Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Dus je gelooft dat deze epidemie geen rondjes meer zou draaien moest iedereen zich aan de - al dan niet idiote- regels houden?
De realiteit is dat deze epidemie gaat blijven rondjes draaien tot we voldoende groepsimmuniteit bereikt hebben, al dan niet met behulp van een vaccin.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
In Azië is wel bewezen dat een maximale isolatie zin heeft.
Thailand heeft bv al enkele maanden geen enkel nieuw geval meer, tenzij die die het land zijn binnengekomen. Die moeten nu ook verplicht een arrangement nemen hotel + ziekenhuis, op eigen kosten..
Dat helpt, maar het is veel verdergaand dan wat we hier ooit gedaan hebben.
Met de maatregelen die we hier gekend hebben ramen we aan 40-80 nieuwe gevallen per dag. Dat is slechts uitstel van executie maar toch veel minder besmette onderdanen die zich gedurende lange tijd onder de rest van het volk mengen.
Als we de maatregelen op maximaal niveau hadden aangehouden (met illiminatie van enkele minder nuttige maatregelen) waren er minder mensen besmet geraakt en gestorven.
Niet iedereen kan dat aan of is voorstander van de kosten dat dat veroorzaakt. Geen draagvlak..
Thailand heeft bv al enkele maanden geen enkel nieuw geval meer, tenzij die die het land zijn binnengekomen. Die moeten nu ook verplicht een arrangement nemen hotel + ziekenhuis, op eigen kosten..
Met de maatregelen die we hier gekend hebben ramen we aan 40-80 nieuwe gevallen per dag. Dat is slechts uitstel van executie maar toch veel minder besmette onderdanen die zich gedurende lange tijd onder de rest van het volk mengen.
Als we de maatregelen op maximaal niveau hadden aangehouden (met illiminatie van enkele minder nuttige maatregelen) waren er minder mensen besmet geraakt en gestorven.
Niet iedereen kan dat aan of is voorstander van de kosten dat dat veroorzaakt. Geen draagvlak..
En van zodra je de maatregelen versoepelt, komt het virus vrolijk terug binnenwaaien, letterlijk zelfs, via mensen die uit het buitenland komen.haelewyn schreef: ↑16 augustus 2020, 09:35 In Azië is wel bewezen dat een maximale isolatie zin heeft.
Inderdaad, als hij zich daar goed bij voelt...CarpeNoctem schreef: ↑15 augustus 2020, 23:09Kijk, van mij doet iedereen wat hij wil, en met bovenstaande handelingen stoor je niemand en je roept ook niet op om anderen tot jouw handelingen te verplichten. Dus alles OK.DNE2018 schreef: ↑15 augustus 2020, 21:44Ik reinig mijn handen grondig thuis, zet dan mijn proper gewassen mondmasker op, stap in de auto, ga naar één of meerdere winkels. Doe uiteraard het mondmasker niet uit, heb aangeleerd om niet aan mijn gezicht te komen noch aan het mondmasker te zitten prullen. En als ik thuis kom, reinig ik weer mijn handen en doe het mondmasker uit.
Als ik toch tussentijds eens moet krabben aan mijn neus, of het masker, dan gebruik ik eerst mijn alcohol gel (overvloedig, dat wel), en kom dan pas eraan.
Maar de verschillen in mentaliteit tussen de mensen zijn toch wel hallucinant.
Waar ik vandaan kom noemen ze dat smetvrees.
Trouwens, ipv over superVERSPREIDERS te spreken, zouden we beter over superGELEIDERS spreken.
Zijnde een kleine, slecht geventileerde, vochtige omgeving.
Dáár word je besmet. Niet bij de bakker of via je winkelkar, en verre van tijdens een wandeling in een Antwerps bos.
Welke supergeleiding hebben we gekend?
- Après ski bar, check, voldoet aan alle criteria
- Vleesverwerkend bedrijf, check
- Grote familiebijeenkomsten
- edit, ik vergat de WZC´s nog. Beperkte middelen, veel close contact
Etc.
Ze zijn precies gestopt met publiceren waar iemand besmet wordt. Zal niet in hun kraam passen dat niemand ´in den aldi´ aanvinkte.
Nadien woon je samen met zo iemand die besmet is, en wonder boven wonder: niemand anders van het gezin krijgt het. Ik ken zo 3 gevallen, nog andere forumleden komen met zo´n voorbeelden. Waarom..? Omdat er niet aan de voorwaarden voldaan is.
Edit2: in m´n zoektocht naar recente statistieken op dit artikel gebotst. Sluit grotendeels aan, al vermelden zij de thuissituatie wél als een belangrijke bron. (Lijkt me ook aanneembaar als je een beetje close bent met elkaar). Maar alvast niet: openlucht. En ´the horror´ voor de believers: mondmaskers maken weinig verschil (10 tot 20 percent).
https://www.demorgen.be/cs-b0f979351
Laatst gewijzigd door Fakkel op 16 augustus 2020, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is nu net een van hun maatregelen. Grenzen dicht en iedereen die binnenkomt om een toegelaten reden moet in quarantaine in een hotel.
Al de tijd dat je aan 40 besmettingen per dag zat zijn het er geen 1000.
Dat is altijd winst.
In Thailand is het net iets eenvoudiger om de grenzen dicht te gooien. Hier kun je langs ...tig wegen en wegjes ons land binnen komen. Sowieso is dat Schengen gedoe voor een virus ideaal. Iedereen kan hier zomaar binnen wandelen. Zelfs al controleer je rigoureus de binnenkomende vluchten dan landen ze gewoon in Rijsel, Parijs, Amsterdam, enz en sporen of rijden vrolijk het land binnen.
Je zou dus als het hele Schengen gebied op slot moeten zetten en dan ook nog eens de binnengrenzen gaan controleren.
Je zou dus als het hele Schengen gebied op slot moeten zetten en dan ook nog eens de binnengrenzen gaan controleren.
Ik vrees dat dit de verkeerde houding is tegenover het virus.CarpeNoctem schreef: ↑16 augustus 2020, 03:26 Dus je gelooft dat deze epidemie geen rondjes meer zou draaien moest iedereen zich aan de - al dan niet idiote- regels houden?
De realiteit is dat deze epidemie gaat blijven rondjes draaien tot we voldoende groepsimmuniteit bereikt hebben, al dan niet met behulp van een vaccin.
Ja. Zolang we dat niet doen, gaan we er nooit vanaf raken.
In- en uitreis verbieden en dat ook afdwingen, controleren.
Er zijn naast Thailand nog andere Aziatische landen waar men gevonden heeft hoe het virus te stoppen is. Vietnam en China bv.
Of we dat er voor over hebben is een andere zaak.
Blijkbaar niet want anders hadden we daar al iets van geleerd.
Euh, zegt dat misschien iets over de contacten of het gebrek aan contacten binnen die bepaalde gezinnen?
Ja, dat denk ik ook. Maar feit blijft dat zo´n mensen dezelfde zaken aanraken en onder 1 dak wonen. Ze zulldn toxh op z´n minst even close zijn als dat ik ben met de gemiddelde Carrefour bezoeker, he.
Akkoord, en bij die doden moet je ook een kanttekening maken want er werden sommige doden 2x geregistreerd (ziekenhuis + zorgcentra) werd ook bevestigd.Charlesvdw schreef: ↑15 augustus 2020, 20:27 Mijn mening gebaseerd op wat medische kennis en wat gezond verstand.
De mortaliteit is, rekening houdend met minstens 50% asymptomatische besmette personen, en met zaken zoals positieve antilichamen voor Covid - wat wijst op een doorgemaakte infectie - iets meer dan 1%.
We hebben nu 77000 bevestigde gevallen en 9900 doden. 6 of 7% vd Belgen heeft antilichamen. Dus minstens 700.000 Belgen hebben het gehad. Dus 1 dode per 70 gevallen.
We moeten hierbij wel rekening houden met de leeftijd.
Doden onder de leeftijd van 45 zijn zeldzaam; het virus is evenwel veel dodelijker voor 60-plussers en zeker voor 80-plussers.
Het is een verkoudheidsvirus en heeft dan ook de besmttelijkheid van een verkoudheidsvirus.
Ook mensen die aan een hartfalen overleden zijn werden meegerekend terwijl zij geen test hebben ondergaan of met niemand in conctact gekomen zijn. (Ook een bevestigd verhaal).
Deze week zijn mensen aan de hitte overleden die bij de corona doden geteld zijn. (Ook bevestigd)
De woordvoerder sprak over 20 doden waarvan 18 aan corona en 2 door de hitte die negatief getest hebben. 18 + 2 is inderdaad 20 maar die 20 zijn wel 'geboekt' onder de noemer corona.
Het zekere voor het onzekere nemen? Hoe zeker zijn we over dat onzekere? En vele malen belangrijker hoe onzeker maken we onszelf over het zekere?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2596158/
https://www.rush.edu/health-wellness/di ... tizer-work
Wat ik me wel afvraag? Wat hebben de smet-vrezers ondernomen om zichzelf te beschermen nu duidelijk wordt dat een steeds groter deel van de bevolking (terecht?) de regels meer en meer aan zijn laars lapt? Dit betekent, volgens de logica van de smet-vrezers, dat we op een ongeziene pandemie afstevenen. Hebben we, ruim op voorhand, voor voldoende voedsel gezorgd? Voor brandstof? Voor een bron van water? (Voor één of ander middel om je gezin te beschermen wanneer de besmette zombies honger krijgen???) Want op je roverheid hoef je niet te rekenen, dat mag nu toch wel overduidelijk zijn.
Roepen we om draconische en, vooral, ondemocratische maatregelen terwijl we tegelijkertijd denken dat het zo'n vaart niet gaat lopen? Want dat is de kwestie hier wel, ofwel is dit virus zo serieus en bedreigend dat die roep om maatregelen gegrond is, ofwel is ze dat niet. Angst is altijd een slechte raadgever. Irrationele angst en paniek doet lemmingen de vernieling in lopen. Iedere lemming heeft dat recht en de vrije keuze zich in die afgrond te storten, de 'complot-theoristen' hebben het recht te weigeren om met de ogen dicht met de groep mee te lopen.
Of gaan we de realiteit ontkennen (dat een groot deel zich niet aan de maatregelen kan of wil houden) en is die roep om manu militari en totalitair maatregelen op te leggen en af te dwingen een doel op zich geworden?
Met alle respect voor wie hier zwaar door getroffen is, maar dit is niet de grote pandemie, die onvermijdelijk gaat komen. Dit is gewoon het zoveelste 'beestje' waar mensen ziek van kunnen worden, de ene jammer genoeg zwaar ziek met fatale afloop, een ander met wat 'verkoudheidsverschijnselen' en nog een ander volledig a-symptomatisch. Zo zijn er miljoenen 'beestjes' in ons milieu waar we niet panisch bang van zijn. Dit 'beestje' verplaatst zich ook van de ene gastheer naar de andere, maar verre van zo vlotjes als sommige andere, waar we ook niet panisch bang van zijn.
https://www.madeofmillions.com/ocd/contamination-ocd
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2596158/
https://www.rush.edu/health-wellness/di ... tizer-work
Wat ik me wel afvraag? Wat hebben de smet-vrezers ondernomen om zichzelf te beschermen nu duidelijk wordt dat een steeds groter deel van de bevolking (terecht?) de regels meer en meer aan zijn laars lapt? Dit betekent, volgens de logica van de smet-vrezers, dat we op een ongeziene pandemie afstevenen. Hebben we, ruim op voorhand, voor voldoende voedsel gezorgd? Voor brandstof? Voor een bron van water? (Voor één of ander middel om je gezin te beschermen wanneer de besmette zombies honger krijgen???) Want op je roverheid hoef je niet te rekenen, dat mag nu toch wel overduidelijk zijn.
Roepen we om draconische en, vooral, ondemocratische maatregelen terwijl we tegelijkertijd denken dat het zo'n vaart niet gaat lopen? Want dat is de kwestie hier wel, ofwel is dit virus zo serieus en bedreigend dat die roep om maatregelen gegrond is, ofwel is ze dat niet. Angst is altijd een slechte raadgever. Irrationele angst en paniek doet lemmingen de vernieling in lopen. Iedere lemming heeft dat recht en de vrije keuze zich in die afgrond te storten, de 'complot-theoristen' hebben het recht te weigeren om met de ogen dicht met de groep mee te lopen.
Of gaan we de realiteit ontkennen (dat een groot deel zich niet aan de maatregelen kan of wil houden) en is die roep om manu militari en totalitair maatregelen op te leggen en af te dwingen een doel op zich geworden?
Met alle respect voor wie hier zwaar door getroffen is, maar dit is niet de grote pandemie, die onvermijdelijk gaat komen. Dit is gewoon het zoveelste 'beestje' waar mensen ziek van kunnen worden, de ene jammer genoeg zwaar ziek met fatale afloop, een ander met wat 'verkoudheidsverschijnselen' en nog een ander volledig a-symptomatisch. Zo zijn er miljoenen 'beestjes' in ons milieu waar we niet panisch bang van zijn. Dit 'beestje' verplaatst zich ook van de ene gastheer naar de andere, maar verre van zo vlotjes als sommige andere, waar we ook niet panisch bang van zijn.
https://www.madeofmillions.com/ocd/contamination-ocd
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
@Fakkel:
Ik heb geen flauw idee noch mening over jouw persoonlijke contacten.
Mijn binnenhuiselijke contacten, droog of vochtig, hebben een iets anders karakter dan deze buiten de deur, laat staan de contacten in en rond een warenhuis.
In een warenhuis ontsmet ik mijn handen voor het betreden en na het verlaten.
Na het uitladen en stockeren van de goederen was ik thuis mijn handen nog eens.
Lijkt me ruim voldoende en werkt tot op heden, en nadat ik op de hoogte werd gesteld van het virus, goed.
Hoe anderen dat aanpakken (strenge rof losser) stoort me niet.
Tot ze me hun regels (als het geen algemene verplichting is) of een niet bestaand schuldgevoel willen opdringen.
De laatste & is een algemene opmerking en naar niemand persoonlijk gericht. Wie denkt dat het schoentje past mag het wel altijd aantrekken.
Ik heb geen flauw idee noch mening over jouw persoonlijke contacten.
Mijn binnenhuiselijke contacten, droog of vochtig, hebben een iets anders karakter dan deze buiten de deur, laat staan de contacten in en rond een warenhuis.
In een warenhuis ontsmet ik mijn handen voor het betreden en na het verlaten.
Na het uitladen en stockeren van de goederen was ik thuis mijn handen nog eens.
Lijkt me ruim voldoende en werkt tot op heden, en nadat ik op de hoogte werd gesteld van het virus, goed.
Hoe anderen dat aanpakken (strenge rof losser) stoort me niet.
Tot ze me hun regels (als het geen algemene verplichting is) of een niet bestaand schuldgevoel willen opdringen.
De laatste & is een algemene opmerking en naar niemand persoonlijk gericht. Wie denkt dat het schoentje past mag het wel altijd aantrekken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Helemaal niet. Hun immuniteit gaat pakken lager liggen dan pakweg Zweden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
1. Hoeveelheid contacten verminderd, Als je op een onbewoond eiland leeft kan je geen coronabesmetting krijgen.GreenDean schreef: ↑16 augustus 2020, 11:43
Wat ik me wel afvraag? Wat hebben de smet-vrezers ondernomen om zichzelf te beschermen nu duidelijk wordt dat een steeds groter deel van de bevolking (terecht?) de regels meer en meer aan zijn laars lapt (1)?
Dit betekent, volgens de logica van de smet-vrezers, dat we op een ongeziene pandemie afstevenen. (2)
2. Dat soort pandemie is er al. En het groeit verder aan.
Nog ergere situatie : Zonder enige maatregel wel .... Met heel veel maatregelen in elk land : niet.
De te verwachten realiteit : ergens tussenin.
De logica dat niets of minder doen een beter resultaat oplevert dan meer doen, deel ik nog altijd niet.CarpeNoctem schreef: ↑16 augustus 2020, 11:52 Helemaal niet. Hun immuniteit gaat pakken lager liggen dan pakweg Zweden.
Of de logica dat die veertig per dag er meer besmetten dan de 1000 uit het voorbeeld : die deel ik ook niet.