Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik heb sowieso altijd handontsmetting bij in een potje van 100 ml. Past in mijn broekzak. Gelijk waar ik ga, als ik iets aanraak ontsmet ik direct mijn handen. Gelukkig ga ik zelden ergens naartoe
Er zit wel veel ruimte tussen smetvrezers en complottheorieën
Ik denk niet dat er een complot is, maar dat de regels en het gedrag een gevolg zijn van irrationeel denken.
Ik denk dat onze groep nog ook redelijk groot is :p
Feit is dat bijvoorbeeld de media er munt uit probeert te slaan, maar dat is maar een deel van de uitleg.
Ik denk niet dat er een complot is, maar dat de regels en het gedrag een gevolg zijn van irrationeel denken.
Ik denk dat onze groep nog ook redelijk groot is :p
Feit is dat bijvoorbeeld de media er munt uit probeert te slaan, maar dat is maar een deel van de uitleg.
Ebola is er al heel wat jaren, ondanks dat ebola nog besmettelijker (huidcontact is al voldoende) en twintig keer dodelijker is, kan het zich niet zo vlot verspreiden als corona. Het kent immers geen symptoomloze verspreiding, iemand die besmet wordt zal heel ziek en niet meer mobiel worden. Globaal gezien is corona dus erger dan ebola, van ebola zijn er al meerdere uitbraken geweest, telkens heeft men die lokaal kunnen indijken, terwijl dit corona virus bij de eerste uitbraak al meteen voor een pandemie zorgt.
Er is zoveel paniekzaaierij rond dit coronavirus. Zo goed als 1/3 van mijn vriendenkring is intussen getroffen. Ik heb collega's gehad die positief getest werden. Ik heb met zoveel klanten contact op het werk.
Ik ben in contact gekomen met personen met Covid. Mijn moeder heeft het gehad en het eerste wat ik gedaan heb, is er naar toe gereden en een hele middag bij haar gezeten. Heb me laten testen en juist niets. Ik was negatief.
Achteraf dacht ik van 'Heuh, dit kan niet!'
Persoonlijk denk ik dat het virus wel iets meer nodig heeft om zomaar op te lopen. Ik geloof er al lang niet meer in dat je het kunt opdoen via je winkelwagentje, die ontsmet ik niet meer! Gewoon vastpakken en winkel in!
Ik heb absoluut geen schrik, ook nooit gehad. Als iemand hier op het forum besmet is met Covid, kom mij dan maar eens de hand schudden (Ik zal m'n handen achteraf niet wassen/ontsmetten, kwestie om te zien hoe het evolueert)
Dan laat ik je achteraf weten of je me besmet hebt. (Ik meen het)
Ik ben in contact gekomen met personen met Covid. Mijn moeder heeft het gehad en het eerste wat ik gedaan heb, is er naar toe gereden en een hele middag bij haar gezeten. Heb me laten testen en juist niets. Ik was negatief.
Persoonlijk denk ik dat het virus wel iets meer nodig heeft om zomaar op te lopen. Ik geloof er al lang niet meer in dat je het kunt opdoen via je winkelwagentje, die ontsmet ik niet meer! Gewoon vastpakken en winkel in!
Ik heb absoluut geen schrik, ook nooit gehad. Als iemand hier op het forum besmet is met Covid, kom mij dan maar eens de hand schudden (Ik zal m'n handen achteraf niet wassen/ontsmetten, kwestie om te zien hoe het evolueert)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik moet mijn winkelkar niet zelf ontsmetten dat doen de medewerkers van de winkel voor iedereen.
daarnaast ik heb nog niemand in men familie die ermee besmet is- of is geweest.
daarnaast ik heb nog niemand in men familie die ermee besmet is- of is geweest.
Ik heb sinds het begin van corona misschien al 2 of 3 keer mijn handen ontsmet ofzo
Ik heb in het begin zelfs moeite gedaan om besmet te geraken(kwestie van ervan af te zijn), zonder resultaat
Maar dan zie je mensen die angst hebben van bankkaarten en buiten door iemand besmet te raken op 5 m afstand, dan stel je je toch vragen...
Ik heb in het begin zelfs moeite gedaan om besmet te geraken(kwestie van ervan af te zijn), zonder resultaat
Maar dan zie je mensen die angst hebben van bankkaarten en buiten door iemand besmet te raken op 5 m afstand, dan stel je je toch vragen...
Ik begrijp niet goed de mensen die - helemaal alleen in hun auto - rondrijden met hun mondmasker op. Voor thuisverplegers kan het nog gaan om tijdsbesparing, maar voor de rest... strange, bang om zichzelf te besmetten ?
Beter voorkomen dan genezen is mijn motto.
Je moet daarin niet overdrijven, maar je moet de miserie ook niet gaan zoeken.
Je moet daarin niet overdrijven, maar je moet de miserie ook niet gaan zoeken.
Na een tijd dragen voel je dat niet meer. Ik toch niet.
Dus gewoon een vergetelheid om het af te zetten behoort ook tot de mogelijkheden.
Ik moest daar ook altijd mee lachen en had dezelfde vragen dan jij nu stelt.
Tot ik het overlaatst zelf voorhad. Naar de winkel gereden. Mondmasker op. Even vertrokken zonder het af te zetten.
Op 100 m van huis merkte ik het pas.
Misschien omdat ze anders vergeten het terug op te zetten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jef jij merkt dat niet? jeetje.
Als ik mijn boodschappen doe ben ik buiten adem als ik thuis kom een stuk door de boodschappen maar ook een stuk door het mondmasker. Ik doe mijn boodschappen te voet.
Mijn hartslag was gewoon enorm de hoogte in aan het gaan.
Als ik mijn boodschappen doe ben ik buiten adem als ik thuis kom een stuk door de boodschappen maar ook een stuk door het mondmasker. Ik doe mijn boodschappen te voet.
Mijn hartslag was gewoon enorm de hoogte in aan het gaan.
Jij werkt als verpleger, geloof ik, he?Kevva schreef: ↑15 augustus 2020, 12:35 Er is zoveel paniekzaaierij rond dit coronavirus. Zo goed als 1/3 van mijn vriendenkring is intussen getroffen. Ik heb collega's gehad die positief getest werden. Ik heb met zoveel klanten contact op het werk.
Mijn ervaringen zijn soortgelijk, al ben ik totaal geen verpleger. Wel: 2 directe collega's waarvan de man in het hospitaal is beland. Dus getest en 100% zeker positief. Geen van de andere gezinsleden raakte besmet. Geval in Aalst van de langste comapatient: 50 dagen: vrouw NIET besmet.
Om dan te gaan zeveren dat we winkelkarren moeten ontsmetten en mondmaskers moeten dragen in openlucht, da's gewoon belachelijk.
Als het volgens jullie toch niet zo besmettelijk is, van waar komen dan die honderden besmettingen per dag vandaan ?
Inderdaad. Dat is vrij bizar.
Aan de ene kant deze verhalen. Aan de andere kant de verhalen van eentje in de kroeg en alle anderen ook besmet.
Tuurlijk, in de kroeg zijn geen winkelkarretjes. Maar het is toch wel degelijk een bijzonder besmettelijk 'beestje'.
Overigens hebben wij zojuist een wandeling in de duinen gemaakt. Veel volk had een mondmasker op. En vervolgens versperren ze met hun tienen je pad... dat mag dan blijkbaar.
Aan de ene kant deze verhalen. Aan de andere kant de verhalen van eentje in de kroeg en alle anderen ook besmet.
Tuurlijk, in de kroeg zijn geen winkelkarretjes. Maar het is toch wel degelijk een bijzonder besmettelijk 'beestje'.
Overigens hebben wij zojuist een wandeling in de duinen gemaakt. Veel volk had een mondmasker op. En vervolgens versperren ze met hun tienen je pad... dat mag dan blijkbaar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nja dixit dat is het side-effect van die mondmaskers iedereen waant zich veilig.