Holdings
TIP
Re: Holdings
Sofina meer dan 7% eraf. Blijkbaar zijn er dan toch enkele uit hun schone slaap aan het wakker worden en op de verkoopknop aan het drukken. 

Toevallig begin deze week alles sofina-aandelen verkocht aan 253,5€.
Meevallertje, maar evengoed schiet het volgende week terug naar boven.
Ik heb verkocht in het kader van vereenvoudiging van mijn portefeuille: enkel nog iwda/vwce en een portie cash.
Meevallertje, maar evengoed schiet het volgende week terug naar boven.
Ik heb verkocht in het kader van vereenvoudiging van mijn portefeuille: enkel nog iwda/vwce en een portie cash.
Heb je voorbeelden van hoe ze hun risico vergroten? Transparant zijn die nooit geweest met hun posities. Bij Brederode heb je daar toch iets meer zicht op.
Quality growth investor
Sofina gisteren verkocht toen sell-off in VS vlug duidelijk werd. Als die pandoering niet meteen komt in Europa kan je er vergif opnemen dat dit de dag erop wel zo zal zijn. -7% is veel voor iets als Sofina maar zoals anderen al aangaven staat die al hele poos behoorlijk duur. Brederode blijf ik wel aanhouden. Is redelijk achtergebleven dit jaar vind ik.
Verkopen: Colruyt, Danone, Orpea.
Aankopen: Polygone (holding GL events); nieuwe investeringen in China, Indonesië en India; uitbreidingsinvesteringen ook voor een belangrijk deel in India.
Need I say more? In het halfjaarlijks verslag kun je alle posities terugvinden.
Brederode staat ook duur hoor doordat KBC Securities fors het koersdoel verhoogde zag men vrijdag groene cijfers en waren er enkele die nog op de kar sprongen.Nikki01 schreef: ↑4 september 2020, 18:56 Sofina gisteren verkocht toen sell-off in VS vlug duidelijk werd. Als die pandoering niet meteen komt in Europa kan je er vergif opnemen dat dit de dag erop wel zo zal zijn. -7% is veel voor iets als Sofina maar zoals anderen al aangaven staat die al hele poos behoorlijk duur. Brederode blijf ik wel aanhouden. Is redelijk achtergebleven dit jaar vind ik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niemand belet je voor een minder prijs op de kar te springen toch?laeka schreef: ↑5 september 2020, 18:14Brederode staat ook duur hoor doordat KBC Securities fors het koersdoel verhoogde zag men vrijdag groene cijfers en waren er enkele die nog op de kar sprongen.Nikki01 schreef: ↑4 september 2020, 18:56 Sofina gisteren verkocht toen sell-off in VS vlug duidelijk werd. Als die pandoering niet meteen komt in Europa kan je er vergif opnemen dat dit de dag erop wel zo zal zijn. -7% is veel voor iets als Sofina maar zoals anderen al aangaven staat die al hele poos behoorlijk duur. Brederode blijf ik wel aanhouden. Is redelijk achtergebleven dit jaar vind ik.
Heb gelezen dat Brederode een deel van zijn Sofina's verkocht heeft om het evenwicht te bewaren in de portefeuille???
Hallokes? Zeg dan dat ze te duur geworden zijn he ipv rond de pot te draaien. Sofina is in tientallen bedrijven belegd en is al ruim gediversifieerd. Ben er zeker van dat zij dit en volgend kwartaal verder op de verkoopknop zullen drukken bij Brederode als Sofina zo hoog blijft staan.
Hallokes? Zeg dan dat ze te duur geworden zijn he ipv rond de pot te draaien. Sofina is in tientallen bedrijven belegd en is al ruim gediversifieerd. Ben er zeker van dat zij dit en volgend kwartaal verder op de verkoopknop zullen drukken bij Brederode als Sofina zo hoog blijft staan.
Mediaset is de laatste dagen serieuze sprongen aan het maken. Vandaag al weer meer dan 5% erbij de vorige dagen was dit ook het geval. Zit in de portefeuille van Vivendi en zodoende ook in die van Bollore. 

Mediaset meer dan 9% erbij vandaag. Ook Lagardere de laatste dagen goed op dreef. Vivendi heeft moeite om vanaf de 24.20 euro weg te geraken. 

-
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag aandeel X omlaag morgen aandeel X omhoog. De vraag is meer waarom gaat aandeel X of Y omlaag of omhoog.
'
En wat de Sofinakes en Brederodekes betreft....rustig in beleggen, zij weten meer dan u. Althans ik praat voor mijzelf.
Ik koop bij wanneer het in mijn ogen laag genoeg staat. En de holdings van meneer Bollore; geen kat die het snapt; daar blijf ik dus van af!
'
En wat de Sofinakes en Brederodekes betreft....rustig in beleggen, zij weten meer dan u. Althans ik praat voor mijzelf.
Ik koop bij wanneer het in mijn ogen laag genoeg staat. En de holdings van meneer Bollore; geen kat die het snapt; daar blijf ik dus van af!
Resultaten Compagnie du bois Sauvage vielen goed mee. Een daling van de intrinsieke waarde met ongeveer 4% maar.
Ik heb er geen heb de trein gemist toen ze paar weken geleden ruim onder de 300 euro stonden.
Ik heb er geen heb de trein gemist toen ze paar weken geleden ruim onder de 300 euro stonden.

Vraagje ivm de decote van 28%. Is dit in lijn met zijn gemiddelde afgelopen jaren?
Exor
https://www.exor.com/press-releases/202 ... 20-results
NET ASSET VALUE (NAV)
At 30 June 2020 EXOR’s NAV amounted to $20,955 million, a decrease of -$5,200 million (-19.9%) compared to $26,155 million at 31 December 2019. At 30 June 2020 the NAV per share amounted to $88.75, a decrease of $22.02 per share (-19.9%) compared to $110.77 at 31 December 2019. This compares to a decrease of -6.6% for the MSCI World Index.
At 30 June 2020, the NAV per share is calculated taking into account market prices for listed companies and independent fair valuations for non-listed assets updated at the end of the year. For PartnerRe, considering that the fair value at 31 December 2019 was aligned with the price under the Memorandum of Understanding signed with Covéa that subsequently decided not to conclude the transaction (waived on 12 May 2020), exceptionally the fair value at 30 June 2020 was updated and estimated by an independent expert.
Automotive heeft sterk afgezien eerste semester en weerspiegelt zich in de halfjaarlijkse cijfers
https://www.exor.com/press-releases/202 ... 20-results
NET ASSET VALUE (NAV)
At 30 June 2020 EXOR’s NAV amounted to $20,955 million, a decrease of -$5,200 million (-19.9%) compared to $26,155 million at 31 December 2019. At 30 June 2020 the NAV per share amounted to $88.75, a decrease of $22.02 per share (-19.9%) compared to $110.77 at 31 December 2019. This compares to a decrease of -6.6% for the MSCI World Index.
At 30 June 2020, the NAV per share is calculated taking into account market prices for listed companies and independent fair valuations for non-listed assets updated at the end of the year. For PartnerRe, considering that the fair value at 31 December 2019 was aligned with the price under the Memorandum of Understanding signed with Covéa that subsequently decided not to conclude the transaction (waived on 12 May 2020), exceptionally the fair value at 30 June 2020 was updated and estimated by an independent expert.
Automotive heeft sterk afgezien eerste semester en weerspiegelt zich in de halfjaarlijkse cijfers