Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Tot nu toe heb ik het nog maar 1 keer meegemaakt dat ik 'alleen maar' contactloos kon betalen:
dat was op Schiphol in de aankomst terminal. Er stond maar 1 drankautomaat en die werkte uitsluitend met contactloos betalen. Das was balen!
En dat is dan direct ook de reden waarom ik overweeg om in de toekomst toch op 1 van mijn kaarten die mogelijkheid open te houden (in tegenstelling tot mijn vroeger gedacht daarover).
dat was op Schiphol in de aankomst terminal. Er stond maar 1 drankautomaat en die werkte uitsluitend met contactloos betalen. Das was balen!
En dat is dan direct ook de reden waarom ik overweeg om in de toekomst toch op 1 van mijn kaarten die mogelijkheid open te houden (in tegenstelling tot mijn vroeger gedacht daarover).
Bakker en beenhouwer is inbegrepen bij Delhaize. En geen kranten hier.
Als ik zoveel betaalkaarten heb, heeft het toch ook geen zin om ze allemaal thuis te laten liggen?
Single man, he?
Als gezin zit je daar snel aan. In ´t weekend eens naar de bakker en je bent €40 kwijt aan pistolets, stokbrood, chocoladebroodjes, en brood voor de ganse week (thuis invriezen).
Slager: kom zonder moeite aan €100 per weekend. Beleg voor in ´t weekend en de maandag/dinsdag, vlees voor een paar dagen (ook thuis invriezen). 2e helft vd week dan vleesbrood tussen m´n boterhammen.
Koop eens 4 steaks, 4 mignonetten, 750g gehakt etc., en je zal zien hoe snel het gaat. En ja, ´mijn´ keurslager zal duurder zijn dan de Renmans, maar dan nog, als gezin zit je nu eenmaal heel snel aan forse bedragen.
De garnaalsla heb ik wel al geschrapt sinds die €45 per kilo kost. Dan maar Surimi sla.
(Edit: autocorrectie op telefoon zuigt)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jeetje en dan heb ik schrik met men 60 euro per week dat ik uitgeef
contactloos betalen kan ik haast niet zit meestal net boven die grens en bij de bakker kom ik niet veel langs.
contactloos betalen kan ik haast niet zit meestal net boven die grens en bij de bakker kom ik niet veel langs.
Is het ondertussen niet 100 Euro dat je kan verliezen per kaart waarvan de contactloze betaalfunctie aan staat? Als ze meerdere betalingen van <50 Euro doen?
Persoonlijk betaal ik contactloos met een oorstokje dat ik onmiddellijk weggooi en een kaart waarvan de contactloze functie uitgeschakeld is, veilig voor zowel m'n vingertoppen en m'n centen. Producten in de winkel: neem enkel de achterste/onderste verpakkingen.
Los daarvan: als je ziet wat voor menselijk afval er soms voor je staat, dan wil je al contactloos betalen alleen al omdat het enkel maar gezond kan zijn om zoveel mogelijk contact te vermijden met alles waar die lieden mee in contact komen, los van de vraag of ze het nieuwe coronavirus hebben.
Al is het belang van contactloos betalen mogelijk overdreven. Iedereen, ook handelaars, staat onder druk om te bewijzen dat ze "iets doen" door maatregels te nemen. Sommige van die maatregels worden genomen omdat ze nuttig en commercieel makkelijk zijn (bv. ontsmettende gel), andere worden genomen doordat de overheid ze van bovenuit opgelegd heeft, aangezien ze hoewel nuttig niet populair zijn en een inviduele handelaar het zich commercieel niet kan permitteren om ze op te leggen aan klanten(bv. mondmaskers). En dan zijn er maatregels die genomen worden omdat ze héééél makkelijk zijn en veel PR-punten opleveren, hoewel niet bewezen is dat ze helpen. De sociale druk opvoeren om elektronisch en liefst nog contactloos te betalen is daar volgens mij een goed voorbeeld van.
Persoonlijk betaal ik contactloos met een oorstokje dat ik onmiddellijk weggooi en een kaart waarvan de contactloze functie uitgeschakeld is, veilig voor zowel m'n vingertoppen en m'n centen. Producten in de winkel: neem enkel de achterste/onderste verpakkingen.
Los daarvan: als je ziet wat voor menselijk afval er soms voor je staat, dan wil je al contactloos betalen alleen al omdat het enkel maar gezond kan zijn om zoveel mogelijk contact te vermijden met alles waar die lieden mee in contact komen, los van de vraag of ze het nieuwe coronavirus hebben.
Al is het belang van contactloos betalen mogelijk overdreven. Iedereen, ook handelaars, staat onder druk om te bewijzen dat ze "iets doen" door maatregels te nemen. Sommige van die maatregels worden genomen omdat ze nuttig en commercieel makkelijk zijn (bv. ontsmettende gel), andere worden genomen doordat de overheid ze van bovenuit opgelegd heeft, aangezien ze hoewel nuttig niet populair zijn en een inviduele handelaar het zich commercieel niet kan permitteren om ze op te leggen aan klanten(bv. mondmaskers). En dan zijn er maatregels die genomen worden omdat ze héééél makkelijk zijn en veel PR-punten opleveren, hoewel niet bewezen is dat ze helpen. De sociale druk opvoeren om elektronisch en liefst nog contactloos te betalen is daar volgens mij een goed voorbeeld van.
Laatst gewijzigd door Kumquat op 14 augustus 2020, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, ik woon samen met twee zussen, dus drie volwassenen.
Wij kopen om de twee dagen een brood. Geen pistolets of gebakjes.
Ik heb het nagezien: nog geen €40 per week.
Krantenwinkel: €0. Wij kopen geen kranten of tijdschriften en spelen niet op de Lotto.
Ik kan goed geloven dat mensen geen geld overhouden om te sparen.
Voor mij aan de kassa in de supermarkt stond er eens een dame ook met vijf betaalkaarten. Ze moest ze allemaal een voor een proberen tot ze eindelijk de kaart vond waar nog geld op stond en waarvan ze zich de code herinnerde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik moet zeggen ik had een tijdje met 3 verschillende kaarten met elk hun eigen pincode dat was nogal een feest. Nooit een probleem gehad gelukkig.
Ik heb maar 2 codes voor de 5 kaarten, en tot nu toe lukt dat nog met mijn geheugen.
Voor de 3 debetkaarten staat er altijd genoeg op de rekeningen om dagdagelijkse uitgaven te doen, en voor extra's heb ik de 2 kredietkaarten.
-Ze zijn alle 5 van (slechts) 2 banken: hoofdbank Keytrade en reservebank Argenta: van beide banken 1 debet + 1 credit en daarbovenop 1 Keytrade-debetkaart voor onze gemeenschappelijke (huishoud)rekening.
Intussen herinner ik me dat ik mij vergist heb: ik had namelijk ook al een nieuwe Keytrade-Visakaart mét contactloos-logo. Maar daarvoor had ik die functie direct al gedeactiveerd op de beveiligde website.
Dus in beide gevallen gaat het over kredietkaarten (Visa en MC).
Ik vraag mij af hoe dat dan zou gaan in de praktijk: bij de enige winkels, waar ik soms voor kleine bedragen koop (Kruidvat, Zeeman, ...) worden niet eens kredietkaarten aanvaard; dus kan dat toch ook niet met contactloze kredietkaarten
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Per kaart.. stel 2 bankkaarten en één (of twee) kaarten met maaltijdcheques... Kan mooi oplopen... mijn gedacht.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dan eten jullie weinig vlees. Met 3 volwassen personen zit je ´normaal´ snel aan een 750g per dag. Zelfs goedkoop vlees bij een goedkope slager kost toch een euro of 15 per kilo. Dan is uw geld na 4 dagen al op. En de rest van de week? Gras en pisbloemen? Want vis is ook niet gratis.
https://www.renmans.be/nl/producten/ons ... 5D=429#top
Ik ook niet.
Zal je mij nog niet horen zeggen hebben. Spaarquotum ligt hier rond de €2.000 per maand. Goedbetaalde job en beiden fulltime ;-)
Dus een half brood per dag voor 3 personen? Zelfs gesteld dat je het tot de laatste snede opeet (hier vaak niet, van zodra het wat ´hard´ wordt trekken ze hun neus op en beginnen aan een ander) is dat dan toch slechts 1 maaltijd per dag? Als je 4 sneden brood meeneemt als lunch, maal 3, heb je al niks meer over voor je ontbijt.
En nooit eens een pistoletke met krabsalade of een ciabatta met prosciutto en wat meloen? En een boule de Berlin achteraf?
Ge weet niet wat ge mist.
Spruitekop schreef: ↑14 augustus 2020, 20:11Per kaart.. stel 2 bankkaarten en één (of twee) kaarten met maaltijdcheques... Kan mooi oplopen... mijn gedacht.
Het gaat ook om het gevoel dat men heeft, als iemand anders met een gevonden kaart misbruikt maakt;
Op mijn maaltijdsexkaart zit nog altijd wel een kode