nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
+1
Of desnoods de vorming van een (tijdelijke) technocratenregering.
Tenslotte is het federaal parlement voltallig verkozen en kan dit orgaan zijn werk gewoon doen.
Een regering wordt nog altijd niet verkozen maar wordt gewoon aangesteld. Dat kan om het even wie zijn.
Het parlement moet dan maar wetten uitvaardigen en zien of die regering die uitvoert naar goedbevinden van de verkozenen.
Of desnoods de vorming van een (tijdelijke) technocratenregering.
Tenslotte is het federaal parlement voltallig verkozen en kan dit orgaan zijn werk gewoon doen.
Een regering wordt nog altijd niet verkozen maar wordt gewoon aangesteld. Dat kan om het even wie zijn.
Het parlement moet dan maar wetten uitvaardigen en zien of die regering die uitvoert naar goedbevinden van de verkozenen.
Oei, gaan we dan terug naar de basisbeginselen van een parlementaire democratie met deftige wetgevende en uitvoerende macht? Moet ook lang geleden zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De haha kwam gewoon omdat ik echt aanleun bij alles zoals je zelf bevestigd. De ene keer bij rechts de andere keer bij links de andere keer int midden en dan eens een zwaai naar het extreme.
Ik bevestigde dat niet maar had, zoals ik aangaf, al een zwaar vermoeden in die richting.
Bedankt om dit vermoeden nu ondubbelzinnig zelf te bevestigen.
Jij bent dus een van de redenen waarom politieke leiders met een lange termijnvisie maar zonder zelfmoordneigingen een onmogelijke realiteit geworden zijn.
Bedankt om dit vermoeden nu ondubbelzinnig zelf te bevestigen.
Jij bent dus een van de redenen waarom politieke leiders met een lange termijnvisie maar zonder zelfmoordneigingen een onmogelijke realiteit geworden zijn.
Kan je hem ongelijk geven in wat hij schrijft?Jefdewit schreef: ↑17 augustus 2020, 11:26Die politieke huurling neemt toch niemand meer serieus?anonymous schreef: ↑16 augustus 2020, 18:17 Nieuw proza van JM.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/het- ... 30013.html
Die is al bijna op alle karren meegelift.
Kan nog altijd aansluiten bij Vlaams Belang en onmiddellijk de naam wijzigen in JMBelang.
Wat men ook van hem zegt, hij slaat regelmatig de nagel op de kop en hij durft te verwoorden wat velen denken, maar onder druk van de huidige politieke en andere BLM correctheid, niet meer durven te zeggen. Op grond van welk recht moeten we dit blijven gedogen?
Doet dat er iets toe?
Hij is een kei in het roepetoeteren.
En hij doet dat meestal goed (behalve tijdens het begin van de coronacrisis

Als amusementsfactor kan ik hem dus best pruimen. Maar daar blijft het dan ook bij.
Maar een echte oplossing heb ik hem nog niet zien uitvoeren.
Hij heeft, met zijn eigen partij, ook nooit genoeg volk achter zich kunnen krijgen om zijn mening er kunnen door te drukken.
Dus kiest hij bewust zijn hefbomen uit om zijn karretje aan te haken en zijn eigen inkomen te garanderen.
In se dus geen haar beter dan diegenen naar wie hij graag uithaalt.
Van mij mag hij zelfs premier worden.
Als je al het middelpunt van de aarde bereikt hebt kan je moeilijk nog dieper zakken als de situatie al was.
Er zal tenminste (toch door sommigen) af en toe wat meer gelachen kunnen worden.
In een Beke zie ik een Markske van de kampioenen. In JM meer een Alex Agnew.
De eerste keer vond ik Markske al een beetje flauw. Bespaar me dus van al die herhalingen. Geef me, bij gebrek aan een het niveau van een Michael Van Peel - Arnout Van Den Bossche e.a. , dan Alex en zijn kolder maar. *
Als JM dan in België of Vlaanderen te keer gaat als destijds tegen zijn atleten gaan er hier nog veel het (angst)zweet uitbreken.

*tickets voor al deze optredens zijn of waren te boeken zonder FB.

Tja, dat doen de meeste stand up comedians van enig niveau ook.
Je kan denken en schrijven over mij (van een ander weet ik het niet) wat je wil, laat je gaan, maar ik denk toch niet dat ik val onder de categorie personen die niet meer durven zeggen en schrijven wat ze denken en doen?
Dan mijn mening en handelingen niet stroken met die van een ander is iets heel anders.
Maar die kunnen het tenminste nog zeggen zonder in de verdomhoek gezet te worden!
-
- VIP member
- Contacteer:
Het is ronduit zielig geworden. Pas nog in de krant : 1,6 miljoen Belgen op beroepsactieve leeftijd werken niet....
De alleenstaande hoogopgeleide voltijds werkende mens zonder kinderlast is weer de dupe. Ik betaal elke jaar een instap bmw aan bedrijfsvoorheffing en sociale zekerheid en wat krijg ik in de plaats? Elk jaar een paar duizend euro van de belastingen waarvan het grootste deel gaat naar andere belastingen (ov, vb, vuilnistaks,...).
Hadden ze nu nog een beetje respect gehad en gezorgd voor een fatsoenlijke begroting, maar nee het gat wordt groter, ze smijten met geld en ze kunnen nog geen regering vormen
En het beetje spaargeld dat ik heb, gaan ze binnenkort nog extra belasten met een vermogensbelasting en een vermogenswinstbelasting.
En dat allemaal voor die "arme sukkelaars" te kunnen blijven pamperen. Maar dat een deel daarvan bijklussen, dat mag natuurlijk niet gezegd worden.
Voor het eerst in mijn leven overweeg ik te stemmen op de partij wiens naam sommigen meer doet huiveren dan Lucifer, niet voor hun "economisch beleid" maar gewoon als zeer dikke middelvinger naar de politiek. Ik ben het beu!!!
De alleenstaande hoogopgeleide voltijds werkende mens zonder kinderlast is weer de dupe. Ik betaal elke jaar een instap bmw aan bedrijfsvoorheffing en sociale zekerheid en wat krijg ik in de plaats? Elk jaar een paar duizend euro van de belastingen waarvan het grootste deel gaat naar andere belastingen (ov, vb, vuilnistaks,...).
Hadden ze nu nog een beetje respect gehad en gezorgd voor een fatsoenlijke begroting, maar nee het gat wordt groter, ze smijten met geld en ze kunnen nog geen regering vormen

En het beetje spaargeld dat ik heb, gaan ze binnenkort nog extra belasten met een vermogensbelasting en een vermogenswinstbelasting.
En dat allemaal voor die "arme sukkelaars" te kunnen blijven pamperen. Maar dat een deel daarvan bijklussen, dat mag natuurlijk niet gezegd worden.
Voor het eerst in mijn leven overweeg ik te stemmen op de partij wiens naam sommigen meer doet huiveren dan Lucifer, niet voor hun "economisch beleid" maar gewoon als zeer dikke middelvinger naar de politiek. Ik ben het beu!!!
Lig jij daar wakker van?
Ik niet hoor.
Je moet wel weten wat je wil.
Als je niet wenst op te vallen in de kudde of daar schrik voor hebt loop je met de kudde mee.
Als je liever op een ander of anders graast en ze noemen dat dat de verdomwei (om de andere schapen schrik aan te jagen en toch maar binnen de eigen weide te houden) smaakt het malse gras er voor dat ene afgedwaalde schaap niet minder goed door.
En er heerst geen schaarste. Maar dat mogen de 'goede en brave' schapen natuurlijk niet weten.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Schaarste is ook wel een verkeerd begrip in dit alles.
Want er is aan alles schaarste.
Want er is aan alles schaarste.
Of het zijn lemmingen...Jefdewit schreef: ↑17 augustus 2020, 13:42Lig jij daar wakker van?
Ik niet hoor.
Je moet wel weten wat je wil.
Als je niet wenst op te vallen in de kudde of daar schrik voor hebt loop je met de kudde mee.
Als je liever op een ander of anders graast en ze noemen dat dat de verdomwei (om de andere schapen schrik aan te jagen en toch maar binnen de eigen weide te houden) smaakt het malse gras er voor dat ene afgedwaalde schaap niet minder goed door.
En er heerst geen schaarste. Maar dat mogen de 'goede en brave' schapen natuurlijk niet weten.![]()
Wat scheelt er aan lemmingen?
(Ter info: dat van die afgrond is een mythe. Daar bestaat al een FC over.)
Een goede herder zal zijn brave schapen nooit over de rand van de afgrond drijven. Want dan is hij/zij/het de broodwinning kwijt.
Net zoals het (corona)virus nooit al zijn gastgezinnen zal uitroeien want dan pleegt het zelfmoord.
Wie van de twee is er dan de slimste?
(Ter info: dat van die afgrond is een mythe. Daar bestaat al een FC over.)

Een goede herder zal zijn brave schapen nooit over de rand van de afgrond drijven. Want dan is hij/zij/het de broodwinning kwijt.
Net zoals het (corona)virus nooit al zijn gastgezinnen zal uitroeien want dan pleegt het zelfmoord.
Wie van de twee is er dan de slimste?