De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het is een feit dat niemand in maart kon voorspellen dat de S&P vandaag hoger zou staan. De vaststelling dat de S&P vandaag daadwerkelijk hoger staat dan in maart is geenszins een bewijs van het tegendeel. En dat geldt voor elke periode van 6 maanden. Je kunt er hoogstens van uit gaan dat de s&P over 15 a 20 jaar hoger zal staan dan in maart.
Je kan het weer voorspellen: 7/10 klopt het niet maar het is wel een voorspelling.
Je kan de koers van een beursindex voorspellen: Al klopt deze maar in 2/10 gevallen, ook dit is een voorspelling.
Je kan de koers van een beursindex voorspellen: Al klopt deze maar in 2/10 gevallen, ook dit is een voorspelling.
Laatste handelsdagen stevige outperformance bij aandelen die dit jaar zwaar gezakt zijn en underperformance bij de aandelen die het dit jaar al heel goed gedaan hebben.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Voor mij is de definitie van voorspellen: tevoren zeggen wat er gaat gebeuren. "Correct voorspellen" is voor mij een tautologie.
Je eerste zin klopt, je tweede is een eigen interpretatie. Want net zoals een voorspelling juist kan zijn, kan deze ook fout zijn. Gek dat we hier nu woorden aan vuil maken want het is alles behalve komkommertijd. Benieuwd of de inhaalbeweging van de normals zich verder kan doorzetten tov de big ones. Omdat ik niet veel heil meer zie in buy and hold zie ik momenteel weinig echte koopkansen. Op enkele dagen tijd kan het tij snel keren. Allert blijven.
Als het niet gebeurd is, dan heb je ook niet gezegd wat er ging gebeuren. Een foute voorspelling is een contradictie. Want als het fout was dan blijkt het geen voorspelling, maar onzin.
De beurs vandaag = rustig achterover leunen en terug minder arm worden.
De beurs vandaag = rustig achterover leunen en terug minder arm worden.
Een woord heeft meestal meer dan één betekenis. Het woord "voorspelling" heeft inderdaad die 2 betekenissen. Eén blik in een woordenboek had je dat kunnen vertellen en dan kan iedereen zich gewoon focussen op achteroverleunen en minder arm (of rijker) worden .
Ik heb NN gekocht tijdens de dip en mag nu kiezen tussen aandelen of cash als dividend. Zou jij aan de huidige prijs aandelen verkiezen? Ze staan (met het dividend inbegrepen) zo goed als op hun piek van vlak voor Corona. Toen ze op korte tijd ook omhoog geschoten waren door Elliot. Ik ben nog te nieuw om de invloed van zo iemand in te kunnen schatten.Poldermol schreef: ↑4 augustus 2020, 19:30Concurrent ASR Nederland kondigde nabeurs aan dat het de dividendbetalingen hervat (alsmede het aandelen inkoopprogramma). Ik verwacht een soortgelijke mededeling van NN op Donderdag, wanneer het met Q2 cijfers komt.Poldermol schreef: ↑27 juni 2020, 22:58 Ik heb oppervlakkig eens NN Group bekeken na hun Capital Markets day, ga er de komende dagen wat me er dieper op inlezen, maar mijn interesse is gewekt. Er zijn niet veel verzekeraars die ik zie zitten of aantrekkelijk vind, maar de eerste indruk is alvast oké, en het is wachten tot het genereuze dividend terug (mag) uitgekeerd worden in 2021.
https://seekingalpha.com/article/435583 ... increasing
Als het een puur aandelendividend is, is dat in Nederland (denk ik) nog steeds belastingsvrij, dus dat is een voordeeltje.
Persoonlijk zou ik het in aandelen opnemen om de positie gestaag verder uit te bouwen. Tijdens COVID-19 hebben ze redelijk bewezen dat ze weten waar ze mee bezig zijn/waren en zijn wat mij betreft mooi geslaagd voor die test.
Persoonlijk zou ik het in aandelen opnemen om de positie gestaag verder uit te bouwen. Tijdens COVID-19 hebben ze redelijk bewezen dat ze weten waar ze mee bezig zijn/waren en zijn wat mij betreft mooi geslaagd voor die test.
Ik zie dat cisco de verwachtingen niet heeft kunnen inlossen. Any thoughts?
Cisco heeft in het afgelopen kwartaal zoals verwacht last gehad van de coronacrisis, en voorziet ook voor het lopende kwartaal een omzetdaling. Dat maakte de Amerikaanse maker van netwerkdiensten, videoconferentie-tools en beveiligingssoftware woensdag bekend.
Direct een koersdaling van 11% als gevolg.
Cisco -> Geen hip bedrijf, maar wel deugdelijk, en in een goeie sector met toekomst dat altijd zijn kwartaaldividend zal kunnen blijven betalen volgens mij.
Buy the dip als je individuele aandelen koopt ...
Pay/Out ratio dividenden slechts een 50 % procent, dus ze hebben een serieuze buffer mochten ze nu eens één of twee mindere kwartalen kennen.
Disclaimer - Gewoon mening, zeker geen advies en enkel voor lange-termijn beleggers.
Buy the dip als je individuele aandelen koopt ...
Pay/Out ratio dividenden slechts een 50 % procent, dus ze hebben een serieuze buffer mochten ze nu eens één of twee mindere kwartalen kennen.
Disclaimer - Gewoon mening, zeker geen advies en enkel voor lange-termijn beleggers.
Cisco is al lang een zwak aandeel in zijn sterke sector met ook geen stabiel verleden op gebied van earnings.
Cisco is nooit op mijn wachlist geraakt wegens veel sterkere sectorgenoten.
Dankzij die andere sterke aandelen kon hij in het verleden wel stijgen.
Maar die stijging is natuurlijk heel wat minder dan zijn sterke sector genoten.
Zijn top was op augustus 2019, terwijl zijn sterke sectorgenoten nu rond een all time high zitten.
Koop alleen sterke aandelen uit een sterke sector bij een goed beurssentiment!!
Cisco is een laggard. Zie grafiek op 1 jaar. Blijft hangen terwijl zijn sterke sectorgenoten maal 2 en maal 2,5 gegaan zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@ Dirk2
Klopt dat het plaatje er op korte termijn niet zo goed uitziet.
Volgens mij blijft dit op lange termijn wel geen slecht aandeel voor wie (heel) wat geduld heeft.
Vrije kasstroom lijkt terug aan het stijgen te zijn ten opzichte van het verleden en de waardering is niet echt duur meer, na de recente terugval in de koers van CISCO.
De meeste analisten zijn inderdaad niet voor dit aandeel te vinden, maar wat mij betreft wel een deugdelijk aandeel op lange termijn (wel niet voor KT).
Een aandeel voor tegendraadse beleggers die graag beetje risico nemen en niet altijd voor de topvoetballers opteren ...
Misschien wel een M&A kandidaat in de toekomst door de sterkere spelers op de markt (die inderdaad massa's geld op overschot hebben) indien de intrestvoeten zo laag blijven als nu het geval is.
Groetjes / Prettig weekend !
Realist
Klopt dat het plaatje er op korte termijn niet zo goed uitziet.
Volgens mij blijft dit op lange termijn wel geen slecht aandeel voor wie (heel) wat geduld heeft.
Vrije kasstroom lijkt terug aan het stijgen te zijn ten opzichte van het verleden en de waardering is niet echt duur meer, na de recente terugval in de koers van CISCO.
De meeste analisten zijn inderdaad niet voor dit aandeel te vinden, maar wat mij betreft wel een deugdelijk aandeel op lange termijn (wel niet voor KT).
Een aandeel voor tegendraadse beleggers die graag beetje risico nemen en niet altijd voor de topvoetballers opteren ...
Misschien wel een M&A kandidaat in de toekomst door de sterkere spelers op de markt (die inderdaad massa's geld op overschot hebben) indien de intrestvoeten zo laag blijven als nu het geval is.
Groetjes / Prettig weekend !
Realist
Iemand een idee waarom Roularta gisteren 12,82 % is gestegen ? Iets op komst morgen !
17/08/2020
Publication of half year 2020 results
08:15 : press release on website
11:00 : press conference (Zellik)
13:00 : meeting analysts (Zellik)
17/08/2020
Publication of half year 2020 results
08:15 : press release on website
11:00 : press conference (Zellik)
13:00 : meeting analysts (Zellik)