Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Geef me dan toch maar de argumenten van Yaris.
Kijk bv. eens naar de schoenmerken van leden van grootstedelijke jeugdbendes, van mensen die standbeelden in rivieren gooien of in brand steken, die publieke eigendom beschadigen of die vechten met de politie... Valt het niet op dat bepaalde merken daar steeds goed vertegenwoordigd zijn (Nike, Adidas, Puma, Reebook,...) en andere totaal afwezig (Asics, Mizuno, Saucony, New Balance, Le Coq Sportif, Lacoste,..)? Kunnen we daar o.a. niet uit afleiden dat die merken de facto begrepen worden en circuleren als respectievelijk anti-sociale en eusociale culturele codes? En dat iemand met Nike- of Adidas-schoenen voor mij aan de kassa X % meer kans heeft om mij en mijn familie te besmetten met het nieuwe coronavirus dan iemand met bv. Asics-schoenen? 't Is allemaal niet zwart-wit natuurlijk, maar van zodra genoeg culturele codes waarmee iemand zich omringt in een bepaalde richting wijzen, heb ik genoeg informatie om die te taxeren. Als individuele burger hoef je immers niet de strenge schuldcriteria van het strafrecht toe te passen. Culturele intelligentie heet dat, als alternatief voor een bepaald soort ingestudeerde culturele naïviteit die men vaak "politieke correctheid" noemt.
Yaris. Zeker weten.
Nog beter, afmelden.
Nog beter, afmelden.
In het specifieke geval van “ascics” Kan je die link misschien leggen, gezien de betekenis van de afkorting.
+1
Hier werd een tijdje terug toch gevraagd naar een ander woord voor "politiek correct". Ik denk dat we hem hebben, mooi, subtiel, diplomatisch en vooral de nagel boenk op de kop "ingestudeerde culturele naïviteit".
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik zou 'opgelegde' of 'veralgemeende' verkiezen boven 'ingestudeerde'.
Je kan immers politiek correct en te lomp om te helpen donderen / studeren tegelijk zijn. Dat valt zelfs vaak voor.
Je kan immers politiek correct en te lomp om te helpen donderen / studeren tegelijk zijn. Dat valt zelfs vaak voor.
+1.Jefdewit schreef: ↑14 augustus 2020, 22:48Dat je er bijna alleen een paar borrelnootjes mee kan betalen?
Ik heb er niks op tegen. Ze doen maar. Ik zie er alleen de meerwaarde niet van in dus waarom zou ik het activeren en bij verlies mogelijk misbruik promoten?
Snel is ook relatief. De keren dat ik aan de kassa voorgangers met dat ding heen en weer heb zien zwaaien heb ik al mijn code ingetikt. En dan nog. Wat is de snelheidswinst, iets van seconden? Zal dat het verschil maken tijdens een winkelbezoek?
Gemakkelijk? Wat is er zo moeilijk aan het aanslaan van 5 toetsen?
Sinds wanneer is via de terminal betalen onveilig?
Bij verlies van de kaart ben je 0 € kwijt als ze je code niet hebben. Bij contactloos toch een 50 €. Niet veel maar ook geen argument van 'veilig'. Lijkt me dat met code betalen veiliger is.
Hygiënischer? Daar hadden we het al over. Maar het lijkt me veiliger in conrona tijden, toch jouw hoofdbekommernis, om je aankopen te groeperen. Dan kom je niet ver met 2 x 25 €. Het lijkt me, als je toch zo'n smetvrees hebt, ook niet aangeraden om dan de bakkers, slagers en krantenwinkels te gaan afdweilen om contacloos te kunnen betalen.
Eén winkelbezoek met één afrekening lijkt me dan veel sneller, gemakkelijker, veiliger en hygiënischer.
En over ons verschillend bestedingspatroon moeten we het niet hebben. Ieder doet wat ´ie kan betalen en waar hij zich goed bij voelt. Maar wees gerust, veel overtollige kilo´s levert me dat niet op: 1m79 en 77kg. Kan magerder maar obees ga je dat toch ook niet noemen, he.
Niet obees maar minstens 8 kg te veel.
En inderdaad iedereen heeft zijn eigen bestedings- en voedingspatroon.
Als je er jezelf goed mee voelt geen enkel probleem.
Maar je punt "je weet niet wat je mist" is er dan ook geen.
Ik heb ook helemaal niets tegen contactloos betalen. Het stoort me niet.
Maar als anderen argumenten gaan aanhalen dat je door te weigeren contactloos te betalen onveilig bezig bent en bijna een wandelend gevaar voor de gezondheid van anderen bent is dat, naar mijn mening, er toch los over.
Ik heb nog steeds geen afdoend antwoord gekregen hoe ze die produkten dan veilig en hygiënisch in hun kar krijgen.
Of is dat zo iets als die mondmaskers? Een schaamplapje om de basisregels niet meer te volgen en je zelf dan wijs te maken dat je toch echt wel goed bezig bent?
Met jezelf iets wijs maken heb ik ook al geen probleem. Maar als je je eigen angsten wil opdringen aan een ander, tja.
Maar nog altijd liever dat dan van contactloos betalen uit te komen bij de schoenmerken van jeugdbendes enz.
edit: typo
En inderdaad iedereen heeft zijn eigen bestedings- en voedingspatroon.
Als je er jezelf goed mee voelt geen enkel probleem.
Maar je punt "je weet niet wat je mist" is er dan ook geen.
Ik heb ook helemaal niets tegen contactloos betalen. Het stoort me niet.
Maar als anderen argumenten gaan aanhalen dat je door te weigeren contactloos te betalen onveilig bezig bent en bijna een wandelend gevaar voor de gezondheid van anderen bent is dat, naar mijn mening, er toch los over.
Ik heb nog steeds geen afdoend antwoord gekregen hoe ze die produkten dan veilig en hygiënisch in hun kar krijgen.
Of is dat zo iets als die mondmaskers? Een schaamplapje om de basisregels niet meer te volgen en je zelf dan wijs te maken dat je toch echt wel goed bezig bent?
Met jezelf iets wijs maken heb ik ook al geen probleem. Maar als je je eigen angsten wil opdringen aan een ander, tja.
Maar nog altijd liever dat dan van contactloos betalen uit te komen bij de schoenmerken van jeugdbendes enz.
edit: typo
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 16 augustus 2020, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet wat ik mis door bij de bakker geen pistolets, stokbrood en chocoladebroodjes te kopen. Daarom dat ik er ook niet mee begin. Want als ik er dan mee wil stoppen weet ik wel wat ik mis.
Laatste keer dat ik onder de 70kg woog speelde ik nog actief competitie voetbal en tennis.
Dat was toen wel heel mager, hoor.
Als ik rondom mij kijk zie ik alleszins weinig mid 40´ers met mijn figuur. ;-)
Het is niet alleen het gewicht en de figuur maar ook de cholesterol.
Dat klopt ook.
Alleen spiegel ik me liefst niet aan de figuren rondom mij om mijn gewicht op peil te houden.
Dan zou er nog veel werk aan de winkel zijn voor mij.
De chips, borrelnootjes, friet, hamburgers die ik daarvoor zou moeten inslaan zou ik niet contactloos kunnen betalen.
Als er geen probleem is, waarom doe je dan zo vaak, dure, medische analyses?
Is toch verkwisting
Dat het dure medische analyses zijn is jouw interpretatie.
Voor alle duidelijkheid, dat zijn ze voor mij niet.
Je kan natuurlijk past echt vaststellen dat er 'geen probleem' is na de uitslag van o.a. een bloedanalyse.
Lijkt me de logica zelve.
Denken dat er geen probleem is en afwachten met analyses tot er problemen opduiken lijkt mij het uitstellen van de nodige kleine investeringen om dan grote kosten te moeten doen omdat het waarschijnlijk al veel te laat is.
Ik doe liever aan preventie dan aan laattijdig ingrijpen.
De laatste oplossing lijkt mij uiteindelijk de duurste.
Ieder doet het natuurlijk op de manier die hem het beste lijkt.