Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Per definitie ben je relatief het best af als je zelf de trucs door hebt, maar toelaat dat anderen zich er door laten vangen. De domoren subsidiëren indirect de lepigaards.
De mensen zijn gewoon lui. Als ze moeten kiezen tussen iets veranderen of laten zoals het is zullen de meesten het tweede kiezen omdat dat minder moeite kost. Dat is ook zo met contactloos betalen activeren of deactiveren.
Zoals ik altijd zeg en schrijf: een tegendraads zwart schaap kan alleen overleven als de kudde de herder blijft volgen.
Ik ben de kudde en de zelfverklaarde 'modale hardwerkende Vlaming' dan ook zeer dankbaar.
Eén van de redenen dat ik hier nog niet definitief verhuis. De voordelen zijn nog te groot.
Wat een vergelijking.
Nooit bij je opgekomen dat de uitslag om zo'n handeling te doen of te laten er ook kan komen na weloverwogen redenen?
Juist of contactloos betalen activeren of de-activeren zo'n moeite kost.
Ik dacht juist dat één van de argumenten die jij aanhaalde om het te activeren was dat het gemakkelijker was?
Begrijp ik dan goed dat ik voor de moeilijke weg gekozen heb en jij voor de luie?
Als je moeite doet om na te gaan hoe processen in je dagelijks leven werken, wat er achter de glimmende façade allemaal beweegt, behoor je ipso facto al tot de 0,1% meest kritisch ingestelde Vlamingen. I.t.t. andere landen waar die hele "life hacking"-ethos meer ingeburgerd is. Als de Vlaming met zijn of haar producten aan de kassa staat, wil hij of zij met een absoluut minimum aan mentale arbeid doen wat nodig is om die daarna in de koffer van de bedrijfswagen of de op dubieuze wijze van de belastingen afgetrokken wagen te kunnen inladen. Cash is uit den boze want dat vereist hoofdrekenen, dat is "niet plézaaaaant zeg, amaai ". Tegelijk wil hij of zij ook geen langetermijninvesteringen van mentale energie doen om nieuwe dingen te leren, dus leren hoe contactloos betalen werkt is evenmin een optie. We slikken zowat het meeste antidepressiva van heel Europa, dus ik denk dat we gewoon mentaal te afgeleefd zijn om nieuwe dingen te leren. Gewoon leven op autopilot zoals iedereen rond je ook doet, de kaart in het bakje steken en de code intoetsen is dan het makkelijkst. Er kunnen goede redenen zijn om op die manier te betalen, maar we moeten niet doen alsof de gemiddelde Vlaming het op die manier doet omwille van een of andere bewuste overweging.
Laatst gewijzigd door Kumquat op 17 augustus 2020, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat begrijp ik niet. Voor (voormalige) ambtenaren geldt toch geen uitzonderingsregeling inzake de remgeldregeling? Of was je bij de nmbs werkzaam? Ik kan me voorstellen dat de vastbenoemde personeelsleden daar zulke voordelen hadden.
Ach, er zijn er hier die zich wel veel ergere dingen kunnen voorstellen omdat ze iets niet begrijpen.
Die gaan er zelfs van uit dat bepaalde extra legale voordelen nog steeds voorbehouden zijn voor werknemers in de privé.
Als ik alle voor- en nadelen op een rijtje zet weet ik wel, toch met een visie op langere termijn en binnen mijn beperkte intellectuele mogelijkheden, welke de financieel voordeligste keuze was.
Voor een mogelijke autist met één of meerdere pathologiën en een veronderstelde gemiste priesterroeping (excuses als ik nog het een en ander over het hoofd zie) is dat in de finale dan toch nog niet zo slecht uitgedraaid. En de prijzen worden uitgedeeld aan de meet. Niet tijdens de wedstrijd.
Het moet natuurlijk zijn:
Die gaan er zelfs van uit dat bepaalde extra legale voordelen nog steeds voorbehouden zijn voor werknemers in de privé.
Als ik alle voor- en nadelen op een rijtje zet weet ik wel, toch met een visie op langere termijn en binnen mijn beperkte intellectuele mogelijkheden, welke de financieel voordeligste keuze was.
Voor een mogelijke autist met één of meerdere pathologiën en een veronderstelde gemiste priesterroeping (excuses als ik nog het een en ander over het hoofd zie) is dat in de finale dan toch nog niet zo slecht uitgedraaid. En de prijzen worden uitgedeeld aan de meet. Niet tijdens de wedstrijd.
Bedankt voor de quote. Zie ik weer een foutje staan.Als voormalig ambetantenaar heb ik trouwens maar geen tot zelden remgeld moeten betalen voor medische ingrepen
Het moet natuurlijk zijn:
En om alle interpretaties te voorkomen had ik beter geschreven:Als voormalig ambetantenaar heb ik trouwens maar geen tot zelden remgeld moeten betalen voor medische ingrepen
ofAls voormalig ambetantenaar had ik trouwens geen tot zelden remgeld moeten betalen voor medische ingrepen
Hopelijk is het nu iets duidelijker?Toen ik nog ambetantenaar was heb ik trouwens geen tot zelden remgeld moeten betalen voor medische ingrepen.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 17 augustus 2020, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Je lult er weer goed omheen
Ik vind dat hier nogal veel geluld wordt. Denk erom: hoe langer de berichten hoe minder ik ervan lees en ik ben waarschijnlijk niet de enige.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat je je voorstelling mag uitbreiden tot veel meer categoriën van ambtenaren.Ik kan me voorstellen dat de vastbenoemde personeelsleden daar zulke voordelen hadden.
Duidelijker kan het toch niet meer zijn?
Ik kan er ook niet aan doen dat bij het woord ambtenaren (laten we het scheeflullen over dit woord voor een keer aan anderen over) sommigen daar een zeer beperkende gedachte over op nahouden.
Als ze zich maar heel even konden voorstellen welke beroepen allemaal onder die noemer vallen zouden ze nooit zo degenererend veralgemenen of ze hebben een totaal andere agenda.
ps. Laatste § is voor het schoentje en slaat niet op jou.
Je komt eerst met je hele uitleg over "nodging" en hoe we een bepaalde richting willens nillens geduwd worden, dan over hoe lui we zijn om kritisch te denken ...om tenslotte te besluiten dat de oude manier uit luiheid is en niet weloverwogen. Alsof de de standaardinstellingen van de nieuwe kaarten met contactloos de autopilot nog niet meer stimuleren? Een pincode vraagt nog een beetje geheugenwerk, de andere manier enkel een polsdraai.Kumquat schreef: ↑17 augustus 2020, 13:52 Als je moeite doet om na te gaan hoe processen in je dagelijks leven werken, wat er achter de glimmende façade allemaal beweegt, behoor je ipso facto al tot de 0,1% meest kritisch ingestelde Vlamingen. I.t.t. andere landen waar die hele "life hacking"-ethos meer ingeburgerd is. Als de Vlaming met zijn of haar producten aan de kassa staat, wil hij of zij met een absoluut minimum aan mentale arbeid doen wat nodig is om die daarna in de koffer van de bedrijfswagen of de op dubieuze wijze van de belastingen afgetrokken wagen te kunnen inladen. Cash is uit den boze want dat vereist hoofdrekenen, dat is "niet plézaaaaant zeg, amaai ". Tegelijk wil hij of zij ook geen langetermijninvesteringen van mentale energie doen om nieuwe dingen te leren, dus leren hoe contactloos betalen werkt is evenmin een optie. We slikken zowat het meeste antidepressiva van heel Europa, dus ik denk dat we gewoon mentaal te afgeleefd zijn om nieuwe dingen te leren. Gewoon leven op autopilot zoals iedereen rond je ook doet, de kaart in het bakje steken en de code intoetsen is dan het makkelijkst. Er kunnen goede redenen zijn om op die manier te betalen, maar we moeten niet doen alsof de gemiddelde Vlaming het op die manier doet omwille van een of andere bewuste overweging.
De korte versie voor Yaris en de anderen die ze/hij/het zich daarbij kan voorstellen. Disclaimers mogen gennegeerd worden.
Jawel, maar waarschijnlijk* niet voor allemaal.
*Disclaimer: ik heb me nooit beziggehouden voor welke categorieën ambtenaren wel en voor welke niet. Ik ben al blij als ik telkens de voor- en nadelen van mijn eigen wijzigende situtatie kan beoordelen.
Wel het forum staat er hier vol van, dan zou de keuze rap moeten gemaakt worden. Één van de redenen dat ik hier sinds 13 jaar maar af en toe kom kijken wat er voor mij interessant is. Gelukkig toch een paar goede tips opgevangen en gebruikt.
Het interreseert me persoonlijk geen fl**t welke overwegingen andere Vlamingen al dan niet maken, de jouwe inbegrepen.
Zo lang ze me er maar niet mee lastig vallen.
En je hele omfloerste uitleg om al dan niet contactloos te betalen ook niet echt.
We hebben ieder ons eigen gedachte daarover en onze eigen beweegredenen.
Daar is niets goed of fout aan.
Meer moet daarover eignelijk niet geschreven worden.
Jouw uitleg, hoe lang ook, lees ik tot nader order nog wel.
Toegegeven, de twijfel slaat soms al toe.