nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Egbert vinden kan nochtans niet moeilijk zijn.
Quasi elke stap zet hij op Instagram en nu ook al op LinkedIn, al krijgt hij daar wel wat weerwoord van mensen die vinden dat politiek daar niet thuis hoort.
Op vrijdagavond kan je hem vaak op de Blaarmeersen vinden waar hij nog altijd in recreatief verband een balletje trapt.
Quasi elke stap zet hij op Instagram en nu ook al op LinkedIn, al krijgt hij daar wel wat weerwoord van mensen die vinden dat politiek daar niet thuis hoort.
Op vrijdagavond kan je hem vaak op de Blaarmeersen vinden waar hij nog altijd in recreatief verband een balletje trapt.
Klopt, maar blijkbaar is het dus bij tijds een groot probleem om een deftig inhoudelijk gesprek met hem te voeren over wat hij eerst heel charmant belooft om goodwill te creëren, maar vervolgens niet doet als het erop aankomt.Fakkel schreef: ↑7 september 2020, 15:50 Egbert vinden kan nochtans niet moeilijk zijn.
Na N_VA en PS in augustus, is het nu CD&V die dit tot haar grote frustratie vaststelt.
Het kan natuurlijk telkens om een stom misverstand gaan, maar als het zo vaak gebeurt als bij Lachaert en bij zo vele mensen na elkaar, dan is het toch echt wel geen gespin meer om hem als één bange wezel en een onbetrouwbare partner neer te zetten, maar een zeer ontstemmend probleem voor elke serieuze onderhandeling zoals Coens het deze ochtend zelf benoemde.
Re: Stapt VLD in een linkse belastingsregering?
inquirer schreef: ↑6 september 2020, 21:45De man is momenteel euforisch, en zou zijn communicatie beter een beetje terugschroeven om geen uitschuiver te maken, want er zijn er een pak in de wetstraat (nota bene binnen de vivaldi coalitie) die klaar staan om hem de rekening te presenterenCarpeNoctem schreef: ↑6 september 2020, 21:29 We kunnen enkel hopen dat het woelwater uit Bergen opeens de uitspraak teveel doet.
Hij kan het niet laten om vuurtje te stoken:
Op 3 weken heeft hij:
1- zijn mini-partij terug in de federale onderhandelingen gewrongen
2- zijn partij gered in de Waalse regering (waar ze zou ingeruild worden voor cdH eens paars-geel vertrokken)
3- VLD tot onderafdeling van MR gedegradeerd (dat gezamenlijk congres van dit najaar: dat wordt echt genant!)
4- met een welgemikt lek vanuit de FOD BuZa de Vlaamse MP beschadigd
5- CD&V tot zijn persoonlijke gevangene gemaakt: als ze ooit nog stout zijn, laat hij het abortusdossier los in de Kamer...
6- Magnette het formateurschap en waarschijnlijk het premierschap ontzegt dat hem toekomt van zowel vivaldi als paars-geel
7- nu nog een door hem zo geliefde blondine met de nodige handbagage scoren en het is een geslaagde zomer geweest eh?
Niet alleen de uitspraak te veel, maar ook het mes in de rug te veel, lijkt mij ... Ik snap ook de onverholen bewondering hier en daar bij de forumleden voor zoveel machiavellisme (en narcisme ?) niet. En ik wil nog wel eens zien dat dat kan blijven duren ... Wanneer rijdt hij de laatste bevriende partij er af ?
Het kan aan mij liggen, maar ik zie een meedogenloze en gevaarlijke arrivist, geen politiek genie (en al helemaal geen posterboy, yuk (die harde, opdringerige ogen ...)). Al is het maar omdat hij voor niemand iets oplost, behalve voor zichzelf. Hoelang torpedeert hij een nieuwe regering nu al, alleen maar omdat hij hoopt dat de totaal onrepresentatieve regering van nu daar onverdiend en redelijk incompetent zal kunnen blijven zitten ? Moeten we daarvoor applaudisseren ? Don't count me in ...
De enige vereiste is een mathematische meerderheid. Niet een meerderheid volgens iedere taalgroep.Ardennois schreef: ↑7 september 2020, 14:39 klopt: de Vlaamse partijen.
Het klopt uiteraard ook dat er mathematisch een meerderheid gevonden is, maar daarin blijft de meerderheid van de Vlamingen NIET vertegenwoordigd. En houdt CDenV het alsnog voor bekeken dan zal desnoods Défi gratis depanneren zodat de niet vertegenwoordigde meerderheid van de Vlamingen helaas nog groter wordt.
In het verleden was het ook al eens andersom.
Toen was dat blijkbaar geen punt.
Wat er gaat gebeuren als CD&V weer eens van gedacht verandert weet ik niet. Aan mijn voorspellingen heeft niemand iets en ze wegen ook niet op de regeringsvorming. Dat zullen we vlug genoeg zien.
En mij maakt het echt niet uit welke taal een lid van de federale regering spreekt.
Ik versta ze allemaal.
Het is niet omdat iemand toevallig ook mijn moedertaal als eerste taal heeft dat ik hem per defenitie op politiek vlak moet zien als mijn onoverkomelijke vertegenwoordiger.
Als puntje bij paaltje komt heb ik, ongeacht de taal die hij/zij/x als moedertaal spreekt, liever een gedegen politicus met een doordacht beleid en met een visie op langere termijn die hij/zij/x dan ook nog eens uitvoert dan een wauwelende trezebees die toevallig dezelfde taal spreekt (of toch iets dat er op moet lijken) dan waar ik nu toevallig woon.
Hij heeft al meer dan acht jaar de kans om het tij te keren hè, geen acht uur.Nairo schreef: ↑7 september 2020, 15:22 Hoe kan je verwachten dat iemand iets in 8j kan oplossen terwijl het al 40j een probleem is. Er werd toen niets aan het probleem gedaan. Dit is wel de schuld van sossen als zij het probleem direct aangepakt ipv ze te pamperen dan was het al 30 geen probleem meer!
Het komt nu meer in de media omdat men grotere risico's moet nemen dan vroeger waardoor het lijkt dat de problemen groter zijn maar dit is eenmaal een teken dat men effectief iets tegen doet.
Als er straks echt doden in de Antwerpse straten vallen is dat, volgens jou logica, dan het gevolg dat er eindelijk iets ernstig aan gedaan werd?
Hoe groter de problemen hoe effectiever en grondiger de aanpak. Rare logica toch.
"Law and order" op zijn Trumiaans? (Het gebeurt voor onze neus allemaal onder het jarenlange bewind van x maar is de schuld van y uit het verleden of de z van de toekomst.)
Nu ja, we zullen wel zien hoe het in feite op straat zal uitdraaien.
Alleen vrees ik dat BDW het geen 32 jaar meer gaat uithouden. Benieuwd wie binnen zijn partij het tij dan wel nog kan keren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
I beg to differ. Hoe hij zijn in se prutspartijtje postjes bezorgt verdient toch wel waardering.
Shock and awe.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Toch een kanttekening dat men naar zetels kijkt en niet naar koppen. Je kan perfect de ´meerderheid´ vertegenwoordigen qua aantal zetels maar niet qua aantal koppen.
Dat trekt de boel nog meer scheef want 65% van de Belgen zijn Vlamingen. Daar haalt men geen meerderheid, dus (te lui om het in detail uit te rekenen) als je grosso modo 40% vd Vlamingen vertegenwoordigt, laat je dus 60% van 65% vd bevolking links liggen. Da´s 40% van je totale bevolking. Dan moet je in Wallonië al bijna een 100% vertegenwoordiging hebben om, in koppen gerekend, nog aan een echte meerderheid te komen.
Dat ons kiessysteem aan vervanging toe is. Zeg dat ik het gezegd heb.
Dat trekt de boel nog meer scheef want 65% van de Belgen zijn Vlamingen. Daar haalt men geen meerderheid, dus (te lui om het in detail uit te rekenen) als je grosso modo 40% vd Vlamingen vertegenwoordigt, laat je dus 60% van 65% vd bevolking links liggen. Da´s 40% van je totale bevolking. Dan moet je in Wallonië al bijna een 100% vertegenwoordiging hebben om, in koppen gerekend, nog aan een echte meerderheid te komen.
Dat ons kiessysteem aan vervanging toe is. Zeg dat ik het gezegd heb.
I know
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vivaldi, de regering van den Aldi
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Uiteraard moet bartje nu ook niet gaan bleiten. Ik herinner me de olijke dikkerd die de miljardentransfers ging aanklagen, zei dat het voor allemaal pijn ging doen maar dat de Vlaming niet moest gestraft worden enz. Toen kwam hij aan de macht, verhoging pensioenleeftijd, taksen allerhande van speculatietaks en verhoogde zorgtaks naar 70km/u in heel Vlaanderen, ook waar het absurd is enz enz. De werkende mens kreeg een aalmoes maar ook bv water en elektriciteit werd duurder dan de meeste buurlanden,...Wie gelooft die mens nog?? Ik niet, hoewel ik op de olijke dikkerd nog gestemd heb, wat ik nu zeer dom van mezelf vind omdat die man enkel groot is geworden door organisaties als zijnde voka ed en voor wie de kleine man een stuk stront is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik geloof niet dat hij iets kan veranderen maar de dingen dat hij zegt kloppen wel alleen doet hij er niets mee.
Hij heeft het alvast ook nooit geprobeerd....Tenzij voor de voka Vlaming misschien maar zeker niet voor de grote meerderheid..Timoootjex schreef: ↑7 september 2020, 17:29 Ik geloof niet dat hij iets kan veranderen maar de dingen dat hij zegt kloppen wel alleen doet hij er niets mee.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Start van Vivaldi:
Den Aldi wordt ook wel eens de knaldi genoemd
-
- Hero Member
- Contacteer:
En opeens knakt het.
@bespaar dat is waar. Ik moet zeggen dat van al de regeringen die ik heb gevolgd ik di rupo het beste vond maar alle opvolgers waren bucht. Di rupo heeft niet top bestuurd ofzo maar heeft zeker geen grote dingen verkloot.
@bespaar dat is waar. Ik moet zeggen dat van al de regeringen die ik heb gevolgd ik di rupo het beste vond maar alle opvolgers waren bucht. Di rupo heeft niet top bestuurd ofzo maar heeft zeker geen grote dingen verkloot.