Te dure Telenet-tarieven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
2 weken gewandeld met een tentje, stond er versteld van hoe "connected" de oudere generatie is met hun campertje.
Televisie kijken en tokkelen op een mobieltje rond het blok voor een goede wifi ontvangst. Ik geloof heilig in het principe dat mensen altijd bang zijn om iets te missen en daarom maar 100 tv zenders en 500gb aan data nodig hebben om gelukkig te zijn. Worden we er gelukkiger van? In tegendeel, denk ik. Worden we er beter van? Alleen armer denk ik als ik deze prijzen zie.
Televisie kijken en tokkelen op een mobieltje rond het blok voor een goede wifi ontvangst. Ik geloof heilig in het principe dat mensen altijd bang zijn om iets te missen en daarom maar 100 tv zenders en 500gb aan data nodig hebben om gelukkig te zijn. Worden we er gelukkiger van? In tegendeel, denk ik. Worden we er beter van? Alleen armer denk ik als ik deze prijzen zie.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- Hero Member
- Contacteer:
soms moet je idd even rationeel alles bekijken.voodoo schreef: ↑25 augustus 2020, 14:59 Lol.
80% van de klanten betalen voor een hoop zaken die ze nooit gebruiken, maar blijven omdat het handig is en ze geen veranderingen willen. Als ik kijk naar mijn ouders bijvoorbeeld en grootouders en broer en buren en ... .
Ze hebben geen behoefte aan supersnel internet. Ze kijken maar naar 6 verschillende tv-zenders en dan overdrijf ik nog.
Ik moet zeggen voor het feit dat ik haast altijd online ben betaal ik niet teveel. Ik betaal 50 euro exclusief sociaal tarief voor orange en ik voel me neit gelimiteerd.
Je kunt ook ergens nog op gaan beknippen voor enkele euros daaronder te geraken maar toch.
Iemand die een woordje uitleg kan geven over Scarlet digitale tv? Is dat met een interface zoals Telenet/Proximus? Een HD decoder is inbegrepen zie ik. Wat kan je minder in vergelijking met Telenet/Proximus? Eventuele nadelen?
Zelf al wat meer info gevonden op website Testaankoop, met voordelen, nadelen en printscreens van de interface:
https://www.test-aankoop.be/hightech/tv ... en/scarlet
https://www.test-aankoop.be/hightech/tv ... en/scarlet
Scarlet gehad. Geen klachten over maar wat mindere kwaliteit dan bv orange. Qua beeldkwaliteit. Ook interface wat aan de trage kant en wat minder zenders. Internet was snel genoeg om bv te gamen en netflix.
We zouden direct opnieuw voor scarlet kiezen maar in onze huidige woning geen telefoonaansluiting.
Bij ons is de wifi beter (dus de modem) dan wat we hadden van Telenet. Internet is beetje trager, maar hebben daar eigenlijk geen last van. (Uploaden is wel een zeer groot verschil.)
De digicorder & bakje zijn nieuwer en werken vlotter dan wat we hadden bij Telenet. Als je 2 programma's na elkaar opneemt dan neemt hij 2 keer stuk voor en na op, bij Telenet had je soms het probleem dat je gekeken programma weggooide, maar dat je dan eigenlijk ook al het begin van het volgende programma weggooide.
Geen eurosport 2 & Nat. Geog. vind ik een nadeel. Ook dat er geen app is om te kijken op tablet naar TV, bv om naar Eurosport 1 te kijken.
Je kan geen 2 programma's tegelijk opnemen als je ze beide instelt voor de hele reeks, maar het rare is dat als je dan één van beide niet opneemt maar afzonderlijk opneemt dat het dan wel weer gaat. Dus ietsje omslachtiger dan bij telenet het opnemen.
Maar al bij al zeker tevreden. Ik gebruik opneemfunctie veel, dus hadden we wel nog digicorder nodig. Prijsverschil is nu 40€ tov 56€ bij telenet, dus wel de moeite om over te schakelen vonden we.
(Nu kunnen we 500GB downloaden, bij Telenet was dit maar 150GB)
Scarlet heeft minder zenders dan proximus.
Ook minder snel internet, maar nog wel snel genoeg voor alles eigenlijk. Tv is zelfde als bij proximus. Zelfde digibox enzo.
Ook minder snel internet, maar nog wel snel genoeg voor alles eigenlijk. Tv is zelfde als bij proximus. Zelfde digibox enzo.
Vandaag ondekt dat een specifiek produkt van Scarlet minder slecht is dan het lijkt;
Scarlet Loco
https://www.scarlet.be/nl/internet/
32 euro basisbedrag voor 500GB quota. Daarna smallband van 3Mbps
... maar voor 5 euro extra heb je een extra 1TB quota.
Dus in de maanden dat je toekomt met 500GB is het 32 euro. In de andere maanden 37 euro voor 1,5TB quota.
500gb kan wat krap zijn voor redelijk wat mensen. Met 1,5TB gaan al veel meer mensen toekomen.
Blijft wel een product met de belachelijke 4Mbps upload. En moeilijk te verdedigen tegenover EDPnet XL. Maar met die maandelijkse upgrade-optie is het toch minder slecht dan het lijkt te zijn. Goed voor wie meestal toekomt met 500gb maar soms niet.
Scarlet Loco
Dus in de maanden dat je toekomt met 500GB is het 32 euro. In de andere maanden 37 euro voor 1,5TB quota.
500gb kan wat krap zijn voor redelijk wat mensen. Met 1,5TB gaan al veel meer mensen toekomen.
Blijft wel een product met de belachelijke 4Mbps upload. En moeilijk te verdedigen tegenover EDPnet XL. Maar met die maandelijkse upgrade-optie is het toch minder slecht dan het lijkt te zijn. Goed voor wie meestal toekomt met 500gb maar soms niet.
Bedankt voor de feedback!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het valt al te zien hoeveel data je nodig hebt als je enkel internet+mobiel nodig hebt.
Heb je 2+ GB data nodig - > Orange duo 50 euro voor internet met een fup zoals telenet 100/10 en mobiel abbonement met 8 GB data
Heb je minder nodig - > scarlet loco in combinatie met een red abbonement met de 2 GB optie of zelfs daarbuiten 45 euro of 40 euro indien je het basis red abbonement neemt.
Heb je 2+ GB data nodig - > Orange duo 50 euro voor internet met een fup zoals telenet 100/10 en mobiel abbonement met 8 GB data
Heb je minder nodig - > scarlet loco in combinatie met een red abbonement met de 2 GB optie of zelfs daarbuiten 45 euro of 40 euro indien je het basis red abbonement neemt.
Is nu echt modaal gebruik zo een limieten.Giskart schreef: ↑26 augustus 2020, 19:57 Vandaag ondekt dat een specifiek produkt van Scarlet minder slecht is dan het lijkt;
Scarlet Loco
Blijkbaar 24 op 24 streamen om daar aan te komen.
Estate Guru believer.
Kan me voorstellen als je 3 kinderen hebt die de hele tijd apart netflixen bijvoorbeeld je internetgebruik erdoor vliegt. Maar dan bij scarlet 5 euro extra per maand dat gaat nog wel.
Hoe modaal het is weet ik niet. Mijn ouders verbruiken nog geen 15gb per maand. Dat is extreem. Die doen e-mail, Facebook, krant ... niets dat echt data verbruikt. Maar die kijken tv via een telenet digicorder. Als ze dat zouden streamen zo dat veel meer zijn.
Ik (alleen) zit meestal aan een 300gb-400gb per maand. Alles stream ik. Updates van xbox zijn ook vaak enorm. Instellingen van de resolutie van de stream maakt een groot verschil. Prime-video verbruikt veel. Heeft geen instelling om de beeldkwaliteit in te stellen. Denk dat die vaak op 4K bezig is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet mensen in Nederland die terabytes doortrekken en dat is vaak dan niet illegaal.
Dus om te zeggen dat dit modaal is moet je denk ik wel even niet in stilstand staan. In Nederland kennen ze al jaren geen limieten meer en hier zouden we zeggen dat het 'normaal' is en blijft...
Dus om te zeggen dat dit modaal is moet je denk ik wel even niet in stilstand staan. In Nederland kennen ze al jaren geen limieten meer en hier zouden we zeggen dat het 'normaal' is en blijft...
Ik ga binnenkort al eens wat meer Amazon Prime kijken. Ik ben eens nieuwsgierig of ik dan met mijn 100 GB nog ga toekomen