Grondkapitaal
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Grondkapitaal
Als je op de link klikt moet je wel naar beneden scrollen, anders krijg je "Parijs-Roubaix"-toestanden. ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Die Nederlanders zien het goed in... Denk dat het alleen maar voor in Nederland is...
Als er geen erkennig door de belgische cfba is, dan is het inderdaad in belgie niet toegelaten.PR1987 schreef: Die Nederlanders zien het goed in... Denk dat het alleen maar voor in Nederland is...
Er zijn wel meer dergelijke 'beleggingen' in die stijl : ( brand)hout, bomen enz.
Bij minimum instap van50 000 euro, is er geen prospectus van CFBA nodig, en kunnen ze doen wat ze willen.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
veel informatie over de emittent van deze obligatie vind je op die website wel niet, is dus min of meer blanco cheque die je tekent; wat me wel meteen opvalt is dat het om een CDO gaat -een mortgage backed security eigenlijk - maar ze zijn natuurlijk wel zo slim om dat woord niet in hun campagne te gebruiken...
Enjoy the party, but dance near the door
... vastgoed in verre streken ...paul schreef:
Er zijn wel meer dergelijke 'beleggingen' in die stijl : ( brand)hout, bomen enz.
...en vreemd genoeg worden die dingen telkens op het forum onder de aandacht gebracht door een nieuw forumlid dat nog geen enkele andere topic gepost heeft. Toeval of niet
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
In dit geval toeval... ben vooral aan het lezen...robokat schreef:... vastgoed in verre streken ...paul schreef:
...en vreemd genoeg worden die dingen telkens op het forum onder de aandacht gebracht door een nieuw forumlid dat nog geen enkele andere topic gepost heeft. Toeval of niet
registratie in februari...
Ik kreeg deze mail vandaag binnen.
Ik zou er nooit mijn geld insteken !!!
Ik wilde gewoon jullie mening...
Afblijven dus.dirk195 schreef:
Alles wat een rendement van meer dan 7% belooft moet je met veel wantrouwen behandelen.
Mogelijk mag deze belegging niet in Belgie aangeboden worden. Indien er een minimum van 50 000 vereist zou zijn, dan mogen ze dat wel in Belgie aanbieden.dirk195 schreef:In dit geval toeval... ben vooral aan het lezen...robokat schreef:
... vastgoed in verre streken ...
registratie in februari...
Ik kreeg deze mail vandaag binnen.
Ik zou er nooit mijn geld insteken !!!
Bij aanbieding van minder dan 50 000 euro,kan je best eens een mailtje naar het CBFA in Belgie sturen.
Voor de rest vertrouw ik het voor geen haar.
De vraag blijft of je kapitaal altijd zal gegarandeerd blijven als de boel misloopt ?
Googelen leert mij:
"Wat is een obligatie ?
Sommige ondernemingen doen een beroep op het publieke spaargeld om hun behoeften aan financieringen te dekken (b.v. om investeringen of voorraden te financieren). Een van de oplossingen is het uitgeven van obligaties d.w.z. een bepaalde som lenen aan een spaarder, met de belofte hem dit bedrag terug te betalen (het kapitaal) op een vaste datum (de vervaldatum). Deze vervaldatum is meestal enkele jaren later (minstens twee of drie jaar). Om de spaarder te belonen voor het kapitaal waar hij gedurende deze periode van afziet (tussen de datum van inschrijving en de vervaldatum), betaalt de onderneming elk jaar, of zelfs meerdere keren per jaar een rente die op voorhand wordt vastgesteld (een bepaald percentage van het geleende kapitaal). De spaarder is hier dus geen aandeelhouder maar een schuldeiser van de onderneming.
Welke zekerheid heb ik om mijn kapitaal terug te krijgen?
Met een obligatie bent u er zeker van dat u de totaliteit van het geleende kapitaal op de vervaldatum terug ontvangt, voor zover de onderneming [glow=red,1,300]kredietwaardig [/glow] is. Deze graad van kredietwaardigheid wordt door verschillende instellingen berekend en wordt 'Rating' genoemd. Hoe hoger de rating, des te kredietwaardiger de vennootschap, en dus hoe kleiner het risico om zijn kapitaal niet terug te ontvangen."
Dus geen 100% garantie(gelijk een spaarrekenig tot 100.000€).....mislopen..en geld kwijt![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
"Wat is een obligatie ?
Sommige ondernemingen doen een beroep op het publieke spaargeld om hun behoeften aan financieringen te dekken (b.v. om investeringen of voorraden te financieren). Een van de oplossingen is het uitgeven van obligaties d.w.z. een bepaalde som lenen aan een spaarder, met de belofte hem dit bedrag terug te betalen (het kapitaal) op een vaste datum (de vervaldatum). Deze vervaldatum is meestal enkele jaren later (minstens twee of drie jaar). Om de spaarder te belonen voor het kapitaal waar hij gedurende deze periode van afziet (tussen de datum van inschrijving en de vervaldatum), betaalt de onderneming elk jaar, of zelfs meerdere keren per jaar een rente die op voorhand wordt vastgesteld (een bepaald percentage van het geleende kapitaal). De spaarder is hier dus geen aandeelhouder maar een schuldeiser van de onderneming.
Welke zekerheid heb ik om mijn kapitaal terug te krijgen?
Met een obligatie bent u er zeker van dat u de totaliteit van het geleende kapitaal op de vervaldatum terug ontvangt, voor zover de onderneming [glow=red,1,300]kredietwaardig [/glow] is. Deze graad van kredietwaardigheid wordt door verschillende instellingen berekend en wordt 'Rating' genoemd. Hoe hoger de rating, des te kredietwaardiger de vennootschap, en dus hoe kleiner het risico om zijn kapitaal niet terug te ontvangen."
Dus geen 100% garantie(gelijk een spaarrekenig tot 100.000€).....mislopen..en geld kwijt
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Laatst gewijzigd door pol op 20 april 2009, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.