Welk percentage van spaargeld vastzetten in termijnrekeningen?
TIP
Re: Welk percentage van spaargeld vastzetten in termijnrekeningen?
@ Lila B,
Update Me Direct nu blijkbaar 5 jaar slechts nog 0,56 %.
Dan zou ik gewoon spaarboekje houden aan 0,11 %.
Grts
Realist
Update Me Direct nu blijkbaar 5 jaar slechts nog 0,56 %.
Dan zou ik gewoon spaarboekje houden aan 0,11 %.

Grts
Realist
Ach, er zijn er hier zelfs geweest die geld vastzetten aan 4% op 10 jaar. Ook bij hen was hoongelach hun deel.Roo schreef: ↑10 augustus 2020, 13:47Een fantastisch rendement is nu misschien toch wel een beetje overdreven. Het is OK voor weinig risico te nemen. Maar echt een speciaal goed rendement (= 2.1% netto) valt dat nu toch ook niet te noemen.MoreOrLess schreef: ↑8 augustus 2020, 17:43 Ik herinner me hier nog forumleden die werden uitgelachen omdat ze hun geld op termijnrekeningen vastzetten aan 3%. Niemand had toen kunnen voorspellen dat die 3% een fantastisch rendement is.
Ik weet ook niet uit het hoofd hoe hoog de RV toen was. Niet vergeten: er zijn periodes geweest dat de RV maar 25% was, of 15%, of zelfs maar 10%. Die 2 laatste heb ik op volwassen leeftijd nog meegemaakt, maar zijn al een tijd geleden. In dit geval zou 25% RV gerust kunnen.
Nu de dollar zo laag staat was ik mij aan het afvragen of het verstandig zou zijn om een termijnrekening in dollars te openen, bij medirect.
Intrest is 0,80% - RV. Maar ik zou het dus voor de meerwaarde doen. 1 euro = 85 dollacent op dit moment. Euro kan natuurlijk stijgen tot 75 dollarcent, maar kan ook dalen tot 1 dollar.
Intrest is 0,80% - RV. Maar ik zou het dus voor de meerwaarde doen. 1 euro = 85 dollacent op dit moment. Euro kan natuurlijk stijgen tot 75 dollarcent, maar kan ook dalen tot 1 dollar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Izola Bank Saver+ 2,15% 1,505% 10 jaar €500
Izola Bank Saver+ 1,85% 1,295% 7 jaar €500
Izola Bank Saver+ 1,60% 1,12% 5 jaar €500
Is dit minder risicovol dat een obligatie of aandeel? Bruto rente is het eerste h 2de is netto.
Izola Bank Saver+ 1,85% 1,295% 7 jaar €500
Izola Bank Saver+ 1,60% 1,12% 5 jaar €500
Is dit minder risicovol dat een obligatie of aandeel? Bruto rente is het eerste h 2de is netto.
Het is veiliger in de zin dat je spaarcenten niet in nominale waarde kunnen verminderen en dat je spaargeld onder het depositogarantiestelsel (tot 100k) valt.
Het is onveilig in de zin dat je koopkracht verliest als de rente onder het niveau van de inflatie zakt, en dat je geld vaststaat voor een bepaalde vaste periode: je kunt er niet onderweg uitstappen.
Het is onveilig in de zin dat je koopkracht verliest als de rente onder het niveau van de inflatie zakt, en dat je geld vaststaat voor een bepaalde vaste periode: je kunt er niet onderweg uitstappen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat laatste wist ik maar dat eerste bij die bank en de garantie die in een ander land zit. Hoe zeker kan je daarvan zijn?MoreOrLess schreef: ↑26 augustus 2020, 20:39 Het is veiliger in de zin dat je spaarcenten niet in nominale waarde kunnen verminderen en dat je spaargeld onder het depositogarantiestelsel (tot 100k) valt.
Izola bank is als bank erkend in België.
Als ze failliet gaan kunde uw geld in Malta gaan halen... Beschermingsfonds Malta.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wel tis dat dat me zorgen baart van hoe veilig is malta is het veiliger dan aandelen/obligaties of juist niet door de garantie in malta.
Timoootjex schreef: ↑26 augustus 2020, 21:15 Wel tis dat dat me zorgen baart van hoe veilig is malta is het veiliger dan aandelen/obligaties of juist niet door de garantie in malta.
Oei geen vertrouwen in de Vlaamse ondernemers genre Van Marcke.
Van brol van loodgieterij producten bvb Ferrioli naar een bank uitbaten.
Geeft toch wel wat maffia vertrouwen me dunkt.
Estate Guru believer.
Als Izola bank failliet zou gaan, dan zullen er vanuit België wel organisaties zijn (of opgericht worden) die de belangen van de spaarders zullen behartigers. Test Aankoop bijv. Niemand moet naar Malta om zijn geld. De groep waaronder de bank ressorteert is dan ook nog Belgisch. Een overname van de bank (zoals destijds de IJslandse) is dan ook nog een zeer reëel scenario.
Het enige waar misschien wel een risico in schuilt is dat het een land is waar er corruptie is bij de overheid en haar instanties. Maar ook daar zou ik vertrouwen hebben in Belgische belangenorganisaties.
Het enige waar misschien wel een risico in schuilt is dat het een land is waar er corruptie is bij de overheid en haar instanties. Maar ook daar zou ik vertrouwen hebben in Belgische belangenorganisaties.
Izola Bank heeft waarschijnlijk honderdduizenden klanten in heel Europa. Hoe gaat de overheid van een piepklein landje als Malta met een half miljoen inwoners al die spaarders kunnen vergoeden wanneer Izola Bank omvalt?
Yaris jongen, ge kunt nogal uit uw nek lullen hé zeg. Izola had eind 2019 slechts 319M EUR aan deposito's aangetrokken. Daarenboven is Izola in slechts drie landen actief; Malta, België en Duitsland. Dus uw 'heel Europa' is ook maar uit de duim gezogen.
CET1 ratio van 18.5%, eigen vermogen van 31,5M EUR vergeleken met het vereist regulatoir minimum van 14,5M EUR.
Ik ben geen klant, ook geen interesse in. Maar met Yaris' desinformatie is niemand gebaat.
CET1 ratio van 18.5%, eigen vermogen van 31,5M EUR vergeleken met het vereist regulatoir minimum van 14,5M EUR.
Ik ben geen klant, ook geen interesse in. Maar met Yaris' desinformatie is niemand gebaat.
Bedankt voor de opbouwende kritiek, Poldermol. Familie van jeff misschien?
Fijn, zo een forum waar de leden beleefd met elkaar in discussie gaan. Waar argumenten weerlegd worden zonder de ander persoonlijk aan te vallen of een oordeel uit te spreken.