Lotus Bakeries
TIP
Re: Wat is jullie mening over Lotus Bakeries?
@Picaro
Een groei van 10% op jaarbasis is toch ook gigantisch? Daar mag je al wat voor betalen denk ik. Na 7 jaar is je bedrijf verdubbeld met zo'n groei, dat kunnen weinig bedrijven voorleggen lijkt me?
Ja heel leuk 10%....maar tegelijk kan je Google kopen die 20% groeit aan dezelfde multiple. En de winstmarges van Google zijn ook ten minste x2 die van Lotus.
Mja het is wat het is he niks aan te doen.
Een groei van 10% op jaarbasis is toch ook gigantisch? Daar mag je al wat voor betalen denk ik. Na 7 jaar is je bedrijf verdubbeld met zo'n groei, dat kunnen weinig bedrijven voorleggen lijkt me?
Ja heel leuk 10%....maar tegelijk kan je Google kopen die 20% groeit aan dezelfde multiple. En de winstmarges van Google zijn ook ten minste x2 die van Lotus.
Mja het is wat het is he niks aan te doen.
Denk dat Lotus wel een veel voorspelbaarder bedrijf is. Mensen eten veel van hun producten of het nu goed of slecht gaat met de economie. Advertentieverkopen daarentegen dalen wel heel hard tijdens recessies...
Wauw ... binnenkort opnieuw biscoff koekjes tijdens vliegtuigreizen 

- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
heb je Amerikaanse kennissen ? vraag hen eens of ze biscof kennen ...
Jeugd in de familie vraag eens of ze het 'gezonde' zuid Afrikaans fruitsnoepje van lotus kennen, lusten en kopen....
Babies in de familie ? Eten ze die Britse gezonde koekjes die Lotus overnam?
Staat bij jullie thuis nog altijd de speculoos pasta op tafel; vervangt die nutella ?
je kan wel altijd vragen aan de oudere generatie of een ze een suzy wafel lusten, of een amigo cakeje zoals kaaiman.
Waar komt die groei dan vandaan ?
Ingrediënten:
suiker goedkoop, nu laten ze die volop vergisten tot alcohol voor gels straks voor een deel in jouw benzine. (bekijk eens Crop energies)
Meel; valt nog mee in een koekje heb je geen hoogwaardig meel nodig.....Rusland sloot wel als zijn export al af...Graan erg klimaat gebonden.
Margarine=vetstof. Hier zit wrssch de grootste truc? Ze hebben bij Lotus hun eigen margarine fabriek in de tuin staan. Ze verwerken hierin "palmolie van duurzame en gecertificeerde plantages"=sipef. Staat ook goedkoop; zo geldkoop dat ze volop margarine produceren en hier ook omzet draaien. Voor wie ? Dan moet je eens nakijken waar Boone ook opduikt in de bakkerij sector. Een sector die zijn Oost-Europese ambitie op hold zet.
hoe ze die margarine straks naar hun fabriek in de US krijgen ?
Blijven deze grondstoffen goedkoop ? Blijft de afzet hoog? Bij ons is Speculoos basic voor het groeiende werklozen leger in de us ook ?
Vergeet ook niet dat Boone van oorsprong een 'consultant' is die bij omega farma de stiel leerde.
‘Bij Omega Pharma heb ik geleerd: investeer in je belangrijke producten, je prijsbeesten. Verlies je niet in kleine producten die toch niet goed draaien. En wees ambitieus, heel ambitieus.’
Ik kreeg van de vetten in de zonnecrem van Coecke bak Coucke jeuk en netelroos.
Jeugd in de familie vraag eens of ze het 'gezonde' zuid Afrikaans fruitsnoepje van lotus kennen, lusten en kopen....
Babies in de familie ? Eten ze die Britse gezonde koekjes die Lotus overnam?
Staat bij jullie thuis nog altijd de speculoos pasta op tafel; vervangt die nutella ?
je kan wel altijd vragen aan de oudere generatie of een ze een suzy wafel lusten, of een amigo cakeje zoals kaaiman.
Waar komt die groei dan vandaan ?
Ingrediënten:
suiker goedkoop, nu laten ze die volop vergisten tot alcohol voor gels straks voor een deel in jouw benzine. (bekijk eens Crop energies)
Meel; valt nog mee in een koekje heb je geen hoogwaardig meel nodig.....Rusland sloot wel als zijn export al af...Graan erg klimaat gebonden.
Margarine=vetstof. Hier zit wrssch de grootste truc? Ze hebben bij Lotus hun eigen margarine fabriek in de tuin staan. Ze verwerken hierin "palmolie van duurzame en gecertificeerde plantages"=sipef. Staat ook goedkoop; zo geldkoop dat ze volop margarine produceren en hier ook omzet draaien. Voor wie ? Dan moet je eens nakijken waar Boone ook opduikt in de bakkerij sector. Een sector die zijn Oost-Europese ambitie op hold zet.
hoe ze die margarine straks naar hun fabriek in de US krijgen ?
Blijven deze grondstoffen goedkoop ? Blijft de afzet hoog? Bij ons is Speculoos basic voor het groeiende werklozen leger in de us ook ?
Vergeet ook niet dat Boone van oorsprong een 'consultant' is die bij omega farma de stiel leerde.
‘Bij Omega Pharma heb ik geleerd: investeer in je belangrijke producten, je prijsbeesten. Verlies je niet in kleine producten die toch niet goed draaien. En wees ambitieus, heel ambitieus.’
Ik kreeg van de vetten in de zonnecrem van Coecke bak Coucke jeuk en netelroos.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Had bij Lotus samen met VGP en Sofina (voor mij gemiste kwaliteitsaandelen) laag en lagere orders instaan tijdens de daling.
Die van Lotus werden niet gehaald, zelfs niet de hoogste. Ik loop ze niet meer achterna.
Heb er wat via Belreca- Commerciale Belge, daar krijg je op alles 30% korting. Zelfs op Tubize en Roche.
Die van Lotus werden niet gehaald, zelfs niet de hoogste. Ik loop ze niet meer achterna.
Heb er wat via Belreca- Commerciale Belge, daar krijg je op alles 30% korting. Zelfs op Tubize en Roche.

Is er eigenlijk al eens voorgesteld om het aandeel te splitsen?
Daar hebben de huidige bazen geen oren naar.
buiten de dure prijs, is dit aandeel iets om nu te kopen, in de kast te laten liggen tot het volgende management en zien of zij het aandeel gaan splitsen?

Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Re: Lotus Bakeries
Had deze al een tijd op het oog. Sinds een aantal weken ook een order op klaar gestaan, maar koers bleef er boven. Nu natuurlijk balen dat ik mijn order niet gewoon wat verhoogd heb. Al weet je niet op voorhand wat die cijfers gaan geven uiteraard, voor hetzelfde geld vielen ze tegen en heb je een ferme daling.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik vind het een waanzinnig overgewaardeerd aandeel. Alleszins: een dikke proficiat aan degenen die reeds lang in dit aandeel zitten en -integenstelling tot mezelf- wel het potentieel inzagen.
Ik had vorige week een kooporder gezet aan 2750€
Niet dat ik niet meer wou betalen, maar mijn cash was op :p
Jammer dat het (nipt) niet afgegaan is
Niet dat ik niet meer wou betalen, maar mijn cash was op :p
Jammer dat het (nipt) niet afgegaan is
Het is niet mijn gewoonte om mijn eigen posts 3 keer te quoten, maar hier doe ik het toch!
Net nog eens naar de closing koers gekeken!
3060

koersdoel KBC voor wat het waard is 3200, wat houdt u tegen (EDIT) als u het echt wil?
Personlijk: hou uw centen klaar en wacht tot er een externe factor alle aandelen, en dit incluis een opdoffer geeft en sla dan toe

Ik ben mijn lotusjes ooit gekocht aan 1200 en iets rond 1500.
Ga maar eens terugkijken naar die periode, toen was ik ook mega aan het twijfelen, werd zot verklaard!
Nu maak ik daar meer dan 100% winst op, met wat dividend zakgeld voor wat extra speculoos pasta potten

Lotus staat vandaag aan het begin van zijn doorbraak in de US en verder.
Ze kopen kleine koekjesfabrieken op en werken hard aan de toekomst van dit familiebedrijf.
Ik geloof er zeker nog in.
Die 3200 wordt binnen het jaar gehaald en misschien nog meer ...
succes