Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik blijf er bij dat er veel paniekzaaierij is!
Net zoals ik in maart-april zei dat de mortaliteit op 2,5% lag, werd hier toen ook weggelachen en er werd zelfs geopperd dat het 7% was. (Dat lachte ik toen weer weg).
Nu blijkt dat het zelfs niet eens 2,5% is maar veel minder.
Want:
Uit onderzoek is gebleken dat bij 7% antistoffen gevonden worden. Je kunt daarmee concluderen dat er 800.000 mensen (in België) corona in een zware of lichte vorm hebben opgelopen.
We weten dat er tot op heden 9940 Belgen aan het virus zijn overleden.
Ik wil nu niet lastig doen maar dan kom ik op een mortaliteit van 1,25%. Wat ook in lijn ligt met onze buurlanden.
Dan stel ik me nog steeds de vraag. Moet je een land op slot gooien voor amper 1 dode op 80 corona-patiënten?
Media laat het uitschijnen alsof er een apocalypse plaatsvindt! 'We gaan er allemaal aan!' zei een collega. Mijn antwoord was 'Weet ik, maar kans dat het aan corona is is zeer zeer zeer klein!'
Net zoals ik in maart-april zei dat de mortaliteit op 2,5% lag, werd hier toen ook weggelachen en er werd zelfs geopperd dat het 7% was. (Dat lachte ik toen weer weg).
Nu blijkt dat het zelfs niet eens 2,5% is maar veel minder.
Want:
Uit onderzoek is gebleken dat bij 7% antistoffen gevonden worden. Je kunt daarmee concluderen dat er 800.000 mensen (in België) corona in een zware of lichte vorm hebben opgelopen.
Ik wil nu niet lastig doen maar dan kom ik op een mortaliteit van 1,25%. Wat ook in lijn ligt met onze buurlanden.
Dan stel ik me nog steeds de vraag. Moet je een land op slot gooien voor amper 1 dode op 80 corona-patiënten?
Media laat het uitschijnen alsof er een apocalypse plaatsvindt! 'We gaan er allemaal aan!' zei een collega. Mijn antwoord was 'Weet ik, maar kans dat het aan corona is is zeer zeer zeer klein!'
"""Precies 100 jaar eerder stierf het laatste slachtoffer van Spaanse griep, nog steeds de dodelijkste epidemie uit de moderne tijd. In 1920 verdween de ziekte spontaan. Hoe kon dat?""" (VRT)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/14 ... nse-griep/
Uit deze en andere artikelen, bv op Wikipedia, had ik onthouden dat Spaanse griep zoals ze toen bestond ophield te bestaan, waarschijnlijk bij gebrek aan niet immune nieuwe slachtoffers.
Mijn antwoord aan kevva is dat er veel meer doden, in aantal, zijn als je het laat woekeren en als je de ziekenhuizen overbelast zoals in Spanje en Italië gebeurd is.
200 dragers over heel België of 20.000 : het geeft een andere uitkomst.
Er zijn 'maar' x doden en besmettingen omdat er maatregelen zijn die meer voorkomen.
En zelfs dan scoren we nog altijd hoog.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/14 ... nse-griep/
Uit deze en andere artikelen, bv op Wikipedia, had ik onthouden dat Spaanse griep zoals ze toen bestond ophield te bestaan, waarschijnlijk bij gebrek aan niet immune nieuwe slachtoffers.
Mijn antwoord aan kevva is dat er veel meer doden, in aantal, zijn als je het laat woekeren en als je de ziekenhuizen overbelast zoals in Spanje en Italië gebeurd is.
200 dragers over heel België of 20.000 : het geeft een andere uitkomst.
Er zijn 'maar' x doden en besmettingen omdat er maatregelen zijn die meer voorkomen.
En zelfs dan scoren we nog altijd hoog.
Er is meer dan enkel mortaliteit ... er zijn de vele (en daar zijn geen cijfers van maar als je je een beetje inleest gaat het toch over een behoorlijk aantal) "genezen" coronapatiënten die maanden na hun herstel chronisch vermoeid zijn, nog altijd geen geur en smaak meer hebben, die nauwelijks de trap op kunnen, enzovoorts ... bij een gewone/zware griep ben je ook een paar weken van de kaart maar er is volledig herstel ... dit beestje kan wel eens voor problemen zorgen voor de rest van je leven. Er is op dit moment nog veel te weinig geweten over dit beestje om er luchtig over te doen !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bedankt voor de link. Is een hoopgevend resultaat, maar slechts op 26 patiënten.haelewyn schreef: ↑15 augustus 2020, 22:58 Een ziekenhuis in Limburg verklaarde onlangs dat ze eerst 39,x procent overlijdens hadden tgv covid19. Na hogere dosissen bloedverdunners ging het naar 3,85 procent.
Vandaar de (vroege) aanname dat 3-4 procent haalbaar zou kunnen zijn op IZ. Onder andere besproken in het artikel hieronder.
Link verwijder omdat het teveel op spam leek
Edit : zo komt het. Beluister het audiofragment :
https://radio1.be/covid-19-tast-niet-al ... t-verwacht
Nieuw aantal besmettingen op 15 augustus, gisteren, was trouwens 922 !
Doe zo voort ?
Ik zou een link willen plakken naar grote studies die in de grootteorde van 40% mortaliteit zitten, of een recente Europese met meer dan 600 patiënten waar de ICU-mortaliteit rond de 25% lag, maar ik kan de link niet geven, wordt automatisch geweigerd als spam.
Ik wil de bevindingen van Hasselt niet minimaliseren, ik vind ze hoopgevend, maar 26 patiënten is een zeer klein aantal, het toeval kan dan een te grote rol spelen. En de resultaten lijken een beetje té goed om waar te zijn. Gewoon een dubbele dosis bloedverdunners geven en de mortaliteit zakt met een factor 10, sta me toe daar sceptisch over te zijn.
@kevva: ik kwam met een vergelijkbare redenering uit op iets meer dan 1% mortaliteit als alle besmetten worden meegeteld.
Ter vergelijking : de mortaliteit van griep is 0,1%, zie de website van de Amerikaanse CDC.
Dus we moeten Covid goed inschatten, we moeten niet doen alsof het Ebola is, maar het is wel 10 keer dodelijker dan de griep.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Je kan de stelling beter omdraaien: dankzij de maatregelen hebben we maar 9.940 doden in België. Je ziet toch ook wat er in andere landen, USA of Brazilië, gebeurt. Zou je dezelfde conclusies trekken moesten we in hun schuitje zitten?Kevva schreef: ↑16 augustus 2020, 16:10 Ik blijf er bij dat er veel paniekzaaierij is!
Want:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
> 10 keer dodelijk dan de griep is nog altijd de moeite om maatregelen voor te nemen.
We weten intussen beter wat we moeten doen:
Mondmaskers op drukke plaatsen, zeker indoor.
Afstand houden indien mogelijk.
De bubbel van 15 die elke week mocht wisselen was duidelijk een slecht idee, best toch je bubbel beperken.
Vermijden van grote familiefeesten, reünies etc.
We weten intussen beter wat we moeten doen:
Mondmaskers op drukke plaatsen, zeker indoor.
Afstand houden indien mogelijk.
De bubbel van 15 die elke week mocht wisselen was duidelijk een slecht idee, best toch je bubbel beperken.
Vermijden van grote familiefeesten, reünies etc.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
"Nee".
Of: "Ja, de dag de rokers ook uitgesloten worden van behandeling van elke eventueel gerelateerde aandoening, dat iedereen die een auto-ongeluk in fout heeft, uitgesloten wordt, want he, het was zijn of haar fout dus vermijdbaar etc etc."
Zeker! Want die landen zijn zoveel groter. Als je het in perspectief zet dan zitten we aan evenveelDNE2018 schreef: ↑16 augustus 2020, 17:17Je kan de stelling beter omdraaien: dankzij de maatregelen hebben we maar 9.940 doden in België. Je ziet toch ook wat er in andere landen, USA of Brazilië, gebeurt. Zou je dezelfde conclusies trekken moesten we in hun schuitje zitten?Kevva schreef: ↑16 augustus 2020, 16:10 Ik blijf er bij dat er veel paniekzaaierij is!
Want:
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Meanwhile in Holland...
Gewoon weer voetballen met publiek en zonder mondmaskers op Schouwen Duiveland
https://foto.elektron-bin.nl/MZC11/Seiz ... -JdmFD9B/A
Gewoon weer voetballen met publiek en zonder mondmaskers op Schouwen Duiveland
https://foto.elektron-bin.nl/MZC11/Seiz ... -JdmFD9B/A
Nederlandse viroloog vindt onze mondmaskerverplichting nu toch blijkbaar verstandig.
https://m.hln.be/nieuws/vtm-nieuws/nede ... ~ae25d9d7/
https://m.hln.be/nieuws/vtm-nieuws/nede ... ~ae25d9d7/
Onzin.
Viroloog Ab Osterhaus is een buitengewoon verstandig persoon.
Viroloog Ab Osterhaus is een voorstander van mondmaskers.
Viroloog Ab Osterhaus vindt hoe de Belgen met mondmaskers omgaan volkomen idioot.
Viroloog Ab Osterhaus is een buitengewoon verstandig persoon.
Viroloog Ab Osterhaus is een voorstander van mondmaskers.
Viroloog Ab Osterhaus vindt hoe de Belgen met mondmaskers omgaan volkomen idioot.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kevva jongen, onder welke steen heb jij de laatste 4 maanden geleefd?
We kloppen ze nog steeds met de vingers in de neus ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Cijfers van landen met elkaar vergelijken, het blijft appelen met peren vergelijken. In Amerika is ziek zijn een kostelijke zaak. Veel mensen zullen daar pas naar een ziekenhuis gaan als ze creperen.
Als er geen gedeelde definitie is van hoe de berekening loopt kan je letterlijk alles bewijzen met deze cijfers.
Overigens, je vergelijkt oa een gigantisch land als Amerika met België. Amerika dat zowel zeer dichtbevolkte gebieden heeft als locaties waar je 100km kan rijden en misschien geen kat zal tegenkomen.
Wil je echt een vergelijking dat iets meer steek houdt (maar nog steeds appelen met peren vergelijken is), dan kan je inzoomen op Amerika en al plots een ander beeld krijgen. New Jersey heeft bijvoorbeeld 1.800 doden / 1M inwoners en zo zijn er nog 5 andere staten dat ons voor zijn.
Als er geen gedeelde definitie is van hoe de berekening loopt kan je letterlijk alles bewijzen met deze cijfers.
Overigens, je vergelijkt oa een gigantisch land als Amerika met België. Amerika dat zowel zeer dichtbevolkte gebieden heeft als locaties waar je 100km kan rijden en misschien geen kat zal tegenkomen.
Wil je echt een vergelijking dat iets meer steek houdt (maar nog steeds appelen met peren vergelijken is), dan kan je inzoomen op Amerika en al plots een ander beeld krijgen. New Jersey heeft bijvoorbeeld 1.800 doden / 1M inwoners en zo zijn er nog 5 andere staten dat ons voor zijn.
Dat zei ik al eerder en vaker.
Maar als je het hier niet eens bent dat het in België slechter gaat dan eender waar in de wereld gaan ze je vragen om in dit onderwerp niet meer te posten, want dat horen 'ze' niet graag.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
De aantallen per grote regio zijn moeilijk in te zien. Dat is een beetje een handicap om te vergelijken.
De overrompeling van het medisch systeem, mensen die op de gangen gelegd werden en overal waar ze maar een bed of een matras kwijt konden, in Europa ! Ook slechter dan bij ons, maar het mag niet gezegd worden.
Belgie doet het nu slechter dan vele andere landen in aantal besmettingen door de politieke besluiteloosheid, door het gebrek aan draagvlak tegen de maatregelen, door het protest van wie het er niet mee eens is, doordat een Belg toch altijd klaagt : geen maskers = klagen. Wel maskers = klagen. Of zoals in Lanaken.. Die ene achterlijk geboren landgenoot die de boel moest kapot slaan omdat hij gevraagd werd een mondmasker te dragen in een ijssalon zal hier wel bewonderd worden (?).
Allee vooruit : Carpe ziet deze cijfers niet graag, maar het is gratis. USA zit al aan 7 staten waar het cijfer in aantal Corona gerelateerde doden per miljoen inwoners hoger is dan hier.
Officiele cijfers. Of dat de echte zijn in tijden waar Trump per se wil aantonen dat hij goed bezig is ... ?
Maar als je het hier niet eens bent dat het in België slechter gaat dan eender waar in de wereld gaan ze je vragen om in dit onderwerp niet meer te posten, want dat horen 'ze' niet graag.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
De aantallen per grote regio zijn moeilijk in te zien. Dat is een beetje een handicap om te vergelijken.
De overrompeling van het medisch systeem, mensen die op de gangen gelegd werden en overal waar ze maar een bed of een matras kwijt konden, in Europa ! Ook slechter dan bij ons, maar het mag niet gezegd worden.
Belgie doet het nu slechter dan vele andere landen in aantal besmettingen door de politieke besluiteloosheid, door het gebrek aan draagvlak tegen de maatregelen, door het protest van wie het er niet mee eens is, doordat een Belg toch altijd klaagt : geen maskers = klagen. Wel maskers = klagen. Of zoals in Lanaken.. Die ene achterlijk geboren landgenoot die de boel moest kapot slaan omdat hij gevraagd werd een mondmasker te dragen in een ijssalon zal hier wel bewonderd worden (?).
Allee vooruit : Carpe ziet deze cijfers niet graag, maar het is gratis. USA zit al aan 7 staten waar het cijfer in aantal Corona gerelateerde doden per miljoen inwoners hoger is dan hier.
Officiele cijfers. Of dat de echte zijn in tijden waar Trump per se wil aantonen dat hij goed bezig is ... ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat is je goed recht.
Niet ongerust worden, niemand gaat je je mening afnemen.
Het land zit niet op slot.Moet je een land op slot gooien voor amper 1 dode op 80 corona-patiënten?
En de apocalyps is ook nog niet voor morgen.
Vooral kalm blijven, niet overdrijven en geen paniek zaaien!
Dan komt het wel in orde.