Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Nog een toevoeging:
Het lijkt erop dat ik in hotel California ben. You can check in but you never can leave.
Het lijkt erop dat ik in hotel California ben. You can check in but you never can leave.
Merci voor de reactie Dirk, dus Microsoft kopen en Coca-Cola niet ? Uit buy and hold opzicht.Dirk2 schreef: ↑18 augustus 2020, 11:25MSFT is ook een leader aandeel die gewoon aan het uitrusten is.
Hij is een base aan het vormen wat veel leiders nu en dan doen om wat tot rust te komen na een felle stijging.
De bodem volgt mooi de hellingshoek van het 50 MA (bruine lijn).
Veel institutionelen houden van het 50 MA.
Zolang de beurs het goed doet (! S&P zit wel aan zware weerstand) ,zal deze het uiteindelijk ook veel beter doen dan de beurs.
KO is een laggard. Zit onder zijn 200 MA en is te traag.
Merci ook @ dreamy.
Huidige price earning van MSFT bedraagt 36 terwijl je dat zelfde bedrijf 5 jaar geleden tegen 12 a 15 x winst kon kopen. Of er nog marge zit weet ik niet. Maar de prijs is al stevig opgelopen ....
Een plaatje zegt meer dan woorden.
Hier de uitrust base van MSFT.
Bodem volgt de helling van het 50 MA (bruine lijn).
Koers beweegt nu tussen de 2 gele lijnen (telkens op en af) en energie wordt opgebouwd om later uit te breken als de beurs het niet laat afweten door de dubbele top op de S&P. MSFT is ook een sterke leider die gewoon van een welverdiende rust aan het genieten is. Ik zet altijd een kooplimiet aan de bodem, stop moet niet ver staan en dan geduld hebben, Zoals een visser. Bij MSFT hebben ze onlangs het 20 MA al gebruikt om dicht bij de bodem in te stappen.
Als recent vb. Leider AMD zijn uitrusten is gedaan. Deze moest je ook onderaan oppikken aan het 20 MA (blauwe lijn).
Bij deze moest je wel veel ervaring hebben om te zien dat de koers als een magneet naar het 20 MA ging gaan om de rookies hun stops te laten afgaan.
Stort de beurs in, dan is het natuurlijk ook gedaan met deze.
Koers beweegt nu tussen de 2 gele lijnen (telkens op en af) en energie wordt opgebouwd om later uit te breken als de beurs het niet laat afweten door de dubbele top op de S&P. MSFT is ook een sterke leider die gewoon van een welverdiende rust aan het genieten is. Ik zet altijd een kooplimiet aan de bodem, stop moet niet ver staan en dan geduld hebben, Zoals een visser. Bij MSFT hebben ze onlangs het 20 MA al gebruikt om dicht bij de bodem in te stappen.
Als recent vb. Leider AMD zijn uitrusten is gedaan. Deze moest je ook onderaan oppikken aan het 20 MA (blauwe lijn).
Bij deze moest je wel veel ervaring hebben om te zien dat de koers als een magneet naar het 20 MA ging gaan om de rookies hun stops te laten afgaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dus Dirk, op vandaag, kopen of niet ? Wat denk je overigens over Investor ?Dirk2 schreef: ↑22 augustus 2020, 10:49 Een plaatje zegt meer dan woorden.
Ballmer's Microsoft van 2010-2015 vergelijken met Nadella's 2015-2020 gaat niet op. De winst is van 2010 tot 2015 gelijk gebleven maar in de laatste vijf jaar verdubbeld. Het bedrijf verdient dus een betere waardering dan de 12 a 15x van toen.
Of het 36x de winst waard is, tja, dat is een andere vraag...
Bij MSFT moet je zelf beslissen wat je er mee gaat doen. Ik heb alles beschreven. Staat dus op uitbreken en is nog aan het uitrusten tussen mijn lijntjes. Zie grafiek hierboven. Ik koop alleen maar aan een bodem van een base, vlak boven het 50 ma.delaby schreef: ↑23 augustus 2020, 13:52Dus Dirk, op vandaag, kopen of niet ? Wat denk je overigens over Investor ?Dirk2 schreef: ↑22 augustus 2020, 10:49 Een plaatje zegt meer dan woorden.
Investor is goed voor de lange termijn (helemaal geen laggard) , maar Latour ook uit Scandinavie is nog veel sterker.
Ook alleen om er niet meer naar te kijken. Voor de lange termijn.
Ik ken ook een vermogende vlaamse familie die in Latour zit om het hoge volume en om euro risico's te vermijden.
Net zoals alle holdings kun je een paar slapende jaren hebben (bv. in 2011 en 2018 1a 2 jaar sukkelende hangende koers bij Latour) en in 2008 net zoals bij alle holdings ook -50%
Maar bv. Sofina steeg op 15 jaar van 60 naar 250 en Latour ging van 14 naar 195.
Lange termijn laggard GBL ging toen van 76 naar 80 nu.
Mooie tips !
Bedankt voor de gewaardeerde info, Dirk2 !
Even erbij zeggen dat Msft aan een p/e van 37.5 noteert.Dirk2 schreef: ↑25 augustus 2020, 12:58Bij MSFT moet je zelf beslissen wat je er mee gaat doen. Ik heb alles beschreven. Staat dus op uitbreken en is nog aan het uitrusten tussen mijn lijntjes. Zie grafiek hierboven. Ik koop alleen maar aan een bodem van een base, vlak boven het 50 ma.
Investor is goed voor de lange termijn (helemaal geen laggard) , maar Latour ook uit Scandinavie is nog veel sterker.
Ook alleen om er niet meer naar te kijken. Voor de lange termijn.
Ik ken ook een vermogende vlaamse familie die in Latour zit om het hoge volume en om euro risico's te vermijden.
Net zoals alle holdings kun je een paar slapende jaren hebben (bv. in 2011 en 2018 1a 2 jaar sukkelende hangende koers bij Latour) en in 2008 net zoals bij alle holdings ook -50%
Maar bv. Sofina steeg op 15 jaar van 60 naar 250 en Latour ging van 14 naar 195.
Lange termijn laggard GBL ging toen van 76 naar 80 nu.
Ik heb in het verleden Microsoft gehad, ze zaten toen op miljarden cash-reseves en keerden helemaal niets uit.
Nog steeds is het rendement vrijwel niks.
Vandaag Galapagos en GBL gekocht, die staan super laag en keren wel deftig uit, dus dubbele winst.
Telenet keert ook steeds vaker uit en koopt eigen aandelen in, je kan niet beter zitten als aandeelhouder en het aandeel is spotgoedkoop.
Nog steeds is het rendement vrijwel niks.
Vandaag Galapagos en GBL gekocht, die staan super laag en keren wel deftig uit, dus dubbele winst.
Telenet keert ook steeds vaker uit en koopt eigen aandelen in, je kan niet beter zitten als aandeelhouder en het aandeel is spotgoedkoop.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Galapagos keert helemaal geen dividend uit en heeft aangegeven dat de komende jaren ook niet te doen.
Daarnaast staat Galapagos met een reden zo laag. Door een onverwachte beslissing van de FDA is hun paradepaardje niet goedgekeurd in de VS, een goedkeuring die volgens hun CEO "al voor 95% zeker was". Daarnaast zou dit geneesmiddel jaarlijks enkele miljarden omzet opleveren voor Galapagos dus die weigering komt hard aan.
Ik zit er in aan een veel hogeren koers dan de huidige. Verkopen doe ik niet, ik wacht de volgende persberichten en de conference call op 8/9 af. Bijkopen doe ik voorlopig ook niet, alhoewel de huidige koers bijna gelijk is aan de cashpositie van het bedrijf.
Daarnaast staat Galapagos met een reden zo laag. Door een onverwachte beslissing van de FDA is hun paradepaardje niet goedgekeurd in de VS, een goedkeuring die volgens hun CEO "al voor 95% zeker was". Daarnaast zou dit geneesmiddel jaarlijks enkele miljarden omzet opleveren voor Galapagos dus die weigering komt hard aan.
Ik zit er in aan een veel hogeren koers dan de huidige. Verkopen doe ik niet, ik wacht de volgende persberichten en de conference call op 8/9 af. Bijkopen doe ik voorlopig ook niet, alhoewel de huidige koers bijna gelijk is aan de cashpositie van het bedrijf.
De besproken MSFT is vandaag uitgebroken uit zijn base.
Een andere leider SHOP is ook uitgerust. ook uit zijn base gegaan vandaag.
De Chinese tesla NIO was gisteren ook uit zo een base uitgebroken en doet er nu voorlopig terug 10 % bij. Wel scalen nu als swingtrader.
FB uitbraak stopt niet. Niet normaal. Normaal moest dit heel groot aandeel al een pullback gehad hebben.
It's party like 1999.
Een andere leider SHOP is ook uitgerust. ook uit zijn base gegaan vandaag.
De Chinese tesla NIO was gisteren ook uit zo een base uitgebroken en doet er nu voorlopig terug 10 % bij. Wel scalen nu als swingtrader.
FB uitbraak stopt niet. Niet normaal. Normaal moest dit heel groot aandeel al een pullback gehad hebben.
It's party like 1999.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dirk, "tech" aandelen van vandaag zijn niet die van 1999.
Microsoft is allang niet meer wat het was.
Heb jij enig idee waar het bedrijf mee bezig is en wat ze verdienen?
Net als Intel is Microsoft allang niet meer wat het was.
Als je zo met grafiekjes in aandelen gaat handelen dan kom je jezelf spoedig tegen.
1999 was ook het jaar van L&H.....ik bedoel maar.
Microsoft is allang niet meer wat het was.
Heb jij enig idee waar het bedrijf mee bezig is en wat ze verdienen?
Net als Intel is Microsoft allang niet meer wat het was.
Als je zo met grafiekjes in aandelen gaat handelen dan kom je jezelf spoedig tegen.
1999 was ook het jaar van L&H.....ik bedoel maar.
Groeten Bas.