Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
(Not) The Onion: "Man op discussieforum maakt zich druk over hoe mensen discussiëren over dingen die hem 'geen fl**t interesseren'."Jefdewit schreef: ↑17 augustus 2020, 14:36Het interreseert me persoonlijk geen fl**t welke overwegingen andere Vlamingen al dan niet maken, de jouwe inbegrepen.
Zo lang ze me er maar niet mee lastig vallen.
En je hele omfloerste uitleg om al dan niet contactloos te betalen ook niet echt.
We hebben ieder ons eigen gedachte daarover en onze eigen beweegredenen.
Daar is niets goed of fout aan.
Meer moet daarover eignelijk niet geschreven worden.
Jouw uitleg, hoe lang ook, lees ik tot nader order nog wel.
Toegegeven, de twijfel slaat soms al toe.
Ga jij op de voetbal soms verkondigen dat het je niet interesseert dat andere tegen een bal stampen om hem in een doel te krijgen?
Laatst gewijzigd door Kumquat op 17 augustus 2020, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja en, wat wil je dan zeggen? Het een sluit het ander niet uit.mouche schreef: ↑17 augustus 2020, 14:14 Je komt eerst met je hele uitleg over "nodging" en hoe we een bepaalde richting willens nillens geduwd worden, dan over hoe lui we zijn om kritisch te denken ...om tenslotte te besluiten dat de oude manier uit luiheid is en niet weloverwogen. Alsof de de standaardinstellingen van de nieuwe kaarten met contactloos de autopilot nog niet meer stimuleren? Een pincode vraagt nog een beetje geheugenwerk, de andere manier enkel een polsdraai.
De nieuwe manier is bedoeld om ons minder te laten denken. De gemiddelde Vlaming gebruikt echter nog de oude manier, omdat hij of zij te weinig denkt om te beseffen dat hij of zij met de nieuwe manier nog minder moet denken. Niet omdat hij of zij de oude en de nieuwe manier vergeleken heeft, er over nagedacht heeft, en besloten heeft dat de oude manier beter was.
Nope, dat 'drukmaken' is gewoon jouw persoonlijke interpretatie.
Op een forum, ook dit niet, valt ook niemand mij lastig.
Ik ben volledig vrij te reageren of niet. Iets te lezen, te negeren of te reageren.
De ultieme vrijheid.
Desnoods met een drankje en een hapje erbij.
edit: ha, ik zie dat je je bericht ook hebt aangepast.
Ja, komt soms wel eens voor.
En ook jij mag denken dat ik eventueel tot de domme Vlamingen behoor.
Geen probleem mee.
Op een forum, ook dit niet, valt ook niemand mij lastig.
Ik ben volledig vrij te reageren of niet. Iets te lezen, te negeren of te reageren.
De ultieme vrijheid.
Desnoods met een drankje en een hapje erbij.
edit: ha, ik zie dat je je bericht ook hebt aangepast.
Ja, komt soms wel eens voor.
En ook jij mag denken dat ik eventueel tot de domme Vlamingen behoor.
Geen probleem mee.
Ik vind niemand hier dom. OK, een persoon wel, maar die discussieert momenteel niet mee.
Wat ik raar vind is dat men "uw reacties zijn te lang, ik lees ze niet" als een valabel tegenargument gebruikt.
Stel dat we dat ook in andere situaties zo zouden redeneren...
"Pffff, mijnheer de juuge, dat contract dat ik getekend heb was veel te lang, ik heb dat niet gelezen ze..."
"Ok mijnheer dan oordeelt de rechtbank in uw voordeel."
"Ja sorry ze prof maar die cursus was veel te lang, niemand die zone saaien boek leest ze!"
"Ja je hebt gelijk, studentje. Het spijt me... 20 op 20 en we spreken er niet meer over, akkoord?"
Wat ik raar vind is dat men "uw reacties zijn te lang, ik lees ze niet" als een valabel tegenargument gebruikt.
Stel dat we dat ook in andere situaties zo zouden redeneren...
"Pffff, mijnheer de juuge, dat contract dat ik getekend heb was veel te lang, ik heb dat niet gelezen ze..."
"Ok mijnheer dan oordeelt de rechtbank in uw voordeel."
"Ja sorry ze prof maar die cursus was veel te lang, niemand die zone saaien boek leest ze!"
"Ja je hebt gelijk, studentje. Het spijt me... 20 op 20 en we spreken er niet meer over, akkoord?"
Soms is het gewoon een kwestie van 'de gustibus et colores non est disputandem'.
Zoals of je instant betalingen en contactloos betalen een verbetering vindt of niet.
Niet noodzakelijk dom. Gewoon ieder zijn eigen voorkeur.
Zoals of je instant betalingen en contactloos betalen een verbetering vindt of niet.
Niet noodzakelijk dom. Gewoon ieder zijn eigen voorkeur.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 17 augustus 2020, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
+1
Mooi samenvattend besluit.
En waarschijnlijk bondig genoeg voor iedereen om het te lezen.
En dat is voor mij voldoende om nu even iets slimmer te zijn en me bij de domme aan te sluiten.
Mooi samenvattend besluit.
En waarschijnlijk bondig genoeg voor iedereen om het te lezen.
En dat is voor mij voldoende om nu even iets slimmer te zijn en me bij de domme aan te sluiten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
tu quoque, fili mi !
Geschrokken door de laatste 20 reacties die ik hier heb gelezen .Gevolg van corona deze commentaren ?
Verveling...
Liggen we daar wakker van of zouden we dat moeten doen .. als iemand een bericht niet wil lezen om eender welke reden ?
Allé nu? We posten hier toch allemaal in de hoop dat de almachtige Yaris onze nederige schrijfsels een blik waardig zou gunnen? Of heb ik weer iets gemist of verkeerd begrepen?
Edit: bovenstaand bericht quoten doen we niet, groter risico da Yaris de almachtige weigert het te lezen.
Edit: bovenstaand bericht quoten doen we niet, groter risico da Yaris de almachtige weigert het te lezen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Normaal lees ik de berichten (korte en/of lange) altijd met gepaste aandacht.
Zo ook berichten van nieuwelingen: hen geef ik altijd eerst het voordeel van de twijfel.
Maar als na verloop van tijd blijkt, dat er door sommigen steeds dezelfde zever in diverse verpakkingen herhaald wordt, dan heb ik wat beters te doen dan mij door hun ellenlange overbodige en/of fake commentaren te worstelen.
En ik geloof dat ik niet de enige ben, die zo redeneert.
Zo ook berichten van nieuwelingen: hen geef ik altijd eerst het voordeel van de twijfel.
Maar als na verloop van tijd blijkt, dat er door sommigen steeds dezelfde zever in diverse verpakkingen herhaald wordt, dan heb ik wat beters te doen dan mij door hun ellenlange overbodige en/of fake commentaren te worstelen.
En ik geloof dat ik niet de enige ben, die zo redeneert.
Dank voor de link. Deze info had ik zelf nog niet gevonden op hun website.jeff schreef: ↑14 augustus 2020, 21:22 ... Hoe activeren?
...
Dit is terug te vinden op de website van Argenta:
https://www.argenta.be/nl/doe-het-zelf/ ... nctie.html
Toevoeging: Je moet dus enkel actie ondernemen als je de functie "contactloos betalen" wil activeren. Als je niets doet, werkt deze functie bijgevolg sowieso NIET.
Op de begeleidende brief waarmee mijn nieuwe kaart opgestuurd werd, staat o.a.: "Via de Argenta-app én internetbankieren kunt u de uitgaven en de instellingen van uw kaart raadplegen en wijzigen."
Maar in de beveiligde zone vond ik dus niets terug over hoe de contactloze betaalfunctie te de- of -activeren.
.
Dat zal dan nog niet sinds lang mogelijk zijn, ofwel (nog) niet in al hun winkels mogelijk zijn.
Het is bij mij weliswaar (door corona-omstandigheden) al +/- een half jaar geleden dat ik daar nog kwam, en voor zover ik mij herinner, stonden de logo's van VISA en MASTERCARD toen nog niet op de betaalterminal van de lokale winkel.