Hoe de Reynders-taks aangeven?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe de Reynders-taks aangeven?
Beste,
Ik heb onlangs vernomen dat mijn broker, Lynx, niet automatisch de Reynders-taks, dat wilt zeggen de meerwaardebelasting op obligatiefondsen, inhoudt.
Ik kan weinig informatie vinden over hoe je die juist aangeeft en betaalt. Kan iemand dit voor mij verduidelijken? Of verwijzen naar een bron waar dit staat beschreven?
Bij voorbaat dank,
Yoran
Ik heb onlangs vernomen dat mijn broker, Lynx, niet automatisch de Reynders-taks, dat wilt zeggen de meerwaardebelasting op obligatiefondsen, inhoudt.
Ik kan weinig informatie vinden over hoe je die juist aangeeft en betaalt. Kan iemand dit voor mij verduidelijken? Of verwijzen naar een bron waar dit staat beschreven?
Bij voorbaat dank,
Yoran
Re: Hoe de Reynders-taks aangeven?
Vak VII - INKOMSTEN VAN KAPITALEN EN ROERENDE GOEDEREN
A. INKOMSTEN VAN KAPITALEN VÓÓR AFTREK VAN DE INNINGS- EN BEWARINGSKOSTEN
2. Verplicht aan te geven inkomsten
b) Andere inkomsten zonder roerende voorheffing
1) die belastbaar zijn tegen 30%
A. INKOMSTEN VAN KAPITALEN VÓÓR AFTREK VAN DE INNINGS- EN BEWARINGSKOSTEN
2. Verplicht aan te geven inkomsten
b) Andere inkomsten zonder roerende voorheffing
1) die belastbaar zijn tegen 30%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het gaat niet eenvoudig zijn om dit zelf uit te rekenen.yoran schreef: ↑14 augustus 2020, 13:13 Beste,
Bij voorbaat dank,
Yoran
Opties:
- voor de verkoop deze fondsen (en de aankoopgeschiedenis) transfereren naar een andere broker
- je volledige effectenportefeuille transfereren naar een broker die wel al de administratie doet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Top, duidelijk! Ik wist niet dat het in de jaarlijkse inkomstenbelasting ging. Merci!
Als de fondsen uit 100% obligaties zijn, is het dan niet 30% van de meerwaarde bij verkoop, in FIFO volgorde van aankoop?B7H4long schreef: ↑ Het gaat niet eenvoudig zijn om dit zelf uit te rekenen.
Ken je toevallig de brokers in België die dat doen?B7H4long schreef: ↑ - je volledige effectenportefeuille transfereren naar een broker die wel al de administratie doet.
Bolero.
Er zijn er nog, maar ik heb enkel met Bolero ervaring.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Ik zou verwachten dat "alle" Belgische brokers aan de Belgische wetgeving voldoen.yoran schreef: ↑17 augustus 2020, 08:57Als de fondsen uit 100% obligaties zijn, is het dan niet 30% van de meerwaarde bij verkoop, in FIFO volgorde van aankoop?B7H4long schreef: ↑ Het gaat niet eenvoudig zijn om dit zelf uit te rekenen.
Ken je toevallig de brokers in België die dat doen?B7H4long schreef: ↑ - je volledige effectenportefeuille transfereren naar een broker die wel al de administratie doet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.