ben ik info aan het verzamelen van enkele holdings die daar meermaals de revue gepasseerd zijn. Avh en Tubize laat ik even links liggen door mijn positie in CFE en UCB.
Het recente jaarverslag heb ik doorgelezen. Qua managment zit dit goed moet ik concluderen.
Natuurlijk zal de impact van corona nog moeten blijken. Daarom vindt ik het moeilijk om mijn mogelijke aankoopprijs te bepalen.
QFG is brol.
Bollore/Odet bijv.
https://seekingalpha.com/article/435022 ... -structure
https://seekingalpha.com/article/435022 ... -structure
En wat te denken van Eurazeo?
Bedankt voor de info. Misschien toch maar eens naar buitenlandse holdings kijken.laeka schreef: ↑12 augustus 2020, 20:07Brederode korting is veel te klein om nu koopwaardig te zijn.aertj schreef: ↑11 augustus 2020, 17:04 Dag forumleden
QFG is brol.
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de wereld van het beleggen. Al veel gelezen en geleerd op dit forum en elders... Gisteren ben ik ingestapt in Brederode omdat ik heb gekozen voor een goed gespreide ´buy and hold´ strategie. Ik zou daarom vooral opteren voor holdings in combinatie met etf´s en eventueel een vastgoedaandeel hier en daar...
Was wel spannend om in te stappen en heb me toch wat laten vangen denk ik... Had een oorspronkelijke instapprijs bepaald op 82,50 maar uiteindelijk een order gezet op 83,60. Even later zag ik de koers nog wat stijgen en heb ik hem uiteindelijk aangepast naar 84,60. Gezien ik er voor lange tijd instap zal dit op termijn niet zo veel verschil maken. Maar heb ik me hier laten vangen en mijn eerste les al geleerd. Blijf bij je eerste standpunt of gedacht en laat je niet meeslepen door emotie. Denk er nu aan om ook nog aan een lagere koers in te stappen om zo de gemiddelde prijs te verlagen...
Ik hoor graag jullie mening...
Alvast merci van deze newby
Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de wereld van het beleggen. Al veel gelezen en geleerd op dit forum en elders... Gisteren ben ik ingestapt in Brederode omdat ik heb gekozen voor een goed gespreide ´buy and hold´ strategie. Ik zou daarom vooral opteren voor holdings in combinatie met etf´s en eventueel een vastgoedaandeel hier en daar...
Was wel spannend om in te stappen en heb me toch wat laten vangen denk ik... Had een oorspronkelijke instapprijs bepaald op 82,50 maar uiteindelijk een order gezet op 83,60. Even later zag ik de koers nog wat stijgen en heb ik hem uiteindelijk aangepast naar 84,60. Gezien ik er voor lange tijd instap zal dit op termijn niet zo veel verschil maken. Maar heb ik me hier laten vangen en mijn eerste les al geleerd. Blijf bij je eerste standpunt of gedacht en laat je niet meeslepen door emotie. Denk er nu aan om ook nog aan een lagere koers in te stappen om zo de gemiddelde prijs te verlagen...
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Signaal van FOMO (Fear of missing out), ik bezit ook Brederode, zou niet proberen de markt te timen ... (Ook een corona noobie)KristofJ schreef: ↑18 februari 2021, 17:57 Hallo,
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Thnx voor de respons.
Jep. Wou inderdaad de trein niet missen. Jammer dat de emoties even de bovenhand namen. Had me nog zo voorgenomen me niet te laten meeslepen en pas tussen de 80 en max. 82,5 in te stappen.
Er is trouwens weinig nieuws te vinden over Brederode... Laatste nieuws was dat ze een deel Samsung hadden ingeruild voor Alphabet, wat me wel een goeie zet leek.
Is er nog info die ik gemist heb?
Enfin de volgende order (voor een ander aandeel) blijft staan zoals oorspronkelijk voorzien. Mis ik die trein dan wacht ik op de volgende...
En inderdaad een Corona belegger
Jep. Wou inderdaad de trein niet missen. Jammer dat de emoties even de bovenhand namen. Had me nog zo voorgenomen me niet te laten meeslepen en pas tussen de 80 en max. 82,5 in te stappen.
Er is trouwens weinig nieuws te vinden over Brederode... Laatste nieuws was dat ze een deel Samsung hadden ingeruild voor Alphabet, wat me wel een goeie zet leek.
Enfin de volgende order (voor een ander aandeel) blijft staan zoals oorspronkelijk voorzien. Mis ik die trein dan wacht ik op de volgende...
Voorlopig lijkt rond de €80 mij een redelijke koers om dit aandeel op te pikken, maar ik vermoed dat er betere instapmomenten zullen komen de komende maanden. Gespreid instappen lijkt mij hierbij een goede strategie.
Brederode is een stille "slak", ge hoort er weinig over (enkel per kwartaal meestal), voor de rest loopt het rustig verder ... of tenzij er een grote verandering is in hun port.KristofJ schreef: ↑18 februari 2021, 21:22 Thnx voor de respons.
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
80 leek me aanvankelijk ook een goede instapprijs , maar als beginner die z´n eerste aandeel kocht liet ik me toch wat meeslepen door fomo en dus al beperkt ingestapt aan 84,6... Ik zal je raad ter harte nemen en verder gespreid instappen. Bedankt!
Hoe minder je betaalt, hoe meer je winst. Maar inderdaad, op de langere termijn maakt het niet heel veel uit. Stel dat je in 2011 instapte. De prijs zat toen ergens tussen de 16 en de 20. Ik zou blij zijn met zowel een 16 > 85 als een 20 > 85 in tien jaar tijd.KristofJ schreef: ↑18 februari 2021, 17:57 Was wel spannend om in te stappen en heb me toch wat laten vangen denk ik... Had een oorspronkelijke instapprijs bepaald op 82,50 maar uiteindelijk een order gezet op 83,60. Even later zag ik de koers nog wat stijgen en heb ik hem uiteindelijk aangepast naar 84,60. Gezien ik er voor lange tijd instap zal dit op termijn niet zo veel verschil maken.
Zelf hou ik wat geld aan de kant. Als ik koop aan 20 en de koers zakt naar 16 en het bedrijf is nog altijd goed bezig, kan je wat bijkopen.
Aan de huidige koers klaag ik niet over mijn aankoop. En ik heb inderdaad ook wat cash aan de kant om in te stappen in andere holdings of bij te kopen als er zich interessante instapmomenten aandienen.
Brederode gaf ook zijn 2020 cijfers vandaag:
Mooie resultaten over tien jaar:
- Eigen vermogen: € 2.672 miljoen, hetzij € 91,19 per aandeel (+9,5%)
- Winst: € 262 miljoen, hetzij € 8,94 per aandeel
- Voorgestelde verdeling: € 1,08 per aandeel (+6%)
Mooie resultaten over tien jaar: