De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Euh, Bassie, denk jij dat Inbev evenveel verdient aan een pintje dat je thuis drinkt als aan een pintje dat je op café drinkt..?
En Telenet en Proximus, dat ligt blijkbaar aan de hoge investeringen die ze moeten doen in hun netwerken.
En Telenet en Proximus, dat ligt blijkbaar aan de hoge investeringen die ze moeten doen in hun netwerken.
@Bassie,
Ik spreek me niet uit of de beurs hoog of laag staat. Waar leest u dat in mijn post?
Nu, ik denk dat wel, maar daarover had ik het niet. Mijn visie daarover is trouwens net evenveel of weinig waard dan een ander.
Ik heb het alleen over beleggers die niet eens meer beseffen wat aandelen in essentie zijn.
Ik spreek me niet uit of de beurs hoog of laag staat. Waar leest u dat in mijn post?
Nu, ik denk dat wel, maar daarover had ik het niet. Mijn visie daarover is trouwens net evenveel of weinig waard dan een ander.
Ik heb het alleen over beleggers die niet eens meer beseffen wat aandelen in essentie zijn.
Maatregelen voor sociale afstand en lockdown traden vanaf medio maart 2020 in voege in de meeste van onze markten. Dat had een onevenredig negatief effect op het horecasegment, dat vorig jaar ongeveer een derde van ons wereldwijde volume vertegenwoordigde. Het e-commerce-kanaal heeft een betekenisvolle groeiversnelling doorgemaakt, hoewel dit kanaal slechts een klein gedeelte van ons totale volume uitmaakt.
Denk niet dat thuis gebruik dit kan compenseren. En bovendien waren er in bepaalde core markets een alcoholverbod.
De reden is de loodzware impact van corona, die in de hele wereld leidde tot gesloten cafés en zelfs een verbod op de verkoop van alcohol in Zuid-Afrika. AB InBev slaagde er nipt in zijn Zuid-Afrikaanse ebitda positief te houden. In Mexico mocht AB InBev twee maanden geen bier brouwen. De kwartaalvolumes daalden er met 38 procent en de ebitda met 47 procent.
https://www.ab-inbev.com/content/dam/ab ... 20(NL).pdf
Dit gezegd zijnde, denk wel dat vandaag abi te goedkoop staat ....
Denk niet dat thuis gebruik dit kan compenseren. En bovendien waren er in bepaalde core markets een alcoholverbod.
De reden is de loodzware impact van corona, die in de hele wereld leidde tot gesloten cafés en zelfs een verbod op de verkoop van alcohol in Zuid-Afrika. AB InBev slaagde er nipt in zijn Zuid-Afrikaanse ebitda positief te houden. In Mexico mocht AB InBev twee maanden geen bier brouwen. De kwartaalvolumes daalden er met 38 procent en de ebitda met 47 procent.
https://www.ab-inbev.com/content/dam/ab ... 20(NL).pdf
Dit gezegd zijnde, denk wel dat vandaag abi te goedkoop staat ....
Kwam even ter sprake in een ander draadje dat ik niet wou kapen, dus vraag ik het hier... Welke conclusies kunnen we trekken uit dit experiment?Yaris schreef: ↑11 augustus 2019, 17:29 Ik ga een uniek experiment uitvoeren met periodiek beleggen. Vanaf vandaag ga ik iedere zondag 500 euro beleggen in eenzelfde fonds (LU0690374615) zodat er binnen 40 weken 20.000 euro ingebracht is. Dat ga ik doen ongeacht hoe hoog of hoe laag het fonds noteert. Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden van het rendement.
Voor zolang ik het heb volgehouden waren de resultaten goed. Ik had na een half jaar al een mooi rendement. Maar ik ben ermee gestopt toen de beurzen in februari zo hard naar beneden gingen.
Zie je Yaris, zelfs jij hebt niet de stalen handen om te kopen op de moment dat het het 'voordeligst' is.
We maken allemaal fouten, c'est la via!
Achteraf gezien had ik dat moeten doen. Maar op het ogenblik zelf wist niemand hoe diep de correctie zou gaan. Waarom kopen als het de volgende dag weer lager staat? Never catch a falling knife.
Volledig begrijpelijk. Achteraf gezien hadden we allemaal 'all in' moeten gaan midden maart, maar de situatie zag er toen zo slecht uit.
Overigens mijn excuses voor de reacties tijdens de crisis Yaris, de gemoederen liepen hoog op!
Overigens mijn excuses voor de reacties tijdens de crisis Yaris, de gemoederen liepen hoog op!
De beurzen staan nu zo'n 10% hoger dan 12 maanden geleden.
In deze periode waren
- de maanden maart, april, mei de beste maanden om te kopen, omdat je dan kon kopen aan een prijs lager dan 12 maanden geleden.
- tweede beste periode was direct alles kopen vorig jaar augustus.
- de slechtste periodes om te kopen waren Nov,Dec,Jan,Feb - deze aankopen staan nog met verlies.
Als je een strategie van "gespreid beleggen" koos is het cruciaal dat je blijft beleggen als de beurs zakt. Het is juist op deze momenten dat deze strategie zijn waarde bewijst.
In deze periode waren
- de maanden maart, april, mei de beste maanden om te kopen, omdat je dan kon kopen aan een prijs lager dan 12 maanden geleden.
- tweede beste periode was direct alles kopen vorig jaar augustus.
- de slechtste periodes om te kopen waren Nov,Dec,Jan,Feb - deze aankopen staan nog met verlies.
Als je een strategie van "gespreid beleggen" koos is het cruciaal dat je blijft beleggen als de beurs zakt. Het is juist op deze momenten dat deze strategie zijn waarde bewijst.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Roh ja en over 2 maanden zeggen we misschien, achteraf bekeken hadden wel alles moeten verkopen en op ons rekening moeten laten tot...
Beurs is onvoorspelbaar en voor zover ik het kan zien zijn er meer en meer algoritmes die bepalen wat er gebeurt. Wij als kleine vis moeten ondergaan.
yaris, is dat echt!ldwjr schreef: ↑27 augustus 2020, 11:54Kwam even ter sprake in een ander draadje dat ik niet wou kapen, dus vraag ik het hier... Welke conclusies kunnen we trekken uit dit experiment?Yaris schreef: ↑11 augustus 2019, 17:29 Ik ga een uniek experiment uitvoeren met periodiek beleggen. Vanaf vandaag ga ik iedere zondag 500 euro beleggen in eenzelfde fonds (LU0690374615) zodat er binnen 40 weken 20.000 euro ingebracht is. Dat ga ik doen ongeacht hoe hoog of hoe laag het fonds noteert. Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden van het rendement.
toen jij dit fonds hier aanbracht ben ik dus wel begonnen met instappen (geïnspireerd door uw post), sindsdien maakt dit fonds deel uit van mijn jhn-flexer.
sinds begin dit jaar koop ik op vaste momenten elk fonds aan, niet nadenken gewoon doen.
jhn-flexer: YTD: +21,53%
jij klinkt hier soms harder en meer ervaren dan dat je eigenlijk bent en uitvoert!
of ben ik nu wat te grof
no hard feelings
Eentje ter herinnering:
GreenDean schreef: ↑28 februari 2020, 09:03Ik zit nog altijd in koopmodus, aan de limieten die ik lang geleden en over de jaren heen voor mezelf bepaald heb. Alle dagen gaat er wel eentje af, maar de lijst is voorlopig nog zeer lang. Ik en anderen hebben hier meermaals beweerd dat de beurs ziekelijk duur genoteerd stond (nog steeds staat) en dat dit niet kon blijven duren, iedere keer kwam dan iemand op de proppen met een grafiekje en wat lijnen om aan te tonen dat de beurs altijd stijgt.
Je bent met geld bezig, je eigen zuurverdiende centen, die kan je niet zomaar flierefluitend beleggen in bepaalde producten omdat iedereen daarin lijkt te beleggen en de 'experten' een aantal, laat ons duidelijk zijn, onjuistheden beweren. Dan kan je je geld beter in snelle auto's, vrouwen en drank steken. Daar heb je dan veel meer aan en geen knagend gemoed wanneer de markt doet wat het moet doen op een bepaald moment.
Als je succesvol wil beleggen moet je leren begrijpen waar je geld in wil stoppen, je moet leren er een 'waarde' op te plakken die voor jezelf, met alle factoren rekening houdend, redelijk is. En, je moet je vooral realiseren dat dit een heel vuil spel is waar de regels gemaakt en veranderd worden door zeer grote jongens zonder scrupules, dat jaarverslagen vol met leugens staan en dat niemand de bak indraait voor die oplichting.
Als je dit allemaal voor ogen houdt, heb je jezelf redelijk ingedekt en kan je enkel nog filosofisch je verlies accepteren wanneer dat onvermijdelijk toch eens (maar dan zelden) voorvalt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Verschillende Amerikaanse fabrikanten van diagnostische tests en laboratoriumbedrijven duiken vandaag op de beurs stevig in het rood. Reden is dat de FDA een Emergency Use Authorization heeft toegekend aan een corona-test van Abbott. De testkit is even groot als een bankkaart, kost $5 het stuk, heeft geen externe apparatuur nodig en geeft een uitslag binnen het kwartier. Abbott gaat vanaf oktober zo'n 50 miljoen kaartjes per maand produceren.
Getroffen aandelen zijn o.a. Thermo Fisher (-4%), Quidel (-36%), Beckton Dickinson (-8%), LabCorp (-4%), Quest Diagnostics (-10%), Hologic (-10%), PerkinElmer (-7%) en Danaher (-4%).
Getroffen aandelen zijn o.a. Thermo Fisher (-4%), Quidel (-36%), Beckton Dickinson (-8%), LabCorp (-4%), Quest Diagnostics (-10%), Hologic (-10%), PerkinElmer (-7%) en Danaher (-4%).
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
@gpv1,
De testkit is wellicht niet 100% betrouwbaar. Wat is de foutenmarge?
De testkit is wellicht niet 100% betrouwbaar. Wat is de foutenmarge?
De test geeft in 97,1% van de gevallen correct een positief resultaat en in 98,5% van de gevallen correct een negatief resultaat. De test is niet bedoeld voor thuisgebruik, alleen professionals kunnen de test bij iemand toepassen.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)