Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Zeggen dat het allemaal zo erg niet is ( in verhouding tot de maatregelen die men neemt, wisselt, aanpast, vermindert, opheft), is nog iets anders dan te ontkennen dat het virus slachtoffers maakt. Wie ontkent het? Velen vinden de maatregelen absoluut niet in verhouding en velen vinden ze dan weer afdoende of niet ver genoeg gaan.
De moeder van een tante zou aan het virus gestorven zijn. Bewijzen heeft men echter niet. Ze wordt als corona-dode geteld alhoewel ze ook van verdriet gestorven kan zijn. Ik trek onze medische diensten niet in twijfel maar wel de noemer 'corona-dode'. Zo zijn we terug bij bladzijde 4 belandt ... de telling.
De moeder van een tante zou aan het virus gestorven zijn. Bewijzen heeft men echter niet. Ze wordt als corona-dode geteld alhoewel ze ook van verdriet gestorven kan zijn. Ik trek onze medische diensten niet in twijfel maar wel de noemer 'corona-dode'. Zo zijn we terug bij bladzijde 4 belandt ... de telling.
Je moet de draaiboeken van het onderwijs bij ons eens lezenanonymous schreef: ↑18 augustus 2020, 12:57 Een voorbeeldje wat ons mogelijk te wachten staat bij opening van de hogescholen en universiteiten.
https://www.unc.edu/posts/2020/08/17/sh ... remote-cm/
bv. 1 : bij vaststelling van een besmette leerling in een klas gaat de klas in eerste instantie niet in quarantaine, men zal eerst via contacttracing (ahum, ahum) bekijken wie hoog-risicocontact had met die leerling.
bv. 2 : kleuters worden niet meer getest (tenzij ze in het ziekenhuis belanden), eventuele besmetten kunnen dus lustig klasgenootjes besmetten en die worden dan thuis geknuffeld door ouders, grootouders, ...
Het starten van het onderwijs bij ons is gebaseerd op een "onderzoek" gebaseerd op de "cijfers" van mei en juni en daaruit zouden er weinig besmettingen zijn voortgekomen ... euh, er was geen 10% van de schoolpopulatie aanwezig op de scholen en dan nog meestal in halve klassen op min. 1,5 meter van elkaar ... al deze afstandsregels zijn nu van de baan want de scholen mogen volledig openen.
Maar Ben Weyts is gelukkig ... en als hij gelukkig is, wij toch allemaal, niet ?
man, man hoe kun je zo'n azijnpisser zijn?geebee schreef: ↑18 augustus 2020, 17:54Je moet de draaiboeken van het onderwijs bij ons eens lezenanonymous schreef: ↑18 augustus 2020, 12:57 Een voorbeeldje wat ons mogelijk te wachten staat bij opening van de hogescholen en universiteiten.
https://www.unc.edu/posts/2020/08/17/sh ... remote-cm/
bv. 1 : bij vaststelling van een besmette leerling in een klas gaat de klas in eerste instantie niet in quarantaine, men zal eerst via contacttracing (ahum, ahum) bekijken wie hoog-risicocontact had met die leerling.
bv. 2 : kleuters worden niet meer getest (tenzij ze in het ziekenhuis belanden), eventuele besmetten kunnen dus lustig klasgenootjes besmetten en die worden dan thuis geknuffeld door ouders, grootouders, ...
Het starten van het onderwijs bij ons is gebaseerd op een "onderzoek" gebaseerd op de "cijfers" van mei en juni en daaruit zouden er weinig besmettingen zijn voortgekomen ... euh, er was geen 10% van de schoolpopulatie aanwezig op de scholen en dan nog meestal in halve klassen op min. 1,5 meter van elkaar ... al deze afstandsregels zijn nu van de baan want de scholen mogen volledig openen.
Maar Ben Weyts is gelukkig ... en als hij gelukkig is, wij toch allemaal, niet ?
Hij heeft wel gelijk. Mijn dochter is leerkracht dus ik weet van op de eerste rij hoe het werkt.
Excuse me ?E10ne schreef: ↑18 augustus 2020, 18:58man, man hoe kun je zo'n azijnpisser zijn?geebee schreef: ↑18 augustus 2020, 17:54
Je moet de draaiboeken van het onderwijs bij ons eens lezen
Iemand die hier een waarheid neerpent omschrijven als azijnpisser ... ja man, we zakken hier alsmaar dieper ... welk woordje moet ik dan gebruiken om jou te omschrijven ?
De fles met het blauwe handje verwijt de kan dat er azijn in zit.
Ik lees hier van E10 vooral zure opmerkingen.
Het zal wel aan mij liggen.
Ik lees hier van E10 vooral zure opmerkingen.
Het zal wel aan mij liggen.
't Zal misschien liggen aan de reactie die ik gisteren gaf over het nieuwsitem van meer dan 12 minuten over dat voetballerke ... ik zie dat zijn avatar een logo is van een voetbalploegske, hij zal zich aangesproken voelen zeker ...
Als een tegenreactie enkel en alleen bestaat uit een verwijt zonder verdere argumentatie dan weet ik meestal met wat voor soort figuur ik te maken heb, veel woorden ga ik er verder niet meer aan vuil maken
"België kocht 1 miljoen onbetrouwbare Covid-19-tests"
De resultaten van een grote vergelijkende studie in Denemarken naar de betrouwbaarheid van serologische Covid-19-tests zijn slecht nieuws voor ons land. Uitgerekend de testkit waarvan ons land er 1 miljoen bestelde, werd afgekeurd. Als enige. Ons land zit nu opgescheept met een grote lading onbetrouwbare testkits, blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van Knack en Le Vif.
Begin april verklaarde directeur Hugues Malonne van het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproductennog dat de DiaSorin-testkit "een gevoeligheid en een specificiteit van 100 procent" had. Die claim onderschreef de producent echter zelf niet en zwakte Malonne later ook af.
Malonne bestelde voor ons land wel 1 miljoen exemplaren van de Italiaanse testkit. Hij liet die meteen leveren aan de Belgische labs, zonder dat die erom hadden gevraagd. Serologische tests worden onder andere gebruikt om medisch personeel te selecteren op basis van antistoffen, zodat ze veilig ingezet kunnen worden op covidafdelingen.
Een nieuwe studie uit Denemarken laat nu geen spaander heel van de oorspronkelijke claim van Malonne. Achtendertig wetenschappers lieten vijftien testkits los op 150 besmette bloedstalen en op die van een controlegroep van 586 niet-besmette bloeddonoren.
Met een specificiteit (de mate waarin een test bloedstalen zonder antistoffen correct identificeert; nvdr) van slechts 97,2 procent haalde de DiaSorin-test als enige testkit het vooropgestelde minimum van 99 procent niet. Ook de sensitiviteit (de mate waarin een test bloedstalen mét antistoffen kan opsporen; nvdr) van 84,6 procent was teleurstellend.
Minister De Backer benadrukt dat "twee correct uitgevoerde validatiestudies de performantie van de DiaSorin-test" bevestigen. Hij legt uit dat het begin april de bedoeling was om testen van voldoende kwaliteit te regelen voor de Belgische markt. Het kwam erop neer om om toekomstige tekorten te vermijden, "niet om de beste test te selecteren".
Begin april zaten ze wel nog in een periode dat ze desnoods van de Flintstones tests hadden gekocht of van de maffia eender waar en tegen eender welke prijs.
The heat of the moment.
Kopen wat ge krijgen kunt, zelfs al groeit er haar op.
3 op 100 tests van een negatief staal zullen een vals positief gegeven hebben op antistoffen ? Dat wist mijn huisarts enkele maanden geleden al. Het klonk alsof 97 procent toen een goed resultaat was geweest.
The heat of the moment.
Kopen wat ge krijgen kunt, zelfs al groeit er haar op.
3 op 100 tests van een negatief staal zullen een vals positief gegeven hebben op antistoffen ? Dat wist mijn huisarts enkele maanden geleden al. Het klonk alsof 97 procent toen een goed resultaat was geweest.
Je omschrijft mij maar zoals je wil, maar voor sommigen is het nooit goed.
Het is voor niemand aangenaam heden ten dage, maar is het daarom nodig om overal negatieve commentaar op te hebben?
Zouden de voorstellen welke jij maakt zomaar door iedereen aanvaard worden zonder commentaar?
Daarom mijn reactie, leef en laat leven en misschien binnen een jaar zullen we zien wat het geworden is.
Naar mijn gevoel zijn we er de eerste maanden nog niet vanaf, al zijn er ook voor mij veel onduidelijkheden en stupide beslissingen.
Beste, ik maak geen voorstellen, dit zijn CONCRETE zaken die in de draaiboeken voor het onderwijs staan ... dat is geen negatieve COMMENTAAR, het is werkelijkheid ...E10ne schreef: ↑19 augustus 2020, 08:49Je omschrijft mij maar zoals je wil, maar voor sommigen is het nooit goed.
Het is voor niemand aangenaam heden ten dage, maar is het daarom nodig om overal negatieve commentaar op te hebben?
Zouden de voorstellen welke jij maakt zomaar door iedereen aanvaard worden zonder commentaar?
Daarom mijn reactie, leef en laat leven en misschien binnen een jaar zullen we zien wat het geworden is.
Naar mijn gevoel zijn we er de eerste maanden nog niet vanaf, al zijn er ook voor mij veel onduidelijkheden en stupide beslissingen.
We mogen allemaal maar een bubbel hebben van 5 per gezin, we mogen enkel alleen gaan winkelen, overal een mondmasker MAAR op 1 september ALLE deuren WAGENWIJD open in de scholen voor ALLES en IEDEREEN ... en dat zal probleemloos verlopen zonder verdere extra besmettingen zeker ... de uitbreiding van de bubbel van 5 naar 15 was de start van de tweede golf, hoeveel golven zal dit veroorzaken denk je ... noem me azijnpisser of wat je ook maar wil, dit ZAL gebeuren en het zal nog niet te lang duren ...
Als 'ervaringsdeskundige' met een vrouw als leerkracht, zal de verspreiding waarschijnlijk gebeuren onder leerkrachten die nog steeds niet overtuigd zijn van de maatregelen. Het was bv. zeer moeilijk om er ingepeperd te krijgen dat de leeraarskamer slechts bezet mocht zijn door x aantal personen. Ik kan enkel maar hopen dat de inspectie hun veld verruimt naar naleving of implementatie van maatregelen. Ook zal het nodig zijn om lln die nog maar tekenen vertonen van een verkoudheid thuis te laten... als het kan. Voor de rest niets dan lof voor de leerkrachten, speelbal van het 'beleid' erboven.
Nog maar 35 procent van de Vlamingen is overtuigd van het belang van de coronamaatregelen. Dat blijkt uit de recentste meting van de Gentse universiteit, waarover VRT NWS bericht. In maart was dat nog 81 procent. Half juli was dat al afgekalfd tot 69 procent. Sinds de verstrenging van de maatregelen begin augustus ging het verder bergaf.
Volgens professor motivatiepsychologie Maarten Vansteenkiste kost het ons steeds meer energie om de regels te volgen. “We voelen het steeds meer aan als iets wat we móéten doen”, zegt hij aan de VRT. “Als een karwei, iets dat lastig is, iets waar we tegen opzien. Dat maakt dat we de maatregelen makkelijker naast ons neerleggen.”
Jongvolwassenen zijn al sinds het begin van de epidemie minder gemotiveerd, maar de daling van de motivatie zet zich door bij alle leeftijdsgroepen.
Volgens Vansteenkiste moet de overheid meer concrete doelen vooropstellen, zoals een maximaal aantal nieuwe besmettingen per dag. Dan zal iedereen beter begrijpen waar de coronamaatregelen goed voor zijn en meer gemotiveerd zijn om de regels te volgen.
Het aantal besmettingen met het coronavirus in ons land is overigens opnieuw licht gedaald. Tussen 9 en 15 augustus waren er per dag gemiddeld 528 besmettingen, 15 procent minder dan een week eerder. Het aantal nieuwe overlijdens is opnieuw meer dan verdubbeld ten opzichte van een week eerder.
Bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/no ... ~a6410e08/
Corona-moeheid, ook hier op het forum te merken!
Volgens professor motivatiepsychologie Maarten Vansteenkiste kost het ons steeds meer energie om de regels te volgen. “We voelen het steeds meer aan als iets wat we móéten doen”, zegt hij aan de VRT. “Als een karwei, iets dat lastig is, iets waar we tegen opzien. Dat maakt dat we de maatregelen makkelijker naast ons neerleggen.”
Jongvolwassenen zijn al sinds het begin van de epidemie minder gemotiveerd, maar de daling van de motivatie zet zich door bij alle leeftijdsgroepen.
Volgens Vansteenkiste moet de overheid meer concrete doelen vooropstellen, zoals een maximaal aantal nieuwe besmettingen per dag. Dan zal iedereen beter begrijpen waar de coronamaatregelen goed voor zijn en meer gemotiveerd zijn om de regels te volgen.
Het aantal besmettingen met het coronavirus in ons land is overigens opnieuw licht gedaald. Tussen 9 en 15 augustus waren er per dag gemiddeld 528 besmettingen, 15 procent minder dan een week eerder. Het aantal nieuwe overlijdens is opnieuw meer dan verdubbeld ten opzichte van een week eerder.
Bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/no ... ~a6410e08/
Corona-moeheid, ook hier op het forum te merken!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wie had dat nu ooit kunnen denken
Nadat onze vroede vaderen zo'n vlekkeloos parcours hadden gereden met de mondmaskers nu zo'n onverwachte tegenslag.
Ondertussen blijven de minder mediageile wetenschappers kritiek leveren op wat onze tv-virologen allemaal in elkaar boksen.
Het dient gezegd dat de Franstalige wetenschappers heel wat rationeler reageren dan onze MVR. Over de unieke Belgische uitvinding (de bubbel):
Jean-Luc Gala, hoofd van het universitair ziekenhuis Saint-Luc, is nog veel scherper: "Dit heeft geen enkele waarde, behalve mensen ambeteren. Het is niet toepasbaar, wordt niet toegepast, en niet controleerbaar. Het is per definitie een maatregel die tot niets leidt, behalve mensen lastigvallen."
Gala zet zich daarbij dus fel af tegen Van Ranst: "Ik vrees helaas dat daar bepaalde experts, zeker in het noorden van het land, een extreem gewicht krijgen, dat niet het geheel van de adviezen van de experten reflecteert".
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
In Frankrijk pakken ze het iets doortastender aan.
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/cond ... ~a8f9599a/
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/cond ... ~a8f9599a/