Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Doortastend op het openbaar vervoer?
Want je mag het openbaar vervoer niet vergelijken met de andere plaatsen imo.
En daarbij ergens eind juli geweest en daar een hele tirade van 2 mensen die vaag aan de chauffeur hadden gevraagd om de halte te roepen komen ze in het volgende dorp merken ze van he dit klopt niet en dan zitten de chauffeur uit te kakken. Nja sorry maar zo los je ook geen zaken op want de chauffeur is aan de halte gestopt want er moesten mensen af is zelfs uitgestapt en die mensen waren nog steeds niet voor rede vatbaar...
Dan snap ik dat sommige chauffeurs niets zeggen op die mondmaskers als je eigen verantwoordelijkheid soms al teveel is om zelf te kijken of je aan de juiste halte bent.
Want je mag het openbaar vervoer niet vergelijken met de andere plaatsen imo.
En daarbij ergens eind juli geweest en daar een hele tirade van 2 mensen die vaag aan de chauffeur hadden gevraagd om de halte te roepen komen ze in het volgende dorp merken ze van he dit klopt niet en dan zitten de chauffeur uit te kakken. Nja sorry maar zo los je ook geen zaken op want de chauffeur is aan de halte gestopt want er moesten mensen af is zelfs uitgestapt en die mensen waren nog steeds niet voor rede vatbaar...
Dan snap ik dat sommige chauffeurs niets zeggen op die mondmaskers als je eigen verantwoordelijkheid soms al teveel is om zelf te kijken of je aan de juiste halte bent.
Vandaag ook gelezen dat de volgorde van de symptomen, al dan niet met koorts als eerste, het verschil zouden kunnen maken in herkenbaarheid of het om covid-19 of de gewone griep zou gaan....
Indien die studie correct is, zou dit in de herfst nuttig kunnen zijn. Maar ook daar blijft de vraag hoe betrouwbaar dit soort studies zijn en statistisch significant.
Indien die studie correct is, zou dit in de herfst nuttig kunnen zijn. Maar ook daar blijft de vraag hoe betrouwbaar dit soort studies zijn en statistisch significant.
We hebben al een eerste stap gezet richting mondmaskerverplichting thuis
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nationa ... ocid=ientp
Nog maar een maand ofzo tot de verplichting, die uiteraard door (bijna) iedereen zal genegeerd worden.
PS: een kleine update van mijn mini-onderzoek naar mondmaskergebruik bij de Brusselse politie
Ik ben vandaag de eerste agenten tegengekomen met mondmasker op. Ik was in paniek, want ik draag het niet buiten en ik vreesde dat ik zou kunnen beboet worden.
Mijn vrees werd echter al snel weggenomen, want 10 minuten later kwam ik agenten tegen zonder mondmasker
Nog maar een maand ofzo tot de verplichting, die uiteraard door (bijna) iedereen zal genegeerd worden.
PS: een kleine update van mijn mini-onderzoek naar mondmaskergebruik bij de Brusselse politie
Ik ben vandaag de eerste agenten tegengekomen met mondmasker op. Ik was in paniek, want ik draag het niet buiten en ik vreesde dat ik zou kunnen beboet worden.
Mijn vrees werd echter al snel weggenomen, want 10 minuten later kwam ik agenten tegen zonder mondmasker
-
- Hero Member
- Contacteer:
De vraag is wat is de impact op jou fysieke toestand als je dat 24/7 moet dragen...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Weet je, zo gek is dat niet, mijn ouders durven nog steeds niet op bezoek komen bij ons en de kinderen, omdat beide opa’s risicopatiënten zijn.Aerolla schreef: ↑19 augustus 2020, 14:05 We hebben al een eerste stap gezet richting mondmaskerverplichting thuis
En het advies is imho specifiek gericht op allochtonen, waarbij de jongere generatie de kwetsbare oudere generatie zou kunnen besmetten omdat ze onder 1 dak wonen. Maar natuurlijk zal bijna geen enkele allochtone familie dit doen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Natuurlijk wel, maar alleen de vrouwtjes. Anders krijgen ze klop van de alfaman.
Allah heeft dat zo gewild.
Allah heeft dat zo gewild.
Als dit zo zal zijn bewijst dit nogmaals, wat velen reeds weten, dat "onze" verantwoordelijken GEEN verantwoorde beslissingen kunnen nemen. In het stemhokje kunnen we misschien voor anderen kiezen?geebee schreef: ↑19 augustus 2020, 09:25Beste, ik maak geen voorstellen, dit zijn CONCRETE zaken die in de draaiboeken voor het onderwijs staan ... dat is geen negatieve COMMENTAAR, het is werkelijkheid ...E10ne schreef: ↑19 augustus 2020, 08:49
Je omschrijft mij maar zoals je wil, maar voor sommigen is het nooit goed.
Het is voor niemand aangenaam heden ten dage, maar is het daarom nodig om overal negatieve commentaar op te hebben?
Zouden de voorstellen welke jij maakt zomaar door iedereen aanvaard worden zonder commentaar?
Daarom mijn reactie, leef en laat leven en misschien binnen een jaar zullen we zien wat het geworden is.
Naar mijn gevoel zijn we er de eerste maanden nog niet vanaf, al zijn er ook voor mij veel onduidelijkheden en stupide beslissingen.
We mogen allemaal maar een bubbel hebben van 5 per gezin, we mogen enkel alleen gaan winkelen, overal een mondmasker MAAR op 1 september ALLE deuren WAGENWIJD open in de scholen voor ALLES en IEDEREEN ... en dat zal probleemloos verlopen zonder verdere extra besmettingen zeker ... de uitbreiding van de bubbel van 5 naar 15 was de start van de tweede golf, hoeveel golven zal dit veroorzaken denk je ... noem me azijnpisser of wat je ook maar wil, dit ZAL gebeuren en het zal nog niet te lang duren ...
Ik wil gewoon zeggen, neem uw steeds uw eigen veiligheid en voor hen die een moeilijker job hebben (ik heb ook 2 dochters welke lesgeven in het lager onderwijs) probeer de veiligheidsregels extra in acht te nemen al is dit niet steeds een garantie.
Zoals ik reeds zei, het is voor IEDEREEN moeilijk, memmen helpt niet. En wat als het te laat is, wie geef je de schuld?
Ik blijf nu ook zo veel als mogelijk in mijn kot, maar deze namiddag moest ik toch in de stad Antwerpen zijn voor iets waar ik niet onderuit kon. Hier wil ik de door mij gedane vaststellingen meedelen.
Omdat ik me vooral in de tram m.b.t. corona niet veilig voel, besloot ik dan maar mijn verplaatsing in de stad te voet te doen. Toevallig was dat door de jodenwijk. Op mijn weg te voet ben ik er tientallen tegengekomen. Welgeteld twee droegen een mondmasker, bij de andere geen enkele. Voor hen geldt de mondmaskerplicht van provinciegouverneur C. Berx op de openbare weg blijkbaar niet. Onze ordehandhavers zouden er heel wat boetes kunnen uitschrijven, maar heb er geen enkele tegengekomen. Voor de rest droegen vrijwel alle belgen braaf hun masker.
Omdat ik me vooral in de tram m.b.t. corona niet veilig voel, besloot ik dan maar mijn verplaatsing in de stad te voet te doen. Toevallig was dat door de jodenwijk. Op mijn weg te voet ben ik er tientallen tegengekomen. Welgeteld twee droegen een mondmasker, bij de andere geen enkele. Voor hen geldt de mondmaskerplicht van provinciegouverneur C. Berx op de openbare weg blijkbaar niet. Onze ordehandhavers zouden er heel wat boetes kunnen uitschrijven, maar heb er geen enkele tegengekomen. Voor de rest droegen vrijwel alle belgen braaf hun masker.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jeff in Koksijde (paul zijn gebied) zijn er ook veel joden die er zich niets van aantrekken. En dit is niet stigmatiserend maar gewoon realiteit.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen aflevering elvendertig van de Comedy Capers
België bereidt zich voor om vaccin aan te kopen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik woon niet zo ver van de Franse grens. Zou ik daar geen vaccin kunnen laten plaatsen want hier vertrouw ik het voor geen meter meer?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maak er een daguitstap naar Rijsel van. Hier en daar nog verborgen parels te vinden. Jammer genoeg ondertussen volledig verfranst.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik ben destijds op stage gegaan in Frankrijk. Sindsdien heb ik een carnet de vaccination waarin prikken staan, waarvan mijn eigen huisarts zegt "Hoe ? Bestaat daar een vaccinatie tegen ?"
Dus ik had zelf de zelfde gedachte. We blijven hopen...
Is mijnheer besmet door iemand die gaan feesten is of op reis gegaan is?
Ik ben intussen 2x op reis geweest. Telkens in een streek met veel minder besmettingen dan hier lokaal.
Ik heb schoon m´n buik vol van pippo´s die dáár de oorzaak van alle onheil in zoeken.
Misschien moet ze zich eens eerst afvragen welke maatregel haar dierbare echtgenoot aan z´n laars heeft gelapt, want ´vanzelf´ krijg je het niet.
´Mijn man is dood omdat jij op reis ging´.
Euh nee, ik heb jouw man nog nooit van m´n leven gezien.