aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Inderdaad, 1 lener. SSV is in principe verplicht en zo zitten mijn 'erfgenamen' (mijn ouders dus) ook safe, just in case...
Misschien die ssv toch eens herbekijken of opnieuw onderhandelen. Mooi dat je aan je ouders denkt, maar daar dient een ssv eigenlijk niet voor.
-
- Full Member
- Contacteer:
350k op 20 jaar vast aan 1% vast, zonder bijkomende verplichtingen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heel scherp tarief, zeker zonder bijkomende verplichtingen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bulletkrediet 260.000 (Q 80%) op 2 jaar aan 0,8%. Bank zeg ik liever niet tenzij via PB.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Zonet een voorstel gekregen van Argenta.
Quotiteit van 60%
Te lenen bedrag: 218000
Looptijd; 23Jaar
Voorgestelde rente: 1,48%
Voorwaarden: schuldsaldo, brandverzekering, loon domicile
Kan veel beter niet ?
Quotiteit van 60%
Te lenen bedrag: 218000
Looptijd; 23Jaar
Voorgestelde rente: 1,48%
Voorwaarden: schuldsaldo, brandverzekering, loon domicile
Kan veel beter niet ?
Argenta biedt momenteel mooie rentes. Wel een wachttijd van 29 werkdagen omdat het zo druk is.
Bij ons voor aankoop opbrengsteigendom:
lening van 122400
1.09% : loon + Schuldsaldo van 100% samen+ korting omdat we daar genoeg beleggingen hebben staan
Quotering van 80%
20 jaar vast.
Bij ons voor aankoop opbrengsteigendom:
lening van 122400
1.09% : loon + Schuldsaldo van 100% samen+ korting omdat we daar genoeg beleggingen hebben staan
Quotering van 80%
20 jaar vast.
We hebben 3 weken geleden getekend bij BNP Paripas Fortis:
- Rentevoet van 1,02%
- Looptijd 20 jaar
- bedrag: 300.000 Euro: aankoop + verbouwing
- Quotiteit: <80%
- Schuldsaldoverzekering, brandpolis & loondomiciliëring verplicht.
- Extra korting van 10% op SSV, rond de 5100 euro in totaal voor 2 personen tegen beiden 100%
- Hypothecair mandaat voor 200.000 euro, dus lagere registratierechten
Ter info we hadden ook een voorstel van Belfius tegen 1% maar daar waren de randvoorwaarden minder interessant, zeker de reserveringsprovisie die al na 2 maanden begon te lopen. Dit is voor de verbouwing wel redelijk belangrijk. het is niet alleen de rentevoet die van belang is.
Ik denk dat bovenstaande rentevoeten aangegeven wel nog iets beter kan. Ik heb wel vernomen dat de rentevoeten de laatste 2 weken terug licht gestegen zijn. Alvast succes met jullie onderhandelingen.
- Rentevoet van 1,02%
- Looptijd 20 jaar
- bedrag: 300.000 Euro: aankoop + verbouwing
- Quotiteit: <80%
- Schuldsaldoverzekering, brandpolis & loondomiciliëring verplicht.
- Extra korting van 10% op SSV, rond de 5100 euro in totaal voor 2 personen tegen beiden 100%
- Hypothecair mandaat voor 200.000 euro, dus lagere registratierechten
Ter info we hadden ook een voorstel van Belfius tegen 1% maar daar waren de randvoorwaarden minder interessant, zeker de reserveringsprovisie die al na 2 maanden begon te lopen. Dit is voor de verbouwing wel redelijk belangrijk. het is niet alleen de rentevoet die van belang is.
Ik denk dat bovenstaande rentevoeten aangegeven wel nog iets beter kan. Ik heb wel vernomen dat de rentevoeten de laatste 2 weken terug licht gestegen zijn. Alvast succes met jullie onderhandelingen.
Na veel heen en weer gestuur zal het bij ons toch KBC worden denkik.
1.03% op 25 jaar vast met Q90%. Schuldsaldo brand en loondomicilie verplicht.
Kan dit nog beter? Ik ga nog onderhandelen met de verzekeraar om hier ook nog een korting op te krijgen.
Er was geen aanbod dat zelfs in de buurt kwam voor ons.
Enigste wat ik mij nog af vroeg zijn er hier nog verborgen verplichtingen of zijn de enigste voorwaarden brand SS en loondomicilie? Bij andere banken was het zo dat ze minimaal x aantal verrichtingen per maand verwachten of de rente ging omhoog maar kan hier niks over vinden bij KBC.
Kan dit nog beter? Ik ga nog onderhandelen met de verzekeraar om hier ook nog een korting op te krijgen.
Enigste wat ik mij nog af vroeg zijn er hier nog verborgen verplichtingen of zijn de enigste voorwaarden brand SS en loondomicilie? Bij andere banken was het zo dat ze minimaal x aantal verrichtingen per maand verwachten of de rente ging omhoog maar kan hier niks over vinden bij KBC.
Over welk bedrag spreken we hier ?
Dit is inderdaad een scherp voorstel op 25J
Dit is inderdaad een scherp voorstel op 25J
Wij zijn momenteel ook in gesprek met verschillende banken. KBC heeft ons een voorstel gedaan maar is momenteel niet het scherpste. KBC gaf aan met personal pricing te werken en ze niet verder onderhandelen. Heb jij nog kunnen onderhandelen? KBC is mijn huidige bank.r123 schreef: ↑26 augustus 2020, 09:45 Na veel heen en weer gestuur zal het bij ons toch KBC worden denkik.
Beste voorstel dat wij hebben is van Belfius: 1,25% 25j vast met Q90%.
Ik heb bij AXA een voorstel van 1.20% gekregen op 25J voor een bedrag van 220.000. Q<80
Dit was voor ons het eerste voorstel en idd geen ruimte tot onderhandelen. KBC is wel al jaren mijn huisbank.gk1234 schreef: ↑26 augustus 2020, 10:12
Wij zijn momenteel ook in gesprek met verschillende banken. KBC heeft ons een voorstel gedaan maar is momenteel niet het scherpste. KBC gaf aan met personal pricing te werken en ze niet verder onderhandelen. Heb jij nog kunnen onderhandelen? KBC is mijn huidige bank.
Beste voorstel dat wij hebben is van Belfius: 1,25% 25j vast met Q90%.
Het lijkt zoals eerder al vermeld op een loterij en heb ook geen idee hoe ze tot hun percentages komen.