nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Inderdaad: dit wordt 3 jaar zwaar afzien voor CD&V en VLD als ze hiermee doorzetten:Timoootjex schreef: ↑7 september 2020, 11:43 Ik vermoed alleszinds door de actie van Vlaams Belang dat dat ook invloed gaat hebben op alles van wat er nu afspeelt.
Geens zei letterlijk wij zijn niet de dweil van de Wetstraat enkele maanden geleden. Dus ik begrijp de reactie van Coens nu.
CD&V wordt de gevangene van MR en écolo: als ze zich te veel roeren halen die de soepelere abortuswet meteen terug naar de Kamer en dan staan de christendemocraten met lege handen, want opstappen houdt de wet niet tegen en laat zelfs de regering niet vallen: die houdt nog net 75 van de 150 zetels over dan.
VLD gaat de ene na de andere linkse maatregel op zijn eentje moeten pogen af af te weren tijdens opeenvolgende begrotingscontroles: ook voor hen is opstappen geen redding uit het lijden, want de regering die hun voorzitter tegen de eigen verkiezingsbelofte in op de been gebracht heeft, valt er niet door en dus blijft elke keer dat écolo of PS scoren volop aan hen kleven.
Laatst gewijzigd door inquirer op 7 september 2020, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Die actie is puur voor de tribune: Coens kan niet weten dat die daar voor zijn deur zullen staan als hij toekomt en zal er zeker niet plots door op de aanwezige pers toestappen met zo'n straffe verklaring.Timoootjex schreef: ↑7 september 2020, 11:43 Ik vermoed alleszinds door de actie van Vlaams Belang dat dat ook invloed gaat hebben op alles van wat er nu afspeelt.
Zeker een mediagenieke actie van het VB, maar zonder verder politiek gevolg; reken maar dat de stroom aan inhoudelijke kritiek die door BDW dit weekend op alle zenders in primetime is gegeven een pak meer druk op CD&V en hun partijbureau zet dan wat natte dweilen voor de voordeur.
Het gaat blijkbaar over de garanties rond de ethische thema's: benieuwd of Bouchez of Khattabi publiek iets van tegengas durven te geven nu, want dan is het over en out voor Lachaert, vrees ik.
Misschien moet iemand hen nu eens flink gaan trollen op twitter?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Puur voor de tribune dat zeker maar VB weet ook wat er op het spel staat.
Het valt wel op hoe een kleine partij als CD en v toch zo een grote invloed kan hebben op alles tot in 2024.
Het valt wel op hoe een kleine partij als CD en v toch zo een grote invloed kan hebben op alles tot in 2024.
Wat nog maar eens de stelling bewijst dat het feitelijk niet gaat om hoeveel stemmen je zelf haalt bij verkiezingen, maar hoeveel de anderen er maar halen en hoe hard je ze nadien nodig hebben om uit het moeras te raken.Timoootjex schreef: ↑7 september 2020, 12:06 Het valt wel op hoe een kleine partij als CD en v toch zo een grote invloed kan hebben op alles tot in 2024.
Verkiezingen worden niet gewonnen in het kiesbureau, maar aan de onderhandelingstafel: Bouchez heeft daar dacht ik toch een summerschool over gegeven de laatste maand van augustus? Niet vergeten dat MR 6 zetels verloren heeft bij de laatste verkiezingen... als je dan ziet welke functies ze allemaal ingevuld hebben sindsdien en hoe ze nu de hele formatie naar hun hand zetten!
De lange stoet der dwergen van het circus Zurenbosch ...Timoootjex schreef: ↑7 september 2020, 12:06 Het valt wel op hoe een kleine partij als CD en v toch zo een grote invloed kan hebben op alles tot in 2024.
(uit Het land van Maas en Waal door Boudewijn de Groot)
Als jij tot het besluit komt dat dit voor jou opgaat (wat ik niet in twijfel wil trekken want ik ken je levensstijl niet) graag dan niet veralgemenen.
Voor mij zal dit al heel zeker niet opgaan. Met "zijn allen" is dus al een totaal verkeerd uitgangspunt.
Ik gal al ettelijke decennia mee. Nog geen enkele politieke partij heeft er in die tijd voor gezorgd dat ik op veel kleinere voet zou moeten gaan leven. En dat gaat nu ook niet gebeuren. Ik hou het dus nog wel een tijdje bij de schoenmaat die me al jaren perfect past. (Op een uitzonderlijke merk na dat er andere metingen op nahoudt. Maar dan scheelde het hoogstens 1 maat naar boven, nooit naar beneden).
Ja, je bent niet de enige die af en toe naar het nieuws luistert.
Als die bekrompen geesten van de CD&V eraf gereden worden (of beter zichzelf er af rijden) gaan daar weinig traantje voor gelaten worden. Als je perse van je eigen bekrompen 19-de eeuwse opvattingen een breekpunt wil maken voor de rest van de bevolking kan je je beter terugtrekken in je eigen sekte en daar de passie preken voor de paar overgebleven gelovigen en daar gezellig de kelk ledigen tot op de bodem.
Hebben je goed ingelichte bronnen je dan nooit verteld dat de huidige 'voorzitter' dat alleen is om publiekelijk de schijn op te houden en hij binnen die partij niet diegene is die werkelijk de lakens uitdeelt?
Als je op federaal niveau een meerderheid kan vormen, ongeacht de samenstelling, heb je een meerderheid , geen minderheid.
Wat betreft het tweede vermoed ik dat dit een ongewild foutje was?
Moet het niet zijn "waren de Vlaamse partijen maar zo eendrachtig als de partijen uit Wallonië?
Onze zuiderburen zijn niet zo min eendrachtig als het noordelijk deel van het land.
En de partijen uit Wallonië zijn onderling inzake opinies net zo verdeeld als hier.
Maar als ze een gezamenlijk doel nastreven, en dat geldt niet alleen voor het politieke milieu, zijn Walen inderdaad veel hechter dan de individualistisch ingestelde Vlaming.
Problemen zijn er omdat er nu tegen opgetreden wordt en het niet wordt gedoogd zoals in de tijd met Patrick.
Tegen opgetreden?
Laat me niet lachen. Als je het echt meent ga je niet uitgebreid in de media vertellen wat je allemaal gaat doen en vooral niet van hoe laat tot hoe laat.
Krijg je de 'resultaten' van afgelopen WE.
En wat heeft 'Patrick' te maken met het huidige 'optreden'?
Hij heeft het er al ACHT (8 ) jaar niet meer voor het zeggen.
Toch een ruime tijd om effectief 'op te treden' in plaats van te gedogen? Lijkt me niet dat het er in die acht jaar veel op verbeterd is.
Lijkt me de zoveelste variatie op het thema 'het is de schuld van de sossen'. Ook al zijn die al een politieke eeuwigheid van het toneel verdwenen.
De problemen zijn er alleen niet nog groter omdat de tegenstand ook hoofdzakelijk uit amateurs bestaat.
klopt: de Vlaamse partijen.Jefdewit schreef: ↑7 september 2020, 13:51Als je op federaal niveau een meerderheid kan vormen, ongeacht de samenstelling, heb je een meerderheid , geen minderheid.
Wat betreft het tweede vermoed ik dat dit een ongewild foutje was?
Moet het niet zijn "waren de Vlaamse partijen maar zo eendrachtig als de partijen uit Wallonië?
Onze zuiderburen zijn niet zo min eendrachtig als het noordelijk deel van het land.
En de partijen uit Wallonië zijn onderling inzake opinies net zo verdeeld als hier.
Maar als ze een gezamenlijk doel nastreven, en dat geldt niet alleen voor het politieke milieu, zijn Walen inderdaad veel hechter dan de individualistisch ingestelde Vlaming.
Het klopt uiteraard ook dat er mathematisch een meerderheid gevonden is, maar daarin blijft de meerderheid van de Vlamingen NIET vertegenwoordigd. En houdt CDenV het alsnog voor bekeken dan zal desnoods Défi gratis depanneren zodat de niet vertegenwoordigde meerderheid van de Vlamingen helaas nog groter wordt.
De uiterst moeilijke start van Vivaldi is een mooie illustratie van de geweldig goede samenhang en de dagelijkse problemen die deze ploeg te wachten staan...
Het partijbureau van CD&V is ondertussen afgelopen en Coens eist een onmiddellijk gesprek met de 2 pre-formateurs omdat een aantal mondelinge garanties van liberalen aan CD&V nog altijd niet in de laatste tekst staan.
Blijkbaar heeft CD&V het hele weekend gepoogd om Lachaert persoonlijk om verduidelijking te vragen rond die ontbrekende garanties, maar stopte hij zich opnieuw als een klein kind weg: waarschijnlijk al te druk bezig om de postjes te verdelen?
Da's toch echt iets typisch VLD om gewoon uw telefoon niet op te nemen als het moeilijk wordt.
Rutten deed dat al eens een week lang in de aanloop naar haar paars-groene poging rond de jaarwisseling en ook Lachaert is gedurende 2 weken totaal onbereikbaar gebleven voor De Wever en Magnette, zo zeer dat ze zelfs via alternatieve kanalen zijn gaan proberen en finaal het Hof zelf hebben moeten inschakelen om Lachaert eraan te herinneren dat zij een koninklijk mandaat hadden en het dus zeer onbeschoft gedrag is om niet terug te bellen!
Daarom dus dat Coens blijkbaar buiten zichzelf van woede was deze ochtend, vooral omdat het Lachaerts bedoeling is om te werken met een intentioneel regeerakkoord (gebaseerd op enkel grote lijnen en onderling vertrouwen), eerder dan een notarieel regeerakkoord (waarin alles tot in de puntjes wettelijk bindend vooraf is vastgelegd).
Ach, maar de sfeer is goed: dat wordt een positief project, met respect voor elkaar, zeker weten...
Hoe die dat 3,5 jaar gaan uithouden samen, dat vraag ik me toch af, zeker met een regeerakkoord dat over iets meer dan een weekje al klaar zou moeten zijn.
Het partijbureau van CD&V is ondertussen afgelopen en Coens eist een onmiddellijk gesprek met de 2 pre-formateurs omdat een aantal mondelinge garanties van liberalen aan CD&V nog altijd niet in de laatste tekst staan.
Blijkbaar heeft CD&V het hele weekend gepoogd om Lachaert persoonlijk om verduidelijking te vragen rond die ontbrekende garanties, maar stopte hij zich opnieuw als een klein kind weg: waarschijnlijk al te druk bezig om de postjes te verdelen?
Da's toch echt iets typisch VLD om gewoon uw telefoon niet op te nemen als het moeilijk wordt.
Rutten deed dat al eens een week lang in de aanloop naar haar paars-groene poging rond de jaarwisseling en ook Lachaert is gedurende 2 weken totaal onbereikbaar gebleven voor De Wever en Magnette, zo zeer dat ze zelfs via alternatieve kanalen zijn gaan proberen en finaal het Hof zelf hebben moeten inschakelen om Lachaert eraan te herinneren dat zij een koninklijk mandaat hadden en het dus zeer onbeschoft gedrag is om niet terug te bellen!
Daarom dus dat Coens blijkbaar buiten zichzelf van woede was deze ochtend, vooral omdat het Lachaerts bedoeling is om te werken met een intentioneel regeerakkoord (gebaseerd op enkel grote lijnen en onderling vertrouwen), eerder dan een notarieel regeerakkoord (waarin alles tot in de puntjes wettelijk bindend vooraf is vastgelegd).
Ach, maar de sfeer is goed: dat wordt een positief project, met respect voor elkaar, zeker weten...
Hoe die dat 3,5 jaar gaan uithouden samen, dat vraag ik me toch af, zeker met een regeerakkoord dat over iets meer dan een weekje al klaar zou moeten zijn.
Hoe kan je verwachten dat iemand iets in 8j kan oplossen terwijl het al 40j een probleem is. Er werd toen niets aan het probleem gedaan. Dit is wel de schuld van sossen als zij het probleem direct aangepakt ipv ze te pamperen dan was het al 30 geen probleem meer!Jefdewit schreef: ↑7 september 2020, 14:03Tegen opgetreden?
Laat me niet lachen. Als je het echt meent ga je niet uitgebreid in de media vertellen wat je allemaal gaat doen en vooral niet van hoe laat tot hoe laat.
Krijg je de 'resultaten' van afgelopen WE.
En wat heeft 'Patrick' te maken met het huidige 'optreden'?
Hij heeft het er al ACHT (8 ) jaar niet meer voor het zeggen.
Toch een ruime tijd om effectief 'op te treden' in plaats van te gedogen? Lijkt me niet dat het er in die acht jaar veel op verbeterd is.
Lijkt me de zoveelste variatie op het thema 'het is de schuld van de sossen'. Ook al zijn die al een politieke eeuwigheid van het toneel verdwenen.
De problemen zijn er alleen niet nog groter omdat de tegenstand ook hoofdzakelijk uit amateurs bestaat.
Het komt nu meer in de media omdat men grotere risico's moet nemen dan vroeger waardoor het lijkt dat de problemen groter zijn maar dit is eenmaal een teken dat men effectief iets tegen doet.