Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Maar ondertussen kunnen er wel heel wat levens gered worden, en een hoop mensen de miserie van zwaar ziek te worden bespaard worden door preventieve maatregelen te nemen, ipv de rode loper uit te rollen voor het virus.CarpeNoctem schreef: ↑16 augustus 2020, 03:26Dus je gelooft dat deze epidemie geen rondjes meer zou draaien moest iedereen zich aan de - al dan niet idiote- regels houden?
De realiteit is dat deze epidemie gaat blijven rondjes draaien tot we voldoende groepsimmuniteit bereikt hebben, al dan niet met behulp van een vaccin.
Mijn moeder heeft het gehad. Zij heeft mijn vader niet besmet die onder hetzelfde dak woont!
Ik ben onmiddellijk langs geweest, mijn ouders zijn nl. al op leeftijd. Ik zelf heb het niet over gekregen.
Ik vraag me dan af hoe snel zo'n virus zich verspreid?
In de media lijkt het alsof je het op loopt bij het minste contact. Ik kan zeggen dat dat zo niet is en ik ken nog van deze dergelijke verhalen waar dat zo niet is!
Mijn conclusie: Media zaait onnodig paniek!
Ik ben onmiddellijk langs geweest, mijn ouders zijn nl. al op leeftijd. Ik zelf heb het niet over gekregen.
In de media lijkt het alsof je het op loopt bij het minste contact. Ik kan zeggen dat dat zo niet is en ik ken nog van deze dergelijke verhalen waar dat zo niet is!
Het risico op besmetting hangt van twee belangrijke factoren af. Enerzijds van de duur van het contact en anderzijds de nabijheid van het contact", zei Van Gucht.
"Wanneer we elkaar kruisen zonder elkaar aan te spreken, op een afstand van anderhalve meter, kunnen we het risico als verwaarloosbaar beschouwen."
"Een gesprek van enkele minuten, op minder dan anderhalve meter afstand en zonder mondmasker, is iets riskanter. Het risico wordt groter naarmate het contact langer duurt en intenser is", aldus de viroloog.
(VRT nws)
Ik zou daar nog aan toevoegen dat niet iedereen even besmettelijk lijkt te zijn, niet iedereen even ontvankelijk of op elke dag na zelf besmet te zijn het virus even hard doorgeeft.
"Wanneer we elkaar kruisen zonder elkaar aan te spreken, op een afstand van anderhalve meter, kunnen we het risico als verwaarloosbaar beschouwen."
"Een gesprek van enkele minuten, op minder dan anderhalve meter afstand en zonder mondmasker, is iets riskanter. Het risico wordt groter naarmate het contact langer duurt en intenser is", aldus de viroloog.
(VRT nws)
Ik zou daar nog aan toevoegen dat niet iedereen even besmettelijk lijkt te zijn, niet iedereen even ontvankelijk of op elke dag na zelf besmet te zijn het virus even hard doorgeeft.
Goed voor jou dat je het 'niet gehad hebt'.Kevva schreef: ↑16 augustus 2020, 12:00 Mijn moeder heeft het gehad. Zij heeft mijn vader niet besmet die onder hetzelfde dak woont!
Maar je bedoelt eigenlijk: jij of je vader hebben met zekerheid geen ziekteverschijnselen gehad! Of weet je pertinent dat je het virus niet gehad hebt (zonder er het minste last van te hebben), en dus ook niet onbewust hebt kunnen doorgeven aan iemand anders. Misschien had je het wel ergens opgepikt, en heb jij het doorgegeven aan je moeder, die er dan wel last van heeft gehad (gelukkig niet te ernstig, begrijp ik)
Daar zit het addertje onder het Corona-gras!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
1) Misschien wel, maar ondertussen verhinder je dat de bevolking weerstand opbouwt tegen het virus. Wat als Covid-20 veel dodelijker blijkt en de mensen zonder weerstand bij bosjes neermaait?
2) Vanaf hoeveel doden wil je die draconische maatregelen opleggen? Als we morgen alle verkeer verbieden redden we jaarlijks een kleine 1000 levens waarvan de meeste mensen in de fleur van hun leven zijn.
Jaarlijks een half miljoen mensen die sterven aan de griep, die kunnen we misschien ook redden?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het is zelfs waarschijnlijk dat dit corona virus sowieso rondjes gaat blijven draaien net als al die andere corona verkoudheidsvirussen, ook al is er een vaccin of is er tijdelijke groepsimmunitieit. Vroeg of laat gaat men dit virus moeten tolereren net zoals alle andere virussen die ons nu en dan ziek maken. Op termijn wordt de mens vanzelf weerbaarder door natuurlijke adaptatie en selectie.CarpeNoctem schreef: ↑16 augustus 2020, 03:26 Dus je gelooft dat deze epidemie geen rondjes meer zou draaien moest iedereen zich aan de - al dan niet idiote- regels houden?
De realiteit is dat deze epidemie gaat blijven rondjes draaien tot we voldoende groepsimmuniteit bereikt hebben, al dan niet met behulp van een vaccin.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Was dat dat ik wou zeggenvortex schreef: ↑16 augustus 2020, 12:55Het is zelfs waarschijnlijk dat dit corona virus sowieso rondjes gaat blijven draaien net als al die andere corona verkoudheidsvirussen, ook al is er een vaccin of is er tijdelijke groepsimmunitieit. Vroeg of laat gaat men dit virus moeten tolereren net zoals alle andere virussen die ons nu en dan ziek maken. Op termijn wordt de mens vanzelf weerbaarder door natuurlijke adaptatie en selectie.CarpeNoctem schreef: ↑16 augustus 2020, 03:26 Dus je gelooft dat deze epidemie geen rondjes meer zou draaien moest iedereen zich aan de - al dan niet idiote- regels houden?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Nu moet ik je weer een +1 geven.vortex schreef: ↑16 augustus 2020, 12:55Het is zelfs waarschijnlijk dat dit corona virus sowieso rondjes gaat blijven draaien net als al die andere corona verkoudheidsvirussen, ook al is er een vaccin of is er tijdelijke groepsimmunitieit. Vroeg of laat gaat men dit virus moeten tolereren net zoals alle andere virussen die ons nu en dan ziek maken. Op termijn wordt de mens vanzelf weerbaarder door natuurlijke adaptatie en selectie.CarpeNoctem schreef: ↑16 augustus 2020, 03:26 Dus je gelooft dat deze epidemie geen rondjes meer zou draaien moest iedereen zich aan de - al dan niet idiote- regels houden?
De wereld is naar de kl*ten.
Daar wringt het schoentje nu: ik wil daar gerust liberaal in zijn, maar ik word verplicht regeltjes te volgen die ik onnodig vind. Zoals een winkelkar gebruiken als ik nog niet zeker ben dat ik iets ga kopen, alleen gaan shoppen, winkelkar en handen ontsmetten.Jefdewit schreef: ↑16 augustus 2020, 11:46 Hoe anderen dat aanpakken (strenge rof losser) stoort me niet.
Tot ze me hun regels (als het geen algemene verplichting is) of een niet bestaand schuldgevoel willen opdringen.
De laatste & is een algemene opmerking en naar niemand persoonlijk gericht. Wie denkt dat het schoentje past mag het wel altijd aantrekken.
Anderen hun smetvrees wordt mij opgedrongen. En dan komen ze met dooddoeners als ´ga je een papier tekenen dat je geen hulp hoeft als je ziek wordt?'.
We weten niet hoe lang dat proces deze keer gaat duren.vortex schreef: ↑16 augustus 2020, 12:55 Het is zelfs waarschijnlijk dat dit corona virus sowieso rondjes gaat blijven draaien net als al die andere corona verkoudheidsvirussen, ook al is er een vaccin of is er tijdelijke groepsimmunitieit. Vroeg of laat gaat men dit virus moeten tolereren net zoals alle andere virussen die ons nu en dan ziek maken. Op termijn wordt de mens vanzelf weerbaarder door natuurlijke adaptatie en selectie.
De Spaanse griep verdween na minder dan 2 jaar maar deze ... ?
Ondertussen, terwijl we lijdzaam afwachten, is de voorzichtigheid als moeder van de porseleinwinkel nog altijd het enige wat we hebben om de schade te beperken.
Als er morgen brokstukken van een of ander hemellichaam verwacht worden om op Vlaanderen te crashen weet je ook dat het volgende week over is. Ga je ondertussen in je kelder zitten of doe je toch je boodschappen wachtend tot we vanzelf aan het einde van de gevaarlijke periode gekomen zijn ?
Al bij al maakt dat het verschil waarschijnlijk wel.
Westvlees : meer dan 30 % (74 besmettingen op 225 personeelsleden) van diegenen die werkten in dezelfde afdeling waren besmet en ze hadden mondmaskers op en het is niet dat ze elkaar zaten af te lekken of in elkaars gezicht zaten te hoesten ... als de omstandigheden goed zijn is de conclusie : ZEER besmettelijk ! In de zomer zijn de omstandigheden meestal niet optimaal voor een virus, we kunnen er dus van uit gaan dat het in de herfst en winter nog veel besmettelijker zal zijn dan wat nu het geval is.Kevva schreef: ↑16 augustus 2020, 12:00 Ik vraag me dan af hoe snel zo'n virus zich verspreid?
Je leest genoeg berichten over grote aantallen besmettingen in kleine groepen en het zijn niet alleen oude mensen in woonzorgcentra. Vandaag in HLN: "Chiro Machelen getroffen door corona na zomerkamp: 6 leiders positief".
Uiteraard heeft niet iedereen dezelfde schoenmaat en zit een schoen bij de ene te los, past hij of knelt hij.Fakkel schreef: ↑16 augustus 2020, 13:30 Daar wringt het schoentje nu: ik wil daar gerust liberaal in zijn, maar ik word verplicht regeltjes te volgen die ik onnodig vind. Zoals een winkelkar gebruiken als ik nog niet zeker ben dat ik iets ga kopen, alleen gaan shoppen, winkelkar en handen ontsmetten.
Anderen hun smetvrees wordt mij opgedrongen. En dan komen ze met dooddoeners als ´ga je een papier tekenen dat je geen hulp hoeft als je ziek wordt?'.
Dat schreef ik niet voor niets.dramaqueen Jefke schreef:als het geen algemene verplichting is
Als ik buitenkom begeef ik mij in de gemeenschap. Dan volg ik zoveel mogelijk de regels van die gemeenschap.
Het kost mij meer energie om me tegen de gemeenschap te verzetten dan me op te winden voor iedere pruts.
Kan ik me er echt niet in vinden blijf ik er zoveel mogelijk weg.
Ik heb natuurlijk geluk. Mijn normale levenstijl sluit zeer dicht aan bij diegene die opgelegd wordt tijdens corona.
Ik ga al zeker geen winkel binnen, niet voor tijdens en na corona, als ik niet in die winkel voor een bepaald doel moet zijn.
De aankopen en het doel zijn ook op voorhand gepland. Met twee gelijktijdig één doel nastreven is niet efficiënt. Ook al geen probleem.
Van die handgel maak ik ook geen probleem. Ik had ook voor corona meestal zo'n zakflacon met alcogel op zak. Daar kan ik dus nu op besparen. Ze staan toch overal (waar ik moet zijn).
Als je pre corona levenstijl ongeveer het tegendeel was van de huidige toestand zal je je inderdaad moeten aanpassen, niet meer teveel buitenkomen of uitwijken.
De Spaanse griep (H1N1) doet nog altijd de ronde, zelfs afgelopen winter was ze er weer, dat ze nu veel minder slachtoffers maakt komt door die natuurlijke adaptatie, ons afweersysteem kent dit type virus ondanks de regelmatige mutaties. Indien een nieuw virus de vrije loop krijgt, dan duurt het inderdaad hooguit twee jaar voor het uitgeraasd is, het vindt dan niet genoeg nieuwe slachtoffers zonder antistoffen om verder te verspreiden. Het virus verdwijnt echter niet, het overleeft altijd wel ergens om weer toe te slaan als de groepsimmuniteit is afgenomen.haelewyn schreef: ↑16 augustus 2020, 13:56We weten niet hoe lang dat proces deze keer gaat duren.vortex schreef: ↑16 augustus 2020, 12:55 Het is zelfs waarschijnlijk dat dit corona virus sowieso rondjes gaat blijven draaien net als al die andere corona verkoudheidsvirussen, ook al is er een vaccin of is er tijdelijke groepsimmunitieit. Vroeg of laat gaat men dit virus moeten tolereren net zoals alle andere virussen die ons nu en dan ziek maken. Op termijn wordt de mens vanzelf weerbaarder door natuurlijke adaptatie en selectie.
De Spaanse griep verdween na minder dan 2 jaar maar deze ... ?