Acceptatiepolitiek zichtrekening KBC?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Acceptatiepolitiek zichtrekening KBC?
Twee weken geleden heb ik via de website van KBC een zichtrekening aangevraagd. De dag erna kreeg ik al telefoon van het kantoor om een afspraak te maken voor het openen van een zichtrekening. De bedoeling was om enkel een zichtrekening te openen omdat wij ergens anders een spaarrekening hebben met een hogere rente dan KBC en omdat wij niet tevreden zijn van de bank waar wij onze zichtrekening hebben.
Het gesprek ging ongeveer een uur duren en na 5 minuten zei hij dat hij eerst aan zijn leidinggevende toestemming moet vragen. Hij komt terug en zegt dat wij geen rekening krijgen omdat wij hen niets gaan opbrengen en dat ze kunnen weigeren omdat wij al een rekening hebben?? Ik viel bijna van mijn stoel, temeer omdat ik bij de KBC-groep werk. Hij zei ook dat als er na verloop van tijd geen geld op mijn rekening staat dat hij dan op het matje geroepen wordt en dat ze mijn rekening dan zullen afsluiten??
Kan dit zomaar?
Het gesprek ging ongeveer een uur duren en na 5 minuten zei hij dat hij eerst aan zijn leidinggevende toestemming moet vragen. Hij komt terug en zegt dat wij geen rekening krijgen omdat wij hen niets gaan opbrengen en dat ze kunnen weigeren omdat wij al een rekening hebben?? Ik viel bijna van mijn stoel, temeer omdat ik bij de KBC-groep werk. Hij zei ook dat als er na verloop van tijd geen geld op mijn rekening staat dat hij dan op het matje geroepen wordt en dat ze mijn rekening dan zullen afsluiten??
Kan dit zomaar?
Re: Acceptatiepolitiek zichtrekening KBC?
Het wettelijk verplicht aanbieden van een ( goedkope ? ) bankbasisdienst is maar verplicht voor 1 bank per persoon. Als je tegen KBC niet had verteld dat je ergens reeds een andere rekening had, dan zouden ze hun weigering veel moeilijker kunnen funderen.Pluisje schreef: Twee weken geleden heb ik via de website van KBC een zichtrekening aangevraagd. De dag erna kreeg ik al telefoon van het kantoor om een afspraak te maken voor het openen van een zichtrekening. De bedoeling was om enkel een zichtrekening te openen omdat wij ergens anders een spaarrekening hebben met een hogere rente dan KBC en omdat wij niet tevreden zijn van de bank waar wij onze zichtrekening hebben.
Kan dit zomaar?
Als je eerst dus je andere rekening bij die andere bank afsloot, wat zou KBC dan als drogreden voor die weigering kunnen opgeven.
Bij KBC lullen ze heel graag, omdat praten daar geld voor KBC opbrengt.
Het afsluiten van niet rendabele rekeningen doen wel eens meer banken : ik ken maar één ander voorbeeld : DEXIA - de bank voor de gewone werkmens ? ( vroeger maakte BACOB - banden met een vakbond daar deel vanuit)
Bank zijn geen liefdadigheidsinstellingen en die mogen niet rendabele klanten dumpen
( behalve de verplichte basisbankendienst )
Laatst gewijzigd door paul op 18 april 2009, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er zijn banken, waarvan de zichtrekening gratis is, en de bankkaarten ook dacht ik, en waarvan ik op spaargids nog geen klagen over gehoord hebPluisje schreef: Ze vroegen mij waarom ik naar KBC wou overgaan dus heb ik eerlijk geantwoord dat ik niet tevreden ben van mijn huidige bank. Wie heeft er anno 2009 geen zichtrekening? Hij weigeren van een krediet daar zou ik nog kunnen inkomen, maar een gewone zichtrekening?
Waarom dan KBC kiezen ? Foertis, Dexia, enz.allemaal betalen, voor zaken die je bij sommige andere banken gratis krijgt
Schone reclame voor KBC als ze werknemer van hun eigen groep een zichtrekening weigeren.Pluisje schreef: Omdat ik voor de KBC-groep werkIk krijg dan allerlei voordelen als ik via KBC-online betaal. Maar bon, ik heb dan bij Argenta een rekening geopend waar inderdaad alles gratis is.
Sommige instellingen, die banden hebben met bepaalde banken (bv. het vroegere bacob) verplichtten hun werknemers daar een rekening te nemen of je proefperiode als werknemer werd niet verlengd. Soms mocht je nog niet kiezen bij welke vakbond je eventueel zou aansluiten