Pensioensparen of niet? Dat is de vraag.
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Pensioensparen of niet? Dat is de vraag.
Hoe is hun rendement ten opzichte van mekaar de laatste 5 a 10 jaar?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
En de volatiliteit?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even het topic kapen maar had dezelfde vraag.
Mijn pensioenhorizon is minstens nog 45 jaar in de toekomst. Aangezien de regering nu al tekorten heeft en ook al eens de belastingen van 8 naar 10 procent heeft gedaan vertrouw ik het zaakje binnen 40 jaar niet.
Ben ik correct of ben ik eigenlijk paniekvoetbal aan het spelen?
Mijn pensioenhorizon is minstens nog 45 jaar in de toekomst. Aangezien de regering nu al tekorten heeft en ook al eens de belastingen van 8 naar 10 procent heeft gedaan vertrouw ik het zaakje binnen 40 jaar niet.
Ik ben pro- Argenta voor zichtrekeningen, maar het lijkt erop dat ze hun 'gratis' cultuur toch wat aan het opgeven zijn?B7H4long schreef: ↑22 augustus 2020, 20:09 Wat met Argenta Pensioensparen ArPe?
https://www.spaargids.be/sparen/pensioe ... ijken.html
Omdat het pensioenspaarfonds iets is dat toch voor langere tijd liefst bij 1 zelfde instelling moet blijven ben ik dus geen voorstander van Argenta voor mijn pensioensparen,..
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200814_93640044
Je kan elk jaar opnieuw beslissen.
Elke Euro die je vandaag aan instapkosten betaalt zijn ongeveer 4 Euro minder binnen 30 jaar.
Jouw keuze.
(regel van 72 - 5%/jaar - 30 jaar - 8% eindbelasting)