GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Zeker en vast. Soms verveel ik me en schrijf ik iets over een Belgisch bedrijfje. Doet altijd pijn om de lage page views te zien, maar dan denk ik 'ik doe de research toch voor mezelf, en het kost me maar een uurtje of wat om dat in een artikeltje te gieten'.
Slechts 392 pageviews. Frustrerend, maar goed
Slechts 392 pageviews. Frustrerend, maar goed
@Poldermol: +1
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt Polderdemol voor je artikel ivm Intervest. Het heeft alleszinds mijn interesse gewekt.
De analisten hebben een koersdoel van 29,5€ wat 33% hoger is dan de koers op vandaag.
Als ik het in mijn model drop dan schat ik het koersdoel op 23€. Mijn koersdoel is lager omdat ik dit baseer op historische gegevens. Het dividendrendement 7% was in het verleden merkelijk hoger. De koers van het aandeel staat 1% boven de nav.
Op de website van Intervest kun je jaarverslagen ophalen tot 2010. Ik had graag de jaarverslagen van de jaren voor 2010 ook es bekeken. Mocht iemand anders die gegevens hebben (ik heb ze opgevraagd bij de invester relation officer, maar die verstaat geen nederlands, vrees ik), ik ben geïnteresseerd in de dividenden en de netto waarde per aandeel van de jaren 2000 tem 2010. Wat mij vnl. opvalt is dat dit aandeel sinds 2009 is blijven hangen (verder kan ik voorlopig niet kijken). De nav stond toen 21,9 (nu 22,15) en het dividend is sedert 2009 alleen maar gezakt (van 2,15 naar 1,53 nu).
Dus vanuit historisch standpunt, door het fluctuerend resultaat en dividend, zou ik van dit aandeel afblijven.
Het turn-around-verhaal, een nieuwe ceo, de nieuwe huurcontracten, ... er zijn veel vraagtekens.
Zie ik iets over het hoofd ?
De analisten hebben een koersdoel van 29,5€ wat 33% hoger is dan de koers op vandaag.
Als ik het in mijn model drop dan schat ik het koersdoel op 23€. Mijn koersdoel is lager omdat ik dit baseer op historische gegevens. Het dividendrendement 7% was in het verleden merkelijk hoger. De koers van het aandeel staat 1% boven de nav.
Op de website van Intervest kun je jaarverslagen ophalen tot 2010. Ik had graag de jaarverslagen van de jaren voor 2010 ook es bekeken. Mocht iemand anders die gegevens hebben (ik heb ze opgevraagd bij de invester relation officer, maar die verstaat geen nederlands, vrees ik), ik ben geïnteresseerd in de dividenden en de netto waarde per aandeel van de jaren 2000 tem 2010. Wat mij vnl. opvalt is dat dit aandeel sinds 2009 is blijven hangen (verder kan ik voorlopig niet kijken). De nav stond toen 21,9 (nu 22,15) en het dividend is sedert 2009 alleen maar gezakt (van 2,15 naar 1,53 nu).
Dus vanuit historisch standpunt, door het fluctuerend resultaat en dividend, zou ik van dit aandeel afblijven.
Het turn-around-verhaal, een nieuwe ceo, de nieuwe huurcontracten, ... er zijn veel vraagtekens.
Zie ik iets over het hoofd ?
Unibail-Rodamco is een interessante aan het worden.
Ah ja? Zou je niet beter wachten op de details mbt de kapitaalverhoging en de daarbij behorende verwatering die 80-100% zal zijn??
Even gekeken naar Eurocommercial. Straf genoeg lijkt het volledig dividend volledig gecoverd, maar er zijn addertjes. Zo rekende ECMPA de uitgestelde (maar dus nog niet betaalde) huren al mee in het direct resultaat. Boekhoudkundig volledig correct natuurlijk maar uiteraard wel een risico of die gelden al dan niet ook effectief nog binnenkomen.
Afin. Ik ben sterke voorstander om dit (verlengd) boekjaar waarin er een direct resultaat van zo'n 3,5 EUR zal gegenereerd worden een kléin dividend te betalen (say, 0,5-1 EUR) en de rest op te potten: die oppotting kan de LTV ratio met maar liefst 3% laten dalen.
Conclusie: ECMPA is interessant, blijft interessant, maar alles hangt nu 100% af van de executie door het management. Het stomste wat ze kunnen doen is hun dividendverhogingen van de afgelopen decennia verderzetten en een hoger dividend uitkeren. Daar zou ik niet mee kunnen lachen.
Afin. Commenten en liken wordt enorm geapprecieerd, ook al ben je niet akkoord met de these
https://seekingalpha.com/article/437497 ... -in-theory
Afin. Ik ben sterke voorstander om dit (verlengd) boekjaar waarin er een direct resultaat van zo'n 3,5 EUR zal gegenereerd worden een kléin dividend te betalen (say, 0,5-1 EUR) en de rest op te potten: die oppotting kan de LTV ratio met maar liefst 3% laten dalen.
Conclusie: ECMPA is interessant, blijft interessant, maar alles hangt nu 100% af van de executie door het management. Het stomste wat ze kunnen doen is hun dividendverhogingen van de afgelopen decennia verderzetten en een hoger dividend uitkeren. Daar zou ik niet mee kunnen lachen.
Afin. Commenten en liken wordt enorm geapprecieerd, ook al ben je niet akkoord met de these
https://seekingalpha.com/article/437497 ... -in-theory
ja, eurocommercial... ook gekocht voor het dividend tussen 25-28€ vorig jaar. dan maar verkocht rond 19€ wegens raken stoploss. Ik ga dit niet te snel terug oppikken; teveel onzekere factoren.
Ik vermoed dat veel van die onzekere factoren in Q3 weggenomen zullen worden. Normaalgezien zou Q2 het slechtste moeten geweest zijn. Maar we zullen zien! Wat mij betreft is het vooral een management-verhaal nu. Ze kunnen het nog altijd gemakkelijk verbrodden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Beetje aan de slag geweest in Excel:
* Een overzichtsplaatje met de beursprestatie Year To Date (geen total return) van een 80-tal Europese vastgoedbedrijven (GVV's inclusief).
* Overheen allerlei sectoren.
* De kleurtjes slaan op de sector, niet op de beursprestatie.
Hier te vinden:
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Zal de komende dagen wat plaatjes posten specifiek van de GVV's...
* Een overzichtsplaatje met de beursprestatie Year To Date (geen total return) van een 80-tal Europese vastgoedbedrijven (GVV's inclusief).
* De kleurtjes slaan op de sector, niet op de beursprestatie.
Hier te vinden:
Zal de komende dagen wat plaatjes posten specifiek van de GVV's...
Sjiek werk alweer.
Knap werk !Afrodiziak schreef: ↑22 oktober 2020, 01:13 Beetje aan de slag geweest in Excel:
(...)
Bedankt Afro! Leuk om te zien hoe goed VGP en WDP het gedaan hebben dit jaar!Afrodiziak schreef: ↑22 oktober 2020, 01:13 Beetje aan de slag geweest in Excel:
Die retail aandelen natuurlijk wel een héél stuk minder...