Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Vandaag Alfen, parel in mijn portefeuille, +24%
Mooie rit reeds dit jaar.
Mooie rit reeds dit jaar.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Je mist Telenet, die gaat knallen want ze barsten van het geld en als ze uitkeren dan keren ze soms zomaar 20% uit!
Dat je die niet hebt snap ik niet, dat is de kip met gouden eieren, vooral omdat Liberty Global alles en iedereen wil uitkopen zodat ze zichzelf kunnen bedienen aan de schatkist van Telenet.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Maar Alfen is dan ook een leider in Europa en geen Laggard. Mooi boven al zijn gemiddelden.
De meeste aandelen in Europa staan zelfs onder het 200M. Er zijn er op dit forum die alleen maar deze laggards kopen.
Europa heeft maar 60 langere termijn leiders met scandinavie erbij.In Amerika zijn er dat zo een 220.
77% van alle aandelen mag je nooit bezitten. 3% zitten maar in een lange termijn stijgende trend.
Kan je die 2279 andere leiders ff laten weten?Dirk2 schreef: ↑26 augustus 2020, 18:48Maar Alfen is dan ook een leider in Europa en geen Laggard. Mooi boven al zijn gemiddelden.
De meeste aandelen in Europa staan zelfs onder het 200M. Er zijn er op dit forum die alleen maar deze laggards kopen.
Europa heeft maar 60 langere termijn leiders met scandinavie erbij.In Amerika zijn er dat zo een 220.
77% van alle aandelen mag je nooit bezitten. 3% zitten maar in een lange termijn stijgende trend.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
De verkoop 2 weken later al wel. Kort nadien terug gekocht, amper lager. Vorig jaar ook al paar keer winst genomen. Ooit eens aan 18€ gekocht.
Nu blijf ik ze stevig vasthouden
Ik zat in Alfen toen ze aan 11-12€ stonden, toen niemand ze wou hebben
Veeel te vroeg verkocht, maar eigenlijk weinig spijt van, op dat moment was het risico te groot geworden tegenover de potentiele winst m.i.
En ik vind dat ze nu echt veeeeeeel te duur genoteerd staan voor wat het is
Overname's zijn de reden waarom ze zo snel zo groot zijn geworden, maar het management gaat veel te ver erin...
Veeel te vroeg verkocht, maar eigenlijk weinig spijt van, op dat moment was het risico te groot geworden tegenover de potentiele winst m.i.
En ik vind dat ze nu echt veeeeeeel te duur genoteerd staan voor wat het is
Overname's zijn de reden waarom ze zo snel zo groot zijn geworden, maar het management gaat veel te ver erin...
Nieuwe beursgang:
https://www.tijd.be/ondernemen/farma-bi ... 47594.html
de tijd:
https://www.tijd.be/ondernemen/farma-bi ... 47594.html
de tijd:
Is dit een klein pareltje in wording?Het Waalse medtechbedrijf Nyxoah, dat een minichip tegen slaapapneu ontwikkelde, trekt volgende maand naar Euronext Brussel. Met de beursgang, die rond 23 september wordt verwacht, wil het bedrijf 60 miljoen euro ophalen.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Het wordt moeilijker en moeilijker om nog koopwaardige aandelen te vinden.
-AGS
-SIOE
-ACKB
-PRX
>beperkt neerwaarts risico volgens mij.
-AGS
-SIOE
-ACKB
-PRX
>beperkt neerwaarts risico volgens mij.
Ik ben ook wel benieuwd wie die langere termijn leiders dan wel zijn, met name in Europa.
Kunnen we dat ergens vinden?
Alfa Laval, KONE, Hexagon, DSM, Alstom, Air Liquide, ASML, Atlas Copco, Dassault, Investor, L'Oréal, SAP, SGS, Spirax Sarco, Unilever, Wolters Kluwer en Nestlé.
Dat is alvast een begin.
Dat is alvast een begin.
Laatst gewijzigd door anonymous38476 op 1 september 2020, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee interessant artikels over TPL op Seeking Alpha op 1 dag.Wushi schreef: ↑21 december 2019, 11:23https://tpltblog.com/ kan interessant zijn, heb het aandeel een tijd ik portefeuille gehad
Lees ze voor ze op slot gaan:
https://seekingalpha.com/article/437169 ... l_comments
https://seekingalpha.com/article/437174 ... mian-basin
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Hoewel ze veel schulden op de balans hebben moet ik toch zeggen dat ze heel goedkoop (naar mijn mening...) noteren momenteel, gelet op de bestaande cashflow en de mogelijkheid tot automatische indexatie van de prijzen in BE. Het kabelnetwerk lijkt me ook minder investeringen te vragen dan het Proximus telecom netwerk.Bassie schreef: ↑26 augustus 2020, 18:45 Je mist Telenet, die gaat knallen want ze barsten van het geld en als ze uitkeren dan keren ze soms zomaar 20% uit!
Dat je die niet hebt snap ik niet, dat is de kip met gouden eieren, vooral omdat Liberty Global alles en iedereen wil uitkopen zodat ze zichzelf kunnen bedienen aan de schatkist van Telenet.
Daarnaast is er een dividend van 5.5% (hoewel ik me daar niet blind op staar, ze hebben het al eens afgeschaft ook). Tijdens hun capital day in 2018 vertelde men echter dat er dividenden zouden uitgekeerd worden minstens tot in 2021, dus ben benieuwd.
Maar veel telecom bedrijven staan momenteel goedkoop. British Telecom heeft een p/e notering van < 6
Relief therapeutics holding , in portefeuille sinds 0,03€ , nu op 0,55€.
Kan beiden wegen opgaan nu , als ze approval krijgen van fda zal deze hard gaan stijgen , anderzijds bij negatief resultaat ben je alles kwijt
Kan beiden wegen opgaan nu , als ze approval krijgen van fda zal deze hard gaan stijgen , anderzijds bij negatief resultaat ben je alles kwijt