Contactloos betalen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Contactloos betalen
Of jef zoals dat laatste:
Ik doe vaak zelf scan maar vergeet welke zelf scan terminals maaltijdcheques aanvaarden en welke niet. Dan moet die winkelbediende komen daar een kassa ticket en moet ik met men maaltijdcheque kaart ergens aan de balie betalen.
snap uberhuapt niet waarom 1 niet elk apparaat het ondersteunt en 2 waarom maaltijdcheque kaarten niet contactloos zijn
Ik doe vaak zelf scan maar vergeet welke zelf scan terminals maaltijdcheques aanvaarden en welke niet. Dan moet die winkelbediende komen daar een kassa ticket en moet ik met men maaltijdcheque kaart ergens aan de balie betalen.
snap uberhuapt niet waarom 1 niet elk apparaat het ondersteunt en 2 waarom maaltijdcheque kaarten niet contactloos zijn
Besmetting. Via. Contactoppervlakten. Is. Een. Fabeltje.
Stop met mensen en uzelf smetvrees aan te praten.
Ik geef u op een blaadje: we zijn, uit schrik voor Corona, onze weerstand dusdanig aan het verzwakken dat je straks véél grotere problemen krijgt. Een pak meer mensen met allergieën om te beginnen, maar binnenkort worden we weer ´doodziek´ van de kleinste kras omdat ons afweersysteem gewoon niks meer gewend is en niks meer ´kent´.
Ik ontsmet nergens en nooit m´n handen en ik loop ook nog altijd rond.
Iedereen vindt alle maatregelen overbodig en nutteloos maar ondertussen is Corona in heel de wereld wel aan een nieuwe opmars bezig.
Geen ervaring met zelfscanterminals.Timoootjex schreef: ↑14 augustus 2020, 14:36 Of jef zoals dat laatste:
Ik vind zeker niet alle maatregelen overbodig en nutteloos.
Je moet wel een onderscheid maken tussen de werkbare, nuttige en de redelijk nutteloze.
Ik lees ook nergens dat contacloos betalen tot de aanbevolen, laat staan verplichte, maatregelen behoort.
Jij bent dus beter op de hoogte dan een professor van de VUB die schrijft: "Het coronavirus kan buiten het lichaam een tijdje overleven. We schatten dat het enkele uren tot mogelijk enkele dagen kan overleven. Geld onder de vorm van briefjes en muntjes kunnen dus besmet zijn met het virus. Daarom is het beter om contactloos te betalen maar ook het aanraken van de toetsen van een betaalterminal kan de infectie overdragen. Het blijft dus belangrijk om de handen te wassen na contact met geld of Bancontact."
https://huis.vub.ac.be/corona/kennisbank.php?ID=88
Geen idee of dat waar is of niet. Teveel tegenstrijdige berichten.
Mee eens als je overdrijft.Fakkel schreef: ↑14 augustus 2020, 14:41 Stop met mensen en uzelf smetvrees aan te praten.
Ik geef u op een blaadje: we zijn, uit schrik voor Corona, onze weerstand dusdanig aan het verzwakken dat je straks véél grotere problemen krijgt. Een pak meer mensen met allergieën om te beginnen, maar binnenkort worden we weer ´doodziek´ van de kleinste kras omdat ons afweersysteem gewoon niks meer gewend is en niks meer ´kent´.
Niet mee eens.
Of het verkeerd is weet ik niet want een persoonlijk standpunt waarbij je het risco grotendeels tot je eigen persoon beperkt.
Omdat je nog altijd rond loopt is ook niet altijd een sluitende reden.
Hierin zoek ik liever de gulden middenweg. Om de paar dagen, als je nog eens ergens anders binnenkomt komt, een of twee keer je handen met gel ontsmetten zal je weerstand niet echt ontsmetten.
Medisch personeel, welke dit al jaren doet als onderdeel van hun beroep, lijken me ook niet echt verzwakt.
Waarom kunnen alleen briefjes en muntjes het virus overdragen en de andere goederen niet?Yaris schreef: ↑14 augustus 2020, 15:01 Geld onder de vorm van briefjes en muntjes kunnen dus besmet zijn met het virus. Daarom is het beter om contactloos te betalen maar ook het aanraken van de toetsen van een betaalterminal kan de infectie overdragen. Het blijft dus belangrijk om de handen te wassen na contact met geld of Bancontact."
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 14 augustus 2020, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Andere goederen ook. De vraag ging over betalen.
@Fakkel: door contactloos te betalen zullen we ons afweersysteem echt niet ondermijnen. We komen nog voldoende in contact met bacteriën en virussen onder andere door de deur van de winkel te openen en te sluiten.
@Fakkel: door contactloos te betalen zullen we ons afweersysteem echt niet ondermijnen. We komen nog voldoende in contact met bacteriën en virussen onder andere door de deur van de winkel te openen en te sluiten.
ik raak geen enkel deur van een winkel aan, voor mij zijn alle deuren open van de winkels
als ik een deur moet opendoen ga ik gewoon naar een andere winkel
deuren op het werk, daar doe ik wel handschoenen voor aan
als ik een deur moet opendoen ga ik gewoon naar een andere winkel
deuren op het werk, daar doe ik wel handschoenen voor aan
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De combinatie van smetvrees en hypochondrie zorgt op SG wel voor vreemde redeneringen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nee, het gaat over de praktische nutteloosheid van contactloos betalen om niet in contact te komen met het vrius.
Ik ken zeer weinig mensen, misschien ben jij de uitzondering, die hun handen ontsmetten telkens ze met een mogelijk besmet oppervlak in aanraking komen. Waarom dan die uitzondering voor betalen?
Betalen gaat meestal gepaard met het uitwisselen van goederen.
Dan kan je beter je handen ontsmetten na de volledige handeling dan voor een deel ervan.
Nemen we als voorbeeld het winkelen.
Het risico lijkt me zeer klein als ik bij het betreden van de winkel mijn handen ontsmet, een ronde doe en de goederen in een kar laad, ze op de band zet, ze terug inlaad, afreken met kaart en een code intik, de goederen in mijn voertuig laad , de kar terugplaats en vervolgens mijn handen terug ontsmet.
Het contactloos betalen in die keten lijkt me geen enkele meerwaarde te bieden.
Als het al zou kunnen want ik winkel telkens voor zo'n bedrag, wegens zo weinig mogelijk verplaatsingen, dat contactloos betalen toch al geen optie zij zijn.
Buiten mijn eigen woonomgeving zelf deuren openen en sluiten kom ik nog maar zeer zelden tegen.
Waar zit dan de logica van je redenering? Ontsmet je dan ook je handen telkens na het aanraken van een deur?
Of neem je dat er bij en is het aanraken van 5 toetsen de druppel die telkens de virusemmer doet overlopen en dus absoluut moet voorkomen worden?
edit: om toegang te krijgen tot de Lidl heb je niet echt veel geld nodig. Ook daar gaan de deuren voor je open zonder ze te moeten aanraken.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 14 augustus 2020, 15:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Neen. Dat is het niet. Er is wel degelijk een kans dat je besmet geraakt via oppervlakten. Die kans is niet heel groot, maar het probleem is dat je die kans onnoemelijk vaak herhaalt. Op den duur wordt dat toch een reeele kans. Een reeele kans, vermenigvuldigd met het aantal klanten in bvb een supermarkt wordt dan een grote kans.
Voor alle duidelijkheid: het virus besmet je niet via de huid van je handen. Het echte probleem is dat je met die vieze handen je neus, mond, oren, eten etc aanraakt.
Het ontstaan van alergieen is een heel pak ingewikkelder dan jij laat uitschijnen. Sommige allergieen ontstaan enkel tijdens de eerste levensjaren. Je hebt wel een punt: te proper heeft ook nadelen. Maar van zodra deze corona-miserie voorbij is stoppen we dadelijk met het ontsmetten van winkelkarretjes en dergelijken hoor.Fakkel schreef: ↑14 augustus 2020, 14:41 Ik geef u op een blaadje: we zijn, uit schrik voor Corona, onze weerstand dusdanig aan het verzwakken dat je straks véél grotere problemen krijgt. Een pak meer mensen met allergieën om te beginnen, maar binnenkort worden we weer ´doodziek´ van de kleinste kras omdat ons afweersysteem gewoon niks meer gewend is en niks meer ´kent´.
Dat is een anecdote bewijsmateriaal. Dat is zoals "mijn nonkel rook al zijn hele leven en is 91 jaar, dus roken is gezond".
Bovendien kun jij met je vieze poten anderen besmetten die wel ziek worden.
Globaal gezien zou wat meer hygiene juist goed zijn voor de algemene gezondheid: ophouden met handen geven, vaker de handen wassen, niet ziek komen werken, geen munten en bankbiljetten meer etc zijn zaken die we best ook na deze pandemie zouden aanhouden.
Er zijn wel degelijk MC kaarten die contactloos werken.