Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Ik dacht dat Tx het over zijn papieren cheques had.
Nu er zijn wel meer bijdragen van Tx waar ik kop noch staart aan krijgt.
De recente kaart van bv. Sodexo zijn idd ook contactloos te gebruiken tot een bedrag 25 € (of een totaalbedrag van 50€ zonder de terminal te gebruiken om de functie te heractiveren).
Je kan er *(in tegenstelling tot wat ik meen gelezen te hebben in een ander topic) zelfs online mee betalen nadat je die functie hebt geactiveerd.
edit: *binnenkort
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 14 augustus 2020, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
hij schrijft zelf alleszins toch over 'kaarten'
inderdaad.
Maar je kan niet alles wat hij/zij//het schrijft altijd letterlijk interpreteren zoals het er staat.
edit: je kent meer details, het is dus een hij.
Maar je kan niet alles wat hij/zij//het schrijft altijd letterlijk interpreteren zoals het er staat.
edit: je kent meer details, het is dus een hij.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 14 augustus 2020, 16:16, 3 keer totaal gewijzigd.
De webmaster heeft eens gevraagd wie er voor Spaargids kaarten wilde testen. Ik dacht dat het over wegenkaarten ging maar hij had het over betaalkaarten.
Wat is daar aan te testen?
Lijkt mee een gestandariseerd formaat waarbij de werking vooral afhankelijk is van het achterliggende saldo.
Lijkt mee een gestandariseerd formaat waarbij de werking vooral afhankelijk is van het achterliggende saldo.
Geloof ik niks van. Eergisteren topic op TV Oost: zowel de Aldi als de AD Delhaize hebben speciale systemen geïnstalleerd om je kar elke keer opnieuw te ontsmetten. No way dat ze die straks gewoon vrolijk afbreken en naar het containerpark brengen. Die dingen staan er en blijven.
https://www.tvoost.be/nieuws/coronaviru ... ten-103248
Je loopt maar een paar maand achter. Dat is toch ALLANG achterhaald.Yaris schreef: ↑14 augustus 2020, 15:01Jij bent dus beter op de hoogte dan een professor van de VUB die schrijft: "Het coronavirus kan buiten het lichaam een tijdje overleven. We schatten dat het enkele uren tot mogelijk enkele dagen kan overleven. Geld onder de vorm van briefjes en muntjes kunnen dus besmet zijn met het virus. Daarom is het beter om contactloos te betalen maar ook het aanraken van de toetsen van een betaalterminal kan de infectie overdragen. Het blijft dus belangrijk om de handen te wassen na contact met geld of Bancontact."
https://huis.vub.ac.be/corona/kennisbank.php?ID=88
https://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/me ... r-BB17vvhL
Ik heb geen zin om verder te zoeken op dit schermpje, maar het stond afgelopen (?) week ook in De Standaard of Het Nieuwsblad.
Edit: https://www.gva.be/cnt/dmf20200803_9460 ... tig-blijft
Ja, deu-euh, als ik in het ziekenhuis zou moeten zijn zou 'k ook wel ff m'n handen ontsmetten.Jefdewit schreef: ↑14 augustus 2020, 15:04
Niet mee eens.
Of het verkeerd is weet ik niet want een persoonlijk standpunt waarbij je het risco grotendeels tot je eigen persoon beperkt.
Omdat je nog altijd rond loopt is ook niet altijd een sluitende reden.
Hierin zoek ik liever de gulden middenweg. Om de paar dagen, als je nog eens ergens anders binnenkomt komt, een of twee keer je handen met gel ontsmetten zal je weerstand niet echt ontsmetten.
Medisch personeel, welke dit al jaren doet als onderdeel van hun beroep, lijken me ook niet echt verzwakt.
Maar voor een gewoon bezoekje aan bakker of slager of supermarkt loop ik dat spuitertje vrolijk voorbij.
Een klein percentage is besmet. Dan moet die enkeling al toevallig net aan mijn kar of betaalterminal gekomen zijn. Ik krijg een fractie van z'n virussen op m'n hand. Bij alles wat ik vervolgens aanraak 'verlies' ik een deel virussen. Op een bepaald moment raak ik m'n mond / neus aan. Een deel van de resterende virussen geraken naar binnen. En dié zou mij ziek moeten maken? Tja. Het zal wel kunnen. Denk dat de kans ongeveer dezelfde is als om Euromillions te winnen. Maar ja, de kans bestaat dus.
Die link verwijst alleen naar de Argenta-App. Ik neem aan dat dit alleen voor mobiel bankieren is.
Maar ik vind van die hele uitleg niets terug voor het online-bankieren via de Argenta-website.
Ik heb gewoon een nieuwe Argenta kredietkaart (MC) toegestuurd gekregen, omdat mijn oude kaart bijna vervallen was.
Op mijn Argenta debetkaart (Maestro) staat het logo voor contactloos betalen (nog) niet op.
Wat heb je tegen contactloos betalen, Nefertari? Het is snel, gemakkelijk, veilig en hygiënisch.
"veilig"
als je je kaart verliest , kan iedereen die die kaart vindt ook contactloos betalen, tot de kaart geblokkeerd wordt
als je je kaart verliest , kan iedereen die die kaart vindt ook contactloos betalen, tot de kaart geblokkeerd wordt
Akkoord dat ik max. 50 euro kan verliezen per kaart. Maar: ik heb 5 betaalkaarten in mijn portefeuille zitten en 5 X 50 euro bij verlies of diefstal, is me toch wat veel.
Tot op vandaag waren die allemaal zonder die contactloze functie; tot nu dus mijn eerste kaart mét het contactloos-logo.
Ik zou eventueel wel op 1 van mijn kaarten die functie laten staan, maar dan zéker niet op een creditcard (en dat is hier het geval met de Mastercard).
@paul: ja, maar slechts tot 50 euro. Bij de volgende betaling moet je verplicht je code weer ingeven.
@Nefertari: waarom neem je zoveel betaalkaarten mee? Dat is zelf een risico creëren.
@Nefertari: waarom neem je zoveel betaalkaarten mee? Dat is zelf een risico creëren.
Ook bij de bakker en de beenhouwer en in de krantenwinkel?